точка
Известие
Collapse
No announcement yet.
Техники на шофиране
Collapse
X
-
На включена предавка и държене на автомобила на предела на изгасването на двигателя - при необходимост натискане педала на съединителя за да го предотврати.
Между другото ABS-са понякога ми скача по нервите и ми се струва, че ми пречи - имам усещането в тези случаи, че по-добре мога да преценя кога да отпусна и натисна спирачката.Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
sigpic
Comment
-
Първоначално публикувано от stelt Покажи съобщениеСигурен съм, че 90 процента от тези които пишат тук- не могат да натискат едновременно спирачка и газ с десният крак.Първоначално публикувано от ne0 Покажи съобщение99.5 %Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщениеРеших че ще е по добре да не влизам в дебат, всеки си има глава на раменете да прецени как да процедира и да се запита какво точно става едикога си, и да вярва или не на всичко шаблонно написано в кой да е сайт.......където нещата са точно шаблонни, не се уточнява за задно ли говорим, за предно ли, за 4х4 ли, а там нещата са различни.......за коли със задно мога да се съглася че до известна степен може да се ползва т.нр моторна спирачка, но при кола с предно в никакъв случай не я ползвам, и до тоя извод стигнах първо логически, и после практически по харните наклони на Шипка, където е много добро място за експерименти.....
Така че смятам да не дебатирам това повече, твърде много писане е за нещо което всеки може да седне и да помисли какво точно става когато при наклон си фиксираш въртящия момент на предните колела в едно положение, и какво после става когато колата почне да се хлъзга.......и дали вероятноста за това да се случи е по голяма когато върху 4те колела се прилага еднакво спирачно усилие......
От опит знам че човек трудно променя дългогодишните си възгледи възоснова на нечие мнение в форум, или заради нещо написано на английски в любителски сайт, отколкото ако сам стигне до някой изводи.....Last edited by Доко; d.m.y г., 19:58.
Comment
-
Първоначално публикувано от Доко Покажи съобщениеНики стреляш хаосняци, ще поправя Нено, 99.99% теоретици баце ...Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
sigpic
Comment
-
Първоначално публикувано от old alfist Покажи съобщениеИ в тези 0,01% кои влизат, че ми е интересно.
Comment
-
Първоначално публикувано от Доко Покажи съобщениеОт тук пишещите само Ферариста - картинг, и Нено - хоби, другите сме теоретициAlfa Romeo 146 1.6 TS '97
Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
sigpic
Comment
-
Първоначално публикувано от old alfist Покажи съобщениеХайде да не се правим на пилоти от F1 - и други хора са карали по писти и знаят за какво става въпрос.Last edited by Доко; d.m.y г., 21:51.
Comment
-
Мен първо ме учиха как да катастрофирам а после как се натискат педалите. Защото с тези неща дето ги пишете тук трябва да слагате по един голям надпис НЕ ГО ПРОБВАИТЕ ПО УЛИЦИТЕ ИДЕТЕ НА ПИСТИТЕ.Опел Кадет GSI
166 2,4 JTD
ако мислиш че е здрава дай та тествам
Comment
-
Прочетох цялата тема на един дъх и мислех да не се намесвам, но има някои работи, които не са много точно обяснени или грешно. Затова искам да ви споделя това, което съм видял или научил като правилно. Преди всичко съм любител, а не съзтезател така, че не претендирам с експертно мнение.
Не знам от къде да започна...
Още в началото има един цитат на английски, който не е точно преведен. Иска да каже, че при агресивно каране ако използвате двигателя като спирачка то значи не се движите достатъчно бързо! Или казано по-простичко, не спирайте с двигател ами само и единствено със спирачка. Но в оригиналният текст на английски не става нито дума за каране по инерция или на неутро (както го превежда колегата)! До колкото знам става въпрос за спиране и паралелно полу-разделяне на съединителя. И това нещо не може да се направи по друг начин освен по стандартния, който всички познаваме. И ще ви дам един пример: за последната година бях на няколко курса за майсторско шофиране и екстремни ситуации. Всеки от тях беше при различни испански пилоти с многогодишен професионален опит. Обикновено в началото има брифинг от 45 мин на който ти разясняват какво, що и как. На един от курсовете, инструктурът ми беше Andy Soucek. Та там ни обяснява доста работи и (една от които) как се спира. И ставаше въпрос, че за да спреш най-бързо трябва да разделиш съединителя. По този начин спирачките спират колата, а не и двигателя. Не говорим за сняг, нито за време за реакция ами за оптимално спиране.
Друга тема е heel&toe, да не се смесват нито да се обясняват по подвеждащ начин. Става въпрос за няколко момента.
---Единият, и няма абсолютно нищо общо с коментарите за предно или задно предаване, е свързан със функционирането на скоростната кутия. Трябва да се изравнят оборотите! В противен случай или няма да влезе желаната по-ниска предавка или скоро ще търсите синхронизатори. Абсурден е коментара за смяна на скоростите без съединител. Няма такива филми. Има ама при други скоростни кутии, доста различни от стоковите и на едни цени с четири нули. Иначе става и аз съм пробвал ама не е хубаво, не бива.
---Другият момент е, че при модерните ЕКУ в момента на натискане на педала на спирачката се променя инжекцията и се намалява въртящия момент почти мигновено. Ако влизаш в завой може да чукнеш спирачката и когато колата започва да излиза пускаш за да му върнеш цялата тяга. През това време си държиш "газта" (въздуха) на колкото ти трябва за съответната скорост и завой.
---Трето: някой питаше дали е възможно при Селеспийд. Щеше да е много приятно ама не става. Аз съм пробвал многократно. Проблема е в ЕКУ-то на кутията и стратегиите й. При тази роботизирана кутия натискането на педала на спирачката (дори и само няколко милиметра) се интерпретира като вземане на няколко мерки, една от които е да разлепи леко съединителя. Който иска да пробва тръгване от място със спирачка и газ и ще види как се шашка кутията. Или може да пробва heel&toe в движение и пак се шашка. Най-вероятно при GTA е съвсем друго поведението на кутията. Няма и много смисъл тук, защото на ниво любител (а не съзтезател) Селеспийд си прави доста добре ¨down shift¨, сама си регулира оборотите. Тези обороти обаче се повлияват от това дали е натиснат педала на спирачката или не. От друга страна, Селеспийд е идеална за практикуване на спиране с левия крак. Аз го правя редовно, когато ситуацията е незначителна.
---Друг момент: когато натиснеш спирачка в завой една от целите е да преместиш усилието на завиващите гуми. Спирачното усилие е по-голямо в предния мост поради елементарни физични закони, при които в момента на спиране точката на тежеста се премества напред и нагоре и от там колата се накланя напред. Ако ти заминава предницата (under-steering) може да я коригираш по този начин преразпределяйки тежестта.
---При дрифтинг има огромно значение това едновременно натискане на спирачка и газ. Там има няколко техники, които се обясняват по доста добър начин в следващия клип (и другите вдясно). Използва се за да блокира задните гуми (shift lock) и да започне поднасянето. Има и стоп отпред за по нагледно обяснение:
http://www.youtube.com/watch?v=LMT6L...rec_grec_index
Надявам се да съм успял да се изясня правилно въпреки, че засега съм само любител.Last edited by 145selespeed; d.m.y г., 23:24.145 QV Selespeed
GTV 2.0 TS ´01
Comment
-
Първоначално публикувано от 145selespeed Покажи съобщениеОще в началото има един цитат на английски, който не е точно преведен. Иска да каже, че при агресивно каране ако използвате двигателя като спирачка то значи не се движите достатъчно бързо! Или казано по-простичко, не спирайте с двигател ами само и единствено със спирачка. Но в оригиналният текст на английски не става нито дума за каране по инерция или на неутро (както го превежда колегата)! До колкото знам става въпрос за спиране и паралелно полу-разделяне на съединителя. И това нещо не може да се направи по друг начин освен по стандартния, който всички познаваме. И ще ви дам един пример: за последната година бях на няколко курса за майсторско шофиране и екстремни ситуации. Всеки от тях беше при различни испански пилоти с многогодишен професионален опит. Обикновено в началото има брифинг от 45 мин на който ти разясняват какво, що и как. На един от курсовете, инструктурът ми беше Andy Soucek. Та там ни обяснява доста работи и (една от които) как се спира. И ставаше въпрос, че за да спреш най-бързо трябва да разделиш съединителя. По този начин спирачките спират колата, а не и двигателя. Не говорим за сняг, нито за време за реакция ами за оптимално спиране.
Даването на газ, води до пристрастяване!
Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
Volvo V50 2.0D by RuBig
Comment
Comment