Известие

Collapse
No announcement yet.

Турбо или атмосферните коне са по-силни ?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Турбо или атмосферните коне са по-силни ?

    Задачата е следната, породена от спор и ми трябва човек с повече знания да отговори. Тъй като пример от реалността не може да се намери !
    Примерно - 2 еднакви бензинови коли x и y с обем на двигателя 2000куб.см. и с еднакво тегло. И двете коли са 200коня точно, но едната е атмосферна, другата е с турбо !!! Коя кола ще е по-бърза ?
    ---Alfa 147 1.9JTD ---Fiat Coupe 2.0 16V EX ---Alfa GT 1.9 JTDm EX---BMW E90

  • #2
    по-бърза на какво - драг, писта, максимална скорост?
    няма вече Алфи, няма вече тръпка...

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от nastybg Покажи съобщение
      Задачата е следната, породена от спор и ми трябва човек с повече знания да отговори. Тъй като пример от реалността не може да се намери !
      Примерно - 2 еднакви бензинови коли x и y с обем на двигателя 2000куб.см. и с еднакво тегло. И двете коли са 200коня точно, но едната е атмосферна, другата е с турбо !!! Коя кола ще е по-бърза ?
      всичко зависи от скоростните им кутии

      http://www.facebook.com/VenturaGarage
      Sotiris Rokkos: "Neno you gave me scary feelings I did not ever feel before in my 30 years experience of racing... you know..."

      Comment


      • #4
        Много едностранно зададен въпрос. Освен еднаквото тегло, коне и кубатура, всичко свършва до там. При така зададените параметри, на драг, турбото би трябвало да скъса астматика, и това е съвсем в реда на нещата порди причини, дето всички ги знаят и няма да повтарям излишно.
        Обаче, оттам нататък има - предавателни числа на скоростите, окачване, гуми, параметри на самите двигатели и не на последно място - кое е магарето зад волана, дето й дава зор.
        Ако говорим за каране на писта или на планински завойчета, в зависимост гореизброените разлики, като нищо атмосферката може да скъса турбината, ако е в по-изгодни условия.
        Така че дай малко повечко данни - за какъв тип замерване е сравнението между двете.
        Две черни перли...

        Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark '99 | Renault 19 1.4 Energy '93

        Comment


        • #5
          Ако приемем че сичко по ск кут е еднакво, и мощноста теоретично е еднаква, нещата може да опрат до това колко е лагава турбината......чисто теоретично атмосферката ще има леко предимство между смяната на скоростите, и в по ниските обороти.....
          "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
          F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

          Comment


          • #6
            Гледам говори се за мощността само в к.с. Коя от двете е по-голям въртящ момент, атмосферката или турбинираната? При какви обороти на двиг. разполагат с него?
            Видяхте на Pikes Peak каква кола се нареди сред най-бързите и защо !
            ALFA ROMEO 156 SW SELESPEED - EX
            ALFA ROMEO 159 SW 1.9 Mjet - EX
            ALFA ROMEO 156 2.4 JTD-EX
            ALFA ROMEO 33 1.8TD -R.I.P.

            Comment


            • #7
              Един турбо бензин от последно поколение, тея 200 к.с. ще ги държи в голям диапазон от обороти и това съчетано с макс. върт. момент на 2000 оборота и продължаващ също в голям диапазон, резултата е ясен.
              Alfa Romeo 155 1.8TS
              Alfa Romeo 156 1.9 16V m-jet

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от -Bobby- Покажи съобщение
                Обаче, оттам нататък има - предавателни числа на скоростите, окачване, гуми, параметри на самите двигатели и не на последно място - кое е магарето зад волана, дето й дава зор.
                Написал съм, че колите са еднакви затова, мисля е логично, не е необходимо да оточняваме, шофьор, гумите, с филтър ли е, със спортно окачване и т.н. приемаме, че двете коли са напълно идентични. И двете коли са дали на дино 200коня на колелата. Коя е по-добра в 0-100, 1/4 миля, 1/8 миля и на калояново.Тва беше същността на спора и затова така го написах.
                ---Alfa 147 1.9JTD ---Fiat Coupe 2.0 16V EX ---Alfa GT 1.9 JTDm EX---BMW E90

                Comment


                • #9
                  в състезателните автомобили най-важното нещо е скоростната кутия и силовото предаване, ако някой по някакъв начин ти обясни друго, не му вярвай

                  http://www.facebook.com/VenturaGarage
                  Sotiris Rokkos: "Neno you gave me scary feelings I did not ever feel before in my 30 years experience of racing... you know..."

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от nastybg Покажи съобщение
                    Коя е по-добра в 0-100, 1/4 миля, 1/8 миля и на калояново.Тва беше същността на спора и затова така го написах.
                    На Калояново с сигурност атмосферката ще е по добре...
                    "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                    F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                    Comment


                    • #11
                      Най важното,било то при дарг,тайм атак,дрифт е КПД-то на мотора,тоест ползотворната мощност и диапазона на прилагането и върху настилката.

                      Като се има в предвид ,че разликата в пълненето на атмосферен мотор спрямо турбо мотор се изявява в един коефицент при турбо моторите литража на мотора се умножава по 1,7 и това се равнява на пълненето на такъв атмосферен мотор.

                      Или в даденият случай 2,0*1,7=3,4 литров атмосферен мотор,а от там КПД-то на 3,8 мотор е доста по голямо спрямо 2,0 литра.

                      И другото което трябва да се има в предвид,че турбо моторите винаги ще пъдат с по голямо КПД от атмосферните.

                      Сами можете да се запитате и да си отговорите,защо на турбо двигателите се слагат скоростни кутии с много по големи предавателни числа спрямо атмосферните двигатели??????
                      145 1,7 16v turbo http://www.youtube.com/watch?v=QP5CtDmTIpc

                      Comment


                      • #12
                        Наи вероятно турбо колата ще е по бърза но не с голяма разлика на финала
                        Амбицията е последното убежище на неудачника

                        Comment


                        • #13
                          Според мен нещата са 2 (без да претендирам, че много разбирам): диапазона от обороти в които държи висока мощност, както и скоростната кутия, както каза Ne0...
                          Вчера карах една атмосферна бензинка (2.4) дето е 198 коня фабрично и съм почти сигурен, че ще е на кантар с 1.2-то на жена ми (поне до към 100-тина км/ч)

                          Comment


                          • #14
                            Ето 2 графики за размишление,и на 2те колите са изкарали пикови 200кс.,но диапазона на работа на двигателят е доста различен....

                            http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1...89ZEB3HJns.JPG

                            http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1...3IiC5XBQ0n.JPG

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от murdera Покажи съобщение
                              Ето 2 графики за размишление,и на 2те колите са изкарали пикови 200кс.,но диапазона на работа на двигателят е доста различен....

                              http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1...89ZEB3HJns.JPG

                              http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1...3IiC5XBQ0n.JPG
                              ,

                              тая дето тръгва от ниските и държи до края е турбо
                              Volvo S80 2.0 T5 180hp
                              Saab 9-5 2.3 Hot Aero 250Hp Turbo
                              Alfa 147 1.9JTD 16V Turbo- Powered by DAGi and SprintAuto

                              Comment

                              Working...
                              X