Известие

Collapse
No announcement yet.

Техники на шофиране

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщение
    Аз мога, ама не го правя щото мога да си натискам спирачката с левия крак, дори не ми се налага понякога да давам газ тъй като си имам автоматик с темпомат. Въпроса не е кой какво може, то ясно че никой от нас не може да кара пилотски(ако можеше нямаше да кисне в този форум), а че някой от тези техники може да са колкото полезни, толкова и вредни в ежедневието из града. Мисля че нещата са достатъчно опростени, по-добре да се насочи вниманието в пътната обстановка и заобикалящите коли и пешеходци, отколкото "глей ся ква техника използвам и колко съм бърз до другия светофар, а..., видя ли ко ги напраЕх".
    Ми тук май става дума за пистови техники и никой никого не задължава да ги практикува в града.Лошо ли е да се знаят , да ги умееш , пък какво като не ги позваш всеки ден!?
    ALFA 155 SQUADRA CORSE - BULGARIA

    Comment


    • #32
      Първоначално публикувано от stelt Покажи съобщение
      Сигурен съм, че 90 процента от тези които пишат тук- не могат да натискат едновременно спирачка и газ с десният крак. От упражнението има смисъл за коли със всякакви задвижвания.
      Да това също не е лошо техника, но си трябват удобни педали. Преди така карах на калояново, но последния път (4ти трак дей) повече практикувах левия крак и резултат имаше!

      Comment


      • #33
        Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщение
        Аз мога, ама не го правя щото мога да си натискам спирачката с левия крак, дори не ми се налага понякога да давам газ тъй като си имам автоматик с темпомат. Въпроса не е кой какво може, то ясно че никой от нас не може да кара пилотски(ако можеше нямаше да кисне в този форум), а че някой от тези техники може да са колкото полезни, толкова и вредни в ежедневието из града. Мисля че нещата са достатъчно опростени, по-добре да се насочи вниманието в пътната обстановка и заобикалящите коли и пешеходци, отколкото "глей ся ква техника използвам и колко съм бърз до другия светофар, а..., видя ли ко ги напраЕх".

        Не съм съгласен с теб. Един човек, владеещ подобна техника примерно е доста по безопасен на сняг. Неможещите вероятно в някаква ситуация ще бъдат извън пътя. Техниката е свързана с баланса на автомобила. Замислете се.
        AR 145 , 1.6 , 76 kw- ex; GT 1.9 JTD 110 KW
        Posted by Bat Vas:Алфиста трябва да има минимум две коли, ако не иска да ходи с градски транспорт от време на време.
        sigpic

        Comment


        • #34
          на мен ми е много трудно спирачка и газ с десния крак , педалите са кофти на 156цата

          Comment


          • #35
            точка
            Last edited by kolev; d.m.y г., 17:42.
            точка

            Comment


            • #36
              Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
              за всички на които им е интересно - един сайт със съвети за спортно и всекидневно шофиране.
              Интересно на пръв поглед, доста общо все пак......

              Ще е доста интересно да подебатираме как се спира по заснежен наклон, с кола с предно, и с кола с задно, в тоя сайт нещо го няма тоя момент, а и от доста време не приемам за вярно всичко що е написано в западен сайт, и на английски.....
              Last edited by ФЕРАРИСТ; d.m.y г., 18:42.
              "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
              F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

              Comment


              • #37
                точка
                Last edited by kolev; d.m.y г., 17:42.
                точка

                Comment


                • #38
                  Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                  слиза се на ниска предавка с изцяло отпуснат съединител и предавката трябва да е такава че да не ти се налага да натискаш спирачката. натиснеш ли я, вероятността от блокиране на предните колела е голяма, независимо с какво предаване е колата.
                  намери някой стар дападжия и той ще ти каже абсолютно същите неща. на мен са ми ги приказвали хора които даже и английски не знаят.
                  това е така ако возиш в колата жената детето но ако возиш тъщата се прави по друг начин.

                  ---------- Post added at 15:05 ---------- Previous post was at 15:01 ----------

                  Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение

                  Ще е доста интересно да подебатираме как се слиза по заснежен наклон, с кола с предно, и с кола с задно, в тоя сайт нещо го няма тоя момент, а и от доста време не приемам за вярно всичко що е написано в западен сайт, и на английски.....
                  Ами на дрифт ако си с предно ....контролиране на педала на газта и волан обратен на завоя

                  Викаш пътна помош ако си БМ2В

                  И нее проблема в снега а в леда под него.
                  Опел Кадет GSI
                  166 2,4 JTD
                  ако мислиш че е здрава дай та тествам

                  Comment


                  • #39
                    Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                    има инструктори които учат на heel and toe като метод за тръгване нагоре в наклон без използване на ръчна и без да мърда колата назад, ама не му викат така.
                    И мен така са ме учили. Моят инструктор смяташе, че някои неща са задължителни да се научат и ни юркаше яко на естакадата на полигона с дванайсетака. Първо с ръчна, а после с газ и спирачка с ляв крак.
                    145, 1.6 boxer
                    156, 2.4 JTD - ex
                    Giulietta, 2.0 JTDm

                    Comment


                    • #40
                      А такива уроци за Selespeed има ли ?
                      Alfa Romeo 159 2,4 Jtdm Q-tronic
                      Citroen C2 1,6 Sensodrive

                      Alfa Romeo 156 GTA Selespeed - EX
                      Alfa Romeo 159 SW 2,4 Jtdm Q-tronic - EX
                      Alfa Romeo 156 2,0 TS Selespeed - EX

                      ....расоф ат, дърта кранта без зоб не пука!

                      Comment


                      • #41
                        Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                        слиза се на ниска предавка с изцяло отпуснат съединител и предавката трябва да е такава че да не ти се налага да натискаш спирачката. натиснеш ли я, вероятността от блокиране на предните колела е голяма, независимо с какво предаване е колата.
                        намери някой стар дападжия и той ще ти каже абсолютно същите неща. на мен са ми ги приказвали хора които даже и английски не знаят.

                        шофиране в зимни условия
                        http://www.drivingfast.net/technique...#axzz1XkLv1AwL

                        митове за зимното шофиране
                        http://www.drivingfast.net/road/wint...#axzz1XkLv1AwL

                        сняг и лед с 4х4
                        http://www.drivingfast.net/off-road/...s/snow-ice.htm

                        спускане по наклон /оффроад - по тежко едва ли може да е/
                        http://www.drivingfast.net/off-road/...ding-hills.htm
                        Има ли значение за теб между спира и слиза, верно че не го уточних специфично, но все пак има разлика.....
                        И по принцип къде точно в линковете който си пуснал е споменато че колата трябва да е на скорост.......ще приемем че говорим за кола с предно, все пак и нашите са такива......

                        По принцип би ми било интересно да науча какво според вас става когато слизате(не говорим за спиране, а просто слизане) по заснежен наклон, на скорост сте, и понеже предните гуми на скорост се движат еднакво, равномерно, следвайки двигателя, но в един момент сцеплението изчезва понеже инерцията на колата е по голяма отколкото гумите могат да я задържат......с 2 думи - гумите се движат на 15кмч, но колата има инерция и пързалка и почва да се движи с 17кмч........тогава какво се прави??
                        П.П - говорим за съвременни коли с АБС....
                        "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                        F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                        Comment


                        • #42
                          Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                          По принцип би ми било интересно да науча какво според вас става когато слизате(не говорим за спиране, а просто слизане) по заснежен наклон, на скорост сте, и понеже предните гуми на скорост се движат еднакво, равномерно, следвайки двигателя, но в един момент сцеплението изчезва понеже инерцията на колата е по голяма отколкото гумите могат да я задържат......с 2 думи - гумите се движат на 15кмч, но колата има инерция и пързалка и почва да се движи с 17кмч........тогава какво се прави??
                          П.П - говорим за съвременни коли с АБС....
                          Тръгне ли веднъж, освен да я направляваш в що-годе някаква посока в която да не пометеш нещо, не виждам какво друго можеш да направиш. Можеш да помпаш спирачката, АБС-а ще помага доколкото в възможно за убиване на скоростта. Можеш също да включиш на по-малка предавка, така ако се наложи да се измъкваш от нещо с газ ще имаш повече мощност. Ако поднася коригираш с волана, ако не помага даваш газ колкото да я поизправиш, демек "контролираш" доколкото е възможно. В случай че ще се удариш в нещо, винаги се цели с предницата (при по-големи скорости имам предвид), така шанса за оцеляване е най-голям.

                          пс Ааа..... и си търсиш място където да се бухнеш, бордюр, тротоар (без пешеходци естествено), преспа, някакъв неравен и неотъпкан терен където гумите се движат по-трудно. И така..., дано не се случва на никой!!!
                          Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                          Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                          Горе главата, нищо че е празна...

                          Comment


                          • #43
                            Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщение
                            Тръгне ли веднъж, освен да я направляваш
                            Тва друго, коментираме какво се случва и какво да се прави за да не тръгне изобщо.......
                            И е логично да се почне отначало за да се разбере какво се случва за да "тръгне" колата, затова започвам и с тоя въпрос......
                            "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                            F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                            Comment


                            • #44
                              точка
                              Last edited by kolev; d.m.y г., 17:42.
                              точка

                              Comment


                              • #45
                                Реших че ще е по добре да не влизам в дебат, всеки си има глава на раменете да прецени как да процедира и да се запита какво точно става едикога си, и да вярва или не на всичко шаблонно написано в кой да е сайт.......където нещата са точно шаблонни, не се уточнява за задно ли говорим, за предно ли, за 4х4 ли, а там нещата са различни.......за коли със задно мога да се съглася че до известна степен може да се ползва т.нр моторна спирачка, но при кола с предно в никакъв случай не я ползвам, и до тоя извод стигнах първо логически, и после практически по харните наклони на Шипка, където е много добро място за експерименти.....
                                Така че смятам да не дебатирам това повече, твърде много писане е за нещо което всеки може да седне и да помисли какво точно става когато при наклон си фиксираш въртящия момент на предните колела в едно положение, и какво после става когато колата почне да се хлъзга.......и дали вероятноста за това да се случи е по голяма когато върху 4те колела се прилага еднакво спирачно усилие......
                                От опит знам че човек трудно променя дългогодишните си възгледи възоснова на нечие мнение в форум, или заради нещо написано на английски в любителски сайт, отколкото ако сам стигне до някой изводи.....
                                "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                                F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                                Comment

                                Working...
                                X