Известие

Collapse
No announcement yet.

За зимните гуми и легендите за +7 градуса, мекия каучук и...

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Бобо, в дъжда се подхлъзнах с КонтиВикингКонтакт, а летните са ми КонтиПремиумКонтакт2 - по ежедневния ми маршрут. Има разлика! Карам с ПремиумКонтакт от 4 години - жестоки са за сухо и за мокро. Зимните все пак не са за тая работа
    Ами тази гума хич не е за дъжд, вода и сух асфалт, просто каналите не са направени за тази цели.

    Comment


    • #32
      А какво ще кажете за тези.. на първо място са в тестовете на ADAC.
      Alfa Romeo 145 1.6TS - бившата
      Audi A4 Avant 1.8T 00'- настоящата

      Comment


      • #33
        ЦЕНИ НА ГУМИ В ДИАНА /лв. с ДДС/

        1 195/65 R15 95T TL XL TS810-КОНТИНЕНТАЛ 148,51
        2 195/65 R15 91T TL ML TS810-КОНТИНЕНТАЛ 130,42
        3 195/65 R15 91H TL ML TS810-КОНТИНЕНТАЛ 166,69
        4 195/65 R15 91Q MS*PLUS NORDIC-УНИРОЯЛ 149,56
        5 195/65 R15 91T TL MS*PLUS 66-УНИРОЯЛ 106,68
        6 195/65 R15 91H TL MS*PLUS 66-УНИРОЯЛ 132,54
        7 195/65 R15 95T XL EURO*FROST 3-ГИСЛАВЕД 119,35
        8 195/65 R15 91T POLARIS 2-БАРУМ 89,51
        9 195/65 R15 91T SNOWWOLF 2-ЕУРОТЕК 91,51
        10 195/65 R15 91T TL AMERICA SLC 202 - АМЕРИКА 80,69
        11 195/65 R15 91T LM25-BLIZZAK - БРИДЖСТОН 154,34
        12 195/65 R15 91H LM25-BLIZZAK - БРИДЖСТОН 192,70
        13 195/65 R15 91T TL DW510 - ДЕЙТЪН 88,17
        14 195/65 R15 91T ALPIN A3 GRNX TL - МИШЛЕН 134,98
        15 195/65 R15 95T XL ALPIN A3 GRNX TL - МИШЛЕН 146,18
        16 195/65 R15 91H TL PRIMACY ALPIN PA3 - МИШЛЕН 184,00
        17 195/65 R15 91H TL PILOT ALPIN PA2 - МИШЛЕН 187,50
        18 195/65 R15 91H KRISALP HP TL KL - КЛЕБЕР 117,09
        19 195/65 R15 91T TL W190SZ SOTTO ZERO - ПИРЕЛИ 141,24
        20 195/65 R15 91T TL WINTER CARVING- ПИРЕЛИ 123,27
        21 195/65 R15 91H TL W210SZ SOTTO ZERO - ПИРЕЛИ 191,28
        22 195/65 R15 91T V902 - ЙОКОХАМА 130,92
        23 195/65 R15 95T V902 - ЙОКОХАМА 134,75

        Comment


        • #34
          Искам да споделя нещо от скромния си опит по пътищата миналата 2006 при едно качване до Черни връх в етрополския балкан, на места имаше около 1 до 2 см. утъпкан и заледен сняг, бях с Ултрагрип 6 на едно по стръмно изкачване закъсах и нямаше мърдане ако от страни не намерих песъчлива почва и листа, пред мен се движеха с дебика и Мишлен втора употреба минаха без всакакви проблеми. Това го пиша защото на много места видях че Гудиъра и специално утрагрипа доста ги хвалят. В тестовете на Авто билд има токива покозатели като шум износоустоичивост и др. които несъмнено вдигат оценката на дадени гуми и свалят оценката на други. Сега съм с фулда и пак ходих там от гледна точка на спиране при над + 7 градуса съм направо очарован.
          146 1.6 Boxer

          Comment


          • #35
            Първоначално публикувано от Tinoto
            По-скоро друго е смущаващо!!! Колко потенциални кандидати
            за багажника ти се разхождат наоколо???.
            това е плашещо

            Първоначално публикувано от Tinoto
            Според мен тези 9 коли със зимни гуми си карат целогодишно
            с каквото им попадне.
            След жегите лятото дето и асфалта се размекна и деформира тези зимни гуми са точно толкова зимни колкото някоя дедова галошка.
            а това е абсолютно вярно, лично познавам такива хора........
            Alfa Romeo Crosswagon Q4 ex ones: Alfa Romeo 166TS, Alfa Romeo 147 1.9JTD & 145 1,6 boxer

            Comment


            • #36
              Не, защо, там винаги е пишело точно това - на сухо и мокро, даже и при много ниски температури, летните гуми са по-добри.

              Предимството за зимните е само и единствено на сняг.

              Прегледай си броевете, знам че ги имаш.

              Що не работи ефтипито?
              Като говорим за броевете, забелязах следния феномен. Намерих брой на АутоБилд от 2002 за тестове на зимни гуми 195/65/R15. Автомобил със задно и обут в по-нетехнологични гуми дава по-добри резултати, от сегашния ви тест.


              http://www.autobild.de/artikel/Theme...ler_39363.html

              Comment


              • #37


                Смятам че във всеки тест малко или много има елемент на субективност. Обикновенно тестващия винаги успява да докаже това което иска. Съгласен съм че лятната гума би могла да е по-добра на сух асфалт но само ако е имала време да "загрее". А на мокро всичко си зависи от профила и способността му да изхвърля водата. За лятна гума на сняг не искам и да чувам. лично съм усещал как колата се засилва като натиснеш спирачките защото снегът е изпълнил каналите на протектора.
                И пак казвам всичко е субективно защото колко хора ползват винаги само нови гуми.
                Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
                Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
                Peugeot 508 RXH 02.2013

                Comment


                • #38
                  Първоначално публикувано от basmachi
                  Първоначално публикувано от koolio
                  А как стоят нещата при така наречените всесезонни гуми?
                  Зависи ,аз карам 4 години с Вектор 3 на "Гуд иър"и сега пак "всесезонки " ще си взема .
                  Тойо V2
                  Ланчата на жената вече гази асфалта с Навигатор 2 на Debica ,което си е чист Вектор 3.Та при мен нещата стоят добре с "всесезонките"
                  Аз питам, защото от всесезонни гуми имам крайно, ама крайно лоши впечатления. Преди няколко години баща ми беше купил някакви "Матадор". Няма такива боклуци ! На мокър асфалт си бяха направо опасни за живота. На сухо свиреха при най-леко потегляне.
                  Въобще идеята за всесезонна гума нещо не мога да я разбера- не си го представям, че една каучукова смес може да имаеднакви свойства и при -10, и при 35 градуса .
                  Ако ти е писано да се обесиш, няма да се удавиш
                  AlfaRomeo 155 1.8 TS 129 к.с. 1995 г., AlfaRomeo 166 2.4 JTD 140 к.с. 2002 г. , Volvo S60 2.4D Sport 163 к.с. 2008 г. - EX;
                  Opel Insignia ST 2.0 BiTurbo CDTI 194 к.с. 2014 г. (Алфа под прикритие)

                  Comment


                  • #39
                    ето препоръка за летни гуми от ADAC

                    В актуалния тест за летни гуми на германския автомобилен клуб ADAC са проверени общо 37 модели гуми.

                    Победители в категория 195/65 R 15 V са модели, които често се монтират на автомобили от средния клас. Тук най-високи оценки са получили Pirelli P 6, Bridgestone Turanza ER 300, Vredestein Sportrac 3 и Dunlop SP Sport Fastresponse. Четирите модела получават оценка „особено препоръчителни“, защото не проявяват съществени слабости в никоя от тестовите дисциплини.

                    Като „препоръчителни“ (т.е. Едно ниво по-надолу в класацията) са определени няколко модели, сред които прави впечатление новият продукт на Michelin - Energy Saver. Най-лошо са се представили китайските Wanli S1095, които са имали „катастрофално дълъг“ спирачен път на мокра настилка. Там където автомобилът, оборудван с някои от гумите – победители вече е напълно спрял, обутият с Wanli автомобил е имал остатъчна скорост от 48 км/ч.


                    http://news.automedia.bg/read/3958.html



                    Alfa Romeo Crosswagon Q4 ex ones: Alfa Romeo 166TS, Alfa Romeo 147 1.9JTD & 145 1,6 boxer

                    Comment


                    • #40


                      интересен начин на сравнение на стари и нови модели гуми. само за пример ще кажа че от миналата година BF Goodrich продават и по-хубавия си модел g force profiler който е перфектен на мокро
                      Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
                      Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
                      Peugeot 508 RXH 02.2013

                      Comment


                      • #41
                        Първоначално публикувано от robkobg
                        Не, защо, там винаги е пишело точно това - на сухо и мокро, даже и при много ниски температури, летните гуми са по-добри.

                        Предимството за зимните е само и единствено на сняг.

                        Прегледай си броевете, знам че ги имаш.

                        Що не работи ефтипито?
                        Като говорим за броевете, забелязах следния феномен. Намерих брой на АутоБилд от 2002 за тестове на зимни гуми 195/65/R15. Автомобил със задно и обут в по-нетехнологични гуми дава по-добри резултати, от сегашния ви тест.


                        http://www.autobild.de/artikel/Theme...ler_39363.html
                        Явно не си разбрал точно какво е написано

                        Ьberraschend: Geht es um die Disziplinen Handling und Bremsen (nass und trocken), ziehen sдmtliche Winterkandidaten im Vergleich zu einem Sommerreifen den Kьrzeren. Ein Zeichen fьr die recht einseitige SchwarzweiЯauslegung fьr Schnee. Dass sie auf trockenem Asphalt das Nachsehen haben, ist leicht zu verstehen – die weniger stabilen Profilblцcke kцnnen nicht genug Haftreibung aufbauen. Dass sie aber selbst auf abgestreuten, nassen (also glatteren) StraЯen dem Sommerkandidaten nicht das Wasser reichen kцnnen, ist kein gutes Zeugnis. Der sportlich orientierte Fahrer sollte daran denken und seine Winterpneus in dieser Beziehung nicht ьberschдtzen.

                        Мога да ти го преведа, ако държиш. Обаче явно не си разбрал - тестовият автомобил е бил BMW 316ti compact, т.е. в случая гумите са тествани САМО при задно предаване. Няма предно в този тест.

                        Mit dem BMW 316ti compact hatten wir einen besonders gut geeigneten Testwagen. Er besitzt ein ausgewogenes Fahrverhalten, ein straffes Fahrwerk, eine gefьhlvolle Servolenkung mit guter Rьckmeldung und ist weitgehend kurvenneutral. Das bedeutet, er tendiert weder zum Ьber- noch zum Untersteuern. Ideale Voraussetzungen, um Rьckschlьsse auf das Gripverhalten zu ziehen.



                        Иначе линка на въпросния материял е променен, но става дума за 205/55 R 16, а не за 195/65/R15. Понякога има драстични разлики в поведението даже и при толкова близки размери.

                        Актуалния линк на същия тест е този

                        http://www.autobild.de/artikel/winterre ... 39363.html
                        Volvo XC90 D5 '06
                        Alfa Romeo Spider 2.0 '90
                        Lancia Ypsilon 1.2 '00



                        ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
                        ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
                        ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99

                        Comment


                        • #42
                          Гледам и Fulda EcoControl са в челната тройка! В момента съм с такива и мога само хубави неща да кажа за тях,особено на дъжд са много добри.А този новият модел на Michelin(Energy Saver) дано наистина е по-добър,защото предишният модел(Energy)нищо не струваше!
                          Alfa Romeo 159 SW Q-Tronic JTDm 150hp '09
                          ex Alfa Romeo 147 JTDm 120hp '05
                          ex Alfa Romeo 145 TS 103hp '97

                          Comment


                          • #43
                            Първоначално публикувано от marrrto
                            А какво ще кажете за тези.. на първо място са в тестовете на ADAC.
                            Аз карах с такива миналата година УНИКАЛНИ са в снега ,но не са за мокър асфалт. Много трудно спират.
                            sigpic Alfasud/156 1.8ex
                            156 2.4 JTD/156 2.5 Q-system/Uno 1.3Turbo i.e-again/Yamaha R6

                            Comment


                            • #44
                              ADAC публикува тестовете на зимните гуми за 2008/09. Колкото по-малък е коефицентът, толкова по-добра е гумата. Като гледам Continental дават най добри показатели:
                              Tест за 175/65 R14 http://news.automedia.bg/read/5144.html
                              Тест за 195/65 R15 http://www.adac.de/Tests/Reifentests...ePageID=229332
                              Last edited by Pepo; d.m.y г., 16:41.
                              156 AR67601 BN 1.6TS 16V CF2 BASE
                              Bosch Motronic M2.10.4 MPFi

                              Comment


                              • #45
                                Аз на сняг рядко карам, и затова тотално съм отсвирил зимните гуми.....
                                "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                                F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                                Comment

                                Working...
                                X