Известие

Collapse
No announcement yet.

кои колектори са по-добри-правите или кривите

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    http://www.cfd-online.com/Wiki/Main_Page

    приятно четене на всички

    Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от рали
      ако може някой да ми обясни за кво са тиа криви тръби от капацитетите ще бъда много благодарен правя си ги на масичката в хола между две бири когато имам настроение

      [img]
      [/img]
      За да имаш equal-length колектор.
      ПП: За 2 бона е по-изгодно човек да си ги внесе готови - тунинг-фирма по избор, че ще му останат джобни и за турбо 2-ра ръка.
      Наздраве (с бирите) !
      пред Админите... със сапун !

      Comment


      • #18
        колко мислиш че струват едни олекотени колектори от тънкостенна нераждавейка а кривите не разбрах за какво въобще ги има я ми спретни едни колектори за моята да те видя офертата е сериозна

        Comment


        • #19
          http://www.renaultf1.com/en/car/engine/ ... cm:3-41673

          тук има снимка на това за което говори Рали(двигател на Ф1) само, че нещо не мога да си влеза в ФТП да я кача. Вижте добре колекторите!
          98` Alfa Romeo 145 1.4i 16V Twin Spark 103 mad italian horses...

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от jamie
            Първоначално публикувано от рали
            колко мислиш че струват едни олекотени колектори от тънкостенна нераждавейка а кривите не разбрах за какво въобще ги има я ми спретни едни колектори за моята да те видя офертата е сериозна
            Не спрятам от неръждавейка понеже нямам с какво да заварявам този материал. Цените може да намериш в тунинг-сайтове, а за мен еталон в България (еталон за високи цени за повечето тунинг-части) е Проспийд:
            http://www.prospeed.bg/tuning_product.php?c=3208&s=3251
            ПП: Обясних с две думи защо ги има кривите, оттам нататък не виждам какво може да се каже.
            преместено от МrXzender

            Comment


            • #21
              Мерси МрХзендер, получиха се паралелни теми.
              В интерес на истината съществуват и опростени колектори (лог-тип) и си работят много добре без да са екстремни:


              По принцип повечето турбо-коли излизат от завода именно с този тип.
              Тук обаче не е реализиран именно принципа на равните дължини на отделните рънъри.
              пред Админите... със сапун !

              Comment


              • #22
                Ето няколко мой снимки на двигатела на рено от женева/
                http://kgb.alfaromeo-bg.com/Geneva2/Geneva2%20061.jpg

                http://kgb.alfaromeo-bg.com/Geneva2/Geneva2%20067.jpg
                sigpic
                Най-бързата Българска Алфа на писта 147QVD, 159 2.4QVDm, Crosswagon Edition Nero, Aprilia SR 50 Tetsuya Harada Replica
                " Marco Cavigioli champion IRC 2WD with Fiat Grande Punto DIESEL"
                "Seat Leon TDI champion WTCC 2008"

                Comment


                • #23
                  Скоро гледах по някоя телевизия, и един обясняваше как и защо изходните колектори са криви, та - идеята му беше, че за да се запази еднаква дължина, се правят криви..още спомена, нали, че за всеки двигател, съответно диаметъра и дължината са строго специфични!
                  145 1.6 boxer 96g ex
                  BMW E60 2.5i 2008

                  Comment


                  • #24
                    точно така.
                    в зависимост от входящия колектор, градусите на валовете, диаметър и хода не буталото (и някакви други неща) се определя дължината (и диаметъра) на необходимите колектори, за да се получи подобрено "изчистване" на цилиндъра при определени обороти (това е за атмосферен двигател). при ф1 оборотите са мноого високи и затова дължината е дългичка и тъй като няма особено много място (както се вижда на снимката трябва да минават нагоре, вместо да си продължат надолу или настрани) трябва да се направят "завързани". като цяло "завързаността" до колкото помня няма особено значение, защото газовете излизат с много високи скорости, но все пак трябва да се избягват извивки с много малък радиус.

                    при турбото значението е доста по-малко и даже (вече споменатите) лог-колектори вършат добра работа а разликите в цените обикновено е в пъти (особено ако става въпрос за заводска кола).
                    Rice SAE
                    www.racingowls.com
                    oo=v=oo

                    Comment


                    • #25
                      в зависимост от входящия колектор, градусите на валовете, диаметър и хода не буталото (и някакви други неща) се определя дължината (и диаметъра) на необходимите колектори, за да се получи подобрено "изчистване" на цилиндъра при определени обороти (това е за атмосферен двигател). при ф1 оборотите са мноого високи и затова дължината е дългичка
                      Някои неща не влияят - примерно самите диаметър и ход на буталото.
                      Високи обороти-->по-къс рънър - това е зависимостта. Това което те заблуждава относно дължините при Ф1 и уличните коли по-скоро има нещо общо с различните хармоници.
                      пред Админите... със сапун !

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от jamie
                        Високи обороти-->по-къс рънър - това е зависимостта.
                        точно така, моя грешка.
                        за размерите на буталото не съм готов да споря, но съм го чел някъде сега не ми се търси
                        във всички случаи, при колектора от ф1 от снимката е трябвало да се направят равни дължини в малко пространство и затова са нагънати.

                        другото е, че независими колектори (т.е. 4-1) са по-добри във високите обороти, а "интерферентни" (т.е. 4-2-1) са по-зле във високите, но може да се постигне по-добър въртящ момент в ниските.
                        Rice SAE
                        www.racingowls.com
                        oo=v=oo

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от Nikoror
                          другото е, че независими колектори (т.е. 4-1) са по-добри във високите обороти, а "интерферентни" (т.е. 4-2-1) са по-зле във високите, но може да се постигне по-добър въртящ момент в ниските.
                          Е тва ако го обесните що е така ще черпя
                          0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                          sigpic
                          Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                          Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от рали
                            ако може някой да ми обясни за кво са тиа криви тръби от капацитетите ще бъда много благодарен правя си ги на масичката в хола между две бири когато имам настроение

                            [img]
                            [/img]
                            ако ти си правиш тези колектори у хола аз имам ядрен реактор у гаража и се топля с него капиш и не мога да разбера какво толкова си се хванал за тея тръби за атмосферка а тук ни показваш хедър за турбо кола и като много ги разбираш туи дето е на снимките за каква кола е аз знам теи 4е помисли какво ще напишеш
                            п.с. нищо ли4но просто се дразня от хора които пишат наизуст някакви неща дето дори не са им ясни

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от navis
                              Скоро гледах по някоя телевизия, и един обясняваше как и защо изходните колектори са криви, та - идеята му беше, че за да се запази еднаква дължина, се правят криви..още спомена, нали, че за всеки двигател, съответно диаметъра и дължината са строго специфични!
                              Колега ти си гледал по Дискавъри .....как да си напрвим 4х4.....
                              98` Alfa Romeo 145 1.4i 16V Twin Spark 103 mad italian horses...

                              Comment


                              • #30
                                [quote=75 2.0 turbo]
                                Първоначално публикувано от "рали":2we9v8sk
                                ако може някой да ми обясни за кво са тиа криви тръби от капацитетите ще бъда много благодарен правя си ги на масичката в хола между две бири когато имам настроение

                                [img]
                                [/img]
                                туи дето е на снимките за каква кола е [/quote:2we9v8sk]
                                За Шкода е
                                ALFA ROMEO 155 T.SPARK 2.0 8V
                                ALFA ROMEO 33 1.5 TI

                                Comment

                                Working...
                                X