Известие

Collapse
No announcement yet.

RQ: Информация за Фиат Браво/Брава TD

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • RQ: Информация за Фиат Браво/Брава TD

    Един мой приятел си търси дизелов автомобил и се е ориентирал към турбо-дизеловите агрегати на фиат най-вече заради цените.
    Аз му препоръчах TD100 коня за да има все пак и някаква прилична динамика автомобилчето. Иначе за 75-коньовия ТД агрегат не знам нищо, но ми се стори малко слабичък. Колата няма да се кара от спортна натура, нека предупредя
    някой може ли да сподели впечатления? А по отношение на поддръжка, слаби места и др. подобни? Турбото дава ли често фира? Въобще какво трябва да се гледа освен обичайните неща за дизелов автомобил?

    Благодаря предварително
    _______
    146 JTD - ex
    Renault Megane II 1.5 dci - ex

    Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

  • #2
    ТД_75 въобще не е слабичък
    има си достатъчно TORQUE да носи една Марийка Викенд
    примерно... казвам го щото макар и за малко имах такава
    а и ако му боднеш едно интеркулерче на тофа моторче става екстра
    зъг зъг ... обаче за максимална скорост повече от 170 не става
    и като види баирец не че се задъхва ... ама някак си бая дига градусите на водицата ... иначе ТД_100 е фиуууууу .. демек есктра е ... но моето лично мнение е ако ти попадне читав "ТУРБО ДИЗЕЛ СОФТ" нема кфо да му мислиш ... а и още нещо - чип тунинг и на двата варианта не мой да се напраи ... ама има и други начини за дигане на пауъра ...
    Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 210 кавала ... и малко отгоре
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW .. бързият влак
    Renault Clio DCi 2018 .. без коментар .. да е щастлива жената

    Comment


    • #3
      Е-е-е. Мислех, че никой няма да ми пише в темата, ма за мой късмет се случи тоя инцидент с фиат-форума, че да влязат повече хора да четат в този раздел

      Благодаря за информацията. Аз не вярвам този мой познат да се хване да прави тунинг на ДВГ-то, но все пак. Май се утвърждава мнението, че 100ТД е по-добрия вариант.
      _______
      146 JTD - ex
      Renault Megane II 1.5 dci - ex

      Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

      Comment


      • #4
        За Бравото

        От година карам Браво 100TD, 1,9. Тогава дизелчетата с тая марка бяха кът. Просто и цената им беше супер висока на фона на бензинките - от 6500-9000лв. за дизел и затва не се внасяха!!!?

        Ще ти кажа какво правих аз, иначе знаеш, че закупуването на автомобил втора ръка си е късмет, късмет и само късмет. Колкото и да го гледаш пак може да отнесеш някоя неприятна изненада.

        Първо: когато я купих и смених всички възможни ремъци. Ден след това тя скъса пистов ремък, и така три пъти за 10 дни! Подозирах, че майстора посто беше немърлив. После се оказа, че ремъка, който ми продадоха беше с някви милиметри по-къс. От магазина ми казаха, че хе стане но уви. Никога, ама никога не взимай различен ремък от изрично посочения за модела.

        Половин година след това правих турбина. Тя просто беше започнала да вие и колата вървеше по-зле от атмосферен дизел. Когато си я купих вървеше като стрела. Нямаше как да разбера, че след 6 месеца ще се скапе и ще трябва да се изкочи с 800 лв. за турбо.

        След 10 хил. км. почти беше скъсала ангренаж. Ролките също бяха заминали. Добре, че навреме взех отпуска и директно във Ванто Трейдинг. Вярно 500кинта за комплекта, но ти дават гаранция и шанса да се убиеш като куче е минимален. Ролките на двата ремъка също бяха заминали.

        Като друго слабо място мога да ти кажа за ударената ми предница от преден собственик. Колата разира се, беше оправена, но левия ми фар не подлежеше на никакво регулиране. Просто той си бие надолу. Правихме опити да го повдигаме, но накрая се отказах.

        Друго слабо място: проблем с вентилацията. Когато навън е студено, и особено ако вали, колата се запотява за секунди. Обдухва горе-долу единствено на 4 степен. Често обаче виждам и подобни машини, които също имат проблем (видим) с вентилацията. За момента не съм намерила решение на проблема.

        След всички тия "страхотии", които ми се случиха на мен, мога да ти кажа, че: колата е разкошна, красива, бърза, може да ме изтегли от критична ситуация, двигателчето няма никакви грешки. Ако трябва да си купя отново кола това ще е Браво! Макар че Мареата също е удобен вариант, ако ти трябва кола, с която да си вършиш работата.... И не мисля, че има значение колко бързо обича да кара шофьора. Ако говорим за градско каране, то колкото и газ да й раздаваш и колкото и да върви няма да стигнеш по-бързо....

        Отделно, че разхода ми е 6 на извънградско и 7 на градско (към 8 с климата). Под извънградско разбирам не по-малка скорост от 140. Не вярвам че 75 -та ще ти даде такъв разход

        Това мога да ти кажа за моята! Дано съм ти била полезна!
        Карам фиат и не ме е яд! 1,9TD 100HP!

        Без тунинг!

        Comment


        • #5
          Re: За Бравото

          Първоначално публикувано от Bravo!

          Друго слабо място: проблем с вентилацията. Когато навън е студено, и особено ако вали, колата се запотява за секунди. Обдухва горе-долу единствено на 4 степен. Често обаче виждам и подобни машини, които също имат проблем (видим) с вентилацията. За момента не съм намерила решение на проблема.

          Решението на проблема е много просто-сменяш въздушния филтър, който се намира отдясно под стъклото и забравяш за случая

          За целта се маха пластмасата под стъклото и ще го видиш...най-вероятно е почернял от мръсотия

          == Lancia Delta == 1.6 ІІ i.e. - тоталка
          == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp

          Comment


          • #6
            Re: За Бравото

            Първоначално публикувано от Bravo!
            ...
            Определено отговорът ти е доста изчерпателен и ще бъде от полза. Благодаря ти 800 лв за турбо ми се струва приемлива цена.
            Досега сме огледали 1 марея 1.9ЖТД коня и една 75 коня. Турбото на 75 коньовия не надуваше, а направо ревеше . Изтървахме и една 2.4ЖТД, ама какво да се прави...късмет

            [quote=Слав]
            Първоначално публикувано от "Bravo!":36gstyxx
            ...Друго слабо място: проблем с вентилацията. Когато навън е студено, и особено ако вали, колата се запотява за секунди. Обдухва горе-долу единствено на 4 степен. Често обаче виждам и подобни машини, които също имат проблем (видим) с вентилацията. За момента не съм намерила решение на проблема. Sad ...
            Решението на проблема е много просто-сменяш въздушния филтър, който се намира отдясно под стъклото и забравяш за случая
            За целта се маха пластмасата под стъклото и ще го видиш...най-вероятно е почернял от мръсотия [/quote:36gstyxx]

            Аз срещам подобен проблем с моята 146-ца, но не мога да се сетя дали не беше преди смяната на филтъра. Иначе универсално решение в такъв случай е да си пуснеш климатика да духа на стъклата За секунди изчезва изпотяването, дори и на 1-ва скорост на вентилатора
            _______
            146 JTD - ex
            Renault Megane II 1.5 dci - ex

            Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

            Comment


            • #7
              Re: За Бравото

              Първоначално публикувано от Bravo!
              ....Като друго слабо място мога да ти кажа за ударената ми предница от преден собственик. Колата разира се, беше оправена, но левия ми фар не подлежеше на никакво регулиране. Просто той си бие надолу. Правихме опити да го повдигаме, но накрая се отказах...
              sorry за OFFтопика, ама то това си е характерен проблем за всички италиански коли, дееба и кочините....
              Alfa Romeo Corsswagon
              Aprilia Tuono RSV

              Comment


              • #8
                Re: За Бравото

                Първоначално публикувано от bushiDO
                Първоначално публикувано от Bravo!
                ....Като друго слабо място мога да ти кажа за ударената ми предница от преден собственик. Колата разира се, беше оправена, но левия ми фар не подлежеше на никакво регулиране. Просто той си бие надолу. Правихме опити да го повдигаме, но накрая се отказах...
                sorry за OFFтопика, ама то това си е характерен проблем за всички италиански коли, дееба и кочините....
                Еееее, не така де! Ше го приема лично! Макар че съм карала Регата и ми идваше да я пратя в първата пропаст, която срещна! Но всичко си е късмет.

                За к`во си говорим? К`во друго да си купя? Карах 2003г. едно ново Форд-че, новата Фиеста, точно беше излязъл модела в България. Да ти кажа ли, че на 5 000 км. влезе в сервиз 3 пъти за две седмици, заради скапано гориво от Шел? Затрих доста пари загуби, защото тя стоя около 2 седмици в бокса. Беше задръстила абсолютно всичко, де що се нарича филтър. А да ти кажа ли, че за година откакто карам Бравото, единствената ми забележка по нея е, че друса малко повечко от необходимото.... макар че в сравнение с Корсата е направо лодчица? При това не е със стандартните високи пружини, а с нек`ви рязани, за да е по-стабилна.

                Или предлагаш да си купя някое Пежо, напр. в предната ми фирма карах един Партнер и Експерт. И к`во: като се скапе вентилатора започнаха да ми говорят за няк`ви 1000лв.?

                Не е ли най-важното колата ти да не те остави насред пътя?Защото например аз съм момиченце, мога да сменям гуми, да си проверявам маслото и да си сипвам течност за чистачките, при това знам къде точно, а не в двигатела при маслото

                Като трябва да е на карък, квато и кола да си купиш, няма спасение!

                А за инфо, филтъра съм си го сменяла няколко пъти, няма ефект! И да духа климатика на 4 пак прави непълно изчистване на стъклото
                Карам фиат и не ме е яд! 1,9TD 100HP!

                Без тунинг!

                Comment


                • #9
                  Re: За Бравото

                  Първоначално публикувано от bushiDO
                  sorry за OFFтопика, ама то това си е характерен проблем за всички италиански коли, дееба и кочините....
                  Всъщност не е проблем, а е въпрос на стандартизация. Така си излизат от завода - дългите светлини са изравнени, ляв къс свети точно пред колата, а десния обхваща пространстово в далечина и вдясно (банкети, тротоари и т.н.). Беше описано подробно в една тема за регулиране на фаровете.
                  Alfa Romeo 145 1.9 JTD

                  Comment


                  • #10
                    Re: За Бравото

                    Първоначално публикувано от Bravo!
                    А за инфо, филтъра съм си го сменяла няколко пъти, няма ефект! И да духа климатика на 4 пак прави непълно изчистване на стъклото
                    А въздуховодите как са? Или пък моторчето на вентилатора - може да е заминало, може да са за почистване контактните клеми.
                    Alfa Romeo 145 1.9 JTD

                    Comment


                    • #11
                      Иначе за турбото те съветвам много да внимаваш при кой я караш.Моите части ги рециклираха, и пак цената е наистина добра, ама докато намеря добрия майстор направо ми побеляха косите. А сигурно във Ванто Трейд щях да олекна поне с два бона.... Демек почти половината кола!! Нали се сещаш, че като си купя кола с турбина очаквам тя да функционира, иначе беше много лесно да си купя атмосферен дизел... макар че незнам да има такова Браво. Грехота е!

                      Незнам дали споменах, но е хубаво да внимаваш и за помпата. При мен има няк`ва изпуснала мембрана, карам я повече от половин година така. Симптомите са следните: знаеш че турбината захапва над 2000 оборота. Моята гони максималната мощност над 3000. Докато ги вдигна до 3 хиляди колата е супер тромава. Но пък смятам, че това е свързано със ниския разход: при 140км средна скорост извънградско ми даде 6 л. разход. Градско заковава на 7 л. Или поне вярвам, че има връзка. Другата седмица отива на лекар, та стискайте палци да се размине само със 150 кинта
                      Карам фиат и не ме е яд! 1,9TD 100HP!

                      Без тунинг!

                      Comment


                      • #12
                        Re: За Бравото

                        Първоначално публикувано от Max
                        Първоначално публикувано от Bravo!
                        А за инфо, филтъра съм си го сменяла няколко пъти, няма ефект! И да духа климатика на 4 пак прави непълно изчистване на стъклото
                        А въздуховодите как са? Или пък моторчето на вентилатора - може да е заминало, може да са за почистване контактните клеми.

                        Знам че подозираха клапата, че не работи, но тия дни покрай дъждовете установих, че там всичко е наред. Можеш ли да обясиш кой може да го провери тез въздуховоди? Благодаря предварително!
                        Карам фиат и не ме е яд! 1,9TD 100HP!

                        Без тунинг!

                        Comment


                        • #13
                          Малко офтопик и от мен, ако позволите...

                          Колежке, това корабче и частите от вълнолома зад него от аватара ти са ми познати май

                          БТВ по темата - моя колега май голф ще вземе в крайна сметка няма читави фиати за продаване във Варна.
                          Ама да видим първо довечера на диагностика колко е читав тоя голф, де
                          _______
                          146 JTD - ex
                          Renault Megane II 1.5 dci - ex

                          Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от trustworthy
                            Малко офтопик и от мен, ако позволите...

                            Колежке, това корабче и частите от вълнолома зад него от аватара ти са ми познати май

                            БТВ по темата - моя колега май голф ще вземе в крайна сметка няма читави фиати за продаване във Варна.
                            Ама да видим първо довечера на диагностика колко е читав тоя голф, де

                            Въййййй, що Голф бе? Поне дано твоя приятел не е от Перник, че кат дойдат в София повечето голфаджии все на състезатели се правят. Тежко ни нас простите софиянци :P Читав голф втора ръка май няма, а?

                            Ако ми беше пред очите твоя приятел май щях да го разстрелям по-скоро, отколкото горкия да го оставя да си купи Голф. Особено ако е тройка, то по-добре да напазарува едно фиатче, дори и със скапана турбинка. Имам доста приятели, които имаХА дизелови голфове. До един вече са ги шитнали на други балъци. Виж ако е толкова навит на марката WV да вземе да напазари някое Polo...

                            А тоя вълнолом, щом си от Варна, начи ти е пределно ясно къде е, нали? Много красиво място, нали? Само проблема е ако лятото вървиш по кея със суперкъса пола, че тогава ръцете ти са адски заети То затва снимката ми е до кръста
                            Карам фиат и не ме е яд! 1,9TD 100HP!

                            Без тунинг!

                            Comment


                            • #15


                              Лоша снимка лоша :P
                              1995 Alfa Romeo 145 1.6 Boxer - ex
                              2000 Alfa Romeo 166 2.4 JTD 136cv - ex
                              1995 Alfa Romeo 164 Q4 3.0 V6 24V 232cv

                              Comment

                              Working...
                              X