Известие

Collapse
No announcement yet.

Изпускателен колектор 4-2-1 vs 4-1

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Изпускателен колектор 4-2-1 vs 4-1

    Понеже в момента търся информация относно изпускателните колектори за атмосферки, попаднах на една много добра и полезна статия на английски, от която ще се опитам да преведа/преразкажа най-съществените неща. Ако има желание Дригата може да направи темата важна


    Един често срещан въпрос е какъв изпускатлен колектор да избера: 4-2-1 или 4-1?

    Като цяло целта на изпускателната система е да изкарва изгорелите газове от цилиндрите като същевременно скоростта им да бъде възможно най-висока.

    4-2-1 колектора прави повече коне в средни обороти като за сметка на това конете във високите обороти са по-малко.

    При 4-1 колектора е обратното - в ниските и средните обороти е по-зле сравнено с 4-2-1. Във високите, обаче той прави повече коне.

    Размера на тръбите на колектора (тяхната дължина и ширина) влияят върху това къде и как в оборотите ще бъдат разпределени въртящия момент и конете...

    Скоростта на газовете определя къде в оборотите ще бъде пика на въртящия момент. Като правило е, че щом скоростта им достигне 240-260 ft/sec, то там е максималния въртящ момент. Максималния въртящ момент също показва къде се постига максимално пълнене на цилиндрите (V.E.).

    Основните цели на изпускателната система са 2:
    1) По възможно най-ефективния начин да се изведат изгорелите газове от цилиндъра. Те заемат място в него, като поради това по-малко от "свежата смес" бензин и въздух има възможност да навлезе и съответно това води до евентуална загуба на мощност.

    2) Да запази скоростта на изгорелите газове достатъчно висока.

    Когато скоростта на изгорелите газове е висока се създава вълна/пулс. След тази вълна се получава вакуум, който подпомага засмукването на повече смес от въздух и гориво, когато смукателния клапан е тъкмо започнал да се отваря, а изпускателния клапан е почти затворен. Този процес се нарича "scavenging". В резултат имаме повече въздух и гориво, които постъпват в горивната камера и по-малко изгорели газове заемащи обем в нея, което води до повече мощност

    Диаметър на колекторните тръби (разбирайте първите 4) - променя стойността и местоположението в оборотите на въртящия момент.

    При тръби с по-голям диаметър, пика на въртящия момент се измества към по-високи обороти, сравнено с тръби с по-малък диаметър. Това се получава, защото с увеличаването на диаметъра на тръбата, скоростта на газовете спада и споменатата по-горе скорост от 240-260 ft/sec, при която се постига максималния въртящ момент се достига при по-високи обороти

    Също така с увеличаване на диаметъра се увеличава и максималния въртящ момент.

    На графиката с червено се отбелязва поведението при тръби с по-малък диаметър, а със синьо с по-голям.





    Дължина на колекторните тръби (разбирайте първите 4)

    Колкото по-дълги са те, толкова повече въртящ момент ще има при обороти преди ПИКА на въртящия момент, а след него въртящия момент ще бъде по-малко сравнено с по-къси тръби. Там ще има по-малко въртящ момент преди пика и повече след него...

    На графиката с черно е отбелязана кривата на въртящия момент при стандартната дължина на тръбите на колектора, със синьо са удължените тръби, а с червено са по-късите тръби.



    Това е така, защото дългите тръби увеличават скоростта на газовете и 240 ft/sec се достигат при по-ниски обороти сравнено с по-къси тръби. Промяната на дължината на тръбите не променя стойността на максималния въртящ момент, както това прави промяната в диаметъра. Така, че варирането в дължината променя само поведението на въртящия момент преди и след ПИКА му.

    Отбелязаното със стрелкичка (където се сливат една с друга тръбите) също играе важна роля.



    Когато е късо и с голям диаметър се постига повече мощност във високите обороти. Когато е дълго и с по-малък диаметър се постига повече мощност в средните обороти.
    Last edited by digitalundgrd; d.m.y г., 17:38.
    Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

    FIAT Coupe 16VT
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

  • #2
    Браво бе момче
    156 2.4JTD 136+ PS

    Comment


    • #3
      Супер!
      Само преместете темата в техническия раздел и дигитален, дай източника .


      Даването на газ, води до пристрастяване!
      Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
      Volvo V50 2.0D by RuBig

      Comment


      • #4
        Ти ако наистина търсиш колектор...който да е лесен за монтаж при теб търси от типо 2.0 16в...доста по добър е от стандартния на 2.0 тс

        Comment


        • #5
          Защо мислиш така? Пробвал ли си го на ТС ?
          Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

          FIAT Coupe 16VT
          Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщение
            Защо мислиш така? Пробвал ли си го на ТС ?
            Аз лично не Но имам и двата ...типовския е малко по дълъг според мен...и ми изглежда по добре направен..с оглед фабричната двойна обшивка.
            Не помня къде в чужд форум също го бях чел ( не в този ред). Практически не съм пробвал как стоят нещата М/у другото се опитах да намеря читав 2-ра ръка и не успях....

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщение
              Защо мислиш така? Пробвал ли си го на ТС ?
              Писал си че ще преведеш най-съществените неща а си превел само основни общи теорий без нищо съществено
              0888 232 484 - Бобо Extreme Service
              sigpic
              Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
              Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

              Comment


              • #8
                Като се освободя тия дни малко, ще преведа и малко Гай Крофт
                Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                FIAT Coupe 16VT
                Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                Comment


                • #9
                  То с него трябваше да почнеш.....
                  "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                  F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                  Comment


                  • #10
                    Колеги ако не възразявате искам да използвам темата за да задам един въпрос който обсъждахме преди с колегата thecleaner A наскоро и с Anastas Kostov-REX а именно Ще има ли положителен ефект ако на 155 8 клапана се постави колектор от 164 8 клапана но последната версия на модела с плетен както го наричат или тенекиен както го наричам аз колектор такъв като на 155 16 клапана.
                    155 2.0 16v МY95 Sport

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от nicola 59 Покажи съобщение
                      Колеги ако не възразявате искам да използвам темата за да задам един въпрос който обсъждахме преди с колегата thecleaner A наскоро и с Anastas Kostov-REX а именно Ще има ли положителен ефект ако на 155 8 клапана се постави колектор от 164 8 клапана но последната версия на модела с плетен както го наричат или тенекиен както го наричам аз колектор такъв като на 155 16 клапана.

                      Bmw - таджийте се радват като видят "разплетения" колектор на 8 клапановата 155,а вие се чудите как да ги "оплетете"


                      От личен опит;колкото са по-разплетени едни колектори толкова по убаво работи двг-то.Ако има начин всеки цилиндър да чисти само за него си,най- му е убаво.Тва с тия графики и формули.....нещо ялова работа ми се струва


                      Аз не деля хората на големи и малки,а на велики и жалки...

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от митака-пловдив Покажи съобщение
                        Bmw - таджийте се радват като видят "разплетения" колектор на 8 клапановата 155,а вие се чудите как да ги "оплетете"


                        От личен опит;колкото са по-разплетени едни колектори толкова по убаво работи двг-то.Ако има начин всеки цилиндър да чисти само за него си,най- му е убаво.Тва с тия графики и формули.....нещо ялова работа ми се струва
                        Точно това е от 164 е с по дълги самостоятелни тръби а на 155 са 2 в едно
                        155 2.0 16v МY95 Sport

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от митака-пловдив Покажи съобщение
                          колкото са по-разплетени едни колектори толкова по убаво работи двг-то.Ако има начин всеки цилиндър да чисти само за него си,най- му е убаво.Тва с тия графики и формули.....нещо ялова работа ми се струва
                          Абе и това не е точно така, защото се използва инертността на газовете и "чистенето" на определен цилиндър се спомага от работата и на другите.


                          Даването на газ, води до пристрастяване!
                          Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                          Volvo V50 2.0D by RuBig

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от митака-пловдив Покажи съобщение
                            Bmw - таджийте се радват като видят "разплетения" колектор на 8 клапановата 155,а вие се чудите как да ги "оплетете"


                            От личен опит;колкото са по-разплетени едни колектори толкова по убаво работи двг-то.Ако има начин всеки цилиндър да чисти само за него си,най- му е убаво.Тва с тия графики и формули.....нещо ялова работа ми се струва
                            В поста ти няма нищо вярно - явно личният ти опит не е достатъчен Ако имаш доказателствен материял ще е добре, а да кажеш че формулите са ялава работа означава само че просто не ги разбираш - според мен никога не подценявай нещо което не разбираш ще бъдеш изненадан
                            0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                            sigpic
                            Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                            Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщение
                              В поста ти няма нищо вярно - явно личният ти опит не е достатъчен Ако имаш доказателствен материял ще е добре, а да кажеш че формулите са ялава работа означава само че просто не ги разбираш - според мен никога не подценявай нещо което не разбираш ще бъдеш изненадан

                              http://www.youtube.com/watch?v=9nA6zoK5luE

                              E те тука като ги почнеш всичките клипове с подгряването на двигатели на болидите всите са с "разплетени" колектори.

                              А опита ми е върху CBR Hurricane 1000 пробвал съм я с всички видове гърнета,4-2-1,4-1...спортни генераций и все глупости.От колекторите,директно с тръби до опашката е истината.Заеби ти формулата какво казва,то и сухите цифри не ми дават шанс с БМВ 318 is,ама бабето го трепе почти всяка вечер на светофара на ВСИ

                              А за "исушаване" на цилиндрите в следствие на нарушена (заводска) генерация,дали пише по формулите?


                              Аз не деля хората на големи и малки,а на велики и жалки...

                              Comment

                              Working...
                              X