Известие

Collapse
No announcement yet.

Инверторни климатици

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    мен ме интересуват климатици само за охлаждане, някои може ли да ми предложи марка и модел????
    Alfa Romeo Crosswagon Q4 ex ones: Alfa Romeo 166TS, Alfa Romeo 147 1.9JTD & 145 1,6 boxer

    Comment


    • #32
      Първоначално публикувано от stenli
      Като цяло всички май бяха доста далеко от истината. Компресора на инверторния климатик си е с трифазен асинхронен двигател. Въпросния инвертор изправя променливия ток на мрежата 220 волта /получават се около 300 волта постоянно/ и специланата електроника генерира трифазно /изместено на 120 градуса/ синусоидално напрежение с променлива честота което захранва компресора. Чрез промяната на честотата му се променят оборотите на компресора, а от там и мощността на климатика. За това при какви отрицателни темепратури може да топли без проблем зависи изцяло от типа на фреона с който е зареден.
      Съгласен съм че е спорен въпроса за наименованието на ел. двигателя. Нямам намерение да споря, но можеш да срещнеш наименование “brushless DC motor (BLDC)”
      Although BLDC motors are practically identical to permanent magnet AC motors, the controller implementation is what makes them DC. While AC motors feed sinusoidal current simultaneously to each of the legs (with an equal phase distribution), DC controllers only approximate this by feeding full positive and negative current to two of the legs at a time. The major advantage of this is that both the logic controllers and battery power sources operate on DC, such as in computers and electric cars.
      Всъщност май не сме толкова далеч от истината
      Alfa 145 1.3, 75 TS, 166 2.4 mjet

      Comment


      • #33
        Не искам да навлизам в безсмислен спор но то си го пише Although BLDC motors are practically identical to permanent magnet AC motors. Тоест става въпрос променливотоков мотор с постоянен магнит /синхронен мотор/. Ако бъда по точен в случая ползват вариант на стъпков мотор който се управлява по-лесно не е нужно да се генерира синусоида от инвертора, а обикновенни правоъгълни импулси.

        Comment


        • #34
          Значи сплит системите (за които говорят повечето от вас), демек външно и вътрешно тяло, са един вид термопомпа. А термопома, ще рече, че като ти топли използва "складираната" във външния въздух топлина. Ще кажете, ква толина при -20 градуса е дори и при -20 може да се използва топлината на външния въздух. Като нагнети компресора флуида, той се загрява адиабатно и после кондензира като се отвежда толина (или с други думи ти духа топло), после се вкарва в разширителя, където се изпарява и поема топлина от околността , дори и при -20, защото флуида е такъв, че температурата му на изпарение е -30 примерно, така, че при -20 не ще се изпари ами и отгоре и после пак влиза в компресора. Лятото работи на същия принцип само, че обратно. А икономията на енегрия идва от там, че се използва електричество само за задвижване на компресора и от това, че охладения флуид поема топлина от околната среда преди да бъде компресиран отново..
          Lexus IS200

          Comment


          • #35
            Хора,мн обаркахте народа, едва ли повечето, които не са се занимавали с това ще ви разберат. Аз ще се опитам по - просто да обясна. Значи както казаха колегите по горе... инверторните климатици от еднофазен променлив ток, чрез ЕЦУ, кондензатори и т.н. превръщат еднофазния променлив ток в трифазен прав, чрез което ЕКУ-то управлява оборотите на компресора спрямо темшературата на датчиците и така най-просто казано се пести електроенергия, а за замразването на кондензаторите на сплит с-мите мисля, че вече всички разбраха
            Alfa Romeo 33 QV 92' - Ex
            Fiat Coupe 2.0 20V TURBO KINUGAWA TD06SL2 - 25G Billet; Madness Motorsport Remap; OMP Lowering Springs Kit -30mm;HDI EBC;17" Fittipaldi Avon; 390HP & 426NM

            Comment


            • #36
              Наистина термодинамиката дойде в повече.

              Нека янкой да предложи на колежката lyuli климатик, който само охлажда. Аз не съм мяркал такива на пазара, но може и да има, знам ли
              _______
              146 JTD - ex
              Renault Megane II 1.5 dci - ex

              Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

              Comment


              • #37
                Първоначално публикувано от DJ_STIVAN
                Хора,мн обаркахте народа, едва ли повечето, които не са се занимавали с това ще ви разберат. Аз ще се опитам по - просто да обясна. Значи както казаха колегите по горе... инверторните климатици от еднофазен променлив ток, чрез ЕЦУ, кондензатори и т.н. превръщат еднофазния променлив ток в трифазен прав, чрез което ЕКУ-то управлява оборотите на компресора спрямо темшературата на датчиците и така най-просто казано се пести електроенергия, а за замразването на кондензаторите на сплит с-мите мисля, че вече всички разбраха
                Сега ако ми го обясниш този трифазен прав ток що за чудо е?

                Всъщност променливия монофазен се превръща в постоянен, а постоянния в трифазен променлив.
                Welcome to the real world

                Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                Comment


                • #38
                  Първоначално публикувано от lyuli
                  мен ме интересуват климатици само за охлаждане, някои може ли да ми предложи марка и модел????
                  Той като топли вътре охлажда навън... и обратното, та това дето го искаш едва ли ще го намериш някъде.
                  Вземай един обикновен сплит, Мидеа например... 300 - 500 лева в зависимост от магазина и квадратурата на помещението.
                  Welcome to the real world

                  Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                  Comment


                  • #39
                    Първоначално публикувано от morfius

                    Сега ако ми го обясниш този трифазен прав ток що за чудо е?
                    да и на мен ще ми е много имтересно .

                    ALFA ROMEO 146 1.9JTD
                    Fiat Punto 1.9JTD

                    Comment

                    Working...
                    X