Известие

Collapse
No announcement yet.

размисли около v6

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • размисли около v6

    Здравейте колеги алфисти!
    От известно време се интересувам от v6-така на алфа, по специално 2.5 и 3.0 24v. В чуждостранско чета за модификацията gleich на 2.5 с ризи и бутала от 3.0. Така се получава 2.8 и доста се развъртал. Правена ли е тази модификация у нас и какви трудности биха съпровождали такова начинание?
    Друго, което ми е интересно е дали глава от 2.5 ще стане на 3.0?
    Това е с цел да се увеличи степента на сгъстяване.
    Ще ми е интересно да направим интересна дискусия относно възможностите на v6.
    Поздрави
    P.S Ако темата не е за тук моля модерагор да я премести или изтрие
    Last edited by unac; d.m.y г., 22:40.

  • #2
    До сега не бях чувал за това нещо, макар че доста съм ровил из форуми е така да си чета информативно. Сигурен съм, че на всеки запален фен му е интересно и любопитно да сътвори някаква сглобка, която не я срещаш всеки ден. Най-големия проблем е бедната ни държава, заради която не можем да си позволим да правим каквото ни хрумне. Иначе с любопитство ще следя темата да видя дали някой друг е чувал или знае за това нещо.
    Alfa Romeo GT 1.9 16V JTD
    Lancia Musa 1.4i 16V Automatic
    Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer

    Comment


    • #3
      Няма никакъв смисъл 2.5 да се разстъргва, ризи и прочее при положение че ще стане 2.8, а 3.0 вече с лопата да ги ринеш......
      "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
      F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

      Comment


      • #4
        От около месец и нещо търся оферта по сайтовете за продаване за 3,0 и просто няма, но пък 2,5 има доста
        Един цитат от един сайт, където разискват една интересна модификация.
        a 2.5 - you can go to a 2.8 by buying 3 litre pistons and rings, and 3 litre liners. You then offset the conrod bush to get compression right, and hey presto, you have 2.8 (also known as the "Gleich" conversion for the 2.5 motors).

        Then you have any combinations of bores and strokes. If you replace the 2.5 with a GTA crank, you can go to 3.75 with a 101.3mm bore, or more with a 302.4 bore (but this requires REAL skill and know how because the bore is bigger than what the gaskets can handle (involves welding). You can use the 2.5l heads, just buy the 3 litre valves and port the heads to get up to GTA spec.

        with a 3.0 crank, the most common conversion here is honda vtr1000 pistons and rings, man liners, 100mm bore, 75mm stroke, 3.5litre capacity.

        Then there are cams that have been developed for these big motors which are available, otherwise use GTA cams advanced 20 degrees (but they will seem very mild).
        Last edited by unac; d.m.y г., 13:43.

        Comment


        • #5
          А защо не турбина на V6 ?
          Alfa Romeo 156 2.4 20v "TI" - Ex ..
          Alfa Romeo 147 2.0 TS Selespeed - Ex ..
          Fiat Bravo 1.9 JTD 105hp - Ex..

          Comment


          • #6
            Аз когато карах моята 155ца 2.5 12V бях се надъхал да и боцна един компресор от мерцедес 230компресор - марка Eaton и без да отварям мотора щеше да стане около 190-200 коня + ремап разбирасе. Предвид ,че това се прави на 3.2 ГТА-тата , не виждам защо да не се направи и на един 3.0. Ще има заигравка с всмукателния колектор и задвижването с ремък на компресора, но няма да се отваря мотора да се сменят ризи бутала, зацепване и тн.
            п.с. Такъв компресор си бях намерил за 350лв
            EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
            EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
            NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от don_pepone Покажи съобщение
              Аз когато карах моята 155ца 2.5 12V бях се надъхал да и боцна един компресор от мерцедес 230компресор - марка Eaton и без да отварям мотора щеше да стане около 190-200 коня + ремап разбирасе. Предвид ,че това се прави на 3.2 ГТА-тата , не виждам защо да не се направи и на един 3.0. Ще има заигравка с всмукателния колектор и задвижването с ремък на компресора, но няма да се отваря мотора да се сменят ризи бутала, зацепване и тн.
              п.с. Такъв компресор си бях намерил за 350лв

              хмм добре аз ще питам от любопитство , на 3.0 v6 ( на алфа 75 ) може ли да се сложи турбина ?
              Alfa Romeo 156 2.4 20v "TI" - Ex ..
              Alfa Romeo 147 2.0 TS Selespeed - Ex ..
              Fiat Bravo 1.9 JTD 105hp - Ex..

              Comment


              • #8
                Разбира се, че може да се сложи турбо, но в случая със 75-цата ще трябва електроника да я управлява. Освен това малко трябва да се разреди мотора заради високата степен на сгъстяване и да се надува в сейфти налягане до около 0,8 бара, при положение, че се ползва стоковите вътрешности.
                Лично аз бих предпочел разстърган блок на 98мм бутала с колянов вал и разпределителни валове от 3,2. Така се получава около 3,5 обем на двигателя и мощността е около 300 к.с (така поне пишат в чуждите форуми).

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от unac Покажи съобщение
                  Разбира се, че може да се сложи турбо, но в случая със 75-цата ще трябва електроника да я управлява. Освен това малко трябва да се разреди мотора заради високата степен на сгъстяване и да се надува в сейфти налягане до около 0,8 бара, при положение, че се ползва стоковите вътрешности.
                  Лично аз бих предпочел разстърган блок на 98мм бутала с колянов вал и разпределителни валове от 3,2. Така се получава около 3,5 обем на двигателя и мощността е около 300 к.с (така поне пишат в чуждите форуми).
                  Интересно , може би и това е по евтин вариант . От няколко седмици се питам този въпрос между другото , че в България има толко тунинговани дизели , а пипани v6ци няма .. и като видях темата , си казах няма как да не питам ...
                  Alfa Romeo 156 2.4 20v "TI" - Ex ..
                  Alfa Romeo 147 2.0 TS Selespeed - Ex ..
                  Fiat Bravo 1.9 JTD 105hp - Ex..

                  Comment


                  • #10
                    Разбира се това, което съм написал относно турбинирането е много общо и въобще не приключва само със закупуване на турбо и електроника. Има още много неща, които са необходими.
                    Не мисля, че принудително пълнене с високо налягане е правилния път с v6.
                    По скоро повишаване на обема на двигателя + компресор е може би оптимален сетъп.
                    В по-горния пост цитирах едно изказване на един пич от Южна Африка. Та този пич разстъргва блока да приеме бутала от хонда wtr, които са 100мм, слага камионски ризи от man. Може да запазиш коляновия вал на 3,0, който е с ход 72.6mm или да ползваш от 3,2 с ход 78мм.
                    Това за мен един много краен сетъп, защото при 100мм на буталото, ризата и отвора на главата за охлаждане са много близки и гарнитурата не може да уплътни.
                    Затова мисля, че бутала на 98мм са по-подходящи. Такива бутала могат да се намерят в двигатели на мерцедес m273.
                    Този мод го мисля от около месец и си мисля, че не нещо, което не може да бъде направено.

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от unac Покажи съобщение
                      Разбира се това, което съм написал относно турбинирането е много общо и въобще не приключва само със закупуване на турбо и електроника. Има още много неща, които са необходими.
                      Не мисля, че принудително пълнене с високо налягане е правилния път с v6.
                      По скоро повишаване на обема на двигателя + компресор е може би оптимален сетъп.
                      В по-горния пост цитирах едно изказване на един пич от Южна Африка. Та този пич разстъргва блока да приеме бутала от хонда wtr, които са 100мм, слага камионски ризи от man. Може да запазиш коляновия вал на 3,0, който е с ход 72.6mm или да ползваш от 3,2 с ход 78мм.
                      Това за мен един много краен сетъп, защото при 100мм на буталото, ризата и отвора на главата за охлаждане са много близки и гарнитурата не може да уплътни.
                      Затова мисля, че бутала на 98мм са по-подходящи. Такива бутала могат да се намерят в двигатели на мерцедес m273.
                      Този мод го мисля от около месец и си мисля, че не нещо, което не може да бъде направено.
                      О разбира се .. Само трябва да имаш възможност и някой , който да го направи
                      Alfa Romeo 156 2.4 20v "TI" - Ex ..
                      Alfa Romeo 147 2.0 TS Selespeed - Ex ..
                      Fiat Bravo 1.9 JTD 105hp - Ex..

                      Comment


                      • #12
                        Дамм така е, всичко може, стига да има кой да го направи и кой да го плати
                        Имайки предвид, че в 90% от автосервизите не могат да сменят и ангренажен ремък на алфа ромео, без да и объркат центровката...
                        EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
                        EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
                        NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

                        Comment


                        • #13
                          Като цяло главата от 2.5 става ли на 3.0 и обратно?
                          Говоря за 24 клапановите мотори.

                          Comment


                          • #14
                            Тва е добър въпрос и аз бих искал да разбера.
                            Това което зная е ,че Петите за зацепване на ремъците са еднакви за двата мотора
                            EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
                            EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
                            NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

                            Comment


                            • #15
                              Знам че на 2.5 може да сложиш глава от 3.0.Като цяло е неоправдано да се занимаваш с 2.5, тъй като се намират и 3.0 и3.2.
                              Alfa Romeo 156 3.0v6,Bmw E61 535d.

                              Comment

                              Working...
                              X