Известие

Collapse
No announcement yet.

Техники на спиране

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Ей ви тук как Сена кара сток кола с официални обувки. Има и камера в краката му. Не забелязвам да спира на съединител, а виждам само heal-and-toe.

    http://www.youtube.com/watch?v=8By2AEsGAhU
    Last edited by vladev; d.m.y г., 18:12.
    Subaru Legacy 3.0R
    Ex: Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 140+bhp
    sigpic

    Comment


    • #32
      Първоначално публикувано от Furious 155 Покажи съобщение
      не ме взимай на подбив, защото съм сериозен и това че на теб не ти изглежда нормално не означава че не е така.
      В състезателни условия не е изобщо проблем за спирачките, даже както ти казваш си подават газ и си сменят предавки надолу, но там се търсят вече съвсем други ефекти. Ние говорим за физиката на нещата и тя е неизменна.
      а кой е казал ,че аз съм несериозен ?!? давам ти примери от практиката...ти си държиш на някаква измислена теория ,и не ми даваш реални обяснения защо да повярвам на нея....

      Споменах състезатели и състезателни коли,защото там се изтисква максимума

      Сложи един майстор на спорта в едно ЕВО и в твоята кола да речем-и ти гарантирам ,че ще борави по един и същ начин с педалите !!
      146 Turbo

      Comment


      • #33
        Ще го дам така - няма как при спиране, като добавиш и двигателят, който тогава работи като механична помпа, да не товари допълнително спирачките, тъй като енергията натрупана във въртящите се компоненти се донаслагва към спирачното усилие. Ако отделиш тези компоненти от натоварването в спирачната система, то тя ще спира само масата моято е колата и всичко в колата, без да се добавя механичната енергия на въртящите се компоненти на мотора и скоростите!
        Да има двигателна спирачка, но тя не важи с със знак минус при интензивно спиране, а е с плюс. Не е голям при състезателна кола, но го има.


        Даването на газ, води до пристрастяване!
        Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
        Volvo V50 2.0D by RuBig

        Comment


        • #34
          А компресията на двигателя къде остава?
          145 1.6 Boxer - Alfetta GT - Sprint Veloce 16v - Lada 1500S - GTV 3.0 24v

          www.ClassicCar-bg.com

          Comment


          • #35
            Първоначално публикувано от Speeder Покажи съобщение
            А компресията на двигателя къде остава?
            Изтича по спирачните маркучи директно върху сп.апарати,ама със знак "-"
            146 Turbo

            Comment


            • #36
              Аз се отказвам, не се прави диференциацията от Калояново и стокова кола, намеси се пример с Сена и Сузука, двете неща са коренно различни, всеки да спира както намери за добре, отплеснахме се от темата за Тракдея......
              П.П - поне е добре да се знае защо точно се практикува heel-and-toe техниката, и дали тва се прави във връзка със спирането или във връзка с нещо СЛЕД спирането......щото все пак освен че е важно как ще се влезе в завоя, важно е и как ще се излезе.....
              http://en.wikipedia.org/wiki/Heel-and-toe
              Преведете си го, интересно е.....
              П.П.П - впредвид че на 2.5 потенциометъра на газта ми е на 2 педи от волана, мислех да си направя нещо от сорта с лостче зад волана, но реших че ел дросела е твърде скапана работа откъм респонс, а и не е нужно да се задълбавам чак толкова.....
              Last edited by ФЕРАРИСТ; d.m.y г., 18:34.
              "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
              F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

              Comment


              • #37
                Темата е интересна, трябва да се отдели и да продължаваме
                AR 145 , 1.6 , 76 kw- ex; GT 1.9 JTD 110 KW
                Posted by Bat Vas:Алфиста трябва да има минимум две коли, ако не иска да ходи с градски транспорт от време на време.
                sigpic

                Comment


                • #38
                  и аз съм на това мнение-за нова тема сме си

                  ФЕРАРИСТ не се отказвай толкова бързо Това за СЕНА и Сузука,не са оправдания. просто човека е ПРО и е знаел какво прави

                  ето друго клипче,нито драйвера е Сена нито колата е някаква сериозна (пак Хонда обаче )

                  http://www.youtube.com/watch?v=G41qs6rXLUc
                  146 Turbo

                  Comment


                  • #39
                    Новата тема е готова, а ето и една стара подобна.
                    1991 ALFA 33 S 16V QV Permanent 4
                    и делта

                    Comment


                    • #40
                      Една добра и една лоша новина от мен:
                      Добрата е, че наистина ще е интересно да се направи една нова тема и то не само ограничена върху спирането, ами може да се нарече "Техники за каране при различни ситуации". Ще може да се коментира и спиране и подаване на газ и завиване, при спортно каране, при спускане, при изкачване, на сняг, на мокро, за коли със задно, предно или 4х4... Едно време /ама преди бая време/ имаше готино филмче "Втората възможност" - винаги се кафех като започва - разцепваха един Ягуар в една скала на пътя...
                      Лошата новина е, че от това, което прочетох ВСИЧКИ грешите Много ли е еретично допускането, че на скорост или на свободна, резултата може да не е само "по-голямо" или "по-малко", а и "равен"??? Дали спирачките не са така оразмерени, че като се изправите здраво върху тях да блокират гумите, барабар с усилието от масата на колата, услилието от двигателя през трансмисията, неколко кубика силикон или бетон, със или без още 3-4 човека в колата и тъщата в багажника? Кой ви каза /некой ректор ще да е/, че спирачките са хилави, та требе да им добавяме/махаме двигател, за да спрем ПО-БЪРЗО!!!/не казвам по-плавно, пестеливо и т.н./ Никой ли не си е гасил двигателя като се изправи на спирачките в движение??? Ако някой иска да спори - при две условия - 1. ще отговарям само в друга тема, за да не засираме тази 2. ако не ме мързи /най-важно!/
                      И по темата - еваларка на организаторите! Изкарах си екстра, тествах си колицата - адски съм доволен от нея! Напънете се да ги правим тия неща през уикенд например... бъзикам се, нека е когато решите - винаги целите супер готини и удобни дати през годината

                      Comment


                      • #41
                        Според мен също при екстремни спирания допълнително се натоварват спирачките ако е на скорост автомобила, защото трябва да преодоляват и инерционните сили създадени от въртеливото движение на валове и колелета по силовата система на автомобила/двигател, скоростна кутия и предавателни механизми/, защото трябва да ги преодолявя за кратко време.
                        Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
                        Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
                        Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
                        sigpic

                        Comment


                        • #42
                          Първоначално публикувано от Furious 155 Покажи съобщение
                          Ще го дам така - няма как при спиране, като добавиш и двигателят, който тогава работи като механична помпа, да не товари допълнително спирачките, тъй като енергията натрупана във въртящите се компоненти се донаслагва към спирачното усилие. Ако отделиш тези компоненти от натоварването в спирачната система, то тя ще спира само масата моято е колата и всичко в колата, без да се добавя механичната енергия на въртящите се компоненти на мотора и скоростите!
                          Да има двигателна спирачка, но тя не важи с със знак минус при интензивно спиране, а е с плюс. Не е голям при състезателна кола, но го има.
                          Продължаваш да говориш глупости, спри най-добре
                          Айде сега да почнем малко по отдалече като отговори на един въпрос
                          Движиш се с 100км/ч на 4-та! Кога колата ще спре по бързо? Когато пуснеш на свободна със 100км/ч или пуснеш газста и останеш на скорост?
                          156 2.4JTD 136+ PS

                          Comment


                          • #43
                            Живко, точно този пример не се връзва със темата.
                            AR 145 , 1.6 , 76 kw- ex; GT 1.9 JTD 110 KW
                            Posted by Bat Vas:Алфиста трябва да има минимум две коли, ако не иска да ходи с градски транспорт от време на време.
                            sigpic

                            Comment


                            • #44
                              Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщение
                              Продължаваш да говориш глупости, спри най-добре
                              Айде сега да почнем малко по отдалече като отговори на един въпрос
                              Движиш се с 100км/ч на 4-та! Кога колата ще спре по бързо? Когато пуснеш на свободна със 100км/ч или пуснеш газста и останеш на скорост?
                              Не знам кога си карал шофьорски курсове за взимане на книжка, но едно време имаше елемент скоростна отсечка към етапа полигон и още тогава се коментираха на времето тези неща.
                              Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
                              Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
                              Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
                              sigpic

                              Comment


                              • #45
                                Първоначално публикувано от abart_ Покажи съобщение
                                и аз съм на това мнение-за нова тема сме си

                                ФЕРАРИСТ не се отказвай толкова бързо Това за СЕНА и Сузука,не са оправдания. просто човека е ПРО и е знаел какво прави

                                ето друго клипче,нито драйвера е Сена нито колата е някаква сериозна (пак Хонда обаче )

                                http://www.youtube.com/watch?v=G41qs6rXLUc
                                техниката в клипа има съвсем друга идея - не спирането, а именно удара върху съединителя и трансмисията и евентуална загуба на сцепление.

                                ---------- Post added at 19:42 ---------- Previous post was at 19:39 ----------

                                Първоначално публикувано от stelt Покажи съобщение
                                Живко, точно този пример не се връзва със темата.
                                не той точно този пример свързва с темата, тъй като не приемат че инерциалните сили в двигателя намаляват по-бавно, отколкото скоростта на колата при спиране и точно оттам инерциалните сили се добавят към съпротивителната сила на колата, която се противопостава по посока на силата на спиране.
                                Затова и примера не е подходящ...
                                Last edited by Furious 155; d.m.y г., 19:44.


                                Даването на газ, води до пристрастяване!
                                Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                                Volvo V50 2.0D by RuBig

                                Comment

                                Working...
                                X