Известие

Collapse
No announcement yet.

За или против АЕЦ - Белене

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от KGB
    ДА защо ли пък да не им плащаме на Канадците или Франсетата за нещото в което до тук сме вложили милиарди...ма нали трябва да целуваме гъза на някой

    Относно това за държавната собственост в енергииния сектор не ми се спори...

    Спокойно от АЕЦ Белене държавата ни ще е само на загуба, а ние на двойна загуба.
    не ти се спори, защото нямаш никакви аргументи извън комунистическата пропаганда!
    е ако искаш, вземи за пример Васко, който се обосновава с цифри и логични разсъждения, а не с пропагандни трикове ...

    и то не особено умели
    '04 Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 150cv heavily tunned
    '02 Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 150cv, remapped by Bobo
    '99 Alfa Romeo 145 1.6 TS 120cv - ex

    Comment


    • #17
      @петко
      ко да спориш
      по-умни то нас са го казали - ще си позволя да цитирам фридман - "The government solution to a problem is usually as bad as the problem."
      Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от valjo
        Първоначално публикувано от KGB
        ДА защо ли пък да не им плащаме на Канадците или Франсетата за нещото в което до тук сме вложили милиарди...ма нали трябва да целуваме гъза на някой

        Относно това за държавната собственост в енергииния сектор не ми се спори...

        Спокойно от АЕЦ Белене държавата ни ще е само на загуба, а ние на двойна загуба.
        не ти се спори, защото нямаш никакви аргументи извън комунистическата пропаганда!
        е ако искаш, вземи за пример Васко, който се обосновава с цифри и логични разсъждения, а не с пропагандни трикове ...

        и то не особено умели
        За разлика от теб аз не съм чуждопоклонник
        sigpic
        Най-бързата Българска Алфа на писта 147QVD, 159 2.4QVDm, Crosswagon Edition Nero, Aprilia SR 50 Tetsuya Harada Replica
        " Marco Cavigioli champion IRC 2WD with Fiat Grande Punto DIESEL"
        "Seat Leon TDI champion WTCC 2008"

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от KGB
          Първоначално публикувано от valjo
          Първоначално публикувано от KGB
          ДА защо ли пък да не им плащаме на Канадците или Франсетата за нещото в което до тук сме вложили милиарди...ма нали трябва да целуваме гъза на някой

          Относно това за държавната собственост в енергииния сектор не ми се спори...

          Спокойно от АЕЦ Белене държавата ни ще е само на загуба, а ние на двойна загуба.
          не ти се спори, защото нямаш никакви аргументи извън комунистическата пропаганда!
          е ако искаш, вземи за пример Васко, който се обосновава с цифри и логични разсъждения, а не с пропагандни трикове ...

          и то не особено умели
          За разлика от теб аз не съм чуждопоклонник
          ха, това е ебаси оффтопика
          аз съм "поклонник" на частната собственост и на това всеки да се оправя сам! а не да чака държавата или който и да е да го "оправи"
          та и затова ми хареса на Васко тезата за АЕЦ-а щото е икономически обоснована и създава рамка, в която хората да могат да се оправят сами

          ама ти тва няя го разбереш, сигурен съм
          '04 Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 150cv heavily tunned
          '02 Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 150cv, remapped by Bobo
          '99 Alfa Romeo 145 1.6 TS 120cv - ex

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от търтей
            @петко
            ко да спориш
            по-умни то нас са го казали - ще си позволя да цитирам фридман - "The government solution to a problem is usually as bad as the problem."
            Ако беше толкова просто...всеки щеше да е икономист.
            sigpic
            Най-бързата Българска Алфа на писта 147QVD, 159 2.4QVDm, Crosswagon Edition Nero, Aprilia SR 50 Tetsuya Harada Replica
            " Marco Cavigioli champion IRC 2WD with Fiat Grande Punto DIESEL"
            "Seat Leon TDI champion WTCC 2008"

            Comment


            • #21
              @Вальо,

              Аз не чакам някой да ме оправи за разлика от теб ...който разчита на САЩ, ЕС или там който и да е външен фактор да му оправи държавата.
              sigpic
              Най-бързата Българска Алфа на писта 147QVD, 159 2.4QVDm, Crosswagon Edition Nero, Aprilia SR 50 Tetsuya Harada Replica
              " Marco Cavigioli champion IRC 2WD with Fiat Grande Punto DIESEL"
              "Seat Leon TDI champion WTCC 2008"

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от KGB
                Първоначално публикувано от търтей
                @петко
                ко да спориш
                по-умни то нас са го казали - ще си позволя да цитирам фридман - "The government solution to a problem is usually as bad as the problem."
                Ако беше толкова просто...всеки щеше да е икономист.
                от секо дърво свирка не става факт

                но ако не си се сетил що точно фридман цитирам секъф спор е просто безмислен
                Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                Comment


                • #23
                  Спокойно господа, успокойте нервите. Винаги съм се възхищавал на спокойния и колегиален тон в този форум, моля Ви не го разваляйте!
                  Наистина ще ползвам темата като аргумент в един спор, така че Ви моля за аргументирани изказвания.
                  Благодая предварително!
                  Mitsubishi Outlander
                  Mitsubishi Space Star
                  Daihatsu Terios

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от Crusader
                    Спокойно господа, успокойте нервите. Винаги съм се възхищавал на спокойния и колегиален тон в този форум, моля Ви не го разваляйте!
                    Наистина ще ползвам темата като аргумент в един спор, така че Ви моля за аргументирани изказвания.
                    Благодая предварително!
                    ние сме си много спокойни
                    кажи какви аргументи ти трябват да ти ги сглобим
                    Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                    Comment


                    • #25
                      Ехееее не ми трябват сглобени аргументи, това го мога и сам, искам да усетя мнението на хората, които не са в региона. Ако е просто да се извадят аргументи - ще си отворя правителствения сайт, но те са едностранни и написани от експерти на които им е поставена конкретна задача, а именно да докажат ползатата от АЕЦ. Пък всички знаем че "когато човек иска да направи нещо търси начин, а когато не иска - търси оправдание" - беше го казал някакъв руски атомен физик /много подходящо нали?/. Не искам това, а искам разумно доводи ЗА и ПРОТИВ, все пак аз ще живея и работя тук нали?
                      Mitsubishi Outlander
                      Mitsubishi Space Star
                      Daihatsu Terios

                      Comment


                      • #26
                        @кръстоносец
                        това за сглобяването беше щега
                        но като гледам тук против няма

                        ти да не почваш работа в аец-а?
                        Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                        Comment


                        • #27
                          Не бате, за сега съм в армията и мисля да поостана, но завързах спор с един гурбетчия, дето е в Spain а и наче е нашанец и той почна да ми вади едни аргументи написани в Грийнпийс и тиражирани от разни природозащитници, та човекът не е на ясно нито с принципа на работа на реактор тип ВВЕР, нито с мерките за безопасност на една АЕЦ. почна да ми вади аргументи за Чернобил и т.н. /въпреки че там реактора е друг тип/. Взе да ми обяснява какво мислели Spain-ците по въпроса за АЕЦ, аз му казах че не важно кво мислят Spain-ците, а кво мислят българите, но исках да подкрепя твърдението си с извадка от хора, които не са в региона и не са преко заинтерсовани от АЕЦ.
                          Все очаквах положителни резултати , но това..... направо ме убихте, благодаря!
                          Mitsubishi Outlander
                          Mitsubishi Space Star
                          Daihatsu Terios

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от Crusader
                            Все очаквах положителни резултати , но това..... направо ме убихте, благодаря!

                            гринпиис са ... - атомната централа при правилна експлоатация е най- екологичната електроцентрала - ама иди обяснявай
                            чернобил е гръмнал поради кретения - правят тестово спиране на реакторите ама ... кой бил препил кой си бил оставил ръцете ... - имаше много добър филм по дискавъри на тази тема
                            и прочее

                            прати му по-здрави на гурбетчията
                            Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                            Comment


                            • #29
                              Радиофобията след Чернобил

                              Повратна точка в бавно подобряващото се обществено отношение към ядрената енергетика е аварията на четвърти блок на Чернобилската АЕЦ на 26 април 1986 г. в 1 часа, 23 минути и 48 секунди, малко след полунощ.

                              Взривилият се реактор е тип РБМК, което е цивилната версия на реакторите близо до Челябинск за производство на плутоний-239 вследствие на залавяне на неутрон от уран-238 и два последователни бета-разпада. Реакторът е без корпус, от канален тип. Активната зона е с размери приблизително 7 м височина и 12 м в диаметър. Реакторът се състои от 2 000 тона ядрено чист графит и 196 тона уранов двуокис в 1693 вертикални канала, урановият двуокис е в циркониеви тръбички, по 18 във всеки канал. Каналите се охлаждат от вода, която в горната част на зоната кипи, парата се сепарира и постъпва в турбината - т.е. схемата е едноконтурна. Основните недостатъци на тези реактори до 1986 г. са положителният паров коефициент на реактивност (т.е. колкото повече има пара, толкова се повишава мощността на реактора) и наличието на голям брой слабо свързани една с друга “миниактивни зони”, което усложнява управлението на тези реактори. Подобни по размери са газ-графитовите реактори МАГНОКС в Англия и усъвършенстваните газ-графитови реактори в САЩ и други страни.

                              Основните причини за аварията са изброените конструктивни недостатъци, драстичното неспазване на редица правила на експлоатация на реактора и недостатъчната квалификация на персонала. Операторите добре познават техническата част на централата, но имат недостатъчни познания по физичните особености на конкретния тип реактор. Един от парадоксите на аварията е, че за непосредствена причина за взрива се счита натискането на бутона на аварийната защита от оператора след довеждането на реактора до крайно нестабилно състояние с изключени всички основни защити. Поради наличието на отражателна наставка в долния край на поглъщащите елементи, в първите секунди от спускането се подобряват условията за верижна реакция, “вкарва” се положителна реактивност, което е довело до парообразуване, повишаване на мощността, допълнително парообразуване, повишаване на налягането, скъсване на тръбички, общо кипване, отново повишаване на мощността. Ограниченията на верижната реакция са само поради обратната отрицателна връзка по температура на горивото.

                              В резултат се получава пик по мощност (може би два пика) като в рамките на около период от около 1 с се повишава мощността около 100 пъти над номиналната. Като последица от повишаване на температурата е възможно и отделянето на водород от т.н. пароциркониева реакция и последващ химически взрив. Горната бетонна плоча на реактора (2000 тона) е повдигната и остава във вертикално положение, основната част от горивните касети са разрушени и огромни количества радиоактивни изотопи са изхвърлени в атмосферата и около реактора.

                              Според съвременни модели на аварията след натискане на бутона ‘АЗ’ поради голямото импулсно натоварване на горивото е настъпило взривно разрушаване на топлоотделящите елементи с последващо повишаване на налягането в контура от разрушението на ТОЕ и взаимодействието на горивото с водата, масивно разкъсване на контура (паров взрив) и разрушение на активната зона. За кратко време - около секунда - коефициентът на размножение е достигнал стойности около 1.01 - 1.02, което означава неуправляема верижна реакция.

                              Поради остатъчното енергоотделяне на останалото в реактора около 90 % от горивото (има и други съществено различаващи се оценки), около 30 MW няколко часа след аварията, постепенно се повишава температурата и в резултат на това се възпламенява графитът. Случва се възможно най-лошото - създават се условия не само за локално замърсяване около централата, но и за трансграничен пренос поради мощната гореща струя газове от горящия графит, която увлича част от горивото и в резултат на това се пренасят радиоактивни продукти на делене и трансурани на хиляди километри от централата. Аварията в Чернобил поставя горна граница за възможно най-тежка реакторна авария - отворен реактор, запалена зона и натрошено гориво.


                              Абсолютно си прав че некадърността и безхаберието са довели до тази катастрофа! Извеинете ме за малко дулгият пост, но дано Ви е интересно!
                              Mitsubishi Outlander
                              Mitsubishi Space Star
                              Daihatsu Terios

                              Comment


                              • #30
                                Две събития от последните дни показват, че светът продължава да се раздвоява между нуждата от употребата на атома за добив на енергия и страха от разрушителната му сила, писа в. “Файненшъл таймс”. Произнасяйки фразата “С Божията благословия” в неделя украинският президент Леонид Кучма откри първия ядрен реактор в страната след катастрофата в Чернобил през 1986 г. и призван да й осигури благоденствие. Киев се надява по този начин да стане енергиен мост между Изтока и Запада и важен износител на електроенергия. Настроенията в Япония пък в понеделник бяха на обратния полюс. Ентусиазмът на страната относно употребата на ядрената енергия, вече намален от инциденти и случаи с фалшифициране на нивото на сигурността, спадна още повече, след като петима души загинаха при изпускане на пара от ядрен реактор. Това се оказа и най-тежкият инцидент в японска АЕЦ.

                                Оптимизмът относно ползването на ядрената енергия понесе сериозни удари от влизането в експлоатация на първата АЕЦ “Калдър хол” във Великобритания през 1956 г. Мнението беше, че тези централи ще генерират толкова евтина електроенергия, че цената й едва ли ще може да бъде изчислявана. Подкрепата за използването на атомната енергия обаче беше подрита значително от инцидентите в “Три майл айлънд” в САЩ през 1979 г. и в Чернобил, като радиацията от последната стигна и до Острова.

                                Сега въпреки инциденти като този в Япония и нуждата ядрените централи да бъдата защитени от терористични атаки ядрената енергетика отново влиза в дневния ред на политиците от много страни. Притесненията относно наличието и стойността на алтернативните източници на енергия, както и съмненията дали глобалното затопляне може да бъде спряно без употребата на атомна енергия, все повече убеждават правителствата да преосмислят ядрената си политика.

                                В САЩ, където последният ядрен реактор беше въведен в експлоатация през 1996 г., президентът Буш иска нова централа да заработи до 2010 г. Във Великобритания, където всички ядрени реактори освен един трябва да спрат работа до 2023 г., премиерът Блеър заяви през юли пред парламентарна комисия, че макар и правителството да не е одобрило изграждането на ново поколение ядрени централи, той самият е на мнение, че Лондон не бива за затръшва тази врата. Той призна, че Вашингтон го притиска да преразгледа ядрената алтернатива.

                                Франция, която добива 75 процента от електричеството си от АЕЦ, планира да изгради нов тип реактор EPR, за да осигури държавната енергийна компания “Електрисите дю Франс” (Electricite de France) с проверена нова технология, когато тя започне да спира съществуващите сега мощности около 2015 г. Във Финландия “Арева” (Areva) и “Сименс” (Siemens) спечелиха договор на стойност 3 млрд. евро за изграждане на EPR. В Германия лидерите на опозиционните ХДС и ХДС Ангела Меркел и Едмунд Щойбер дадоха да се разбере, че ще позволят на ядрените централи в страната да продължат да работят и след 2021 г. Германските АЕЦ трябва да бъдат извадени тогава от експлоатация по силата на споразумение между производителите не електричество и правителството на социалдемократа Герхард Шрьодер.

                                В някои бързорастящи азиатски икономики нуждите са още по-големи. По данни на Световната ядрена асоциация от 30 строящи се ядрени реактори 18 са в Югоизточна Азия. Китай, Индия и Южна Корея също имат големи строителни програми.

                                Дори в Швеция, една от първите държави, провели референдум за употребата на ядрен енергия още през 1980 г. и одобрили спиранто да своите АЕЦ до 2010 г., общественото мнение постепенно връща подкрепата си за атома. Анкета, проведена от университета в Гьотеборг миналия октомври, показа, че 46 процента искат съществуващите сега 11 реактора да продължат да работят, само 34 подкрепят спирането им, а 15 процента дори искат да бъдат изградени нови реактори.

                                Зад преосмислянето на ядрената политика на много държави всъщност лежат опасенията за постоянното нарастване на нуждите от енергия. Повишените цени на петрола разкриха потенциала от възможни неприятни изненади и извикаха спомена за ценовия петролен шок от 70-те години. Според еврокомисаря по енергетиката Лойола де Паласио ядрената енергия е в състояние да гарантира на Европа стабилност на цените на енергията и на доставките. На Запад нарастват и опасенията за т.нар. енергиен микс, в частност твърде широката употреба на природен газ. Само във Великобритания около 38 процента от електроцентралите работят със синьо гориво срещу практически нито една през 1990 г. На Острова смятат, че през 2025 г. 70 процента от електричеството на Острова ще се произвежда от захранвани с газ електроцентрали. Нараства употребата на газ за електропроизводство и в САЩ, но това поражда и опасения. Според Кайл Макслероу, зам.-министър на енергетиката, “зависимостта от един тип гориво застрашава енергийния сектор и ядрената енергетика трябва да остане ключова от американското енергийно портфолио”.

                                Междувременно ядрените инженери разработват нови реактори, за да изкушат света да се върне към ядрената енергетика. Те предлагат централи, които са евтини за изграждане, по-ефективни и по-сигурни. Макар и ядрената енергетика за граждански цели да е вече на половин век, едва сега тя е на път да създаде реактор от трето поколение. И досега тя разчита на реакторите от второ поколение, проектирани през 50-те и 60-те години. Те обаче са сложни и скъпи и в началото на ХХІ век трудно се конкурират с евтините газови генератори.

                                Създадените реактори от трето поколение разчитат по-малко на електрически и механични системи за защита и повече на характеристики като гравитация, естествена конвекция и компресиран газ. Това пък ги прави по-прости и по-сигурни. Пример за такъв е AP1000, който “Уестингхаус” (Westinghouse) възнамерява да строи в САЩ и Велиобритания. Според британския Физически институт AP1000 е наполовина по-малък от съответния реактор второ поколение и се нуждае от два пъти по-малко оборудване и тръби. Това от своя страна намалява стойността на произвежданото електричество до 24 лири за мегават/час на Острова или 35 долара в САЩ.

                                Повечето от тези модерни реактори обче ще бъдат изградени в Азия. Според Световната ядрена асоциация първите влезли в употреба през 1996 г. реактори от трето поколение са японските “Кавазаки-Карива” 6 и 7, разработени съвместно от “Дженеръл илектрик” и “Хитачи” и “Тошиба”. Южна Корея изгражда два реактора въз основа на дизайна на “Уестингхаус”, които ще заработят през 2010 г. Консорциум от компании от 10 държави пък подготвя вече и реактор от четвърто поколение, който да бъде готов към 2015 г. Най-революционна все пак си остава идеята за реактор въз основа на ядрения синтез. Експертите обаче са на мнение, че подобен реактор едва ли ще влезе в експлоатация преди 2050 г.
                                Mitsubishi Outlander
                                Mitsubishi Space Star
                                Daihatsu Terios

                                Comment

                                Working...
                                X