Известие

Collapse
No announcement yet.

Адаптивни стопове и аварийни мигачи.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Адаптивни стопове и аварийни мигачи.

    Вероятно знаете, че на по-новите коли аварийните мигачи се пускат автоматично при по-рязко спиране.

    Доразвих малко идеята, като добавих към това и адаптивно управление на стоп светлините.

    В крайна сметка устройството, работещо на базата на акселерометър прави следното:

    При плавно спиране, стоповете светят постоянно. При по-рязко спиране те започват да мигат, като честотата на мигане е толкова по-голяма, колкото по-рязко е спирането.

    При надвишаване на зададен праг на отрицателното ускорение (аварийно спиране) се пускат и аварийните мигачи за време от 30 секунди.

    Крайният резултат може да бъде видян тук:

    https://www.youtube.com/watch?v=wKcR8Bj3zX0

    Всеки, който реши собственоръчно да си прави такова нещо, ще получи от мен необходимото ноу-хау.

    За тези от вас, които искат да постигнат въпросната функционалност, но нямат възможност да си изработят устройството, мога да съдействам. Пишете на ЛС за да не правя реклама.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  • #2
    Интересно..., с лед светлини ще е супер яко мисля. Я сподели малко инфо, кое как става, има ли регулировки за да си го настроиш както искаш?
    Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
    Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
    Горе главата, нищо че е празна...

    Comment


    • #3
      Две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост, и аз не съм сигурен за Вселената.

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщение
        Интересно..., с лед светлини ще е супер яко мисля. Я сподели малко инфо, кое как става, има ли регулировки за да си го настроиш както искаш?
        Да има регулиране, което е много лесно. Тъй като устройството мери отрицателното ускорение по посоката на движение, първо изискване е то да бъде монтирано по точно определен начин спрямо нея. При хоризонтално положение съм задал програмно съответните прагове на задействане на различните степени на честотата на мигане.
        Чувствителността се променя с промяната на вертикалния ъгъл, който устройството сключва с посоката на движение.
        Ако някой има строго специфични изисквания спрямо въпросните прагове, то те могат да се зададат и строго индивидуално.

        Ето я схемата на устройството:



        HEX дъмп-а за микроконтролера (PIC12F1840) е в прикачения архив.

        Общо взето проблем е запояването на платката на акселерометъра (MMA7361) тъй като това си е часовникарска работа, тъй като размерите са му 3 Х 5 мм.



        Ето и схемата на свързване:



        Устройството е голямо, колкото цигарена кутия и в мое изпълнениe, то изглежда така:

        Attached Files
        Last edited by ecotronic; d.m.y г., 12:24.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #5
          само да вметна че в ибея се продават вече запоени върху платка чипове че даже и с карантия около тях
          alfa romeo 145 1.3 boxer K&N replacement MOMO GT2 WHEELS OMP Lowering Springs kit now on GPL rest in peace
          alfa romeo 147 2.0 ts DISTINCTIVE MY07 powered by Landi Renzo GPL

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от marian2784 Покажи съобщение
            само да вметна че в ибея се продават вече запоени върху платка чипове че даже и с карантия около тях
            Вярно е това, но това излишно оскъпява изделието. Освен това в случая се ползва само едната ос на акселерометъра.

            Запояването на първите 2 - 3 чипа е тегава работа. После хващаш чалъма и става лесно - дори и с конвенционални способи за запояване


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #7
              Какво излиза като пари за материалите?
              Как се разбира с чека на колата, тия премигвания не включват ли чека?
              Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
              Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
              Горе главата, нищо че е празна...

              Comment


              • #8
                Идея - помисли за още един вход в схемата, в който ще вкараш линейно напрежение от датчика за налягане на спирачната система, където има опция от ЕСП-то.
                A20DTH ЖТД ама не баш
                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                Comment


                • #9
                  Материалите излизат около 20 лв.

                  Чекът при мен не лови неизправност.

                  BO, замислих го с акселерометър за да бъде максимално независимо от вида и модела автомобил. Иначе вместо това можех за ползвам диферента от сигнала за скоростомера.

                  Това разбира се не пречи да се натъкми устройството за конкретен модел с цел да се разшири функционалността му.

                  Каква е по-конкретно идеята ти?
                  Last edited by ecotronic; d.m.y г., 11:15.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #10
                    Начин на монтаж

                    1 - Механичен монтаж:

                    При сглобяването на устройството е важна ориентацията на акселерометъра:



                    На платката нещата изглеждат така:



                    Червената стрелка от корпуса на кутийката трябва да съвпада с посоката на движение на колата.
                    При монтажа е допустимо кутийката да се върти около нея:



                    След като мотажът е извършен по този начин, устойството ще притежава базова чувствителност, която съм задал. Ако тя трябва да се променя, това става с промяна на вертикалния ъгъл, който червената стрелка сключва с посоката на движение, както е показано на скицата по-горе.


                    2 - Електрическо свързване:

                    Общото описание на изводите на устройството:



                    В АР166 електрическото свързване се прави по следната схема:






                    В АР156 електрическото свързване се прави по следния начин:




                    В GTV 3.0 V6 (98г.) електрическото свързване се прави по следния начин:



                    (*) при GTV се ползват само 2 от каналите на модула, защото дясната стоп светлина и третият стоп са свързани в един токов кръг.

                    За други модели, при наличие на интерес, ще постна схемите допълнително.
                    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 12:35.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                      BO, замислих го с акселерометър за да бъде максимално независимо от вида и модела автомобил. Иначе вместо това можех за ползвам диферента от сигнала за скоростомера.

                      Това разбира се не пречи да се натъкми устройството за конкретен модел с цел да се разшири функционалността му.

                      Каква е по-конкретно идеята ти?
                      По принцип на почти всички модели автомобили датчика за налягането в спирачната система е линеен и работи с референтни 5 волта. Така, че системата отново ще се запази максимално универсална. Това го предположих, че е такава идеята и за това ти предлагам тази опция.

                      Идеята е да стане по-умен и да се доближи максимално до реалната логика на действие.

                      Просто ще ти задам един лесен въпрос и ще ме разбереш много лесно за идеята.
                      Какво ще стане ако навън е зима, пътя е доста хлъзгав и ти натиснеш спирачката на змей, а колата все тъй не спира?
                      Най-елементарната логика е да вкараш прагово напрежение от въпросния сензор. Да кажем около 3.5 волта, което си е около 100 бара налягане, което си е сериозно натискане на педала на спирачката. Ако през това време акселерометъра отчита ниско ниво на обратно ускорение, то пак да се задейства логиката на мигане. Отделно може да направиш няколко семпъла, които да правят корелация между показания от сензора - да кажем 3-4 величини, отнесени към стойността на акселерометъра.
                      Last edited by BO; d.m.y г., 20:21.
                      A20DTH ЖТД ама не баш
                      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                      Comment


                      • #12
                        Да, това мога да го направя. Но в хода на тия разсъждения е още по-добре да се ползва директно информацията от скоростомера, без акселерометри, мерене на налягане в спирачната с-ма и пр.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                          Да, това мога да го направя. Но в хода на тия разсъждения е още по-добре да се ползва директно информацията от скоростомера, без акселерометри, мерене на налягане в спирачната с-ма и пр.
                          Скоростомера не е еднаква величина между различните производители. За това ако искаш да направиш системата максимално съвместима, то скоростомера не е добра идея.
                          А и аз не виждам логиката как ще направиш тази система само със скоростомер без акселерометър.
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Comment


                          • #14
                            Ако се ползва сигнала за скоростомера, то той ще се диференцира по време и така ще се получи информация за ускорението.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                              Ако се ползва сигнала за скоростомера, то той ще се диференцира по време и така ще се получи информация за ускорението.
                              Пак не виждам смисъл. Наистина не хващам логиката.
                              Да кажем имаш скоростомер, имаш акселерометър, но от долу е чист лед. Километража не се смъква, акселерометъра не показва обратно ускорение, то по коя логика ще хванеш, че си на хлъзгав път, че да сработи логиката?
                              Защото ако не си забелязал при хлъзгав път и АБС, то системата отново си отчита скоростта относително точно, а не пада рязко, ако това имаш предвид, за да използваш скоростомера за някакъв входен алгоритъм.
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Comment

                              Working...
                              X