If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Известие
Collapse
No announcement yet.
За зимните гуми и легендите за +7 градуса, мекия каучук и...
Бобо, в дъжда се подхлъзнах с КонтиВикингКонтакт, а летните са ми КонтиПремиумКонтакт2 - по ежедневния ми маршрут. Има разлика! Карам с ПремиумКонтакт от 4 години - жестоки са за сухо и за мокро. Зимните все пак не са за тая работа
Ами тази гума хич не е за дъжд, вода и сух асфалт, просто каналите не са направени за тази цели.
Искам да споделя нещо от скромния си опит по пътищата миналата 2006 при едно качване до Черни връх в етрополския балкан, на места имаше около 1 до 2 см. утъпкан и заледен сняг, бях с Ултрагрип 6 на едно по стръмно изкачване закъсах и нямаше мърдане ако от страни не намерих песъчлива почва и листа, пред мен се движеха с дебика и Мишлен втора употреба минаха без всакакви проблеми. Това го пиша защото на много места видях че Гудиъра и специално утрагрипа доста ги хвалят. В тестовете на Авто билд има токива покозатели като шум износоустоичивост и др. които несъмнено вдигат оценката на дадени гуми и свалят оценката на други. Сега съм с фулда и пак ходих там от гледна точка на спиране при над + 7 градуса съм направо очарован.
По-скоро друго е смущаващо!!! Колко потенциални кандидати
за багажника ти се разхождат наоколо???.
това е плашещо
Първоначално публикувано от Tinoto
Според мен тези 9 коли със зимни гуми си карат целогодишно
с каквото им попадне.
След жегите лятото дето и асфалта се размекна и деформира тези зимни гуми са точно толкова зимни колкото някоя дедова галошка.
а това е абсолютно вярно, лично познавам такива хора........
Не, защо, там винаги е пишело точно това - на сухо и мокро, даже и при много ниски температури, летните гуми са по-добри.
Предимството за зимните е само и единствено на сняг.
Прегледай си броевете, знам че ги имаш.
Що не работи ефтипито?
Като говорим за броевете, забелязах следния феномен. Намерих брой на АутоБилд от 2002 за тестове на зимни гуми 195/65/R15. Автомобил със задно и обут в по-нетехнологични гуми дава по-добри резултати, от сегашния ви тест.
Смятам че във всеки тест малко или много има елемент на субективност. Обикновенно тестващия винаги успява да докаже това което иска. Съгласен съм че лятната гума би могла да е по-добра на сух асфалт но само ако е имала време да "загрее". А на мокро всичко си зависи от профила и способността му да изхвърля водата. За лятна гума на сняг не искам и да чувам. лично съм усещал как колата се засилва като натиснеш спирачките защото снегът е изпълнил каналите на протектора.
И пак казвам всичко е субективно защото колко хора ползват винаги само нови гуми.
А как стоят нещата при така наречените всесезонни гуми?
Зависи ,аз карам 4 години с Вектор 3 на "Гуд иър"и сега пак "всесезонки " ще си взема . Тойо V2
Ланчата на жената вече гази асфалта с Навигатор 2 на Debica ,което си е чист Вектор 3.Та при мен нещата стоят добре с "всесезонките"
Аз питам, защото от всесезонни гуми имам крайно, ама крайно лоши впечатления. Преди няколко години баща ми беше купил някакви "Матадор". Няма такива боклуци ! На мокър асфалт си бяха направо опасни за живота. На сухо свиреха при най-леко потегляне.
Въобще идеята за всесезонна гума нещо не мога да я разбера- не си го представям, че една каучукова смес може да имаеднакви свойства и при -10, и при 35 градуса .
Ако ти е писано да се обесиш, няма да се удавиш
AlfaRomeo 155 1.8 TS 129 к.с. 1995 г., AlfaRomeo 166 2.4 JTD 140 к.с. 2002 г. , Volvo S60 2.4D Sport 163 к.с. 2008 г. - EX;
Opel Insignia ST 2.0 BiTurbo CDTI 194 к.с. 2014 г. (Алфа под прикритие)
В актуалния тест за летни гуми на германския автомобилен клуб ADAC са проверени общо 37 модели гуми.
Победители в категория 195/65 R 15 V са модели, които често се монтират на автомобили от средния клас. Тук най-високи оценки са получили Pirelli P 6, Bridgestone Turanza ER 300, Vredestein Sportrac 3 и Dunlop SP Sport Fastresponse. Четирите модела получават оценка „особено препоръчителни“, защото не проявяват съществени слабости в никоя от тестовите дисциплини.
Като „препоръчителни“ (т.е. Едно ниво по-надолу в класацията) са определени няколко модели, сред които прави впечатление новият продукт на Michelin - Energy Saver. Най-лошо са се представили китайските Wanli S1095, които са имали „катастрофално дълъг“ спирачен път на мокра настилка. Там където автомобилът, оборудван с някои от гумите – победители вече е напълно спрял, обутият с Wanli автомобил е имал остатъчна скорост от 48 км/ч.
интересен начин на сравнение на стари и нови модели гуми. само за пример ще кажа че от миналата година BF Goodrich продават и по-хубавия си модел g force profiler който е перфектен на мокро
Не, защо, там винаги е пишело точно това - на сухо и мокро, даже и при много ниски температури, летните гуми са по-добри.
Предимството за зимните е само и единствено на сняг.
Прегледай си броевете, знам че ги имаш.
Що не работи ефтипито?
Като говорим за броевете, забелязах следния феномен. Намерих брой на АутоБилд от 2002 за тестове на зимни гуми 195/65/R15. Автомобил със задно и обут в по-нетехнологични гуми дава по-добри резултати, от сегашния ви тест.
Ьberraschend: Geht es um die Disziplinen Handling und Bremsen (nass und trocken), ziehen sдmtliche Winterkandidaten im Vergleich zu einem Sommerreifen den Kьrzeren. Ein Zeichen fьr die recht einseitige SchwarzweiЯauslegung fьr Schnee. Dass sie auf trockenem Asphalt das Nachsehen haben, ist leicht zu verstehen – die weniger stabilen Profilblцcke kцnnen nicht genug Haftreibung aufbauen. Dass sie aber selbst auf abgestreuten, nassen (also glatteren) StraЯen dem Sommerkandidaten nicht das Wasser reichen kцnnen, ist kein gutes Zeugnis. Der sportlich orientierte Fahrer sollte daran denken und seine Winterpneus in dieser Beziehung nicht ьberschдtzen.
Мога да ти го преведа, ако държиш. Обаче явно не си разбрал - тестовият автомобил е бил BMW 316ti compact, т.е. в случая гумите са тествани САМО при задно предаване. Няма предно в този тест.
Mit dem BMW 316ti compact hatten wir einen besonders gut geeigneten Testwagen. Er besitzt ein ausgewogenes Fahrverhalten, ein straffes Fahrwerk, eine gefьhlvolle Servolenkung mit guter Rьckmeldung und ist weitgehend kurvenneutral. Das bedeutet, er tendiert weder zum Ьber- noch zum Untersteuern. Ideale Voraussetzungen, um Rьckschlьsse auf das Gripverhalten zu ziehen.
Иначе линка на въпросния материял е променен, но става дума за 205/55 R 16, а не за 195/65/R15. Понякога има драстични разлики в поведението даже и при толкова близки размери.
Гледам и Fulda EcoControl са в челната тройка! В момента съм с такива и мога само хубави неща да кажа за тях,особено на дъжд са много добри.А този новият модел на Michelin(Energy Saver) дано наистина е по-добър,защото предишният модел(Energy)нищо не струваше!
Comment