Известие

Collapse
No announcement yet.

КАК ДА РЕАГИРАМЕ ПРИ ОПАСНИ И ЕКСТРЕМНИ СИТУАЦИИ НА ПЪТЯ!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • КАК ДА РЕАГИРАМЕ ПРИ ОПАСНИ И ЕКСТРЕМНИ СИТУАЦИИ НА ПЪТЯ!

    Понеже много зачестиха темите за катастрофи по пътищата, дойде ми на ум да пусна тази тема. Нека всеки който знае как да реагираме най-добре в даден случай, да сподели. Все пак човек се учи цял живот. Може би всеки ще разбере нещо което не е знаел до сега. Това е тема която, надявам се ще стане много полезна и смисленна.

    Аз например до колкото знам, при спукване на предна гума в движение... в никакъв случай резки спирачки! Хубаво е да се подаде малко повече газ на мига(то ест гони се ефекта на това двигателя да дърпа колата, това ще задържи възможно най-добре колата в право положение) и да се слезе на по ниска предавка, поетапно до вече окончателното овладяване и спиране на автомобила.
    ALFA ROMEO 145 1.4TS "lusso"..
    sigpic
    ROVER 200 RF 2.0TDI

  • #2
    През дълбока локва от наводнение например се преминава.... на втора предавка, с по-високи обороти и полусъединител. Целта е да не изгасне двигателя от водата разбира се.
    ALFA ROMEO 145 1.4TS "lusso"..
    sigpic
    ROVER 200 RF 2.0TDI

    Comment


    • #3
      Аз пък знам, че през голяма локва се минава с натиснат до долу съединител, т.е. никога на скорост или с газ, или полусъединител, или с каквото и да е
      sigpic

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от Kuku
        Аз пък знам, че през голяма локва се минава с натиснат до долу съединител, т.е. никога на скорост или с газ, или полусъединител, или с каквото и да е
        Ти шегуваш ли се? По инерция Шегуваш се... нали?
        ALFA ROMEO 145 1.4TS "lusso"..
        sigpic
        ROVER 200 RF 2.0TDI

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от Nasko_77
          Първоначално публикувано от Kuku
          Аз пък знам, че през голяма локва се минава с натиснат до долу съединител, т.е. никога на скорост или с газ, или полусъединител, или с каквото и да е
          Ти шегуваш ли се? По инерция Шегуваш се... нали?
          аз минах с газ и затънах ...
          Аlfa Romeo 156 1,8 TS
          Fiat Bravo - 1,6
          Hyundai i20 - 1,2

          Comment


          • #6
            [quote=blank_jack]
            Първоначално публикувано от "Nasko_77":en17hq9k
            Първоначално публикувано от Kuku
            Аз пък знам, че през голяма локва се минава с натиснат до долу съединител, т.е. никога на скорост или с газ, или полусъединител, или с каквото и да е
            Ти шегуваш ли се? По инерция Шегуваш се... нали?
            аз минах с газ и затънах ... [/quote:en17hq9k]
            Ами за това се минава с високи обороти на втора и ПОЛУСЪЕДИНИТЕЛ.
            ALFA ROMEO 145 1.4TS "lusso"..
            sigpic
            ROVER 200 RF 2.0TDI

            Comment


            • #7
              [quote=Nasko_77][quote="blank_jack":342jkski]
              Първоначално публикувано от "Nasko_77":342jkski
              Първоначално публикувано от Kuku
              Аз пък знам, че през голяма локва се минава с натиснат до долу съединител, т.е. никога на скорост или с газ, или полусъединител, или с каквото и да е
              Ти шегуваш ли се? По инерция Шегуваш се... нали?
              аз минах с газ и затънах ... [/quote:342jkski]
              Ами за това се минава с високи обороти на втора и ПОЛУСЪЕДИНИТЕЛ.[/quote:342jkski]

              тя докато разбера че съм в локва и угасна - нямаше видимост
              Аlfa Romeo 156 1,8 TS
              Fiat Bravo - 1,6
              Hyundai i20 - 1,2

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Nasko_77
                ...Ами за това се минава с високи обороти на втора и ПОЛУСЪЕДИНИТЕЛ.
                за какво ти са тези високи обороти? За да е по-ефективен водният удар ли През локва се минава бавно, без значение с газ/без газ, щото ако не знаеш какви дупки има и колко е дълбока....
                _______
                146 JTD - ex
                Renault Megane II 1.5 dci - ex

                Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от trustworthy
                  Първоначално публикувано от Nasko_77
                  ...Ами за това се минава с високи обороти на втора и ПОЛУСЪЕДИНИТЕЛ.
                  за какво ти са тези високи обороти? За да е по-ефективен водният удар ли През локва се минава бавно, без значение с газ/без газ, щото ако не знаеш какви дупки има и колко е дълбока....
                  Какъв воден удар бе колега Представяш си как колата лети с 100км.ч и изведнъж.... голяма локва ли? Не! Става въпрос за това как да се гази в по-дълбока вода след дъжд. Ситуаци които това лято се случваха в Пловдив а и в цялата страна. Това за което говоря е БАВНО преминаване. Нищо, че се прави с високи обороти. Изглежда не обръщате внимание на думичката ПОЛУСЪЕДИНИТЕЛ
                  ALFA ROMEO 145 1.4TS "lusso"..
                  sigpic
                  ROVER 200 RF 2.0TDI

                  Comment


                  • #10
                    [quote=Nasko_77]
                    Първоначално публикувано от trustworthy
                    Първоначално публикувано от "Nasko_77":2otmxmay
                    ...Ами за това се минава с високи обороти на втора и ПОЛУСЪЕДИНИТЕЛ.
                    за какво ти са тези високи обороти? За да е по-ефективен водният удар ли През локва се минава бавно, без значение с газ/без газ, щото ако не знаеш какви дупки има и колко е дълбока....
                    Какъв воден удар бе колега Представяш си как колата лети с 100км.ч и изведнъж.... голяма локва ли? Не! Става въпрос за това как да се гази в по-дълбока вода след дъжд. Ситуаци които това лято се случваха в Пловдив а и в цялата страна. Това за което говоря е БАВНО преминаване. Нищо, че се прави с високи обороти. Изглежда не обръщате внимание на думичката ПОЛУСЪЕДИНИТЕЛ [/quote:2otmxmay]

                    е как помага полусъединителя? То нека си смукне вода през въздушния филтър ... после шси говорим... аз като правих ремонта след като наводних мойта механика ме пита - с газ ли мина аз викам - да, и той- мноо кофти тогава...
                    Аlfa Romeo 156 1,8 TS
                    Fiat Bravo - 1,6
                    Hyundai i20 - 1,2

                    Comment


                    • #11
                      Аз говоря за магистрала или първокласен път, когато преминавам през мокър участък или локва със скорост, примерно, 90км/ч., винаги натискам съединителя точно преди да стъпя на мокрото
                      Не знам ти за каква "втора" и "полусъединител" говориш на магистралата, примерно
                      А ако говориш за газене в наводнение, то ако водата е достатъчно висока - няма спасение
                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от blank_jack
                        ...е как помага полусъединителя? То нека си смукне вода през въздушния филтър ... после шси говорим... аз като правих ремонта след като наводних мойта механика ме пита - с газ ли мина аз викам - да, и той- мноо кофти тогава...
                        Точно Наско, воден удар се нарича, явлението, когато влиза вода в цилиндрите и понеже е несвиваема, за разлика от горивовъздушната смес, връща буталото надолу, когато е тръгнало да сгъстява. И става мазало - кривят се биели...тва... онва... Ако си на празни обороти, вероятността да ти затегне само двигателят, без да строшиш нещо по него е много по-голяма
                        _______
                        146 JTD - ex
                        Renault Megane II 1.5 dci - ex

                        Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                        Comment


                        • #13
                          [quote=blank_jack][quote="Nasko_77":28fx2vc9]
                          Първоначално публикувано от trustworthy
                          Първоначално публикувано от "Nasko_77":28fx2vc9
                          ...Ами за това се минава с високи обороти на втора и ПОЛУСЪЕДИНИТЕЛ.
                          за какво ти са тези високи обороти? За да е по-ефективен водният удар ли През локва се минава бавно, без значение с газ/без газ, щото ако не знаеш какви дупки има и колко е дълбока....
                          Какъв воден удар бе колега Представяш си как колата лети с 100км.ч и изведнъж.... голяма локва ли? Не! Става въпрос за това как да се гази в по-дълбока вода след дъжд. Ситуаци които това лято се случваха в Пловдив а и в цялата страна. Това за което говоря е БАВНО преминаване. Нищо, че се прави с високи обороти. Изглежда не обръщате внимание на думичката ПОЛУСЪЕДИНИТЕЛ [/quote:28fx2vc9]

                          е как помага полусъединителя? То нека си смукне вода през въздушния филтър ... после шси говорим... аз като правих ремонта след като наводних мойта механика ме пита - с газ ли мина аз викам - да, и той- мноо кофти тогава... [/quote:28fx2vc9]Брей... ти за малко да се удавиш
                          ОК. Явно ти си влезнал с значително по-висока скорост от тази за която аз говоря. Полусъединителя ти помага за това хем да държиш мотора "по-жив" и да не угасне, хем самото ти преминаване да е... едва-едва, бавничко. Защото нали се сещаш, че пък ако не минеш достатъчно бавно... "вдигаш" водата пред предницата на колата и това е кофти
                          ALFA ROMEO 145 1.4TS "lusso"..
                          sigpic
                          ROVER 200 RF 2.0TDI

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от blank_jack
                            е как помага полусъединителя? То нека си смукне вода през въздушния филтър ... после шси говорим... аз като правих ремонта след като наводних мойта механика ме пита - с газ ли мина аз викам - да, и той- мноо кофти тогава...
                            Предполагам е засмукала през въздуховода?Толкова ли са "ниско"?Щото аз си нямам и трябва водата да ми залее целия ДВГ,че да засмуче
                            155 1.8 8v TS & FZR 600

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от Nasko_77
                              Какъв воден удар бе колега
                              Воден удар се получава когато двигателя засмуче вода и колкото по-високи са оборотите, толкова по-големи са пораженията по мотора.

                              2000 156 SPORTWAGON SELESPEED
                              1998 145 1.6 T.SPARK

                              Comment

                              Working...
                              X