Известие

Collapse
No announcement yet.

Има ли значение теглото за спирачния път

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Теглото винаги е фактор......
    "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
    F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

    Comment


    • #17
      За пълни глупости се разправяте. Масата не зная, но теглото определено има значение за спирането. Теоретичната физика не се прилага на практика, тя затова си е теоретична.

      Сърцата са по-капризни от умовете.

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от DerMeister Покажи съобщение
        Еми той това е казал човека бе. Зависи от коефициента на триене, който се определя от много фактори, сред които "каква е гумата и какво е състоянието на пътната настилка".

        Ако не вервате, хванете и поразучете научна и техническа литература по въпроса. Масата не оказва влияние на спирачният път. Оказва влияние на това колко лесно се постига максималното спирачно усилие. Демек ако спирачките на колата не са с натискане и сила, ами с копче Включено/Изключено и имаме свръх мощна серво система, колкото и да натоварите колата, тя все ще си спира за еднакво разстояние.

        Иначе ДА, ако си натоварите колата с 1 тон зеле, ще спира по-зле. Как не правите разлика между това, което твърди оплютият колега и това, за което вие говорите?
        я пак помисли какво каза ?

        ще ти направя аналогия на това, което каза

        ако тежиш 3.5 тона ама имаш 100 лева ше моеш са напииш кат прасе без проблеми, ама ако имаш 1000 лева пак ши са напииш като прасе без проблеми

        единствения проблем в тази теория е, че човек тежащ 3.5 тона не съществува

        по същата причина както каза някой от предните постове - Q7-ците не ги правят с картонени изрезки вместо спирачни дискове, ами ги правят с огромни тави едва ли не

        колкото по голяма е масата на един обект, който се движи в дадена посока, толкова по-голямо противодействие е нужно за да спре съответното движение - елементарна механика, която ако не се лъжа се учи още в про-гимназията
        sigpic
        днес съм в почивка ---

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от Stoyan Georgiev Покажи съобщение
          я пак помисли какво каза ?

          ще ти направя аналогия на това, което каза

          ако тежиш 3.5 тона ама имаш 100 лева ше моеш са напииш кат прасе без проблеми, ама ако имаш 1000 лева пак ши са напииш като прасе без проблеми

          единствения проблем в тази теория е, че човек тежащ 3.5 тона не съществува

          по същата причина както каза някой от предните постове - Q7-ците не ги правят с картонени изрезки вместо спирачни дискове, ами ги правят с огромни тави едва ли не

          колкото по голяма е масата на един обект, който се движи в дадена посока, толкова по-голямо противодействие е нужно за да спре съответното движение - елементарна механика, която ако не се лъжа се учи още в про-гимназията
          Добре де, на мен ми казваш да се замисля, а ти не мислиш като ми опонираш за нещо, което и аз твърдя, че е така. По-горе написах, че масата не влияе върху това колко е спирачния път, ами върху това колко лесно ТИ ще успееш да спреш колата. Тука се спори точно за теоретичната част на въпроса, а не за практическата. Спирачен път се изчислява без маса. Спирачното усилие, за да се постигне максимално къс спирачен път се влияе от масата. Не мога да разбера как никой не се опитва да се замисли за какво иде реч ами отсича директно, че понеже той не можел да си спре колата като е натоварена, начи масата влияе. Ми да влияе, ама казусът е друг.

          Аз за това споря, колегата от Фиат форума, който е повдигнал въпроса да си спори за каквото си иска. Леко ироничните изказвания за прогимназията няма нужда от тях, а аналогията ти не е подходяща въобще.
          Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
          Mazda 6 2.3 2005
          sigpic

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от DerMeister Покажи съобщение
            Добре де, на мен ми казваш да се замисля, а ти не мислиш като ми опонираш за нещо, което и аз твърдя, че е така. По-горе написах, че масата не влияе върху това колко е спирачния път, ами върху това колко лесно ТИ ще успееш да спреш колата. Тука се спори точно за теоретичната част на въпроса, а не за практическата. Спирачен път се изчислява без маса. Спирачното усилие, за да се постигне максимално къс спирачен път се влияе от масата. Не мога да разбера как никой не се опитва да се замисли за какво иде реч ами отсича директно, че понеже той не можел да си спре колата като е натоварена, начи масата влияе. Ми да влияе, ама казусът е друг.

            Аз за това споря, колегата от Фиат форума, който е повдигнал въпроса да си спори за каквото си иска. Леко ироничните изказвания за прогимназията няма нужда от тях, а аналогията ти не е подходяща въобще.
            представи си следния случай - имаш 2 коли тежащи 2 тона, едната с 1 тон товар отгоре

            и двете са с едни и същи спирачки, които биват задействани по едно и също време с максимално усилие (еднакво максимално усилие) без да се блокиарт колелата

            айде сега ми кажи, коя от двете коли ще спре по-бързо/рано/за по-малко разстояние

            в автомобилните спортове хората олекотяват колите именно защото това позволява да се спира по-късно в завой..

            дори не виждам за какво спорим вмомента при положение, че на черното казвате бяло а на бялото черно
            sigpic
            днес съм в почивка ---

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от DerMeister Покажи съобщение
              Добре де, на мен ми казваш да се замисля, а ти не мислиш като ми опонираш за нещо, което и аз твърдя, че е така. По-горе написах, че масата не влияе върху това колко е спирачния път, ами върху това колко лесно ТИ ще успееш да спреш колата. Тука се спори точно за теоретичната част на въпроса, а не за практическата. Спирачен път се изчислява без маса. Спирачното усилие, за да се постигне максимално къс спирачен път се влияе от масата. Не мога да разбера как никой не се опитва да се замисли за какво иде реч ами отсича директно, че понеже той не можел да си спре колата като е натоварена, начи масата влияе. Ми да влияе, ама казусът е друг.

              Аз за това споря, колегата от Фиат форума, който е повдигнал въпроса да си спори за каквото си иска. Леко ироничните изказвания за прогимназията няма нужда от тях, а аналогията ти не е подходяща въобще.
              Колега виждам че обесняваш доста смислено и разбираемо.. и до тук почти се убедих че масата няма значение за спирането, а има значение спирачното усилие. Ами ок де .. ама нали казваме че коли с различна маса, но ВСИЧКО друго еднакво, ще спрат еднакво, при ЕДНИ И СЪЩИ условия? Но вие пропускате 1 много малка подробност, и си затваряте очите като казвате че просто за леката кола по лесно се постига максимално спирачно усилие, за по тежката - по-трудно, това значи че за по-леката кола ние прилагаме по малко сила на натиск върху накладките (да кажем примерно 500kN), а при по тежката кола, за да се накара колелото посредством накладката да се забави толкова колкото на по-леката кола, ни трябва доста повече сила, толкова че може да е извън човешките възможности (примерно 800kN). Т.е. ако на по тежката кола ние също приложим 500kN (колкото да предоложим може 1 средностатистически човек), това не е достатъчно силно, и колата спира по бавно, т.е. вие твърдите че ще спрат еднакво при еднакви условия, но не поставяте колата в такива.... а казвате, ако можеше само на по тежката кола да се натисне по-силно педала... да ама това еднакви условия ли са? Не! Т.е. вие доказахте че ако на по-тежката кола, приложим по голямо спирано усилие, тя ще спре еднакво с по леката, която сме приложили по малко спирачно усилие..
              147 2.0 Selespeed 51%Sofia Driving
              Stilo 1.6 - ex 75%Sofia Driving
              156 2.4 JTD - ex

              Comment


              • #22
                за да е коректна задачата спирачното условие и силите на триене сд пътя трябва да са еднакви
                смятайте пак
                Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                Comment


                • #23
                  точно когато стане коректна задачата.. да са еднакви спирачното усилие и силите на триене с пътя отговора ни мисля че има нужда да се коментира
                  147 2.0 Selespeed 51%Sofia Driving
                  Stilo 1.6 - ex 75%Sofia Driving
                  156 2.4 JTD - ex

                  Comment


                  • #24
                    Я вземете да тръгнете от тук E=m.c2. Крие се нещо много съществено в тази формула. Derry ви го е казал много хубаво: "Теоретичната физика не се прилага на практика, тя затова си е теоретична."
                    The greatest of all scientific hobbies!

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от Gh0stRider Покажи съобщение
                      Колега виждам че обесняваш доста смислено и разбираемо.. и до тук почти се убедих че масата няма значение за спирането, а има значение спирачното усилие. Ами ок де .. ама нали казваме че коли с различна маса, но ВСИЧКО друго еднакво, ще спрат еднакво, при ЕДНИ И СЪЩИ условия? Но вие пропускате 1 много малка подробност, и си затваряте очите като казвате че просто за леката кола по лесно се постига максимално спирачно усилие, за по тежката - по-трудно, това значи че за по-леката кола ние прилагаме по малко сила на натиск върху накладките (да кажем примерно 500kN), а при по тежката кола, за да се накара колелото посредством накладката да се забави толкова колкото на по-леката кола, ни трябва доста повече сила, толкова че може да е извън човешките възможности (примерно 800kN). Т.е. ако на по тежката кола ние също приложим 500kN (колкото да предоложим може 1 средностатистически човек), това не е достатъчно силно, и колата спира по бавно, т.е. вие твърдите че ще спрат еднакво при еднакви условия, но не поставяте колата в такива.... а казвате, ако можеше само на по тежката кола да се натисне по-силно педала... да ама това еднакви условия ли са? Не! Т.е. вие доказахте че ако на по-тежката кола, приложим по голямо спирано усилие, тя ще спре еднакво с по леката, която сме приложили по малко спирачно усилие..
                      Аз нищо не доказвам, защото не съм достатъчно компетентен, само изказвам мнение.
                      Когато колата е 1000кг., при натиск 500kN, тя спира за 100метра.
                      Когато е 2000кг. не успяваш да приложиш 500kN, защото е по-тежка, но успееш ли, тя пак ще спре за 100 метра. Така си обяснявам аз този доста интересен казус. С радост бих се обявил за глупав, ако някой ми обясни, че греша, защото искам да знам точно как седят нещата.
                      Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
                      Mazda 6 2.3 2005
                      sigpic

                      Comment


                      • #26
                        ти въпросните примерни 500kN си ги прилагаш винаги, щото толкова си можем, но за по тежката те не стигат за да спрат колелото, по тежката е с по голяма инерция, съответно повече от 500kN ти трябват за да можеш да сътвориш спиране със същата скорост
                        147 2.0 Selespeed 51%Sofia Driving
                        Stilo 1.6 - ex 75%Sofia Driving
                        156 2.4 JTD - ex

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от Gh0stRider Покажи съобщение
                          ти въпросните примерни 500kN си ги прилагаш винаги, щото толкова си можем, но за по тежката те не стигат за да спрат колелото, по тежката е с по голяма инерция, съответно повече от 500kN ти трябват за да можеш да сътвориш спиране със същата скорост
                          Тц, не можеш да ги приложиш, понеже педала ти се съпротивлява като магаре на мост и те не стигат до колелата.
                          Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
                          Mazda 6 2.3 2005
                          sigpic

                          Comment


                          • #28
                            ами именно.. съпротивлява се, но това е друга тема защо е така, ти с твоя собствен крак да не би да имаш различна сила според това в коя кола си седнал ти винаги с твоя крак прилагаш сила от 500kN и точка.. това е силата която се прилага ! Просто ако на по лека кола с толкова блокираш колелата даже.... на по тежката колкото и да се напъваш може и да не успееш... и точно това идва от масата, но ВИНАГИ прилагаш 500 , просто изпускаш факта че 1вото звено е човешкия крак, след това накладката и т.н.
                            147 2.0 Selespeed 51%Sofia Driving
                            Stilo 1.6 - ex 75%Sofia Driving
                            156 2.4 JTD - ex

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от DerMeister Покажи съобщение
                              Тц, не можеш да ги приложиш, понеже педала ти се съпротивлява като магаре на мост и те не стигат до колелата.
                              Какво общо има по дяволите съпротивлението на педала с масата на колата? Моля да се изказват само хора занимавали се с механика по темата- другите са просто некомпетентни и мнението им не е меродавно!



                              Спирачният път зависи от спирачното ускорение в неговата формула масата не играе. НО това обратно ускорение зависи от силите на триене, а те са F = µ * FN , а пък FN (Normalkraft) зависи силно от масата..... Не е толкова сложно стига да му се чете на човек!

                              А пък най- малкото Fспирачно=маса х ускорение !
                              Last edited by Mind_Control; d.m.y г., 11:37.
                              Lexus IS200

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от DerMeister Покажи съобщение
                                Аз за това споря, колегата от Фиат форума, който е повдигнал въпроса да си спори за каквото си иска.
                                Ми то това е проблема, че всеки си спори за различни неща пък искаме да се убедим един друг.

                                PS: Само не се карайте като при нас че стана грозна картинка.
                                FIAT Bravo 1.9 JTD

                                Comment

                                Working...
                                X