Първоначално публикувано от bobi_kz
Покажи съобщение
Известие
Collapse
No announcement yet.
Автоматични огледала за задна скорост
Collapse
X
-
С таймер няма да стане ефективно, ефектно да, ефективно - не. При различни климатични условия, времето за придвижване на огледалото от точка А до точка Б е различно. Освен това, времето за придвижване от точка Б до точка А може да е различно в някой случаи. За да стане "като светът" трябва обратна връзка за полужението на огледалото в момента, за целевото полужение - също. Нещо като "модулът" за регулиране на фаровете. Може да се мерят брой обороти на двигателчето, може да се мери(и сравнява) съпротивлението на свързан с механиката потенциометър, но с таймер.......няма да стане точно.Арфа Ромео 146 1.6 боксер
Comment
-
Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщениеС таймер няма да стане ефективно, ефектно да, ефективно - не. При различни климатични условия, времето за придвижване на огледалото от точка А до точка Б е различно. Освен това, времето за придвижване от точка Б до точка А може да е различно в някой случаи. За да стане "като светът" трябва обратна връзка за полужението на огледалото в момента, за целевото полужение - също. Нещо като "модулът" за регулиране на фаровете. Може да се мерят брой обороти на двигателчето, може да се мери(и сравнява) съпротивлението на свързан с механиката потенциометър, но с таймер.......няма да стане точно.
Comment
-
Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщениеПолУжението си го описал много правилно. юв нашите огледала няма нито стъпкови двигатели, нито потенциометриАрфа Ромео 146 1.6 боксер
Comment
-
Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщениеИзвестно ми е. За съжаление фактът че няма обратна връзка при нашите, не променя факта, че с таймер няма да се получи практичен резултат. Нямам спомен как е решена механиката, но може би май лесно ще е да се монтира някаква шайбичка на оста на моторчето и дали с датчимк на хол или с оптрон с въздушна междина да се броят оборотите му.
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеКакто писах по-напред, не е невъзможно за обратна връзка да се ползват пулсациите на работния ток. За целта просто трябва да се изследва конкретния мотор.
Comment
-
Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщениеВярваш ли си?
https://www.precisionmicrodrives.com...otor-speed-rpm
http://www.piclist.com/techref/au/ne...id/encoder.htmLast edited by ecotronic; d.m.y г., 18:14.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщениеДа, ама къде да го монтираш - няма място
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеКакто писах по-напред, не е невъзможно за обратна връзка да се ползват пулсациите на работния ток. За целта просто трябва да се изследва конкретния мотор.Last edited by ivan dimitrov; d.m.y г., 20:31.Арфа Ромео 146 1.6 боксер
Comment
-
Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщениеЕфектът ще е като с таймер. Проблемът е че огледалото е изложено на променливи метеорологични условия.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеАко се направи, както трябва, ефектът ще е доста по-добър от този с таймера. Няма да е като с външен сензор на обороти, но все е нещо.
Ако целта е огледалото да се накланя при включване на задна, ще стане и с таймер. Ако целим да заема точно определена позиция, настроена от водачът предварително....Арфа Ромео 146 1.6 боксер
Comment
-
Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщениеГледам финалът в Майами в момента и съм доста разсеян. Следенето на токът може да помогне само ако се постави механичен ограничител в крайните две точки. Токът е пропорционален на натоварването, а то е различно в различните моменти във времето, за всяко едно огледало.
Ако целта е огледалото да се накланя при включване на задна, ще стане и с таймер. Ако целим да заема точно определена позиция, настроена от водачът предварително....
Имах впредвид да се следят пулсациите на тока, които възникват при комутацията му между четки и колектори. Такива неминуемо има и ако те се уловят прецизно, по тяхната честота достатъчно добре може са се съди за оборотите на моторчето.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеЯвно не съм се изразил ясно.
Имах впредвид да се следят пулсациите на тока, които възникват при комутацията му между четки и колектори. Такива неминуемо има и ако те се уловят прецизно, по тяхната честота достатъчно добре може са се съди за оборотите на моторчето.Арфа Ромео 146 1.6 боксер
Comment
-
Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщениеДоста сложна задача за преместването на едно огледало. Със сигурност ще има за какво да се "закачи" човек(или нечовек), но пък анализът ще е сериозен.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеНе е кой знае, какво. Става с едно МК за 2 лв. Отделя се променливата съставка на работния ток с кондензатор и се подава на входа на компаратора. Изходът на компаратора пълни брояч и моторът се спира при достигане на определено състояние на брояча. В обратната посока - същото. Струва си да се пробва.
Преди да задълбаеш, бодни осцилограф.
Посоката в случая не ни интересува, така че все ще се намери къде да се дупне дупчица или да се вкара малко метал из механиката.
Но....ти си знаеш, няма аз да го правя все пак.Арфа Ромео 146 1.6 боксер
Comment
Comment