Известие

Collapse
No announcement yet.

Авто психология ;)

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Авто психология ;)

    ето на какви 2 материала се натъкнах

    http://www.dnes.bg/article.php?id=38709

    Защо жените карат с две ръце, а мъжете–само с една?

    Защо ли жените карат с две ръце, а мъжете - с една? Снимки: Dnes.bg

    Карайки с една ръка върху волана, той може да изглежда небрежен. Но не е!

    Психолозите казват, че средностатистическият мъж - шофьор кара така, тъй като чувства колата като част от себе си...

    Мъжете карат с една ръка, защото се чувстват „физически спокойни” зад волана.

    Жената – шофьор усеща колата си като физически отделен индивид – което означава, че тя е по-склонна да „сграбчи возилото с две ръце”.

    Проучването, публикувано в thisislondon.co.uk, сочи още, че мъжете използват разговорите за колите си, за да изразят чувствата си.

    Д-р Йън Макръри от Университета в Източен Лондон, твърди: „Мъжете говорят за колите си по същия начин, по който говорят за себе си. Жените се чувстват по-добре, когато изразяват емоциите си и говорят за колите си като за отделни от самите тях предмети. Ето защо и те често им дават имена.“

    „Същата е и причината, поради която мъжете често шофират с една ръка върху волана – те просто изпитват физическо спокойствие, чувствайки колата като свое естествено продължение. Жените шофират с две ръце, тъй като за тях колата е отделен предмет“, допълва д-р Йън Макръри.

    Изследването сочи и къде шофьорите, които управляват с една ръка, обикновено слагат свободната. 46% от мъжете я слагат върху скоростния лост. Само 31% от жените правят същото. За сметка на това 27% от мъжете и цели 39% от жените държат свободната си ръка в скута.

    Д-р Питър Марш казва: „Мъжете мразят да говорят за връзки, но връзката, която имат с колата си, е различна, защото те се идентифицират с нея.“

    Жените шофират с две ръце върху волана, тъй като усещат колата като отделен предмет. Това често се вижда при чувства като раздразнение при заплаха или потенциална заплаха от одраскване или очукване на колата. Потупването по капака, калника или покрива на колата или обръщането, след заключване, сякаш за да й каже „чао“, са също такива знаци.

    Изследването, наречено „Тайният живот на колите и какво издават те за нас“ е установило също, че шофьорите са четири пъти по-склонни да пеят на път за работа, отколкото на път за вкъщи. Това се получава именно поради усещането им, че колата е част от личното им пространство, естествено продължение на сутрешния душ.

    Д-р Марш допълва: „Хората не са склонни да пеят в метрото или във влака – но когато сутрин тръгват за работа с колата, те усещат особен вид свобода. Повечето хора засилват скоростта на път за работа. Това е част от „времето-за-мен” преди да пристигнат на работното си място. Това настроение стимулира желанието за „утринно тананикане“, както показа нашето изследване.“

    По пътя за вкъщи шофьорите са по-склонни да намалят скоростта, тъй като мислят за новините или за семействата си и тананикат по-малко.

    Поставките за чаша в колата също говорят много за водача. Всеки, който има такава, е малко или много работохолик, който не желае да губи и една излишна минута.

    Д-р Макръри допълва: „Преди поколения луксозните возила са имали инсталирана маса за пикник – сега е поставка за чаша. Поставките за чаши показват, че живееш съвременен, напрегнат живот и времето ти е ценно.“

    Предпочитанията към цвета на колата също са се променили. След десетилетие, в което черното, сребристото, синьото и сивото са били доминиращи, шофьорите са „превключили“ на „изразителни“ цветове като например неоново розово.

    Мащабното изследване, поръчано от BMW, ще бъде използвано за помощ в планирането и дизайна на бъдещи модели.

    http://www.dnes.bg/article.php?id=49738

    Къде караш, ма?"- "Млъкни бе, грубиян"


    Жените не можели да преценяват разстоянията добре.
    Битката между половете често се води зад волана, когато мъжете и жените се заяждат помежду си заради различните им шофьорски навици.

    Въпреки това всичко е въпрос на гени и психолозите изтъкват, че и двата пола биха спечелили, ако приемат силните и слабите страни на другия.

    Мъжете преценяват разстоянията по-добре, тъй като техните предци е трябвало да проучват хоризонта, докато са ловували за плячка.

    Жените са по-предпазливи, тъй като са програмирани да поемат по-голяма отговорност за децата и по-слабите членове на семейството.

    „Шофьорът трябва да адаптира своя стил на шофиране към нуждите на пътниците и да приеме техните основателни критики“, посочва германският психолог за движението по пътищата Бернхард Шлаг.

    Той съветва всеки шофьор да информира пътниците по недвусмислен начин, че не иска да бъде разсейван.

    „За повечето мъже колата е символ на мъжественост“, посочва берлинският психолог Конрад Спраи.

    По-голямата част от шофьорите на мощни коли като Порше, Мерцедес, BMW или Ауди, според изследване, са мъже, докато жените са склонни да купуват коли за по-практични цели.

    Жените избирали по-малки автомобили като Mini на BMW, Smart, Mercedes, Fiat или VW Polo.
    Alfa Romeo Crosswagon Q4 ex ones: Alfa Romeo 166TS, Alfa Romeo 147 1.9JTD & 145 1,6 boxer

  • #2
    на тва се опитвам да и обясня на моита че като седне зад волана трябва да я чусва все едно е продължение от тялото и да не цели бордюрите и дупките ........ с краката си що не се спъваш и блъскаш по бордюрите ?? не като отделен предмет да кажем женската и чанта дето се блъска и мятка на всякъде
    Alfa Romeo 145 1.6 Boxer - няма я вече
    Alfa Romeo 155 1,8 8v T.spark - няма я вече
    Alfa Romeo 145 1.4 16v
    BMW 520i E39

    Comment


    • #3
      евала колежке, много интересна статия си ни показала.

      това с преценяването на разстоянието е факт, но с тренировки сичко се постига.

      евала на жените които възприемат шофирането като необходима отговорност и понякога забавление, аман от такива дето за тях книжката е фешън аксесоар за дамска чанта
      по колата те посрещат... по акъла изпращаха едно време...

      Comment


      • #4
        цъ цъ цъ цъ... момиче, откъде изкопа тая едноръка теория.. днес цял ден ще недоумавям дали пък не съм мъж
        Grande Amore: Alfa Romeo 159 1.9 JTD
        My Red Love
        AR 145 1.4 TS - ex

        Comment


        • #5
          цъ цъ цъ цъ... момиче, откъде изкопа тая едноръка теория.. днес цял ден ще недоумавям дали пък не съм мъж
          И аз така. Ама не сме.
          ALFA ROMEO 145 2.0 TD
          ALFA ROMEO 156 1.6 TS

          WEST SIDE

          Comment


          • #6
            дръндрънизми
            ако имаш удобно управление на волана и удобни скорости, и удобен подлакътник - само при нужда дясната ръка отива на волана
            ако достатъчно се влюбиш в колата, тя става... не знам какво става, ама мен си ми е такъв кеф, да си я карам и с такава лекота, да ми отговаря на леките движения на волана и сменянето на скоростите с 2 пръста
            дясната отива на волана само ако има сериозен десен завой или по-висока скорост
            захапалите волана ми изглеждат опасни, те са опасни, не знаят как да реагират, не познават колата и т.н.
            Ако парите ти стигат, значи нямаш въображение.
            AR 156, 1.6 TSpark 2000г на метан - R.I.P.

            Comment


            • #7
              то е ясно, че тази статия не описва всички, ами и аз също карам с една ръка в повечето случаи и определено чувствам колата като продължение на себе си, и паркирането вече съм го обиграла до съвършенство, обаче определено не беше лесно да свикна.....
              но не при всички е така! Както има мъже, които са опасни шофери, така има и жени, които се справят добре.
              Alfa Romeo Crosswagon Q4 ex ones: Alfa Romeo 166TS, Alfa Romeo 147 1.9JTD & 145 1,6 boxer

              Comment


              • #8
                В крайна сметка обаче всички спецове са единнодушни, че волана трябва да се държи с две ръце, положение на ръцете, като стрелките на часовника 15:15 часа или 11:10, без напрежение, с почти изправени ръце /лека чупка в лакътя/.Не да се залепиш върху него.Волана е необходимо да се държи по принцип с две ръце понеже тогава реакцията на шофьора ще бъде най добра, отделно заради внезапни моменти /пукане на гума, дупки, и т н/-тоест редки моменти, в които обаче трябва да има добра реакция.Тия неща са въпрос на навици-както свикнеш, така ще го правиш.
                Alfa Romeo 156,2.0TS 98 г.
                Нагоре по стълбата, която води надолу
                sigpic

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от fred
                  В крайна сметка обаче всички спецове са единнодушни, че волана трябва да се държи с две ръце, положение на ръцете, като стрелките на часовника 15:15 часа или 11:10, без напрежение, с почти изправени ръце /лека чупка в лакътя/.Не да се залепиш върху него.Волана е необходимо да се държи по принцип с две ръце понеже тогава реакцията на шофьора ще бъде най добра, отделно заради внезапни моменти /пукане на гума, дупки, и т н/-тоест редки моменти, в които обаче трябва да има добра реакция.Тия неща са въпрос на навици-както свикнеш, така ще го правиш.
                  това е така, но не може да бъде 100% правило, защото не може да държиш волана по един същи начи като шофираш в града или извънградско. Като бях на един safety event ни караха да държим волана по този начин, защото постоянно бяхме в разни екстремни ситуации, но и самия немски инструктор каза, че при нормално шофиране не е нужно да се държи така. Или с други думи добрият шофьор има различен стил на каране в различна обстановка и в различни автомобили
                  Alfa Romeo Crosswagon Q4 ex ones: Alfa Romeo 166TS, Alfa Romeo 147 1.9JTD & 145 1,6 boxer

                  Comment


                  • #10
                    Eстествено, човек мърда, шава, мени позизии, аз казвам като една основна стойка, не през цялото време само-но все пак всичко е до навика.
                    Alfa Romeo 156,2.0TS 98 г.
                    Нагоре по стълбата, която води надолу
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от fred
                      Eстествено, човек мърда, шава, мени позизии, аз казвам като една основна стойка, не през цялото време само-но все пак всичко е до навика.
                      да така е, на същия този event основната ми грешка беше, че постоянно се мърдам, все едно карам мотор, и инструктура постоянно ми казваше да стоя статично, ама аз какво да правя, като се чувствам едно цяло с автомобила и изпитвам нужда да се мърдам на завоите
                      Alfa Romeo Crosswagon Q4 ex ones: Alfa Romeo 166TS, Alfa Romeo 147 1.9JTD & 145 1,6 boxer

                      Comment


                      • #12
                        хахаха... много вярно има и в двете статии... особенно в първата...
                        Ръката ми е или на скоростния лост или просто е отпусната някаде... може би защото по цял ден стискам мишката с нея докато съм на работа и това е начин да релаксирам... знам ли...
                        Не става само с Алфа, требе и акъл...
                        Alfa 33 SW 89г. 1.7 IE 8V,
                        Alfa 33 91г. 1.3 RIP,

                        Hyundai Santamo 2000г. 2.0 16v

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от lyuli
                          Първоначално публикувано от fred
                          Eстествено, човек мърда, шава, мени позизии, аз казвам като една основна стойка, не през цялото време само-но все пак всичко е до навика.
                          да така е, на същия този event основната ми грешка беше, че постоянно се мърдам, все едно карам мотор, и инструктура постоянно ми казваше да стоя статично, ама аз какво да правя, като се чувствам едно цяло с автомобила и изпитвам нужда да се мърдам на завоите
                          E стила ти е явно с мърдане
                          Alfa Romeo 156,2.0TS 98 г.
                          Нагоре по стълбата, която води надолу
                          sigpic

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от fred
                            В крайна сметка обаче всички спецове са единнодушни, че волана трябва да се държи с две ръце, положение на ръцете, като стрелките на часовника 15:15 часа или 11:10, .
                            Хехе това в положение 15:15 двете ръце една върху друга ли са По принцип волана се държи с една ръка за да може другата да е свободна за разни полезни дейности, като да си бъркаш в носа и да се чешеш по пакета
                            sigpic
                            156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                            "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                            Comment


                            • #15
                              Яка статия! Има и много верни неща.
                              Alfa Romeo 159 SW Q-Tronic JTDm 150hp '09
                              ex Alfa Romeo 147 JTDm 120hp '05
                              ex Alfa Romeo 145 TS 103hp '97

                              Comment

                              Working...
                              X