Известие

Collapse
No announcement yet.

Отново за Self-adaptive FRA parameter.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Отново за Self-adaptive FRA parameter.

    Днес след продължително юркане по баири и завои светна червената дюза и двигателят изгасна. Това се случи при около 3500 оборота. Не изключих от скорост и когато оборотите паднаха на около 1500, моторът отново заработи. След малко се получи същото още веднъж. След това минах около 50 км без каквито и да било проблеми.

    Карах на газ, не е обръщала на бензин и стрелката за температурата не се е отклонявала над 90 гр.

    Впоследствие диагностиката показа 2 (обичайните за мен) грешки:

    - Self-adaptive FRA prameter - signal high
    - Lambda sensor integrator

    Тези грешки периодично ми се появяват и съм чел, че общо взето това е обичайно заради работата на газ. Затова ресетвам ECU-то приблизително веднъж на 2 месеца (1200 км пробег).

    Аз лично се учудвам, че само тези грешки са се записали след случилото се.

    Въпросите са ми:

    1 - Може ли да има връзка между тях и гасненето на мотора?

    2 - Преди ресета на ECU - то параметъра self-adaptive FRA имаше стойност 1,250 а след ресета 1,000. Какво точно означава тази стойност и кои са нормалните и граници?


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  • #2
    Здрасти колега,

    това се получава често, когато не се използва оригинална ламбда сонда, а такава без куплунг със запояване. Пробвай с нова ламбда сонда и дръж нещата под око.
    Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
    Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
    Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
    Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
      Днес след продължително юркане по баири и завои светна червената дюза и двигателят изгасна. Това се случи при около 3500 оборота. Не изключих от скорост и когато оборотите паднаха на около 1500, моторът отново заработи. След малко се получи същото още веднъж. След това минах около 50 км без каквито и да било проблеми.

      Карах на газ, не е обръщала на бензин и стрелката за температурата не се е отклонявала над 90 гр.

      Впоследствие диагностиката показа 2 (обичайните за мен) грешки:

      - Self-adaptive FRA prameter - signal high
      - Lambda sensor integrator

      Тези грешки периодично ми се появяват и съм чел, че общо взето това е обичайно заради работата на газ. Затова ресетвам ECU-то приблизително веднъж на 2 месеца (1200 км пробег).

      Аз лично се учудвам, че само тези грешки са се записали след случилото се.

      Въпросите са ми:

      1 - Може ли да има връзка между тях и гасненето на мотора?

      2 - Преди ресета на ECU - то параметъра self-adaptive FRA имаше стойност 1,250 а след ресета 1,000. Какво точно означава тази стойност и кои са нормалните и граници?
      FRA и ТРА доколкото четох са стойности на смес в движение и на празен ход. Скоро попитах за стойностите
      при първа фаза туин спарк, но не получих отговор.

      Comment


      • #4
        Че е от газовата спор няма. Просто плаче за настройка или диагностика.
        А тези параметри нека да ги обясни Майстор ВО и кликата около него

        Comment


        • #5
          Това за газовата, като причина за грешките е ясно. Качественото изпълнение на връзките към ламбда сондата - също.

          Основният въпрос ми е, впредвид на това с изгасването на мотора (все едно си изключил от контакт) и светването на дюзата, възможно ли е ECU - то да не запише грешка за действителната причина?

          Това не е, като да не ме притеснява, защото не ми се мисли, какво може да се случи, ако това стане в ситуация в която всяка част от мощността е крайно-необходима.
          Last edited by ecotronic; d.m.y г., 12:50.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
            Това за газовата, като причина за грешките е ясно. Качественото изпълнение на връзките към ламбда сондата - също.

            Основният въпрос ми е, впредвид на това с изгасването на мотора (все едно си изключил от контакт) и светването на дюзата, възможно ли е ECU - то да не запише грешка за действителната причина?

            Това не е, като да не ме притеснява, защото не ми се мисли, какво може да се случи, ако това стане в ситуация в която всяка част от мощността е крайно-необходима.
            Дюзата е светнала, щото ЕКУ-то е отчело гасненето на двигателя, а той вероятно е изгаснал от грешка на газовия комп, щото не е могъл да компенсира. Ако ламбдата работи коректно, поиграй си с настройката на газовата.
            Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
              Дюзата е светнала, щото ЕКУ-то е отчело гасненето на двигателя, а той вероятно е изгаснал от грешка на газовия комп, щото не е могъл да компенсира. Ако ламбдата работи коректно, поиграй си с настройката на газовата.
              Звучи правдоподобно. Значи - дошло е времето да си взема един кабел за диагностика на газовия компютър.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                Звучи правдоподобно. Значи - дошло е времето да си взема един кабел за диагностика на газовия компютър.
                Тъй, като чета, даже леко си предържал
                Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                  Въпросите са ми:

                  1 - Може ли да има връзка между тях и гасненето на мотора?
                  Според мен не - карам от хилядолетия на газ, и досега я съм ресетвал 2 пъти екуто, я не.......не ми е гаснела....
                  "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                  F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                  Comment


                  • #10
                    Виж си колко газ подаваш при тези обороти. Въпросът е кога ти изгасна точно и какво правеше в този момент?

                    Ох, разчитах на Майстор Во да се изкаже

                    Comment


                    • #11
                      Гаснала ми е колата от негодни настройки на газовата. При мен светнаха всички лампи и температурата отиде на 120 градуса, без да е толкова. Това, където ти гасне ми прилича по-скоро на проблем с някой от датчиците за оборотите, този на коляновия, или този на разпределителния вал.

                      Comment


                      • #12
                        До момента не съм имал никакви проблеми с газовата, като изключим грешката за адаптивните параметри, която се записва с течение на времето.

                        Моторът работи перфектно и на газ и на бензин. При студен старт пали от четвърт оборот, няма притрисане, замисляне, клатене на обороти, забиване и пр.

                        Когато се беше позадръстил филтъра на изхода на изпарителя, ми се е случвало при по-високи обороти да обърне на бензин, но това изобщо не се усеща, като недостиг на мощност и си е в реда на нещата.

                        Този път карах по баир на трета с около 3500 оборота и моторът угасна, все едно си изключил от контакт. Първото за което си помислих беше датчика на КВ, но него съм го сменял преди 15К а и, както писах - няма записана грешка за него.

                        Тези дни ще си набавя кабела за газовия компютър и ще погледна там, какви грешки има.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #13
                          Преди няколко месеца ровихме една 166ца със същите грешки. Накрая смениха изпарителя и всичко заспа, провери си и маркучетата за вакуума на газовото, трябва да имаш някъде сензор за вакуум и маркуче до дроселовата клапа. Настройките не са пипани след смяната на изпарителя.
                          Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                          Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                          Горе главата, нищо че е празна...

                          Comment


                          • #14
                            При мен се появи тази грешка придружена с гаснене на колата. Беше ми се извадил маркуча от изпарителя към всмукателния колектор. Отделно смених и датчик колянов вал, та не мога да кажа със сигурност къде е бил проблема.

                            Sent from my Lenovo A6000 using Tapatalk
                            Sport Wagon 2.0TS|LPG

                            Comment


                            • #15
                              Точно за същия маркуч писах по-горе, само че обикновенно има и сензор за вакуум някъде по системата, има също и сензор на налягането в газовата рейка (често са в един общ корпус двата датчика и е описано къде се свързва вакуума и къде налягането)
                              Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                              Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                              Горе главата, нищо че е празна...

                              Comment

                              Working...
                              X