Известие

Collapse
No announcement yet.

Автоматични огледала за задна скорост

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от bobi_kz Покажи съобщение
    Някой успя ли да я направи тази екстра при 159?
    То направиш ли я при 156, става и за другите

    Comment


    • #17
      С таймер няма да стане ефективно, ефектно да, ефективно - не. При различни климатични условия, времето за придвижване на огледалото от точка А до точка Б е различно. Освен това, времето за придвижване от точка Б до точка А може да е различно в някой случаи. За да стане "като светът" трябва обратна връзка за полужението на огледалото в момента, за целевото полужение - също. Нещо като "модулът" за регулиране на фаровете. Може да се мерят брой обороти на двигателчето, може да се мери(и сравнява) съпротивлението на свързан с механиката потенциометър, но с таймер.......няма да стане точно.
      Арфа Ромео 146 1.6 боксер

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
        С таймер няма да стане ефективно, ефектно да, ефективно - не. При различни климатични условия, времето за придвижване на огледалото от точка А до точка Б е различно. Освен това, времето за придвижване от точка Б до точка А може да е различно в някой случаи. За да стане "като светът" трябва обратна връзка за полужението на огледалото в момента, за целевото полужение - също. Нещо като "модулът" за регулиране на фаровете. Може да се мерят брой обороти на двигателчето, може да се мери(и сравнява) съпротивлението на свързан с механиката потенциометър, но с таймер.......няма да стане точно.
        ПолУжението си го описал много правилно. юв нашите огледала няма нито стъпкови двигатели, нито потенциометри

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
          ПолУжението си го описал много правилно. юв нашите огледала няма нито стъпкови двигатели, нито потенциометри
          Известно ми е. За съжаление фактът че няма обратна връзка при нашите, не променя факта, че с таймер няма да се получи практичен резултат. Нямам спомен как е решена механиката, но може би май лесно ще е да се монтира някаква шайбичка на оста на моторчето и дали с датчимк на хол или с оптрон с въздушна междина да се броят оборотите му.
          Арфа Ромео 146 1.6 боксер

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
            Известно ми е. За съжаление фактът че няма обратна връзка при нашите, не променя факта, че с таймер няма да се получи практичен резултат. Нямам спомен как е решена механиката, но може би май лесно ще е да се монтира някаква шайбичка на оста на моторчето и дали с датчимк на хол или с оптрон с въздушна междина да се броят оборотите му.
            Да, ама къде да го монтираш - няма място

            Comment


            • #21
              Както писах по-напред, не е невъзможно за обратна връзка да се ползват пулсациите на работния ток. За целта просто трябва да се изследва конкретния мотор.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                Както писах по-напред, не е невъзможно за обратна връзка да се ползват пулсациите на работния ток. За целта просто трябва да се изследва конкретния мотор.
                Вярваш ли си?

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                  Вярваш ли си?
                  Изглежда, че само ти не знаеш, как става:

                  https://www.precisionmicrodrives.com...otor-speed-rpm


                  http://www.piclist.com/techref/au/ne...id/encoder.htm
                  Last edited by ecotronic; d.m.y г., 18:14.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                    Да, ама къде да го монтираш - няма място
                    Някъде извътре, предполагам. Ако някой има снимка на разглобено огледало, сега е момента да се похвали.

                    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                    Както писах по-напред, не е невъзможно за обратна връзка да се ползват пулсациите на работния ток. За целта просто трябва да се изследва конкретния мотор.
                    Ефектът ще е като с таймер. Проблемът е че огледалото е изложено на променливи метеорологични условия.
                    Last edited by ivan dimitrov; d.m.y г., 20:31.
                    Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
                      Ефектът ще е като с таймер. Проблемът е че огледалото е изложено на променливи метеорологични условия.
                      Ако се направи, както трябва, ефектът ще е доста по-добър от този с таймера. Няма да е като с външен сензор на обороти, но все е нещо.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                        Ако се направи, както трябва, ефектът ще е доста по-добър от този с таймера. Няма да е като с външен сензор на обороти, но все е нещо.
                        Гледам финалът в Майами в момента и съм доста разсеян. Следенето на токът може да помогне само ако се постави механичен ограничител в крайните две точки. Токът е пропорционален на натоварването, а то е различно в различните моменти във времето, за всяко едно огледало.
                        Ако целта е огледалото да се накланя при включване на задна, ще стане и с таймер. Ако целим да заема точно определена позиция, настроена от водачът предварително....
                        Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
                          Гледам финалът в Майами в момента и съм доста разсеян. Следенето на токът може да помогне само ако се постави механичен ограничител в крайните две точки. Токът е пропорционален на натоварването, а то е различно в различните моменти във времето, за всяко едно огледало.
                          Ако целта е огледалото да се накланя при включване на задна, ще стане и с таймер. Ако целим да заема точно определена позиция, настроена от водачът предварително....
                          Явно не съм се изразил ясно.
                          Имах впредвид да се следят пулсациите на тока, които възникват при комутацията му между четки и колектори. Такива неминуемо има и ако те се уловят прецизно, по тяхната честота достатъчно добре може са се съди за оборотите на моторчето.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                            Явно не съм се изразил ясно.
                            Имах впредвид да се следят пулсациите на тока, които възникват при комутацията му между четки и колектори. Такива неминуемо има и ако те се уловят прецизно, по тяхната честота достатъчно добре може са се съди за оборотите на моторчето.
                            Доста сложна задача за преместването на едно огледало. Със сигурност ще има за какво да се "закачи" човек(или нечовек), но пък анализът ще е сериозен.
                            Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
                              Доста сложна задача за преместването на едно огледало. Със сигурност ще има за какво да се "закачи" човек(или нечовек), но пък анализът ще е сериозен.
                              Не е кой знае, какво. Става с едно МК за 2 лв. Отделя се променливата съставка на работния ток с кондензатор и се подава на входа на компаратора. Изходът на компаратора пълни брояч и моторът се спира при достигане на определено състояние на брояча. В обратната посока - същото. Струва си да се пробва.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                                Не е кой знае, какво. Става с едно МК за 2 лв. Отделя се променливата съставка на работния ток с кондензатор и се подава на входа на компаратора. Изходът на компаратора пълни брояч и моторът се спира при достигане на определено състояние на брояча. В обратната посока - същото. Струва си да се пробва.
                                Не е толкова просто. Токът през моторът е силно зависим от товарът, евентуални искри от четките също трябва да се отделят.....
                                Преди да задълбаеш, бодни осцилограф.
                                Посоката в случая не ни интересува, така че все ще се намери къде да се дупне дупчица или да се вкара малко метал из механиката.
                                Но....ти си знаеш, няма аз да го правя все пак.
                                Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                                Comment

                                Working...
                                X