102 Hp са ти на колелата колега. KW към HP е 1.34~
Вече колко са загубите един бог знае. Но смятането на процентите става по следния начин:
102*1.33 (ако разбираме 33%)=135,66 hp
Прието е обаче за предно загубите да са 15% при такъв шасидинамометър като на Тони.
При Динапак примерно са 9%-11%
И в същност загубите на всеки автомобил са различни. Това което казват производителите на тези стендове са усреднени данни.
В крайна сметка на всякъде хората си го пишат. Шаси динамометъра не е средство за измерване на заводски данни. То е средство за тунинг. Да разбереш какви са разликите преди и след, както и да настройш така, че да имаш максимална мощност.
За измерване на заводски данни се използва двигателно дино. Тук в Горна Оряховица в бившия механотехникум има такъв стенд. Още като учех там ДВГ имаше монтиран един мотор от някаъв камион и показваха как се измерва мощност. Настройвахме на него ГНП като следяхме максималния въртящ момент на мотора. Стар стенд, механичен, измерва само въртящ момент също механично, но до колкото знам има такива стендове в България. В някой от софийските университети имаше по-модерен. Това ей така между другото го казвам
Вече колко са загубите един бог знае. Но смятането на процентите става по следния начин:
102*1.33 (ако разбираме 33%)=135,66 hp
Прието е обаче за предно загубите да са 15% при такъв шасидинамометър като на Тони.
При Динапак примерно са 9%-11%
И в същност загубите на всеки автомобил са различни. Това което казват производителите на тези стендове са усреднени данни.
В крайна сметка на всякъде хората си го пишат. Шаси динамометъра не е средство за измерване на заводски данни. То е средство за тунинг. Да разбереш какви са разликите преди и след, както и да настройш така, че да имаш максимална мощност.
За измерване на заводски данни се използва двигателно дино. Тук в Горна Оряховица в бившия механотехникум има такъв стенд. Още като учех там ДВГ имаше монтиран един мотор от някаъв камион и показваха как се измерва мощност. Настройвахме на него ГНП като следяхме максималния въртящ момент на мотора. Стар стенд, механичен, измерва само въртящ момент също механично, но до колкото знам има такива стендове в България. В някой от софийските университети имаше по-модерен. Това ей така между другото го казвам

Comment