Известие

Collapse
No announcement yet.

Техники на спиране

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Първоначално публикувано от Furious 155 Покажи съобщение
    Аз откакто се помня че карам, все така спирам!
    НО това не означава че спирачките не трябва да се справят с инерцията на двигателя!!! За това беше спора.
    Ники не иска мотора да му пречи на спиране и спира без него!
    Колеги да започнем от там какво става, когато върнем напълно газта от 6000 rpm? Затваря се клапата на дросела и единственото количество въздух, което постъпва към мотора е колкото е за празен ход и съответно към това количество въздух бензиновата помпа подава бензин за пазен ход (т.н. принудителен празен ход). В този момент обаче колелата се въртят с голяма скорост. Кинетичната енергия на мотора пада мнооого, защото сместа и нейният взрив носи много по малка енергия, но колелата имат голяма такава. Тогава става обратното колелата започват да задвижват скоростната кутия, а тя да движи коляновият вал, а той буталата. Тогава мотора тежи на колелата (тежи компресията), а не ги задвижва. Двигателя се стреми да достигне обороти нормални за празен ход. Двигателят ще започни да тежи на спирането само ако оборотите паднат под оборотите на двигателя за празен ход т.е под 750 rpm за повечето бензинови коли.
    И като си говорим за физика ето малко такава. Третият закон на механиката (известен като трети закон на Нютон) на всяко действие има равно по големина, но обратно по посока (знак) противодействие. Колелата имат енергия много по голяма от взрива в цилиндрите т.е. прилага се действие, а двигателя отговаря с противодействие (компресията) докато двете енергии не се изравнят. Изравняването е при достигане на обороти на двигателя необходими за празен ход. В заключение двигателя не тежи на спирачките, а тежи на въртенето на гумите и спомага спирането.
    Не знам защо каза че примера на колегата Jivko7777 не е правилен ........ изрежи колата на първа до прекъсвач и върни газта колата забива муцуната поради горе посочените причини. После я засили пак и я освободи от скорост. Трети вариант засили я пак освободи от скорост и спри до 0 км/час. И последен вариант засили я пак върни газта и намачкай спирачките пак до 0 км/час.
    Още един пример: Ямаха произвежда едни доста добри пистови мотори. В стремежа си да олекотят мотора се оказва, че при рязко спиране моторът е много лек и сцеплението му на пътя е много ниско особено под определена скорост. За тази цел те решават да увеличат ролята на моторната спирачка и поставят перфорирани клапи на изходящите колектори, които се спускат при напълно върната газ и натисната спирачка. Сумата от сеченията на отворите на клапите е ¼ по малка от сечението на целия колектор. Така затрудняват излизането на изходящите газове и увеличават съпротивлението.
    Избери Твоят ... SOUND
    https://soundcloud.com/maserati_hq

    Comment


    • #92
      Първоначално публикувано от HACCP Покажи съобщение
      Колеги да започнем от там какво става, когато върнем напълно газта от 6000 rpm? Затваря се клапата на дросела и единственото количество въздух, което постъпва към мотора е колкото е за празен ход и съответно към това количество въздух бензиновата помпа подава бензин за пазен ход (т.н. принудителен празен ход). В този момент обаче колелата се въртят с голяма скорост. Кинетичната енергия на мотора пада мнооого, защото сместа и нейният взрив носи много по малка енергия, но колелата имат голяма такава. Тогава става обратното колелата започват да задвижват скоростната кутия, а тя да движи коляновият вал, а той буталата. Тогава мотора тежи на колелата (тежи компресията), а не ги задвижва. Двигателя се стреми да достигне обороти нормални за празен ход. Двигателят ще започни да тежи на спирането само ако оборотите паднат под оборотите на двигателя за празен ход т.е под 750 rpm за повечето бензинови коли.
      И като си говорим за физика ето малко такава. Третият закон на механиката (известен като трети закон на Нютон) на всяко действие има равно по големина, но обратно по посока (знак) противодействие. Колелата имат енергия много по голяма от взрива в цилиндрите т.е. прилага се действие, а двигателя отговаря с противодействие (компресията) докато двете енергии не се изравнят. Изравняването е при достигане на обороти на двигателя необходими за празен ход. В заключение двигателя не тежи на спирачките, а тежи на въртенето на гумите и спомага спирането.
      Не знам защо каза че примера на колегата Jivko7777 не е правилен ........ изрежи колата на първа до прекъсвач и върни газта колата забива муцуната поради горе посочените причини. После я засили пак и я освободи от скорост. Трети вариант засили я пак освободи от скорост и спри до 0 км/час. И последен вариант засили я пак върни газта и намачкай спирачките пак до 0 км/час.
      Още един пример: Ямаха произвежда едни доста добри пистови мотори. В стремежа си да олекотят мотора се оказва, че при рязко спиране моторът е много лек и сцеплението му на пътя е много ниско особено под определена скорост. За тази цел те решават да увеличат ролята на моторната спирачка и поставят перфорирани клапи на изходящите колектори, които се спускат при напълно върната газ и натисната спирачка. Сумата от сеченията на отворите на клапите е ¼ по малка от сечението на целия колектор. Така затрудняват излизането на изходящите газове и увеличават съпротивлението.
      Тука сам си противоречиш ти... Един път ми говориш за "моторна спирачка" другия път за мотоциклет и "рязко спиране" на същия...
      Представи си следното... караш лека кола на 2-ра скорост със 7000 оборота на двигателя, натискаш супер рязко спирачката и блокираш в тоя момент всички колела.. А обесни ми какво се случва в тоя момент с добре развъртелия се двигател които току що си спрял от 7000об до 0!?! Дали в първия момент от натискането на спирачката нее бил в - за спирането!? (говорим за супер рязко спиране и блокиране на колелата) ?!
      sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

      Comment


      • #93
        аз разчитам на усещането за сцепление при спирането със сваляне на скорост и спирачка.
        Щях да проверя картофите при едно невлизане на 3-та в края на правата, просто колата се усеща как се изтърва и заминава.
        Отделно при високи обороти мотора е една мощна вакуум помпа дето иска доста сила да се развърта от гумите а и спирането става с не мигновено падане на оборотите, това относно инерцията на частите.

        Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign 475HP 11,5/1,9/191
        YouTube
        evo2 600

        Comment


        • #94
          я сега всички всезнайковци МАРШ НА 1 ПОСТ веднага да се сетите за кво става въпрос НИКОЛАЙ съветва ICI да натиска съединител докато спира на КАЛОЯНОВО, ако спираш за светофар, пред блока или да огледаш някоя мадама спираш със скорости и МАААААЛКО спирачка, НО НА КАЛОЯНОВО в края на правата ЗАГРЕЛИ СЛИКОВЕ, АСВАЛТА Е ЧЕРЕН ОТ НАСЛОЕНИЯ КАУЧУК спирачките в работна темпаратура натискаш спирачката с 2та крака с третия натискаш съединител за да мунеш 1-2 по малки без да пускаш шибания съединител КОЛАТА СПИРА НА УМИРАНЕ вервайте ми !!! колко от вас могат при скорост 150+ на 30-40метра от завоя да наредят НЯКОЛКО по малки скорости съпроводено от няколко УМНОЖЕНО ПО 2 натискане на съединителя ЧЕ И МЕЖДИННА ГАЗ ДА ДАВАТЕ говоря за време по малко от 3 секунди???????? ако го можете факири сте чесно При теорията със спирането на скорост трябва още от 100 метра да почна да намалям иначе няма да стигне времето

          П.П на Живко 7777 ще му го демонстрирам лично с бегачката ако трябва ще разчертая целия път до старозагорските бани в метри
          Last edited by didko_boy; d.m.y г., 02:14.
          146 ti пилена сгъстена и портната ежедневка
          145 jtd венера полиуретанс ендуранс тиим

          Comment


          • #95
            Първоначално публикувано от Доко Покажи съобщение
            Сега ми кажи като се засилиш по правата на Калояново която е 600 метра преди завоя какво правиш ? Може би на половината отсечка си пущаш колата на скорост да може да отбиеш скоростта и по-бързо да спреш в завоя, или непосредствено преди завоя набиваш съеденител + спирачка и връщаш ниска предавка ?
            Аз нали това написах, че правих, само че после си го пускам съединителя на втора все едно си сменям нормално, без да го задържам и чак тогава всъщност усещам рязко "забиването" на муцуната от усилието колата да спре... А не е като да не съм скочил преди това и с 2-та крака да спирам... Ма аз си нямам на идея дали така е правилно - просто така го усещам, че трябва да го направя за да имам контрол над колата... Може и да бъркам...
            Май верно истината ще излезе някъде по средата (като комбинация от двете)..?

            Comment


            • #96
              Чакайте ся пичове....понеже аз съм глупав....тук теорията е, че при спиране, ако спирам само със спирачките, вместо и със скоростите, ще спра по-бързо?
              156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison

              OEM & Ventura Garage
              http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW

              Comment


              • #97
                Първоначално публикувано от Satanism Покажи съобщение
                Чакайте ся пичове....понеже аз съм глупав....тук теорията е, че при спиране, ако спирам само със спирачките, вместо и със скоростите, ще спра по-бързо?
                Точно така, при раздаване на пистата или по-сърцато каране за съеденител няма време, другото си е разхождане по-пистата.
                Last edited by Доко; d.m.y г., 09:36.

                Comment


                • #98
                  Първоначално публикувано от HACCP Покажи съобщение
                  Колеги да започнем от там какво става, когато върнем напълно газта от 6000 rpm? Затваря се клапата на дросела и единственото количество въздух, което постъпва към мотора е колкото е за празен ход и съответно към това количество въздух бензиновата помпа подава бензин за пазен ход (т.н. принудителен празен ход).
                  тук не си прав - всеки инжекцион на върната газ и обороти над определен праг - примерно 1200 не подава гориво. Това е принудителния празен ход - затова на спускане с върната газ и обороти двигателят не консумира гориво.


                  Даването на газ, води до пристрастяване!
                  Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                  Volvo V50 2.0D by RuBig

                  Comment


                  • #99
                    Първоначално публикувано от Доко Покажи съобщение
                    Точно така, при раздаване на пистата или по-сърцато каране за съеденител няма време, другото си е разхождане по-пистата.
                    ахаа....чакай ся....за писта ли става дума само или изобщо...щото преди светофара обикновено има време за 1 съединител...?
                    156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison

                    OEM & Ventura Garage
                    http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от Satanism Покажи съобщение
                      ахаа....чакай ся....за писта ли става дума само или изобщо...щото преди светофара обикновено има време за 1 съединител...?
                      А ти прочете ли първия пост породил спора който е от февруари месец ?
                      Или тука всеки си пише каквото му е в главицата, като оня скеч в НЛО с Павел Попандов, Велко Кънев, Георги Мамалев.

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
                        Тука сам си противоречиш ти... Един път ми говориш за "моторна спирачка" другия път за мотоциклет и "рязко спиране" на същия...
                        Представи си следното... караш лека кола на 2-ра скорост със 7000 оборота на двигателя, натискаш супер рязко спирачката и блокираш в тоя момент всички колела.. А обесни ми какво се случва в тоя момент с добре развъртелия се двигател които току що си спрял от 7000об до 0!?! Дали в първия момент от натискането на спирачката нее бил в - за спирането!? (говорим за супер рязко спиране и блокиране на колелата) ?!
                        Колега нали говорим за намаляне преди завоя ако блокираш гумите няма как да спреш по бързо от премерено спиране. По горе съм написал че ако паднеш пред определено въртене на двигателя съответно гумите двигателя започва да тежи на спирането затова сменяш по долна предавка. При примера с блокиране на гмите безспорно двигателя ще тежи. И защо да си противореча с моторите та нали и те се с ДВГ и скоростна кутия и т.н. за да подобрят спирането на мотора са измислили тази система.
                        Още малко физика: Ако две части на еда система (а именно двигател скоростна кутия гуми и т.н.) са с различна енергич то сиситемата се опитва да изравни енергията им за да бъде по стабилна. Изравняването обаче е в посока разтоварване на енергиино от по богатата част, защото една система е толкова по стабилна колкото е енергино бедна. Това е закон на термодинамиката. Поради тази причина системата се опитва да намали енергията на колелата за да остане стабилна.

                        ---------- Post added at 10:01 ---------- Previous post was at 09:56 ----------

                        Първоначално публикувано от Furious 155 Покажи съобщение
                        тук не си прав - всеки инжекцион на върната газ и обороти над определен праг - примерно 1200 не подава гориво. Това е принудителния празен ход - затова на спускане с върната газ и обороти двигателят не консумира гориво.
                        Тук ти не си прав колега подаването на гориво не спира никога. Гориво винаги се подава но само за празен ход както и въздух. Първо една работеща система (дори и на минимум) много по лесно се вкарва в критика (при рязко подаване на газ) отколкото не работеща въобще система. На мойта кола показателят на борд компютъра е 2.0 литра без значение дали е на скорост или само по енерция. Но това е др. тема.
                        Избери Твоят ... SOUND
                        https://soundcloud.com/maserati_hq

                        Comment


                        • Това, че разхода ти е 2л изобщо не е показателно,най-малкото, защото разхода ти на празен ход е доста по-малък, просто индианците, пардон италианците не са го измислили хич това с тея борд пц-та..на нормалните коли разхода при ППХ на борда си е 0.00л/100км...иначе от това, което съм чел по въпроса за ППХ, не се подава никакво гориво към дюзите над определени обороти(ок. 1500), просто колелата въртят двигателя....
                          156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison

                          OEM & Ventura Garage
                          http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от HACCP Покажи съобщение
                            Тук ти не си прав колега подаването на гориво не спира никога. Гориво винаги се подава но само за празен ход както и въздух. Първо една работеща система (дори и на минимум) много по лесно се вкарва в критика (при рязко подаване на газ) отколкото не работеща въобще система. На мойта кола показателят на борд компютъра е 2.0 литра без значение дали е на скорост или само по енерция. Но това е др. тема.
                            Сигурен съм че спира горивоподаването през инжекторите - 100%. Това какво ти пише бордовия е друга тема.
                            Ако има поне малко гориво, двигателят никога няма да ти е спирачка при спускане на скорост!
                            Last edited by Furious 155; d.m.y г., 10:36.


                            Даването на газ, води до пристрастяване!
                            Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                            Volvo V50 2.0D by RuBig

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от Furious 155 Покажи съобщение
                              Сигурен съм че спира горивоподаването през инжекторите - 100%. Това какво ти пише бордовия е друга тема.
                              Ако има поне малко гориво, двигателят никога няма да ти е спирачка при спускане на скорост!
                              Абсолютно вярно.На скорост над определени оборти пр-но 1080 1200об. ЕКУ-то автоматично прекратява подаването на гориво.Изпробвано е

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от didko_boy Покажи съобщение

                                П.П на Живко 7777 ще му го демонстрирам лично с бегачката ако трябва ще разчертая целия път до старозагорските бани в метри
                                Съгласен Точно ще ударим едно заключение на темата
                                156 2.4JTD 136+ PS

                                Comment

                                Working...
                                X