Известие

Collapse
No announcement yet.

Предложение за наш Пайкс Пик

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Предложение за наш Пайкс Пик

    Колеги, имам една идея която ми се върти от около 10-на години. Преди време имах свободно време и възможности и можех при малко повече желание да я организирам...Сега просто споделям идеята /мога и доста да помагам при нужда/ защото виждам, че тук има много и навити хора...Не познавам почти никой, но може би организаторите на този форум също ще проявят желание, а надявам се да имат и възможности да опитат да осъществят една такава идея. Накратко - предлагам да се организира съвсем официално /"ден на баира" / , изкачване за време по технично, красиво, трудно планинско трасе. Знам и мястото - това е ще е изкачването на Белмекен, откъм с. Сестримо покрай Чаира. Навярно тук има хора, които са посещавали това място покрай рали България. До сега се караше 3 пъти(!), а тази година, когато вече сме кръг от WRC, ще се кара 4 пъти(!). Лично съм разговарял с Бруно Тири, който преди няколко години спечели ралито с Пежо 206 WRC и който се прехласваше по този участък. Защо предлагам такова нещо - изкачвал съм това място сигурно над 100 пъти и всеки път удоволствието е ОГРОМНО! Освен това /без никой да се обижда/ не приемам серизоно "драг"-а. Все пак автомобила и шофора не е зле да покажат , че могат да спират и да завиват. На писта е много по-добре, но там са няколко завоя, равнинен терен и гладка настилка - могат да се представят добре автомобили с много ниско и твърдо окачване, силно нископрофилни гуми...все неща, които приложени в туристически автомобил вече са "осакатяване" за нормално ползуване. В предлагания планински участък терена е разнообразен, има неравности, на които нископрофилна гума ще се спука или ще се изкриви джанта...има и неравности, които "изхвърлят" автомобили с прекалено твърдо окачване /миналата година по този начин загина пилот на рали България точно в този участък/.
    Малко подробности за мястото. Ако се тръгва малко преди Чаира, по стария път под "водна кула" към яз. Белмекен, началото ще е на около 1000 м. надморска височина. За около 12-13 км. се достига язовира, стената е на около 1925 м. Точно в тази отсечка беше смъртният случай /за съжаление/ миналато година. Участъка е доста стръмен и "спънат" с много завои, не може да се развива висока средна скорост, което все пак е предпоставка за сравнително безопасно преминаване. За сравнение миналата година Басо спечели този етап, като средната му скорост беше около 95 км. в час, но се караше още около 6-7 км. на равно около язовира, което спомага за вдигане на средната скорост. Иска ми се този най-стръмен, около 12-13 км. участък да стане нащият Пайкс Пик. Представям си как ще се говори - "имам кола която е за 14мин. и 15 сек. на "Белмекен"..." , а не за някакви ниски, високи или "гърбави" 14-ки , 15-ки на скучни 400 метра.
    Може още много да говоря за детайли, но нека първо се получи дискусия и желание...При нужда мога да помогна с контакт със СБА или Г. Янакиев... а бе с много неща само желание и ентусиасти да има.

  • #2
    я дай нещо със коли да изкачваме дърпане и състезаваме
    Volvo S80 2.0 T5 180hp
    Saab 9-5 2.3 Hot Aero 250Hp Turbo
    Alfa 147 1.9JTD 16V Turbo- Powered by DAGi and SprintAuto

    Comment


    • #3
      Всичко това е много хубаво, само не ми става ясно, как ще затваряме пътя, когато ни кефне да се състезаваме там.
      Защото ако става въпрос за "състезание" докато има трафик, това е глупава, опасна и безотговорна идея.
      Alfa Romeo 166 3.0 V6
      Alfa Romeo GTV 2.0TS - няма я вече.

      Comment


      • #4
        Предполагам със съдействието на съответните органи . А иначе по самия път почти няма движение , но това не го прави безопасен
        145 1.6 ТС '97 ех.
        145 1.9 JTD '00
        307 CC 2.0 '04

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от Fear Покажи съобщение
          Всичко това е много хубаво, само не ми става ясно, как ще затваряме пътя, когато ни кефне да се състезаваме там.
          Защото ако става въпрос за "състезание" докато има трафик, това е глупава, опасна и безотговорна идея.
          Интересна и важна подробност......
          "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
          F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Fear Покажи съобщение
            Всичко това е много хубаво, само не ми става ясно, как ще затваряме пътя, когато ни кефне да се състезаваме там.
            Защото ако става въпрос за "състезание" докато има трафик, това е глупава, опасна и безотговорна идея.
            Пиша от работното място, откъдето не е много редно да се влиза по форуми, та ще съм кратък
            Напълно си прав колега и идеята е да стане официално, със затваряне на маршрута за други автомобили - както по време на рали.
            Първоначално публикувано от tokata_pz_flex Покажи съобщение
            Предполагам със съдействието на съответните органи . А иначе по самия път почти няма движение , но това не го прави безопасен
            Съвсем вярно и като продължение от горните ми думи - това е голямата занимавка, която нямам време да направя сам - да се говори с КАТ, СБА и т.н. за да се организира официално. Тук влизат куп детайли - например организатора трябва да контролира някакви правила за безопасност /рали автомобилите имат вътрешна усилена рама например, което не е добре да си причиняваме на нашите коли /. Участниците трябва да подпишат някаква декларация за поемане на отговорност и освобождаване от същата на организаторите - по някои писти се прави така.
            Навярно познаваш участъка - хубавото е, че от Чаира до яз. Белмекен са два алтернативни маршрута. Едно такова мероприятие няма да попречи на останалия трафик, колкото и да е малък /той за съжаление е от тежки камиони в насрещното /. По едното трасе - От "Станкови бараки", през "Водна кула" до язовира ще е газ и ръчка нагоре, а по другото може да се върне човек до изходна позиция и пак да пробва да си потроши кочината .
            Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
            Интересна и важна подробност......
            Както винаги /с изключение на Керпен/ си прав
            Много е важно да се организира точно , с изпипване на всички детайли и подробности. Идеята е да си караме нормални автомобили, без усилващи ролбари и други глупости - т.е. да е достъпно за всеки. Обаче това може да доведе куп идиоти със самоделки и преобладаващ ентусиазъм, които да се очистят на третия завой...какво правим тогава??? Затова и пускам тук темата - не е по силите на сам човек да го организира. Ти ме познаваш, имам някои контакти в автомобилните среди...мога да помагам, но не мога само да го направя, а ми е голяма мечта - защото много пъти съм го карал този участък, но съвсем отговорно, отчитайки трафика. Иска ми се да изръчкам баира сам и на спокойствие

            Comment


            • #7
              Според мен това няма как да стане само поради една проста причина.... просто не мисля че ще има достатъчно брой хора навити да карат по необезопасен участък (на който дори имаме от миналата година смъртен случай) със неподготвени за целта коли със състезателно темпо! И всичко това без никакъв опит в рали каране... на писта е друго, там има доста хора които дават газ, но знаят че ако прекалят, просто излизат в тревата отвън и това е... А тук на 50см от пътя е канафка/дърво/камък...
              147 2.0 Selespeed 51%Sofia Driving
              Stilo 1.6 - ex 75%Sofia Driving
              156 2.4 JTD - ex

              Comment


              • #8
                Супер Този маршрут е адреналинова бомба ! Иманно заради трудностите му . Други такива са вр. Шипка , вр. Бузлуджа , пътя при село Мухово . Батак - Св. Константин . На всички тези места ( с изключение на Шипка и Бузлуджа) се провеждат етапи от ралита . Там може да се кара със състезателно темпо , но без да се прекалява . Всеки си носи кръста и знае за какво става въпрос . Лошото е , че не става само с желание , а трябва и да се деиства . За съжаление , нито аз , нито повечето желаещи имат възможност да направят нещо по въпроса .
                145 1.6 ТС '97 ех.
                145 1.9 JTD '00
                307 CC 2.0 '04

                Comment


                • #9
                  Кой ще носи отговорност за тези, които ще се претрепят?
                  Гарантирам, че хич няма да са малко, а дори и да няма тежки травми, ще има толкова намачкани ламарини, че Надин няма да смогне.
                  Alfa Romeo 166 3.0 V6
                  Alfa Romeo GTV 2.0TS - няма я вече.

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Fear Покажи съобщение
                    Кой ще носи отговорност за тези, които ще се претрепят?
                    Гарантирам, че хич няма да са малко, а дори и да няма тежки травми, ще има толкова намачкани ламарини, че Надин няма да смогне.
                    Ами който кара , той носи отговорност . За това се подписва декларация . Да не би на Дракон някой да носи отговорност , че аз съм решил да се трепа
                    145 1.6 ТС '97 ех.
                    145 1.9 JTD '00
                    307 CC 2.0 '04

                    Comment


                    • #11
                      аз не знам дали пък има въобще някой с клетка от нашия форум че да кара там ,,,,
                      alfa 164 t.s ex
                      tipo 2,0 16v turbo ex
                      opel astra amnesia ex
                      megane 2 ex
                      alfa 159 jtd ех
                      audi A6/S TQ 330+
                      audi a4 b5 1,8 TQ 500++
                      alfa romeo 147 1,9jtdm 16v cadamuro design

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от tokata_pz_flex Покажи съобщение
                        Ами който кара , той носи отговорност . За това се подписва декларация . Да не би на Дракон някой да носи отговорност , че аз съм решил да се трепа
                        Aбе, едно нещо е, да се завъртиш и да излезеш в тревата, а съвсем друго - да излетиш в някое дере.
                        Alfa Romeo 166 3.0 V6
                        Alfa Romeo GTV 2.0TS - няма я вече.

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Gh0stRider Покажи съобщение
                          Според мен това няма как да стане само поради една проста причина.... просто не мисля че ще има достатъчно брой хора навити да карат по необезопасен участък (на който дори имаме от миналата година смъртен случай) със неподготвени за целта коли със състезателно темпо! И всичко това без никакъв опит в рали каране... на писта е друго, там има доста хора които дават газ, но знаят че ако прекалят, просто излизат в тревата отвън и това е... А тук на 50см от пътя е канафка/дърво/камък...
                          Навити ще има, повярвай ми - всички приятели, които съм прекарал от там го сънуват този момент
                          Няма нищо безопасно в този живот...а за това просто трабва да имаш "дупе", внимание, "знания и умения"...
                          Първоначално публикувано от tokata_pz_flex Покажи съобщение
                          Супер Този маршрут е адреналинова бомба ! Иманно заради трудностите му . Други такива са вр. Шипка , вр. Бузлуджа , пътя при село Мухово . Батак - Св. Константин . На всички тези места ( с изключение на Шипка и Бузлуджа) се провеждат етапи от ралита . Там може да се кара със състезателно темпо , но без да се прекалява . Всеки си носи кръста и знае за какво става въпрос . Лошото е , че не става само с желание , а трябва и да се деиства . За съжаление , нито аз , нито повечето желаещи имат възможност да направят нещо по въпроса .
                          Радвам се, че има друг освен мен, който знае за какво иде реч! Кефа е истински...нагоре започва да се усеща и липса на мощност заради разредения въздух...маслото ври, антифриза ври...оргазъм за шофьора и за автомонтьора
                          Първоначално публикувано от 1912 Покажи съобщение
                          аз не знам дали пък има въобще някой с клетка от нашия форум че да кара там ,,,,
                          Това е голямата идея - да е без клетки..."свободна конструкция" - ако иска някой и с картинг да се пусне...

                          Comment


                          • #14
                            Безумие!
                            На погребения не ми се ходи от сега заявявам!
                            Alfa Romeo 145 JTD & Audi A4 B6 1.8T quattro

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от 1912 Покажи съобщение
                              аз не знам дали пък има въобще някой с клетка от нашия форум че да кара там ,,,,
                              На аматьорско регионално равнище не задължават да имаш тръби. Изисква се каска, кръвна група на шофьор/навигатор и изолирани акумулаторни клеми. Идеята е добра, аз бих участвал ако се състои.
                              33 16v/MR2 SW20/S3 8L

                              Comment

                              Working...
                              X