Известие

Collapse
No announcement yet.

Има ли значение теглото за спирачния път

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Значи вече спокойно може да седнем на масата.
    Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
    Lancia Kappa JTD '98 -

    Comment


    • #62
      Първоначално публикувано от DerMeister Покажи съобщение
      Когато колата е 1000кг., при натиск 500kN, тя спира за 100метра.
      Когато е 2000кг. не успяваш да приложиш 500kN, защото е по-тежка, но успееш ли, тя пак ще спре за 100 метра. Така си обяснявам аз този доста интересен казус. С радост бих се обявил за глупав, ако някой ми обясни, че греша, защото искам да знам точно как седят нещата.
      Голяма тема голямо четене падна
      Силата която прилагаш е абсолютно една и съща. Това е силата с която накладките стискат диска тотално грешно изказване на DerMeister дали се опитваш да спреш с ръка Трабант или влак силата ти е все една а резултата . . отговори си сам.
      sigpic
      156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
      "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

      Comment


      • #63
        Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
        Голяма тема голямо четене падна
        Силата която прилагаш е абсолютно една и съща. Това е силата с която накладките стискат диска тотално грешно изказване на DerMeister дали се опитваш да спреш с ръка Трабант или влак силата ти е все една а резултата . . отговори си сам.
        Силата, която водача прилага е една и съща, но според мен силата приложена на педала не е правопропорционална на силата, която накладките прилагат на дисковете и затова ти е нужна по-голяма сила на педала при по-тежка кола, за да постигнеш същата сила на дисковете. Не знам дали е така, но аз от там изхождам. Просто за мен твърдението, че масата не влияе е вярно и се опитвам да си обясня защо тогава, АЗ не мога да го докажа с колата си.
        Last edited by DerMeister; d.m.y г., 19:03.
        Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
        Mazda 6 2.3 2005
        sigpic

        Comment


        • #64
          Та който е на мнение като мен, че масата не влияе и е по-умен от мен, да разсъждава над казуса, че ми е е интересно.

          По-тежката кола, има по-добро сцепление с пътя и би трябвало да спре за същото разстояние, ако приложиш същата сила на спиране, понеже теорията(и формулите) е, че по-голямата маса се компенсира от по-доброто сцепление. Защо тогава колите ни като са натоварени не спират за същото разстояние? Или всъщност спират, а ние си мислим, че не спират. хаха Дали при натискане на педала на по-тежката кола, нещо се губи някъде?
          Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
          Mazda 6 2.3 2005
          sigpic

          Comment


          • #65
            Първоначално публикувано от DerMeister Покажи съобщение
            Силата, която водача прилага е една и съща, но според мен силата приложена на педала не е правопропорционална на силата, която накладките прилагат на дисковете и затова ти е нужна по-голяма сила на педала при по-тежка кола, за да постигнеш същата сила на дисковете. Не знам дали е така, но аз от там изхождам. Просто за мен твърдението, че масата не влияе е вярно и се опитвам да си обясня защо тогава, АЗ не мога да го докажа с колата си.
            Ами аз това ти обяснявам, че накладките стискат диска с едно и също усилие просто при тежка кола не могат да го спрат
            sigpic
            156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
            "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

            Comment


            • #66
              Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
              Ами аз това ти обяснявам, че накладките стискат диска с едно и също усилие просто при тежка кола не могат да го спрат
              Е да ама ако си прав, излиза, че масата е от значение и не ме устройва. Голем смех с тая тема, увъртех се.
              Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
              Mazda 6 2.3 2005
              sigpic

              Comment


              • #67
                До колкото проучвам тука, също фактор за неприложимостта на теорията, че масата не влияе е, че при по тежки коли, многобройните сили на триене между кво ли не при спиране се променят при загряването на накладки, гуми, дискове и т.н. и съответно не могат да си вършат пълноценно работата. Следователно както сам казах, в реални условия масата влияе, никога не съм го и отричал, но все пак за теоретичната част, за която аз споря, си оставам на мнение, че масата не влияе. Мерси за вниманието и лека вечер.
                Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
                Mazda 6 2.3 2005
                sigpic

                Comment


                • #68
                  DerMeister а инерцията броиш ли я? Защото тя е тази, която ти пречи да спреш по-бързо. Една е инерцията при спиране когато засилиш 10кг, и съвсем друга когато засилиш 1000кг.
                  The greatest of all scientific hobbies!

                  Comment


                  • #69
                    Колкото по голяма маса - толкова по-големи инерционни сили при спиране, които трябва да преодолее спирачката.....
                    sigpic166 TS 2.0 1999 ГИ

                    Comment


                    • #70
                      Първоначално публикувано от DerMeister Покажи съобщение
                      До колкото проучвам тука, също фактор за неприложимостта на теорията, че масата не влияе е, че при по тежки коли, многобройните сили на триене между кво ли не при спиране се променят при загряването на накладки, гуми, дискове и т.н. и съответно не могат да си вършат пълноценно работата. Следователно както сам казах, в реални условия масата влияе, никога не съм го и отричал, но все пак за теоретичната част, за която аз споря, си оставам на мнение, че масата не влияе. Мерси за вниманието и лека вечер.
                      Застани пред влака с протегната напред ръка и табела в другата с надпис:
                      "ВЧЕРА ПО СЪЩИЯ НАЧИН СПРЯХ ВЕЛОСИПЕД ТВОЯТА МАСА НЕ ЗНАЧИ НИЩО"
                      после ако постовете ти секнат изведнъж ще си извадим извод от проведения научен експеримент
                      sigpic
                      156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                      "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                      Comment


                      • #71
                        Малееее, пет страници тема за да откриете една истина дето първият тираджия можеше да Ви я каже...
                        Last edited by Crusader; d.m.y г., 20:26.
                        Mitsubishi Outlander
                        Mitsubishi Space Star
                        Daihatsu Terios

                        Comment


                        • #72
                          Първоначално публикувано от Crusader Покажи съобщение
                          Малееее, пет страници тема за да откриете една истина дето оървият тираджия можеше да Ви я каже...
                          Подкрепям и честно казано се чудя как шофьор задава този въпрос. Не се изизква да занеш някакава наука из основи, че да го усетиш докато шофираш
                          The greatest of all scientific hobbies!

                          Comment


                          • #73
                            Явно никой не успя да осъзнае, че казусът е теоритичен и е доказуем при определени условия. На мен ми беше интересно защо на практика има разминаване.
                            Най-добре да се заключи темата, че освен да ме изкарат луд или да се скарат някои хора, друго няма да излезе.
                            Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
                            Mazda 6 2.3 2005
                            sigpic

                            Comment


                            • #74
                              Първоначално публикувано от DerMeister Покажи съобщение
                              Явно никой не успя да осъзнае, че казусът е теоритичен и е доказуем при определени условия. На мен ми беше интересно защо на практика има разминаване.
                              Най-добре да се заключи темата, че освен да ме изкарат луд или да се скарат някои хора, друго няма да излезе.
                              сега ще ти обясня защо теорията ти куца - а няма никакво разминаване

                              теорията ти се гради на това, че накладките и дисковете зацепват и в двата случая еднакво

                              това далеч не е така

                              представи си следната ситуация:

                              1 кола по-тежка
                              1 кола по-лека

                              обстановка - идеална, приемаме че гумите не губят сцепление

                              да кажем върху дисковете и на едната и на другата кола бъде упражнена сила Х

                              тъй като едната е по-тежка от другата силата с която дисковете се въртят е доста по-голяма от силата, с която дисковете на другата кола се въртят

                              следователно въпреки силата, която се упражнява върху дисковете на колите да са еднакви на едните им отнема повече време да спрат, защото когато спирачките се задействат на максимум дисковете не зацепват веднага, а благодарение на силите на триене забавят постепенно, съответно тези , които имат повече инерция спират по-бавно


                              същото е ако държиш двама, които се опитват да се отскубнат от теб - хванал си ги с абсолютно еднаква сила, но просто единия е по-силен от другия - съответно силата която е нужна да спреш по-лекия е недостатъчна за да спреш по-тежкия


                              съжалявам ако е много неразбираемо, просто да го напише човек е доста по-трудно от колкото да го обясни на глас
                              Last edited by Stoyan Georgiev; d.m.y г., 21:07.
                              sigpic
                              днес съм в почивка ---

                              Comment


                              • #75
                                Ти сам си казал, че твоят теретичен казус е доказуем само в определен случай. Този случай обаче изолира много фактори влияещи върху един реален спирачен път, че дори и в някои слуаи в разрез с някои времеви и пространствени закони. Ако все пак искаш да получиш конкретен отговор на този излоран случай задай някакави параметри в противен случай наистина ще се избием и изпокараме, защото така всеки ще взима предвид нещо различно от другия.
                                The greatest of all scientific hobbies!

                                Comment

                                Working...
                                X