Известие

Collapse
No announcement yet.

LTFT и STFT адаптивни параметри.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Аз залагам на мизерния ЕГР и сондата.Дейба и екологията..

    Comment


    • #17
      В моя случай ЕГР няма. Т.е - едно неизвестно по-малко в задачата.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщение
        а ако се направи и графика на събраните данни ще може да се прави анализ на работата на моторетката досущ като в инжинерния отдел на производителя,въпроса е ние като едни обикновени любители до какви ли гениални изводи ще стигнем..
        (if B==$FF, sensor is not used in trim calculation)-ей това да видиш е най-готино
        До това, че всички тримове са следствие на ламбда сонда интегратора, а той е следствие до колко вашата кола е здрава. Само си чешете езиците с нещо, което е напълно безсмислено

        Comment


        • #19
          Така, като се говори и човек да остане с впечатлението, че ламбда сензор интеграторът представлява отделно периферно устройство, евентуално вградено в ламбда сондата. Пък такова нещо няма.

          Ако се ръководим от самото име (интегратор) може да се предположи, че това е математическа операция, която ECU - то извършва върху данните, получени от сондата.

          Но и това предположение очевидно не е вярно, тъй като, както и да се интегрират данните от сондата, не могат да се получат стойностите за интегратор, които се визуализират.

          Остава въпросът - какво означава записана грешка "lamda sensor integrator"?

          Вероятно не става въпрос за грешка с нещо от периферията а затова, че краткият трим е излязал от нормалните зададени граници, като % на корекция и като резултат от това се е променил дългият трим за да нулира краткия.
          Last edited by ecotronic; d.m.y г., 11:42.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #20
            Но и това предположение очевидно не е вярно, тъй като, както и да се интегрират данните от сондата, не могат да се получат стойностите за интегратор, които се визуализират.
            - хайде де

            Comment


            • #21
              Интегрирането на изходния сигнал на сондата може да се намери таблично, тъй като иначе трябва кривата да се апроксимира с някаква стандартна функция.

              Добра представа може да се придобие, ако изменението на изходния сигнал се опише с друга стандартна колебателна функция - примерно y = sin (x), която както знаем има вида:



              За да се вместим в стойности за y, които се изменят в интервала 0,1 - 0,9 V, въпросната функция ще има вида:

              y = 0.8sin(x)/2+0.5

              като интегрираме по времето тази функция, ще получим решението на интеграла:



              Ако начертаем двете функции, ето, какво се получава:



              В синьо е изходния сигнал на сондата а в червено е неговият интеграл.

              Къде видя да се колебае стойността му около 1???

              Кое още не е ясно???


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #22
                А някой замисля ли се , че има разлика между идеалната синуса , която е на теория и реалните стойности на ламбдата
                Прочетохме ли кой волтаж какво означава (каква е сместта) и къде е идеалната среда или пък колко трябва да е при пълна газ... И т.н.
                Ролята на тоя интегратор е точно да следи къде преобладаващо се движи сигнала от ламбдата и съответно да го Интегрира в реално време към бензиновите времена, а и в дългосрочен план на база осреднена нужда от корекция в сместта.
                EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
                EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
                NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от don_pepone Покажи съобщение
                  А някой замисля ли се , че има разлика между идеалната синуса , която е на теория и реалните стойности на ламбдата
                  Прочетохме ли кой волтаж какво означава (каква е сместта) и къде е идеалната среда или пък колко трябва да е при пълна газ... И т.н.
                  Ролята на тоя интегратор е точно да следи къде преобладаващо се движи сигнала от ламбдата и съответно да го Интегрира в реално време към бензиновите времена, а и в дългосрочен план на база осреднена нужда от корекция в сместта.
                  Има разлика, разбира се. Дадох пример със синусоида, защото е по-лесно разбираем и лесно може да се пресметне.
                  Ако се интегрира действителният сигнал няма да се получи нещо много по-различно от това, което се получава при всяка друга колебателна функция.

                  Накратко - при интегрирането на изходния сигнал на ламдата, няма как са се получат стойности, колебаещи се в интервала 0,9 - 1,1 (примерно).


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #24
                    Така е, затова и тези стойности (кракият и дългосрочен Трим ) са динамични и дори за един пробег от няколко километра може да се промени дългосрочният трим повече от веднъж.
                    За справка- наскоро настройвах Мазда 6 2.3 166 коня и на нея освен че не и понася постоянната връзка по ОБД на газовия комп към бензиновият, ами и си мени дългосрочния трим през 30-40 секунди и реално ползата от ОБД-то при нея бе да се следи краткият трим (който може и директно от ламбдата) и евентуално да се трият Грешки ако колата нее настроена добре.
                    Плюсът при нея е ,че дори и доста Омазана газова настройка няма да се отрази толкова зле на сутрешното палене, ако просто я покараме 1 минута на бензин преди гасене
                    EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
                    EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
                    NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

                    Comment


                    • #25
                      Нали е Форум и аз са ще изтръскам моето предположение по темата:
                      АЦП-то вероятно мери с килохерци стойностите на сондата,усреднената стойност на напрежението за определен брой измервания (примерно 20-30 или 200-300,като се игнорират две ,три или пет най-високи и най-ниски стойности ,а от останалите се вади средно аритметично или квадратично, ако е бил по-зъл програмиста) се ръга в интегратора за да направи калкулацията чийто резултат е късия трим.След промяната на инжекторното време се подава различно количество бензин за съответния режим като от това следва да се променят стойностите на сондата и това е колебанието в кривата на напрежението която се вади софтуерно.Реалната вероятно е по-разклатена.
                      При самоадаптираща се система това би трябвало според мен в дългосрочен план да води до корекция на дългия трим ,разбира се в някакви предварително определени от производителя граници .В резултат на корекциите на дългия трим, ако се постигне 14,7:1 ,т.е. перфектно съотношение би следвало стойностите на късия да започнат да се връткат в тесни граници около 128 и всичко е да е шест,но при тези калкулации, ако се получат резултати извън границите за предварително определени мах или мин времена за инжекторите за съответното количество въздух което ЕКУ-то изчислява се започва с генерирането на съответните грешки и евентуално при натрупването им следва преминаване в "авариен режим" каквото и да означава това.
                      Това са моите предположения и не ги приемайте като някаква абсолютна истина,все пак съм прост бакшиш и това за мен е просто интересна материя и нищо повече.
                      Last edited by 546; d.m.y г., 08:44.

                      Comment


                      • #26
                        Имате ламбда сонда ИНТЕГРАТОР, а не синусоидатор и т.н. Ха мислете след ламбда сондата кое е първото

                        Comment


                        • #27
                          баце ,немам кола с ламбда под рък в момента,тук само неква нафтова ми се мота ,та моля те ме сфетни кое е пръвото след сондата
                          П.С.
                          май катализатора беше , след него мож още една сонда ма тя май беше нещо различна от първата,а в катализатора понякога има некъв термометър,карам я по спомени
                          Last edited by 546; d.m.y г., 09:47.

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                            Имате ламбда сонда ИНТЕГРАТОР, а не синусоидатор и т.н. Ха мислете след ламбда сондата кое е първото
                            Пак не четеш. Никой не е казал, че сигналът от сондата е синусоидален. Но дали ще интегрираш реалният сигнал, sin (x), cos (x) или която и да било друга колебателна функция, ще получиш стойности, които далеч не стоят в един тесен интервал.

                            Накратко - само даваме пример със синусоида, защото нещата са сходни и за да опростим сметките.

                            Така просто решаваме интеграла аналитично. Ако трябва да интегрираме реалният сигнал, това може да стане само графично.

                            Освен, че решението не може да стои в интервала 0,9 - 1,1 ами и няма как то да намалява с увеличаването на функцията и обратното. Стойностите на въпросния параметър се променят точно по такава зависимост.

                            Накратко - ако вместо "лабмда сензор интегратор" наречем параметъра "кратък трим" всичко си идва на мястото - стойността му се изменя в границите +/- 10%, намалява, когато сигналът от сондата расте и обратното.

                            По-рано посочих и документ на GM в който ясно е казано, че интегратор и кратък трим означават едно и също.

                            ---------- Post added at 10:37 ---------- Previous post was at 10:31 ----------

                            Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщение
                            ......все пак съм прост бакшиш и това за мен е просто интересна материя и нищо повече.
                            Може и да работиш, като шофьор на такси, но далеч не си необразован


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #29
                              Що го режеш Алекс,таман стана интересно.
                              и не вярвай на хамериканците,те са хитри копчета и докато не видиш от германец написано потвърждение ,че това е така ,считай го за малка част от истината.
                              тия ОБД протоколи що секи си ги подритва как си иска и накрая сичко върви по некви производителски и кат се закачиш се оказва ,че си кат сирийски бежанец дето са му зели едни пари ,ма не са го прехвърлили през границата
                              ай отивам да спя.

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                                Пак не четеш. ...
                                Не знам защо се занимаваш да обясняваш, при положение, че дори и да чете, то като не разбира идеята, няма какво да направиш.
                                Важното за интегратора е, че е важен за настройка на газовата. Това се повтаря от 20 поста. Сигурно някой му го е дал на листче и го е научил наизуст, та се чувства сигурен в твърдението вече.
                                A20DTH ЖТД ама не баш
                                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                                Comment

                                Working...
                                X