Известие

Collapse
No announcement yet.

Адаптивни стопове и аварийни мигачи.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Идеята може да се реализира разбира се и на други платформи. Аз избрах РIC, защото съм навикнал да работя с тях.
    Мигачите ги направих с импулсни изходи, отново за да бъде максимално лесно свързването при всяка инсталация.

    Постоянно ниво може да се изкара за ползване на бутона за аварийните. Мога да постна дъмп-а и за този вариант, или още по-добре сорс-а, ако някой иска да прави лесно и други промени. Конкретно това с постоянното ниво може да се постигне и хардуерно с леко преправяне на схемата.

    Рязането на проводниците го мислих също за по-лесен монтаж. Стига да има постоянен + за захранване, джаджата може да се монтира дори и в багажника в близост до стоповете.

    Накратко - варианти хиляди. Аз само съм предложил един от всичките.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #47
      Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
      Аз избрах РIC, защото съм навикнал да работя с тях.
      Подозирах че това е причината. Ако си намеря акселерометъра утре, ще помоля за дъмче с постоянно ниво.
      Добре е да се взима предвид сигналът от стопмашинката, или поне при инициализацията още да светват стоповете постоянно и захранването да идва от стопмашинката. Мисълта ми е, че трябва да светват стоповете и при напълно спрял таралясник. Най малко за да може да се мине преглед. Ако тая функция е налице и не съм разбрал нещо - моля за извинение.
      Добра е идейката, с тоя датчик ще информира и при рязко забавяне. Примерно включване на скорост при спускане на "свободна". Хитро!
      Арфа Ромео 146 1.6 боксер

      Comment


      • #48
        Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
        Подозирах че това е причината. Ако си намеря акселерометъра утре, ще помоля за дъмче с постоянно ниво.
        Добре е да се взима предвид сигналът от стопмашинката, или поне при инициализацията още да светват стоповете постоянно и захранването да идва от стопмашинката. Мисълта ми е, че трябва да светват стоповете и при напълно спрял таралясник. Най малко за да може да се мине преглед. Ако тая функция е налице и не съм разбрал нещо - моля за извинение.
        Добра е идейката, с тоя датчик ще информира и при рязко забавяне. Примерно включване на скорост при спускане на "свободна". Хитро!
        Ще го имаш преработения дъмп в най-кратък срок

        Всъщност това със стоп машинката е излишно, защото когато акселерометърът отчита нулево ускорение, транзисторите са постоянно отпушени а при различните нива на отрицателното ускорение те се запушват от импулси с различна честота.

        Накратко - стоповете си светят като се натисне спирачката, но захранването им се накъсва от джаджата, ако спирането е по-рязко от някакво.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #49
          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
          Ще го имаш преработения дъмп в най-кратък срок

          Всъщност това със стоп машинката е излишно, защото когато акселерометърът отчита нулево ускорение, транзисторите са постоянно отпушени а при различните нива на отрицателното ускорение те се запушват от импулси с различна честота.

          Накратко - стоповете си светят като се натисне спирачката, но захранването им се накъсва от джаджата, ако спирането е по-рязко от някакво.
          Аха! Ясно! Трябваше да се досетя.
          Да видим дали ще го намеря това чудо MMA. Действително не е проблем хардуерно да си изгладя импулса за аварийните.
          Арфа Ромео 146 1.6 боксер

          Comment


          • #50
            Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
            Аха! Ясно! Трябваше да се досетя.
            Да видим дали ще го намеря това чудо MMA. Действително не е проблем хардуерно да си изгладя импулса за аварийните.
            Ето го и софтуерно (при аварийно спиране на пин 5 излиза единица за около 30 сек.) пък ти избирай, как ще подходиш.
            Attached Files
            Last edited by ecotronic; d.m.y г., 17:16.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #51
              Абе 30секунди не са ли много, все си мисля че 15-на секунди са пре достатъчни.
              Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
              Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
              Горе главата, нищо че е празна...

              Comment


              • #52
                Здравейте.

                На Фиата от подписа оригинално има тая система с мигачите.
                Тя се включва когато се включи спирачния асистент, независимо от ABS.
                Пример:
                Караш си извън града с постоянна скорост и изведнъж чукваш спирачките силно, не да ги забиеш докрай, но силно, тогава се включват аварийните, докато не пуснеш повече спирачките, ако ги отпуснеш леко остават да мигат.

                Ако караш с 100 км/ч и започнеш да намаляваш като прогресивно усилваш спирачките до включване на ABS, тогава не се пускат аварийните.

                Зимата върху лед ако натресеш спирачките пак се пускат ( няма връзка с G-сензор) ако пипаш спирачката без рязко натискане не се пускат.
                Тога с G сензора не го слагайте, ще ви мигат мигачите на изхода от магистралата примерно или в завои като този от зад няма да види другия мигач и ще помисли, че го пускате да ви изпревари или ще правите някаква манавра. Или пък сте на разхода във Велико Търново и решите да спирате....

                Другото нещо е 30 секунди на аварийни ??? ДА бе Спирам рязко, че ме засича някой и после половин минута на авариини, все едно съм лимон който е взел книжка вчера.

                Още един минус, на клипа се вижда пускане и натискане на спирачка и пак пускане.
                Лично аз бих реагирал по следния начин ако видя стопове мигащи по този начин:
                1-светкане : колата отпред спира и ще пусна газта
                2-гаснат: ааа не спира ок давам си газ пак
                3 -светкат: пак спира ??? WTF Сигурно си играе със спирачката тогава ще си сложа крака на спирачката,без да спирам все още
                4-гасната: вече ще видя, че колата видимо намалява ( въпреки УМЕЛАТА ЗАБЛУДА от стоповете) - ще съм изгубил най-вероятно вече 1-2 секунди ценно време за реакция и ако " избабаня" колата от пред някой ще изкочи с бухалка, бокс, пистолет, брадва или нещо подобно

                5 Мамка му защо не си пуснах авторегистратора а ми го оставих в жабката, кой ще ми повярва, че колата е с преебана маса на стоповете и те премигват с мигачите



                Последно нещо стоповете на колите на които им премигват мигат бързо, аварийните на мойта кола също мигат много бързо при рязко спиране( крушката няма време да угасне нацяло) няколко пъти в секунда премигват.
                превъртете на 7:40мин
                https://vimeo.com/87381823
                Last edited by The_Game; d.m.y г., 21:46.
                sigpicFiat Grande Punto 1.3 Multijet Alfa Romeo 155 1.8TS 8V -SOLD

                Comment


                • #53
                  Първоначално публикувано от The_Game Покажи съобщение
                  Здравейте.

                  На Фиата от подписа оригинално има тая система с мигачите.
                  Тя се включва когато се включи спирачния асистент, независимо от ABS.
                  Пример:
                  Караш си извън града с постоянна скорост и изведнъж чукваш спирачките силно, не да ги забиеш докрай, но силно, тогава се включват аварийните, докато не пуснеш повече спирачките, ако ги отпуснеш леко остават да мигат.

                  Ако караш с 100 км/ч и започнеш да намаляваш като прогресивно усилваш спирачките до включване на ABS, тогава не се пускат аварийните.

                  Зимата върху лед ако натресеш спирачките пак се пускат ( няма връзка с G-сензор) ако пипаш спирачката без рязко натискане не се пускат.
                  Тога с G сензора не го слагайте, ще ви мигат мигачите на изхода от магистралата примерно или в завои като този от зад няма да види другия мигач и ще помисли, че го пускате да ви изпревари или ще правите някаква манавра. Или пък сте на разхода във Велико Търново и решите да спирате....

                  Другото нещо е 30 секунди на аварийни ??? ДА бе Спирам рязко, че ме засича някой и после половин минута на авариини, все едно съм лимон който е взел книжка вчера.

                  Още един минус, на клипа се вижда пускане и натискане на спирачка и пак пускане.
                  Лично аз бих реагирал по следния начин ако видя стопове мигащи по този начин:
                  1-светкане : колата отпред спира и ще пусна газта
                  2-гаснат: ааа не спира ок давам си газ пак
                  3 -светкат: пак спира ??? WTF Сигурно си играе със спирачката тогава ще си сложа крака на спирачката,без да спирам все още
                  4-гасната: вече ще видя, че колата видимо намалява ( въпреки УМЕЛАТА ЗАБЛУДА от стоповете) - ще съм изгубил най-вероятно вече 1-2 секунди ценно време за реакция и ако " избабаня" колата от пред някой ще изкочи с бухалка, бокс, пистолет, брадва или нещо подобно

                  5 Мамка му защо не си пуснах авторегистратора а ми го оставих в жабката, кой ще ми повярва, че колата е с преебана маса на стоповете и те премигват с мигачите



                  Последно нещо стоповете на колите на които им премигват мигат бързо, аварийните на мойта кола също мигат много бързо при рязко спиране( крушката няма време да угасне нацяло) няколко пъти в секунда премигват.
                  превъртете на 7:40мин
                  https://vimeo.com/87381823

                  https://www.youtube.com/watch?v=d0hewVV_CrU


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #54
                    Fun: GTV 3.0 v6 24v
                    Ex: GTV 2.0 16v TS

                    Comment


                    • #55
                      Понеже се заформи дискусия около автоматичното пускане на аварийните мигачи, бих искал да поясня следното:

                      Те се пускат и мигат в продължение на 30 секунди само, ако зададеният праг на отрицателното ускорение бъде надвишен за повече от 1 секунда. Т.е - имаме устойчиво аварийно спиране. При по-малко от това време, мигачите започват да мигат докато прагът е надвишен, но спират веднага с пускането на спирачката.

                      Това може да се види и на видеото в началото на темата.

                      Аз лично смятам, че 30 секунди в които влиза и времето за пълното спиране на колата, никак не са много. И все пак, ако някой иска, няма проблем да постна дъмп или да му изработя устройство с точното време, което той желае.
                      Last edited by ecotronic; d.m.y г., 15:28.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #56
                        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                        Понеже се заформи дискусия около автоматичното пускане на аварийните мигачи, бих искал да поясня следното:

                        Те се пускат и мигат в продължение на 30 секунди само, ако зададеният праг на отрицателното ускорение бъде надвишен за повече от 1 секунда. Т.е - имаме устойчиво аварийно спиране. При по-малко от това време, мигачите започват да мигат докато прагът е надвишен, но спират веднага с пускането на спирачката.

                        Това може да се види и на видеото в началото на темата.

                        Аз лично смятам, че 30 секунди в които влиза и времето за пълното спиране на колата, никак не са много. И все пак, ако някой иска, няма проблем да постна дъмп или да му изработя устройство с точното време, което той желае.

                        Линка с мерцедеса за какво ми го показваш ??? Да ми докажеш, че стоповете- мигачите трябва да мигат бързо ли ? Еми нали това казвам и аз.


                        Важно е да направиш мигачите да мигат бързо, не с нормално реле 1sec ON 1sec OFF, отделно пробвай да засилиш с 50-70км/ч каквато е скороста в града и да спреш ?
                        Пробвай и със 110км/ч да спреш до нула. Ако колата ти спира за около 30 секунди, със сигурност удар от зад няма да ти е проблема.

                        Иначе това е добре за магистрала и 30 сек са си нормални да мигат мигачите но за в града, лично според е далече от нормалното.

                        Вие аз си казвам просто мнението, вие си решавате вече какво ще правите.


                        Акселерометъра не се ли бъгва при големи неравности по пътя, или силни наклони и спиране ?
                        Last edited by The_Game; d.m.y г., 16:18.
                        sigpicFiat Grande Punto 1.3 Multijet Alfa Romeo 155 1.8TS 8V -SOLD

                        Comment


                        • #57
                          Първоначално публикувано от The_Game Покажи съобщение
                          Линка с мерцедеса за какво ми го показваш ??? Да ми докажеш, че стоповете- мигачите трябва да мигат бързо ли ? Еми нали това казвам и аз.


                          Важно е да направиш мигачите да мигат бързо, не с нормално реле 1sec ON 1sec OFF, отделно пробвай да засилиш с 50-70км/ч каквато е скороста в града и да спреш ?
                          Пробвай и със 110км/ч да спреш до нула. Ако колата ти спира за около 30 секунди, със сигурност удар от зад няма да ти е проблема.

                          Иначе това е добре за магистрала и 30 сек са си нормални да мигат мигачите но за в града, лично според е далече от нормалното.

                          Вие аз си казвам просто мнението, вие си решавате вече какво ще правите.


                          Акселерометъра не се ли бъгва при големи неравности по пътя, или силни наклони и спиране ?
                          Клипът с Мерц-овете го постнах защото на него се вижда, че по-добре се възприемат стоповете, когато мигат и колкото по-бързо, толкова по-добре. Или поне аз ги възприемам така.
                          Аз до момента не съм виждал мигачите на стокова кола, на която те се пускат автоматично да мигат с по-висока честота отколкото обикновено.

                          Акселерометърът не се влияе от неравности, защото има филтър, който обира прекалено кратките вариации в ускорението. Не се влияе осезаемо и от наклони, поради това, че при максимално възможните наклони по пътищата, съставката на земното ускорение слабо влияе.

                          Оценявам мнението ти, както и всякаква друга градивна критика, защото съм далеч от мисълта, че съм сътворил перфектното устойство.
                          Last edited by ecotronic; d.m.y г., 16:29.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #58
                            Един полуглупав въпрос от мен... Ако стоповете не са с диоди, мигането "читаво" ли е с нормалните крушки!? Видях по-нагоре за Мерцедеса ама там ми се стори че са диодни... (може и да бъркам несъм заглеждал)
                            sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                            Comment


                            • #59
                              Разбира се, че с диодни стопове мигането се вижда по-отчетливо (както е на клипа с Мерцовете), но и с конвенционални бива.

                              Гледай клипа особено след първата минута:

                              https://www.youtube.com/watch?v=wKcR8Bj3zX0


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment


                              • #60
                                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                                Аз до момента не съм виждал мигачите на стокова кола, на която те се пускат автоматично да мигат с по-висока честота отколкото обикновено.


                                На моята кола заводски, при рязко спиране мигачите се включват и мигат с много висока честота, няколко пъти в секунда докато трае самото спиране. Стоповете си светят без промяна, но мигачите цъкат здраво.

                                Пратих клип с фиат 500 и там се виждат. При мен е същото. На калояново също ми светеха при по силните спирания( за съжаление никой не е снимал клип с мойта кола )
                                sigpicFiat Grande Punto 1.3 Multijet Alfa Romeo 155 1.8TS 8V -SOLD

                                Comment

                                Working...
                                X