ето на какви 2 материала се натъкнах 
http://www.dnes.bg/article.php?id=38709
Защо жените карат с две ръце, а мъжете–само с една?
Защо ли жените карат с две ръце, а мъжете - с една? Снимки: Dnes.bg
Карайки с една ръка върху волана, той може да изглежда небрежен. Но не е!
Психолозите казват, че средностатистическият мъж - шофьор кара така, тъй като чувства колата като част от себе си...
Мъжете карат с една ръка, защото се чувстват „физически спокойни” зад волана.
Жената – шофьор усеща колата си като физически отделен индивид – което означава, че тя е по-склонна да „сграбчи возилото с две ръце”.
Проучването, публикувано в thisislondon.co.uk, сочи още, че мъжете използват разговорите за колите си, за да изразят чувствата си.
Д-р Йън Макръри от Университета в Източен Лондон, твърди: „Мъжете говорят за колите си по същия начин, по който говорят за себе си. Жените се чувстват по-добре, когато изразяват емоциите си и говорят за колите си като за отделни от самите тях предмети. Ето защо и те често им дават имена.“
„Същата е и причината, поради която мъжете често шофират с една ръка върху волана – те просто изпитват физическо спокойствие, чувствайки колата като свое естествено продължение. Жените шофират с две ръце, тъй като за тях колата е отделен предмет“, допълва д-р Йън Макръри.
Изследването сочи и къде шофьорите, които управляват с една ръка, обикновено слагат свободната. 46% от мъжете я слагат върху скоростния лост. Само 31% от жените правят същото. За сметка на това 27% от мъжете и цели 39% от жените държат свободната си ръка в скута.
Д-р Питър Марш казва: „Мъжете мразят да говорят за връзки, но връзката, която имат с колата си, е различна, защото те се идентифицират с нея.“
Жените шофират с две ръце върху волана, тъй като усещат колата като отделен предмет. Това често се вижда при чувства като раздразнение при заплаха или потенциална заплаха от одраскване или очукване на колата. Потупването по капака, калника или покрива на колата или обръщането, след заключване, сякаш за да й каже „чао“, са също такива знаци.
Изследването, наречено „Тайният живот на колите и какво издават те за нас“ е установило също, че шофьорите са четири пъти по-склонни да пеят на път за работа, отколкото на път за вкъщи. Това се получава именно поради усещането им, че колата е част от личното им пространство, естествено продължение на сутрешния душ.
Д-р Марш допълва: „Хората не са склонни да пеят в метрото или във влака – но когато сутрин тръгват за работа с колата, те усещат особен вид свобода. Повечето хора засилват скоростта на път за работа. Това е част от „времето-за-мен” преди да пристигнат на работното си място. Това настроение стимулира желанието за „утринно тананикане“, както показа нашето изследване.“
По пътя за вкъщи шофьорите са по-склонни да намалят скоростта, тъй като мислят за новините или за семействата си и тананикат по-малко.
Поставките за чаша в колата също говорят много за водача. Всеки, който има такава, е малко или много работохолик, който не желае да губи и една излишна минута.
Д-р Макръри допълва: „Преди поколения луксозните возила са имали инсталирана маса за пикник – сега е поставка за чаша. Поставките за чаши показват, че живееш съвременен, напрегнат живот и времето ти е ценно.“
Предпочитанията към цвета на колата също са се променили. След десетилетие, в което черното, сребристото, синьото и сивото са били доминиращи, шофьорите са „превключили“ на „изразителни“ цветове като например неоново розово.
Мащабното изследване, поръчано от BMW, ще бъде използвано за помощ в планирането и дизайна на бъдещи модели.
http://www.dnes.bg/article.php?id=49738
Къде караш, ма?"- "Млъкни бе, грубиян"
Жените не можели да преценяват разстоянията добре.
Битката между половете често се води зад волана, когато мъжете и жените се заяждат помежду си заради различните им шофьорски навици.
Въпреки това всичко е въпрос на гени и психолозите изтъкват, че и двата пола биха спечелили, ако приемат силните и слабите страни на другия.
Мъжете преценяват разстоянията по-добре, тъй като техните предци е трябвало да проучват хоризонта, докато са ловували за плячка.
Жените са по-предпазливи, тъй като са програмирани да поемат по-голяма отговорност за децата и по-слабите членове на семейството.
„Шофьорът трябва да адаптира своя стил на шофиране към нуждите на пътниците и да приеме техните основателни критики“, посочва германският психолог за движението по пътищата Бернхард Шлаг.
Той съветва всеки шофьор да информира пътниците по недвусмислен начин, че не иска да бъде разсейван.
„За повечето мъже колата е символ на мъжественост“, посочва берлинският психолог Конрад Спраи.
По-голямата част от шофьорите на мощни коли като Порше, Мерцедес, BMW или Ауди, според изследване, са мъже, докато жените са склонни да купуват коли за по-практични цели.
Жените избирали по-малки автомобили като Mini на BMW, Smart, Mercedes, Fiat или VW Polo.

http://www.dnes.bg/article.php?id=38709
Защо жените карат с две ръце, а мъжете–само с една?
Защо ли жените карат с две ръце, а мъжете - с една? Снимки: Dnes.bg
Карайки с една ръка върху волана, той може да изглежда небрежен. Но не е!
Психолозите казват, че средностатистическият мъж - шофьор кара така, тъй като чувства колата като част от себе си...
Мъжете карат с една ръка, защото се чувстват „физически спокойни” зад волана.
Жената – шофьор усеща колата си като физически отделен индивид – което означава, че тя е по-склонна да „сграбчи возилото с две ръце”.
Проучването, публикувано в thisislondon.co.uk, сочи още, че мъжете използват разговорите за колите си, за да изразят чувствата си.
Д-р Йън Макръри от Университета в Източен Лондон, твърди: „Мъжете говорят за колите си по същия начин, по който говорят за себе си. Жените се чувстват по-добре, когато изразяват емоциите си и говорят за колите си като за отделни от самите тях предмети. Ето защо и те често им дават имена.“
„Същата е и причината, поради която мъжете често шофират с една ръка върху волана – те просто изпитват физическо спокойствие, чувствайки колата като свое естествено продължение. Жените шофират с две ръце, тъй като за тях колата е отделен предмет“, допълва д-р Йън Макръри.
Изследването сочи и къде шофьорите, които управляват с една ръка, обикновено слагат свободната. 46% от мъжете я слагат върху скоростния лост. Само 31% от жените правят същото. За сметка на това 27% от мъжете и цели 39% от жените държат свободната си ръка в скута.
Д-р Питър Марш казва: „Мъжете мразят да говорят за връзки, но връзката, която имат с колата си, е различна, защото те се идентифицират с нея.“
Жените шофират с две ръце върху волана, тъй като усещат колата като отделен предмет. Това често се вижда при чувства като раздразнение при заплаха или потенциална заплаха от одраскване или очукване на колата. Потупването по капака, калника или покрива на колата или обръщането, след заключване, сякаш за да й каже „чао“, са също такива знаци.
Изследването, наречено „Тайният живот на колите и какво издават те за нас“ е установило също, че шофьорите са четири пъти по-склонни да пеят на път за работа, отколкото на път за вкъщи. Това се получава именно поради усещането им, че колата е част от личното им пространство, естествено продължение на сутрешния душ.
Д-р Марш допълва: „Хората не са склонни да пеят в метрото или във влака – но когато сутрин тръгват за работа с колата, те усещат особен вид свобода. Повечето хора засилват скоростта на път за работа. Това е част от „времето-за-мен” преди да пристигнат на работното си място. Това настроение стимулира желанието за „утринно тананикане“, както показа нашето изследване.“
По пътя за вкъщи шофьорите са по-склонни да намалят скоростта, тъй като мислят за новините или за семействата си и тананикат по-малко.
Поставките за чаша в колата също говорят много за водача. Всеки, който има такава, е малко или много работохолик, който не желае да губи и една излишна минута.
Д-р Макръри допълва: „Преди поколения луксозните возила са имали инсталирана маса за пикник – сега е поставка за чаша. Поставките за чаши показват, че живееш съвременен, напрегнат живот и времето ти е ценно.“
Предпочитанията към цвета на колата също са се променили. След десетилетие, в което черното, сребристото, синьото и сивото са били доминиращи, шофьорите са „превключили“ на „изразителни“ цветове като например неоново розово.
Мащабното изследване, поръчано от BMW, ще бъде използвано за помощ в планирането и дизайна на бъдещи модели.
http://www.dnes.bg/article.php?id=49738
Къде караш, ма?"- "Млъкни бе, грубиян"
Жените не можели да преценяват разстоянията добре.
Битката между половете често се води зад волана, когато мъжете и жените се заяждат помежду си заради различните им шофьорски навици.
Въпреки това всичко е въпрос на гени и психолозите изтъкват, че и двата пола биха спечелили, ако приемат силните и слабите страни на другия.
Мъжете преценяват разстоянията по-добре, тъй като техните предци е трябвало да проучват хоризонта, докато са ловували за плячка.
Жените са по-предпазливи, тъй като са програмирани да поемат по-голяма отговорност за децата и по-слабите членове на семейството.
„Шофьорът трябва да адаптира своя стил на шофиране към нуждите на пътниците и да приеме техните основателни критики“, посочва германският психолог за движението по пътищата Бернхард Шлаг.
Той съветва всеки шофьор да информира пътниците по недвусмислен начин, че не иска да бъде разсейван.
„За повечето мъже колата е символ на мъжественост“, посочва берлинският психолог Конрад Спраи.
По-голямата част от шофьорите на мощни коли като Порше, Мерцедес, BMW или Ауди, според изследване, са мъже, докато жените са склонни да купуват коли за по-практични цели.
Жените избирали по-малки автомобили като Mini на BMW, Smart, Mercedes, Fiat или VW Polo.
Comment