Аз залагам на мизерния ЕГР и сондата.Дейба и екологията..
Известие
Collapse
No announcement yet.
LTFT и STFT адаптивни параметри.
Collapse
X
-
Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщениеа ако се направи и графика на събраните данни ще може да се прави анализ на работата на моторетката досущ като в инжинерния отдел на производителя,въпроса е ние като едни обикновени любители до какви ли гениални изводи ще стигнем..
(if B==$FF, sensor is not used in trim calculation)-ей това да видиш е най-готино
Comment
-
Така, като се говори и човек да остане с впечатлението, че ламбда сензор интеграторът представлява отделно периферно устройство, евентуално вградено в ламбда сондата. Пък такова нещо няма.
Ако се ръководим от самото име (интегратор) може да се предположи, че това е математическа операция, която ECU - то извършва върху данните, получени от сондата.
Но и това предположение очевидно не е вярно, тъй като, както и да се интегрират данните от сондата, не могат да се получат стойностите за интегратор, които се визуализират.
Остава въпросът - какво означава записана грешка "lamda sensor integrator"?
Вероятно не става въпрос за грешка с нещо от периферията а затова, че краткият трим е излязал от нормалните зададени граници, като % на корекция и като резултат от това се е променил дългият трим за да нулира краткия.Last edited by ecotronic; d.m.y г., 11:42.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Интегрирането на изходния сигнал на сондата може да се намери таблично, тъй като иначе трябва кривата да се апроксимира с някаква стандартна функция.
Добра представа може да се придобие, ако изменението на изходния сигнал се опише с друга стандартна колебателна функция - примерно y = sin (x), която както знаем има вида:
За да се вместим в стойности за y, които се изменят в интервала 0,1 - 0,9 V, въпросната функция ще има вида:
y = 0.8sin(x)/2+0.5
като интегрираме по времето тази функция, ще получим решението на интеграла:
Ако начертаем двете функции, ето, какво се получава:
В синьо е изходния сигнал на сондата а в червено е неговият интеграл.
Къде видя да се колебае стойността му около 1???
Кое още не е ясно???
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
А някой замисля ли се , че има разлика между идеалната синуса , която е на теория и реалните стойности на ламбдата
Прочетохме ли кой волтаж какво означава (каква е сместта) и къде е идеалната среда или пък колко трябва да е при пълна газ... И т.н.
Ролята на тоя интегратор е точно да следи къде преобладаващо се движи сигнала от ламбдата и съответно да го Интегрира в реално време към бензиновите времена, а и в дългосрочен план на база осреднена нужда от корекция в сместта.EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG
Comment
-
Първоначално публикувано от don_pepone Покажи съобщениеА някой замисля ли се , че има разлика между идеалната синуса , която е на теория и реалните стойности на ламбдата
Прочетохме ли кой волтаж какво означава (каква е сместта) и къде е идеалната среда или пък колко трябва да е при пълна газ... И т.н.
Ролята на тоя интегратор е точно да следи къде преобладаващо се движи сигнала от ламбдата и съответно да го Интегрира в реално време към бензиновите времена, а и в дългосрочен план на база осреднена нужда от корекция в сместта.
Ако се интегрира действителният сигнал няма да се получи нещо много по-различно от това, което се получава при всяка друга колебателна функция.
Накратко - при интегрирането на изходния сигнал на ламдата, няма как са се получат стойности, колебаещи се в интервала 0,9 - 1,1 (примерно).
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Така е, затова и тези стойности (кракият и дългосрочен Трим ) са динамични и дори за един пробег от няколко километра може да се промени дългосрочният трим повече от веднъж.
За справка- наскоро настройвах Мазда 6 2.3 166 коня и на нея освен че не и понася постоянната връзка по ОБД на газовия комп към бензиновият, ами и си мени дългосрочния трим през 30-40 секунди и реално ползата от ОБД-то при нея бе да се следи краткият трим (който може и директно от ламбдата) и евентуално да се трият Грешки ако колата нее настроена добре.
Плюсът при нея е ,че дори и доста Омазана газова настройка няма да се отрази толкова зле на сутрешното палене, ако просто я покараме 1 минута на бензин преди гасенеEX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG
Comment
-
Нали е Форум и аз са ще изтръскам моето предположение по темата:
АЦП-то вероятно мери с килохерци стойностите на сондата,усреднената стойност на напрежението за определен брой измервания (примерно 20-30 или 200-300,като се игнорират две ,три или пет най-високи и най-ниски стойности ,а от останалите се вади средно аритметично или квадратично, ако е бил по-зъл програмиста) се ръга в интегратора за да направи калкулацията чийто резултат е късия трим.След промяната на инжекторното време се подава различно количество бензин за съответния режим като от това следва да се променят стойностите на сондата и това е колебанието в кривата на напрежението която се вади софтуерно.Реалната вероятно е по-разклатена.
При самоадаптираща се система това би трябвало според мен в дългосрочен план да води до корекция на дългия трим ,разбира се в някакви предварително определени от производителя граници .В резултат на корекциите на дългия трим, ако се постигне 14,7:1 ,т.е. перфектно съотношение би следвало стойностите на късия да започнат да се връткат в тесни граници около 128 и всичко е да е шест,но при тези калкулации, ако се получат резултати извън границите за предварително определени мах или мин времена за инжекторите за съответното количество въздух което ЕКУ-то изчислява се започва с генерирането на съответните грешки и евентуално при натрупването им следва преминаване в "авариен режим" каквото и да означава това.
Това са моите предположения и не ги приемайте като някаква абсолютна истина,все пак съм прост бакшиш и това за мен е просто интересна материя и нищо повече.Last edited by 546; d.m.y г., 08:44.
Comment
-
баце ,немам кола с ламбда под рък в момента,тук само неква нафтова ми се мота ,та моля те ме сфетни кое е пръвото след сондата
П.С.
май катализатора беше , след него мож още една сонда ма тя май беше нещо различна от първата,а в катализатора понякога има некъв термометър,карам я по спомениLast edited by 546; d.m.y г., 09:47.
Comment
-
Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщениеИмате ламбда сонда ИНТЕГРАТОР, а не синусоидатор и т.н. Ха мислете след ламбда сондата кое е първото
Накратко - само даваме пример със синусоида, защото нещата са сходни и за да опростим сметките.
Така просто решаваме интеграла аналитично. Ако трябва да интегрираме реалният сигнал, това може да стане само графично.
Освен, че решението не може да стои в интервала 0,9 - 1,1 ами и няма как то да намалява с увеличаването на функцията и обратното. Стойностите на въпросния параметър се променят точно по такава зависимост.
Накратко - ако вместо "лабмда сензор интегратор" наречем параметъра "кратък трим" всичко си идва на мястото - стойността му се изменя в границите +/- 10%, намалява, когато сигналът от сондата расте и обратното.
По-рано посочих и документ на GM в който ясно е казано, че интегратор и кратък трим означават едно и също.
---------- Post added at 10:37 ---------- Previous post was at 10:31 ----------
Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщение......все пак съм прост бакшиш и това за мен е просто интересна материя и нищо повече.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Що го режеш Алекс,таман стана интересно.
и не вярвай на хамериканците,те са хитри копчета и докато не видиш от германец написано потвърждение ,че това е така ,считай го за малка част от истината.
тия ОБД протоколи що секи си ги подритва как си иска и накрая сичко върви по некви производителски и кат се закачиш се оказва ,че си кат сирийски бежанец дето са му зели едни пари ,ма не са го прехвърлили през границата
ай отивам да спя.
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеПак не четеш. ...
Важното за интегратора е, че е важен за настройка на газовата. Това се повтаря от 20 поста. Сигурно някой му го е дал на листче и го е научил наизуст, та се чувства сигурен в твърдението вече.A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Comment
Comment