Първоначално публикувано от Furious 155
Покажи съобщение
И като си говорим за физика ето малко такава. Третият закон на механиката (известен като трети закон на Нютон) на всяко действие има равно по големина, но обратно по посока (знак) противодействие. Колелата имат енергия много по голяма от взрива в цилиндрите т.е. прилага се действие, а двигателя отговаря с противодействие (компресията) докато двете енергии не се изравнят. Изравняването е при достигане на обороти на двигателя необходими за празен ход. В заключение двигателя не тежи на спирачките, а тежи на въртенето на гумите и спомага спирането.
Не знам защо каза че примера на колегата Jivko7777 не е правилен ........ изрежи колата на първа до прекъсвач и върни газта колата забива муцуната поради горе посочените причини. После я засили пак и я освободи от скорост. Трети вариант засили я пак освободи от скорост и спри до 0 км/час. И последен вариант засили я пак върни газта и намачкай спирачките пак до 0 км/час.
Още един пример: Ямаха произвежда едни доста добри пистови мотори. В стремежа си да олекотят мотора се оказва, че при рязко спиране моторът е много лек и сцеплението му на пътя е много ниско особено под определена скорост. За тази цел те решават да увеличат ролята на моторната спирачка и поставят перфорирани клапи на изходящите колектори, които се спускат при напълно върната газ и натисната спирачка. Сумата от сеченията на отворите на клапите е ¼ по малка от сечението на целия колектор. Така затрудняват излизането на изходящите газове и увеличават съпротивлението.
Comment