Известие

Collapse
No announcement yet.

Техники на спиране

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Караме на някаква предавка с 6000 оборота трябва да спрем супер инцидентно... Ако предположим ,че имаме супер яки спирачки които блокират колелата за част от секундата какво следва!? Следва ,че и скоростите трябва да замръзнат а с тях и двигателя нали така!?
    Излиза ,че и маховика (и всички такива въртящи се железа и тн) трябва да се спрат от спирачките нали (и то за части от секундата)!?
    Феро и Фури са прави ,но при определени условия...
    Ако изфорсираме двигателя (на неутрална) до 6000 оборота и пуснем газта оборотите му падат за 2 секунди примерно а ако искаме да паднат за 1!? трябва да му помогнем чрез някакво затормозяване нали!? Е точно за това затормозяване говори Фури и Феро!! Ако искаме да спрем за време по-малко от това за което двигателят сам на неутрална си връща оборотите значи ни е в тежест на спирането... Прочетете го това няколко пъти и ще вникнете в смисъла му....
    sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

    Comment


    • #62
      Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
      Караме на някаква предавка с 6000 оборота трябва да спрем супер инцидентно... Ако предположим ,че имаме супер яки спирачки които блокират колелата за част от секундата какво следва!? Следва ,че и скоростите трябва да замръзнат а с тях и двигателя нали така!?
      Излиза ,че и маховика (и всички такива въртящи се железа и тн) трябва да се спрат от спирачките нали (и то за части от секундата)!?
      Феро и Фури са прави ,но при определени условия...
      Ако изфорсираме двигателя (на неутрална) до 6000 оборота и пуснем газта оборотите му падат за 2 секунди примерно а ако искаме да паднат за 1!? трябва да му помогнем чрез някакво затормозяване нали!? Е точно за това затормозяване говори Фури и Феро!! Ако искаме да спрем за време по-малко от това за което двигателят сам на неутрална си връща оборотите значи ни е в тежест на спирането... Прочетете го това няколко пъти и ще вникнете в смисъла му....
      Топло колега, топло...вервай ми, имаме супер яки спирачки и то без да предполагаме!
      Двигателя не е в тежест на СПИРАНЕТО, а на СПИРАЧКИТЕЕЕ /и то само в първия момент/!!!
      Към всички - джентълменски ви предложих равен резултат, още повече, че той е верния
      ...ама не, сега след Г-тека чакам и Г-точката да помогне с "точни" цифри по БДС... Като гледам всеобщото "разбиране" на материята, се изпълвам с ново, неподозирано уважение към инженерите, изобретили ABS, ESR, VDC, ASR ... БДС, ДДС, и т.н. а едно огромно мнозинство тук, направо трябва да им целува ръка на тия инженерчета... и това мнозинство се моля никога да не ми е близо до задната броня...

      Comment


      • #63
        Не случайно, когато се тества спирачния път на нов или на било то употребяван автомобил спирането става или на свободна или на съединител.

        Ники е абсолютно прав , КОГАТО ГОВОРИМ ЗА ПО-ДОБРО СПИРАНЕ( И ПО-БЪРЗО),А НЕ ЗА ЩАДЯЩО СПИРАЧКИТЕ.
        Last edited by TMAX; d.m.y г., 21:52.
        Audi A6 3.0 TDI
        Infiniti FX35

        Comment


        • #64
          Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
          Ако трябва да намаля мързеливо или не чак толкова, към светофар да речем, просто освобождавам от скорост
          С това не съм съгласен
          Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
          наложи ли ми се рязко спиране - съединител и спирачка
          С това съм съгласен
          Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
          .заснежен път слизам и намалям на свободна......
          С това пак не съм съгласен.
          Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
          Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
          Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
          sigpic

          Comment


          • #65
            Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщение
            Не пишете глупости и ти и Николай, ще спираш на свободна по бързо, недейте ще Ви се смеят хората Физика момчета физика
            Готов съм с еднакви коли от 160-0 да направим тест Само от това че вкарам от 4 на 3 ще имам 10-15 м, а след като се вкара и 2 разликата ще е потресаваща
            А! Баш!
            To combat the low atmospheric pressure ...

            Comment


            • #66
              Сега остана да вземем да се надбягваме и да спираме, за да бъде шоуто истинско.
              Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
              Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
              Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
              sigpic

              Comment


              • #67
                Баси тоя спор ми е нещо ДеЖаВу...

                Comment


                • #68
                  Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                  Ми примера не е особено меродавен, първо щото все пак гтека не е някаква свръхмодерна технология а просто малко по адвансед Г сензор, второ на спирането влияние може да окаже температурата на комбото дискове накладки, темп на гуми и асфалт, както и настилката......
                  Изобщо защо си вадите изводи по разни уреди, клипчета, собствени усещания, и прочее - тва е проста физика, динамика или каквото и да е там - в единия случай спирачките спират само теглото на колата, в другото трябва да спрат и кол вал, бутала, биели, маховик, съединит и т.н......който също се въртят и чиято инерция трябва да бъде туширана от спирачките......
                  ФИАТИСТЧЕ, ще взема да ти отговоря на теб, че общо взето си близо до истината, а и ФИАТ си е диагноза...и благородството задължава да сме мили, внимателни, търпеливи и благи с такива люде...
                  БЪРКАШ усилието, което трябва да преодоляват спирачките със самото СПИРАНЕ. Логиката ти е вярна дотолкова, доколкото двигател, маховик, трансмисия и т.н. са допълнително УСИЛИЕ, което трябва да преодолеят спирачките, но щом те могат да БЛОКИРАТ колелата барабар с това усилие, значи за СПИРАНЕТО няма проблем!!! А самото спиране идва от сцеплението на гумите с пътната настилка - щом колалата БЛОКИРАТ, значи СПИРАЧКИТЕ МОГАТ ДА ПРЕОДОЛЕЯТ СИЛИТЕ НА СЦЕПЛЕНИЕ ОТ КЪМ ПЪТЯ, ПЛЮС ВСЯКАКВА ИНЕРЦИЯ ОТ КЪМ ПОЛУОСКИТЕ - СЪГЛАСЕН???
                  При екстремно натепване на спирачките няма никакво значение за спирачния път дали си на скорост или не или на полусъединител, заради описаното в горното изречение.
                  Сега ще ти/ви/ нарисувам един сценарий за спиране, не по-добър като спирачен път /отново казвам, той е еднакъв със или без двигател и трансмисия/,а като щадене на спирачките. Започва по твоята схема:
                  1. съединител 2. миг по-късно спирачка 3. преминаване на една предвака надолу и плавно отпускане на съединителя - това вече е разлика от твоята схема. Какво се случва? При отпускане на съдеинителя с включена предвака надолу, оборотите на ДВГ СКАЧАТ/!!!/, демек въртящия момент е от колелата към ДВГ, а не обратното, демек ДВГ и трансмисия вече оказват съпротивление на колелата през полуоските и на спирачките остава да преодоляват сцеплението с пътя /което все пак е значително по-голямо/, но ще успяват с една идея по-слабо триене на накладките и дисковете, защото получават "помощ" през полуоските. Единствения проблем е, че трябва майсторлък в дозирането на усилието върху спирачния педал, защото ако си на ръба на блокиране на гумите при т.2, то с допълнителното спирачно усилие от ДВГ по т.3 може да се премине границата и двигателните колела да блокират. Но ти си богоизбран от бога на инженерите на ABS на ФИАТ и това не може да ти се случи...Дерзай!
                  П.П.
                  Понеже си с богато въображение и пълен с идеи, може да помислиш за допълнителна система - ако си гледал съветски филми за ВОСР, машинистите на бронираните влакове след като натепват спирачка, няколко сек. по-късно ръгат и на задна...влака върви напред, колелата се въртят назад, фъркат едни искри...бе адски як екшън от СОЮЗМУЛТЬФИЛМ !!!

                  Comment


                  • #69
                    Първоначално публикувано от pla_y_men Покажи съобщение
                    ФИАТИСТЧЕ, ще взема да ти отговоря на теб, че общо взето си близо до истината, а и ФИАТ си е диагноза...и благородството задължава да сме мили, внимателни, търпеливи и благи с такива люде...
                    БЪРКАШ усилието, което трябва да преодоляват спирачките със самото СПИРАНЕ. Логиката ти е вярна дотолкова, доколкото двигател, маховик, трансмисия и т.н. са допълнително УСИЛИЕ, което трябва да преодолеят спирачките, но щом те могат да БЛОКИРАТ колелата барабар с това усилие, значи за СПИРАНЕТО няма проблем!!! А самото спиране идва от сцеплението на гумите с пътната настилка - щом колалата БЛОКИРАТ, значи СПИРАЧКИТЕ МОГАТ ДА ПРЕОДОЛЕЯТ СИЛИТЕ НА СЦЕПЛЕНИЕ ОТ КЪМ ПЪТЯ, ПЛЮС ВСЯКАКВА ИНЕРЦИЯ ОТ КЪМ ПОЛУОСКИТЕ - СЪГЛАСЕН???
                    При екстремно натепване на спирачките няма никакво значение за спирачния път дали си на скорост или не или на полусъединител, заради описаното в горното изречение.
                    Сега ще ти/ви/ нарисувам един сценарий за спиране, не по-добър като спирачен път /отново казвам, той е еднакъв със или без двигател и трансмисия/,а като щадене на спирачките. Започва по твоята схема:
                    1. съединител 2. миг по-късно спирачка 3. преминаване на една предвака надолу и плавно отпускане на съединителя - това вече е разлика от твоята схема. Какво се случва? При отпускане на съдеинителя с включена предвака надолу, оборотите на ДВГ СКАЧАТ/!!!/, демек въртящия момент е от колелата към ДВГ, а не обратното, демек ДВГ и трансмисия вече оказват съпротивление на колелата през полуоските и на спирачките остава да преодоляват сцеплението с пътя /което все пак е значително по-голямо/, но ще успяват с една идея по-слабо триене на накладките и дисковете, защото получават "помощ" през полуоските. Единствения проблем е, че трябва майсторлък в дозирането на усилието върху спирачния педал, защото ако си на ръба на блокиране на гумите при т.2, то с допълнителното спирачно усилие от ДВГ по т.3 може да се премине границата и двигателните колела да блокират. Но ти си богоизбран от бога на инженерите на ABS на ФИАТ и това не може да ти се случи...Дерзай!
                    П.П.
                    Понеже си с богато въображение и пълен с идеи, може да помислиш за допълнителна система - ако си гледал съветски филми за ВОСР, машинистите на бронираните влакове след като натепват спирачка, няколко сек. по-късно ръгат и на задна...влака върви напред, колелата се въртят назад, фъркат едни искри...бе адски як екшън от СОЮЗМУЛТЬФИЛМ !!!
                    Ти ся практик рейсър ли си или се явяваш нек'ъф теоретик тука не мо'а да разбера ???

                    Comment


                    • #70
                      Първоначално публикувано от Доко Покажи съобщение
                      Ти ся практик рейсър ли си или се явяваш нек'ъф теоретик тука не мо'а да разбера ???
                      Нито едното, нито другото - ШОФЬОР съм, ама така както съм го написал, с големи букви

                      Comment


                      • #71
                        Първоначално публикувано от pla_y_men Покажи съобщение
                        Нито едното, нито другото - ШОФЬОР съм, ама така както съм го написал, с големи букви
                        Ми що не слушаш кво ти приказват хора които карат на писта, ами се заяждаш ? То и аз съм ШОФЬОР.

                        Comment


                        • #72
                          Първоначално публикувано от pla_y_men Покажи съобщение
                          значи за СПИРАНЕТО няма проблем!!!
                          Да, обаче за какво време става всичко това - понянога части от секундата са фатални.
                          Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
                          Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
                          Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
                          sigpic

                          Comment


                          • #73
                            Първоначално публикувано от Доко Покажи съобщение
                            Ми що не слушаш кво ти приказват хора които карат на писта, ами се заяждаш ? То и аз съм ШОФЬОР.
                            То и аз съм покарал по писти...и да ти кажа, и там като даваш газ вървиш, а като натепаш спирачка, спираш...та не е особено по-различно от шофьорлъка
                            Хич даже не се заяждам, може да ми викат МИРОТВОРЕЦ в случая - пистовите спецове се дърлят с две коренно противолположни мнения, а аз миролюбиво и най-вече правдиво им предложих да си стиснат ръцете за резултат "Х"...това, ако е заяждане...

                            Comment


                            • #74
                              Знаех си, че е ДеЖаВу темата, нищо ново под слънцето, че и участниците са същите и си продължават... http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=57234

                              Comment


                              • #75
                                Първоначално публикувано от Доко Покажи съобщение
                                Знаех си, че е ДеЖаВу темата, нищо ново под слънцето, че и участниците са същите и си продължават... http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=57234
                                Аз съм нов тук и ми е приятно да си се позаяждам, но предполагам, че не дразня никой.
                                Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
                                Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
                                Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X