Известие

Collapse
No announcement yet.

Oблог ne0 VS Pinko

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    А нещо за промяната на центъра на тежеста ще кажете ли, щото турите ли ги тия чували на Нено, на пистата ще го побъркам и със стария Алфи.
    Колкото по-крива писта, толкова по- добре.
    Иначе, ако някой направи един математически модел, ще е интересно.
    Не забравяйте, че 50% е задкормилното устройство!
    На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
    Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

    Comment


    • #62
      Първоначално публикувано от D-I-V-A-K-A Покажи съобщение
      Еми отговора е прост, няма да се промени нищо, защото при положение, че и двата опита са с еднакви гуми, джанти и тегло, то гумите ще приплъзнат при едно и също натоварване, без значение от това какъв е размера на дисковете и с каква сила притискат, при положение, че и в двата случая педала е натиснат максимално. Само със смяна на апаратите, няма да има никакъв ефект, защото всички останали (главни фактори като гумите) си остават непроменени Надявам се да съм прав, но може и да се бъркам

      П.П А Ферарист, относно Ф1 си прав, и аз се замислих, малко след това, но вече бях пуснал мнението, така е
      Значи викаш прост отговор и няма да се промени нищо ? Малко ще разводним темата но виж двете снимки и ми кажи кой мотор спира по-добре? Единия е Suzuki 750cc, тежи 144кг и е с два предни спирачни диска с двубутални спирачни апарати, другия е BUELL с един по-голям сп. диск с три-бутален апарат на предно колело, 1000cc и тежи 175кг. И двата мотора са с еднакви предни гуми.
      Attached Files
      Last edited by Доко; d.m.y г., 21:28.

      Comment


      • #63
        Ако добавим различни коли или превозни средства, няма как да се получи сравнение.....затва дадох примера с една и съща кола, само дискове спирачки и накладки различни......теоретично разлика не би трябвало да има, защото като се спре зверски, абсолютно винаги абцто ще се задейства, и ще намаля усилието върху спирачките, за да се избегне приплъзването......тогава е без значение мисля дали 156цата е с стокови спирачки, или с 330 брембо......единствения фактор ще са колко сцепление понасят гумите и колко те приплъзват по асфалта, и абесето коригира......спирачките са фактор не повече от 2-3-4-5% в случая.......
        Но пък логиката на производителя да слага големи спирачки на едни коли, а по малко на други е свързана точно с тая дума от примера в началото - примера е за кола "по инерция"......
        "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
        F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

        Comment


        • #64
          Първоначално публикувано от Доко Покажи съобщение
          Значи викаш прост отговор и няма да се промени нищо ? Малко ще разводним темата но виж двете снимки и ми кажи кой мотор спира по-добре? Единия е Suzuki 750cc, тежи 144кг и е с два предни спирачни диска с двубутални спирачни апарати, другия е BUELL с един по-голям сп. диск с три-бутален апарат на предно колело, 1000cc и тежи 175кг. И двата мотора са с еднакви предни гуми.
          Говорим за коли и НАКОВАВАНЕ на спирачките, а не просто натискане на спирачките. А и двата мотора са тотално различни един от друг. Демек условието на задачата е спазено само това, че гумите са еднакви, това е тотално различно от това което Ферарист запита

          П.П Виждам, че и вече е даден отговора на задачата Поздрави!!!
          Last edited by D-I-V-A-K-A; d.m.y г., 02:30.
          Alfa Romeo 146 Junior EX/Alfa Romeo 146 Ti EX /Alfa Romeo 156 GTA EX/Alfa Romeo 147 GTA wannabe

          Comment


          • #65
            Първоначално публикувано от D-I-V-A-K-A Покажи съобщение
            Говорим за коли и НАКОВАВАНЕ на спирачките, а не просто натискане на спирачките. А и двата мотора са тотално различни един от друг. Демек условието на задачата е спазено само това, че гумите са еднакви, това е тотално различно от това което Ферарист запита

            П.П Виждам, че и вече е даден отговора на задачата Поздрави!!!
            Мдаа при така поставената задача, такъв ще е резултата, но математиката е едно, а практиката е съвсем друго, и според мен за да се тестват реално качествата на спирачките с по голям размер се изискват други условия при задачата. В случая при еднократно спиране от 100км/ч на студени спирачки дори и да сложиш дискове от Трабант, резултата ще е същия
            Last edited by Доко; d.m.y г., 10:00.

            Comment


            • #66
              Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
              Ако добавим различни коли или превозни средства, няма как да се получи сравнение.....затва дадох примера с една и съща кола, само дискове спирачки и накладки различни......теоретично разлика не би трябвало да има, защото като се спре зверски, абсолютно винаги абцто ще се задейства, и ще намаля усилието върху спирачките, за да се избегне приплъзването......тогава е без значение мисля дали 156цата е с стокови спирачки, или с 330 брембо......единствения фактор ще са колко сцепление понасят гумите и колко те приплъзват по асфалта, и абесето коригира......спирачките са фактор не повече от 2-3-4-5% в случая.......
              Но пък логиката на производителя да слага големи спирачки на едни коли, а по малко на други е свързана точно с тая дума от примера в началото - примера е за кола "по инерция"......
              разглеждаш прекалено опростено спирачната система

              а ако наклона е безкраен и сцеплението клони към 0-та

              Comment


              • #67
                Не случайно дадох за пример 2 различни мотора. По-тежкия е с един голям спирачен диск, по-лекия е с два по-малки и от 200км/ч спират еднакво екстремно. Това което говоря не е математика, и двата мотора са мои, практиката показва, че един голям диск върши работа колкото два малки, извода всеки сам да си го прави

                п.с. В случая Ферариста тества качествата на гумите, но не и на спирачките.
                Last edited by Доко; d.m.y г., 12:44.

                Comment


                • #68
                  Първоначално публикувано от голямата риба Покажи съобщение
                  разглеждаш прекалено опростено спирачната система
                  Първоначално публикувано от голямата риба Покажи съобщение
                  а ако наклона е безкраен и сцеплението клони към 0-та
                  Дебата ми с колегата беше за друго но от него тръгна тоя за причината да слагат по големи спирачки на мо мощни коли........иначе на въпроса ти мисля че при наличие на АБС и еднакви гуми какъв е наклона и сцеплението за спирачките е без значение......
                  Умисъла на производителя да слага по големи спирачки на коли близки по тегло, но различни по мощност е че спирането им не е винаги с условието "по инерция".....ако всички спираха по инерция, спирачките щяха да са съобразени с теглото на колата, но в случая са съобразени с инерционния момент който прави двигателя на по мощната кола, щото ако например си се юрнал по надолнище с 200 и спреш пак юнашки но не изключваш от скорост, тогава на колата освен собственото и тегло, действа и инерцията на двигателя.......
                  "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                  F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                  Comment


                  • #69
                    Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                    [INDENT]
                    Дебата ми с колегата беше за друго но от него тръгна тоя за причината да слагат по големи спирачки на мо мощни коли........иначе на въпроса ти мисля че при наличие на АБС и еднакви гуми какъв е наклона и сцеплението за спирачките е без значение......
                    Умисъла на производителя да слага по големи спирачки на коли близки по тегло, но различни по мощност е че спирането им не е винаги с условието "по инерция".....ако всички спираха по инерция, спирачките щяха да са съобразени с теглото на колата, но в случая са съобразени с инерционния момент който прави двигателя на по мощната кола, щото ако например си се юрнал по надолнище с 200 и спреш пак юнашки но не изключваш от скорост, тогава на колата освен собственото и тегло, действа и инерцията на двигателя.......
                    Здравейте колеги искам и аз да оспамя малко темата по въпроса за спирачките .Значи причината за разлика в спирачките на две горе долу равни като тегло коли ,но с различни по мощност мотори не е само една ,а са няколко а именно ,че по големия мотор има право по закон на по големи гуми и така стигаме до казаното от ферарист за спирачния ефект и сцеплението ,другото колата с по голям мотор има право пак по закон ,а не това което искаме ние ,да тегли по тежко ремарке или каравана от тази с по малкия ,и после идва момента за работния диапазон ,като се предполага че при по големия мотор той е при по голяма работна скорост и по малките дискове ще работят много по натоварени и ще поддържат по висока температура което води до много по къс живот
                    155 2.0 16v МY95 Sport

                    Comment


                    • #70
                      Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                      [INDENT]
                      щото ако например си се юрнал по надолнище с 200 и спреш пак юнашки но не изключваш от скорост, тогава на колата освен собственото и тегло, действа и инерцията на двигателя.......
                      За моторна спирачка ли говорим? Защото в този момент горивоподаване няма и двигателя действа като спирачка - освен ако не даваш газ и натискаш спирачката едновременно.
                      Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
                      ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

                      Comment


                      • #71
                        Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                        щото ако например си се юрнал по надолнище с 200 и спреш пак юнашки но не изключваш от скорост, тогава на колата освен собственото и тегло, действа и инерцията на двигателя.......
                        Ники, дойде ти реда и на тебе да напишеш нещо идиотско С най-добри чувства, знаеш
                        sigpic
                        156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                        "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                        Comment


                        • #72
                          Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                          Ники, дойде ти реда и на тебе да напишеш нещо идиотско С най-добри чувства, знаеш
                          Ся разбирам че понякога старите шофьорски митове предавани от уста на уста насаждат с годините убеждението че някой неща са си така, и човек им вярва без понякога да се замисли дали е така......като например слизането по мокър или заледен наклон на скорост.......
                          Точно така си е това, но не включвате в уравнението както казах ключовата дума.....ИНЕРЦИЯ.....
                          Ако я включите както трябва, ще видите че моторната спирачка при екстремно спиране не е това което човек си мисли.......
                          "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                          F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                          Comment


                          • #73
                            Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                            Ся разбирам че понякога старите шофьорски митове предавани от уста на уста насаждат с годините убеждението че някой неща са си така, и човек им вярва без понякога да се замисли дали е така......като например слизането по мокър или заледен наклон на скорост.......
                            Точно така си е това, но не включвате в уравнението както казах ключовата дума.....ИНЕРЦИЯ.....
                            Ако я включите както трябва, ще видите че моторната спирачка при екстремно спиране не е това което човек си мисли.......
                            Мдаа, оборотите падат по бавно и увличат...едва ли някой ще съумее да превключи толкова бързо от 4-3-2-1 скорост, за да използва ефективно моторна спирачка, еле пък на пистата
                            Last edited by Доко; d.m.y г., 23:08.

                            Comment


                            • #74
                              Не ми стана ясно защо оборотите падат бавно и увличат? Какво увличат точно оборотите? При скорост 200 км/ч имаме около 5600-5700 об/мин. Докато достигнат до около 1500 об/мин, ако приемем, че до там имаме моторна спирачка, ще изминат около 3-5 сек. - говоря примерно. През това време няма нужда от смяна на предавки за да действа моторната спирачка. При моторната спирачка се използва работата, която вършат буталата да състяват въздуха в цилиндрите, т.е. двигателя се превръща в компресор. Аз не съм виждал компресор да работи от инерция, ако това искате да кажете.
                              Last edited by rossenvn; d.m.y г., 23:38.
                              Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
                              ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

                              Comment


                              • #75
                                Първоначално публикувано от rossenvn Покажи съобщение
                                Не ми стана ясно защо оборотите падат бавно и увличат? Какво увличат точно оборотите? При скорост 200 км/ч имаме около 5600-5700 об/мин. Докато достигнат до около 1500 об/мин, ако приемем, че до там имаме моторна спирачка, ще изминат около 3-5 сек. - говоря примерно. През това време няма нужда от смяна на предавки за да действа моторната спирачка. При моторната спирачка се използва работата, която вършат буталата да състяват въздуха в цилиндрите, т.е. двигателя се превръща в компресор. Аз не съм виждал компресор да работи от инерция, ако това искате да кажете.
                                Скочи на спирачката от 200 и ще ти стани ясно

                                Comment

                                Working...
                                X