Известие

Collapse
No announcement yet.

Плахо пистовизиране и "rebuild" на 156 3.0V6

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщение
    Контрол на спирачките в завой - активиране на спирачките от едната страна на автомобила.Филма го гледах по дискавъри май.Колата се сглобява в Англия, купето се изливало цяло по нова технология, показаха само крайния продукт, споменаха за въпросния четвърти педал, монтиран най-вляво от педала на съединителя във ф1.Тайната била разкрита когато - "някакъв фотограф си навря фотоапарата в кокпита" и оттогава бил забранен във ф1 въпросния педал.Най близкото което намерих в нета е CBC - контрол на спирачките в завой, но се изпълнява от софтуер, не от четвърти педал.Не знам повече подробности, просто вземаш завоя от вътрешната страна с по-висока скорост отколкото можеш без него. Водещия само обясни функцията му нагледно с една схема подобна на тази, или цитирам "грубо казано все едно има колче в завоя и колата е вързана за него.
    Тва са за кола с предно на която раздават газ в завоя ли е,що ли?
    За кола 4х4 това може би замества дифове с ограничения,но в днешни дни си има системи за подобряване на стабилността с компютъризирано управление които не само задействат селективно спирачките ,а и куп други неща,като отнемане от газта,втвърдяват окачването и т.н.,та това си е крачка назад.
    П.С. Ако си с мах скорост в завоя колата се едно е на лед,газ или спирачка и ходиш да береш кокичетата дет вика Ники.
    Last edited by 546; d.m.y г., 21:36.

    Comment


    • The astonishing performance of the McLaren P1™ requires equally powerful brakes. The system is closer to the performance offered by a GT3 race car than any road-going rival. A new type of ceramic carbon is used in the brake discs that can absorb 50 per cent more energy than conventional ceramic rotors. The McLaren P1™ also has Brake Steer – a McLaren-designed technology that has now been banned from Formula 1™ for providing us too much of an advantage. The system applies brake force to the inner rear wheel on fast corner entry to bring the car’s nose tighter to the apex. The same wheel is trimmed again on the exit of the corner, pushing the torque to the outer wheel for increased traction during acceleration.

      За да прекратя драмата със спирачките - колата е McLAREN P1
      McLAREN P1

      Системата прилага спирачно усилие върху вътрешното колело при бързо влизане в завой, за да държи носа на колата плътно към ейпекса. На същото колело се въздейства отново на изхода от завоя, премествайки въртящия момент към външното колело, водещо до увеличаване на сцеплението по време на ускорението.
      Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
      ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

      Comment


      • Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщение
        Тва са за кола с предно на която раздават газ в завоя ли е,що ли?
        За кола 4х4 това може би замества дифове с ограничения,но в днешни дни си има системи за подобряване на стабилността с компютъризирано управление които не само задействат селективно спирачките ,а и куп други неща,като отнемане от газта,втвърдяват окачването и т.н.,та това си е крачка назад.
        П.С. Ако си с мах скорост в завоя колата се едно е на лед,газ или спирачка и ходиш да береш кокичетата дет вика Ники.
        Росен ти го е написал.
        По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
        конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
        Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
        Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

        Comment


        • Набарахме изгодни задни апарати от Porsche 986 Boxster, ще трябва да помислим как и къде да ги нахлузим, щото вече без айбиес и шенкели готови за сегашните ми спирачни апарати ще трябва преправяне......
          Добре поне че са с радиален захват и е възможно да се сложат къде да е......
          "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
          F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

          Comment


          • Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
            Набарахме изгодни задни апарати от Porsche 986 Boxster, ще трябва да помислим как и къде да ги нахлузим, щото вече без айбиес и шенкели готови за сегашните ми спирачни апарати ще трябва преправяне......
            Добре поне че са с радиален захват и е възможно да се сложат къде да е......
            Това за отпред ли ще бъде?
            Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

            Comment


            • Принципно за отпред за момента голямото брембо пасва идеално на поорязания шенкел от 166-ца, отзад мисля да съм с апарати от 1.9жтд 145-цови с техния си диск - отпред диска е 310 от Мково БМВ, парадоскално е с почти кило по лек от тоя на 166-ца......
              При липсата на АБС си нямам никаква идея какво ще се случва със спирачките отзад, с две отделни спирачни помпи за предни и задни гуми ще съм, с два регулатора......на червената Алфа задните спирачки не вършеха кой знае каква работа, стоковите спирачни цилиндри не пращат много усилие назад......
              Плана ми ще е ако сегашните апарати отзад се справят със 280 широк слик да ги оставя, ако ли не ще сложа тия от снимката.........ако няма да се наложи да ги слагам отзад, ще пробвам същите на мястото на алфенското брембо отпред, все пак към 300 кила ще е по малко товара им и мисля че може и да се справят, а и основната идея е да имам колкото се може по малко движеща се маса от пружините към земята(носачи, амортис, дискове, апарати, гуми, джанти) - от огромно значение е, особенно по нашите ширини, а дисковете са си сериозно тегло......
              Last edited by ФЕРАРИСТ; d.m.y г., 22:18.
              "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
              F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

              Comment


              • Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                При липсата на АБС си нямам никаква идея какво ще се случва със спирачките отзад, с две отделни спирачни помпи за предни и задни гуми ще съм, с два регулатора......на червената Алфа задните спирачки не вършеха кой знае каква работа, стоковите спирачни цилиндри не пращат много усилие назад......
                http://www.spa-uk.co.uk/Products/ViewProds/3 това показва кво става налягането в спирачките ама 700 и нещо камъка да тропнеш вместо да видиш дирите от гумите си е само за юнаци

                остава да намериш и това на промоция http://shop.penskeshocks.com/images/P/8760rmpg.jpg
                Last edited by 546; d.m.y г., 16:56.

                Comment


                • Днес сложихме пробно единия заден галош на страната отзад която е готова, малко стеснени са толерансите между джантата и горния лагер, но все пак ако има такова движение и вземе да опира, то нещата значи са много по зле от това че имало изначало 3мм разстояние......
                  Отпред също сложих тестово една джанта, там нещата са кажи речи същите......
                  Attached Files
                  "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                  F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                  Comment


                  • Винаги може да префасонираш шенкела и носача,ако се наложи.Първо я подкарай,според мен когато я почустваш колата ,ще решиш да правиш и други промени впоследствие.

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщение
                      Винаги може да префасонираш шенкела и носача,ако се наложи.Първо я подкарай,според мен когато я почустваш колата ,ще решиш да правиш и други промени впоследствие.
                      много по-лесно, ще е с дистанционен фланец към джантата... освен ако на снимката не е с такъв...


                      Даването на газ, води до пристрастяване!
                      Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                      Volvo V50 2.0D by RuBig

                      Comment


                      • Една бира слагам,че този шенкел в този си вид не е за там и Ники ще го прати в историята,което ще доведе и до промяна на носачите.Фланците са кофти решение,евентуално ,ако има зор с центрирането на джантата е приемлив вариант.
                        Когато навре и моторя с кутията в клетката има вероятност да се получи закачка с хода на окачването и нацелване дистанцията на полуосите и тогава ще е момента .
                        Като цяло захвата е извън джантата ,а това е допълнително напрежение на всички шарнирни съединения.Доколкото виждам и възможностите за регулиране не са големи, не ,че от наклон може да се промени кой знай колко сцеплението в завой ,но поне износването на гумите да е приемливо равномерно.
                        Всичко това са евентуални кахъри,колата ще си покаже какво иска кат я подкара.Ясно е ,че ще има доизкусуряване ,но дето викат "no pain - no game"
                        Last edited by 546; d.m.y г., 13:54.

                        Comment


                        • според мен тоя начин би бил много по лесен макар и да не се вижда много от снимката
                          Attached Files
                          alfa romeo 145 QV 15.38 (400m)
                          Fiat punto GT in progress ~200hp

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от tqnbtb Покажи съобщение
                            според мен тоя начин би бил много по лесен макар и да не се вижда много от снимката
                            това е камион с неподходящ мотор и кардан.....
                            Last edited by ne0; d.m.y г., 21:42.

                            http://www.facebook.com/VenturaGarage
                            Sotiris Rokkos: "Neno you gave me scary feelings I did not ever feel before in my 30 years experience of racing... you know..."

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщение
                              Една бира слагам,че този шенкел в този си вид не е за там и Ники ще го прати в историята,което ще доведе и до промяна на носачите.Фланците са кофти решение,евентуално ,ако има зор с центрирането на джантата е приемлив вариант.
                              Той принципно не е за там, но това е бюджетен проект, в който се стремя да видя какви грешки могат да се допуснат при изработката на нещо такова, и това да ми коства максимално малко пари......принципно едни от най - масовите шенкели за тия проекти са тия от Форд Пинто или Мазда МХ5 или РХ7.......но първите надали ги има в БГ, вторите струват една кофа пари......отделно да скочиш в непознат шенкел води до нагласяне на главина и лагер към нея, към тях трябва да се напъха и полуоска, и съм убеден че са малко хората който си имат на идея за какво преправяне и разход на време иде реч......
                              Затова се спасявам с нещо което имам, познавам и мога да изхвърля ако объркам и да взема следващото.......
                              Без фланци няма как да се мине, трябва да ползвам БМВ джанти, тъй като само те могат да носят гумите който карам.......26мм е фланеца, по принцип се смята че товари лагера, но за две години на 1150 кола(с мен в нея) не беше проблем, и сега няма да е........отделно шлиците на полуоската на БМВ и Алфа са различни........

                              Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщение
                              Когато навре и моторя с кутията в клетката има вероятност да се получи закачка с хода на окачването и нацелване дистанцията на полуосите и тогава ще е момента .
                              62.5см е разстоянието, всяка полуоска има към 2 см ход, това е лесно, стига да се предвиди както трябва......
                              Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщение
                              Като цяло захвата е извън джантата ,а това е допълнително напрежение на всички шарнирни съединения.
                              Ако е отпред и гумата завива съм съгласен че до известна степен е проблем, но 18мм балджойнт има според производителя около 8 тона радиален load което е далеч от това което ще изпитва......
                              Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщение
                              Доколкото виждам и възможностите за регулиране не са големи, не ,че от наклон може да се промени кой знай колко сцеплението в завой ,но поне износването на гумите да е приемливо равномерно.
                              Camber-а може да се регулира достатъчно, toe in-out така визуално може да докара от плюс 10мм, до минус 10мм на 18 инчова джанта, което също е предостатъчно.......кастъра е без значение отзад......
                              Но че носачите ще претърпят промяна си напълно прав, днес стигнах до извода че и четирите носача отиват в кофата, връщам се 10 - 15 дена назад и започвам отначало, тъй като в сегашния вариант е много възможно да съм вдигнал шасито твърде високо......може би изглежда лесно да се свали от пружината, но това ще постави ъгъла на носачите в необичайно положение и не балджойнтите ще са натоварени, а местата за който носача се захваща към шасито.......
                              А да е ниско колата до земята е най - важния показател от трите който оказват влияние на механичното сцепление - височина, странична стъпка и килограми......
                              Затова предпочитам сега да се върна малко назад, отколкото по късно когато трябва да преправям повече неща......

                              Първоначално публикувано от tqnbtb Покажи съобщение
                              според мен тоя начин би бил много по лесен макар и да не се вижда много от снимката
                              Подобно решение е изключително добро, може би ще се възползвам от него някой слънчев ден, това намаля изключително много пружиниращите маси, можеш да варираш с така наречения "damper rate", изобщо много улеснителна концепция, особенно за задницата, където имам изключителни главоболия със това че полуоска и амортисьор и пружина трябва да минават много близко един до друг, а оптимално е най - добре да са на една линия, но конструктивно е невъзможно.......
                              "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                              F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                              Comment


                              • След почти месец и нещо рязане, пробване, сменяне, преправяне, пилене и доста псуване най - накрая задното окачване е готово и кочинката е вече на 4 лапички на земята.......
                                Проблема изцяло се коренеше в избора на задни шенкели, и след експерименти с такива от 145ца жтд, Санг-Йонг Рекстън реших да остана с тези който досега ползвах отпред на червената 156ца т.е стандартен от 156, но доста скъсен - предпочетох да ползвам шенкел с два шарнира, тъй като предпочитам като първа кола да не правя 3 фиксирани точки отзад......а двата шарнира позволяват повече движание.......
                                За задния долен носач ползвам сменяем шарнир от Рекстън, конуса му пасва точно на шенкел от 156, а шарнира е адски здрав - ше го ползвам и в други видове носачи за в бъдеще.......
                                Тестово бях сложил двигателя за да видя отделни пространствени толеранси как ще се наместят, най вече как ще се маха двигателя......това ще е малко сложно, тъй като за да сваля енджина, трябва да сваля първо кутията, а за да я отделя от двигателя то трябва да махна дифа от нея.......малко сложно е, но пък защо трябва да е лесно......
                                Разширих с около 3 см на страна задницата, може би ще се наложи да сложа два фланеца между полуоските, но това не е някаква новост по колите все пак.......
                                Днес обходих повечето незаварени места, тия дни ще уякча шасито тук там, и почва всичко останало, което мисля ще се движи с по бързи темпове.......

                                П.П - понеже от посетители в сервиза получавам доста запитвания дали тия две стърчащи "шпригли" ще си останат така - не - няма да са така, просто ги оставих за да имам отправна точка за разни измервания........да го поясня това, да не земе Зашев да задава тъпи въпроси......
                                Attached Files
                                Last edited by ФЕРАРИСТ; d.m.y г., 20:11.
                                "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                                F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                                Comment

                                Working...
                                X