If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
сега ще ти обясня защо теорията ти куца - а няма никакво разминаване
теорията ти се гради на това, че накладките и дисковете зацепват и в двата случая еднакво
това далеч не е така
представи си следната ситуация:
1 кола по-тежка
1 кола по-лека
обстановка - идеална, приемаме че гумите не губят сцепление
да кажем върху дисковете и на едната и на другата кола бъде упражнена сила Х
тъй като едната е по-тежка от другата силата с която дисковете се въртят е доста по-голяма от силата, с която дисковете на другата кола се въртят
следователно въпреки силата, която се упражнява върху дисковете на колите да са еднакви на едните им отнема повече време да спрат, защото когато спирачките се задействат на максимум дисковете не зацепват веднага, а благодарение на силите на триене забавят постепенно, съответно тези , които имат повече инерция спират по-бавно
същото е ако държиш двама, които се опитват да се отскубнат от теб - хванал си ги с абсолютно еднаква сила, но просто единия е по-силен от другия - съответно силата която е нужна да спреш по-лекия е недостатъчна за да спреш по-тежкия
съжалявам ако е много неразбираемо, просто да го напише човек е доста по-трудно от колкото да го обясни на глас
Много добре казано ! точно това говоря цял ден, но ето го тук синтесирано, кратко и ясно
147 2.0 Selespeed51%Sofia Driving Stilo 1.6 - ex 75%Sofia Driving 156 2.4 JTD - ex
сега ще ти обясня защо теорията ти куца - а няма никакво разминаване
теорията ти се гради на това, че накладките и дисковете зацепват и в двата случая еднакво
това далеч не е така
представи си следната ситуация:
1 кола по-тежка
1 кола по-лека
обстановка - идеална, приемаме че гумите не губят сцепление
да кажем върху дисковете и на едната и на другата кола бъде упражнена сила Х
тъй като едната е по-тежка от другата силата с която дисковете се въртят е доста по-голяма от силата, с която дисковете на другата кола се въртят
следователно въпреки силата, която се упражнява върху дисковете на колите да са еднакви на едните им отнема повече време да спрат, защото когато спирачките се задействат на максимум дисковете не зацепват веднага, а благодарение на силите на триене забавят постепенно, съответно тези , които имат повече инерция спират по-бавно
същото е ако държиш двама, които се опитват да се отскубнат от теб - хванал си ги с абсолютно еднаква сила, но просто единия е по-силен от другия - съответно силата която е нужна да спреш по-лекия е недостатъчна за да спреш по-тежкия
съжалявам ако е много неразбираемо, просто да го напише човек е доста по-трудно от колкото да го обясни на глас
Тя теорията не е моя, аз само я подкрепям иили по-точно ми се струва интересна и логична. Та теорията да обобщя за пореден път е следната: Колата се движи от една сила и за да спре и трябва друга сила, която се поражда поради съпротивлението между гумите и асфалта. Ако колата е по-тежка N пъти, силата, която трябва да я спре трябва да е N пъти по-голяма. Тази сила е силата на триене, а силата на триене зависи от масата на колата => щом масата е N пъти по-голяма, то и триенето е N пъти по-голямо => няма нужда от по-голяма сила върху дисковете.
Тя теорията не е моя, аз само я подкрепям иили по-точно ми се струва интересна и логична. Та теорията да обобщя за пореден път е следната: Колата се движи от една сила и за да спре и трябва друга сила, която се поражда поради съпротивлението между гумите и асфалта. Ако колата е по-тежка N пъти, силата, която трябва да я спре трябва да е N пъти по-голяма. Тази сила е силата на триене, а силата на триене зависи от масата на колата => щом масата е N пъти по-голяма, то и триенето е N пъти по-голямо => няма нужда от по-голяма сила върху дисковете.
ама триенето е по голямо само ако успееш да спреш гумите да се въртят - което поради факта , че дисковете и накладките не зацепват изведнъж и да спрат а благодарение на триенето постепенно спират
Олелеле какви професори имало, как може въобще някой да твърди че нямало значение теглото на колите.....аз по физика 3 съм имал ама това го знам че 101% не е така ...чудно ми е тея дето го твърдят колко са имали
B&B Racing | bb-racingteam.com Има хора за които дрифта е ИСТИНА, колата - Религия, а живота - СЪCТЕЗАНИЕ!
Тя теорията не е моя, аз само я подкрепям иили по-точно ми се струва интересна и логична. Та теорията да обобщя за пореден път е следната: Колата се движи от една сила и за да спре и трябва друга сила, която се поражда поради съпротивлението между гумите и асфалта. Ако колата е по-тежка N пъти, силата, която трябва да я спре трябва да е N пъти по-голяма. Тази сила е силата на триене, а силата на триене зависи от масата на колата => щом масата е N пъти по-голяма, то и триенето е N пъти по-голямо => няма нужда от по-голяма сила върху дисковете.
Както обобщи колегата Stoyan Georgiev "поради факта , че дисковете и накладките не зацепват изведнъж и да спрат а благодарение на триенето постепенно спират "
ако махнем и фактора "накладка" и измислим друга система за спиране, да кажем с парашут отзад, или дори само чрез въздушното съпротивление на колата.. да, наистина с такава спирачна система теорията ще е видима и на практика
147 2.0 Selespeed51%Sofia Driving Stilo 1.6 - ex 75%Sofia Driving 156 2.4 JTD - ex
Тя теорията не е моя, аз само я подкрепям иили по-точно ми се струва интересна и логична. Та теорията да обобщя за пореден път е следната: Колата се движи от една сила и за да спре и трябва друга сила, която се поражда поради съпротивлението между гумите и асфалта. Ако колата е по-тежка N пъти, силата, която трябва да я спре трябва да е N пъти по-голяма. Тази сила е силата на триене, а силата на триене зависи от масата на колата => щом масата е N пъти по-голяма, то и триенето е N пъти по-голямо => няма нужда от по-голяма сила върху дисковете.
Даже и като суха теория е пълна глупост. За да постигнеш N пъти по-голяма сила на триене ти е необходимо N пъти по-голямо спирачно усилие. Спри да пишеш щуротии и се замисли малко. Защо микробусите имат отдолу кантар и колкото повече ги товариш толкова по-голямо спирачно усилие отива към задните колела?
sigpic 156Facelift 1.9JTD16V1591.9JTDm16V1662.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
"Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"
Тя теорията не е моя, аз само я подкрепям иили по-точно ми се струва интересна и логична. Та теорията да обобщя за пореден път е следната: Колата се движи от една сила и за да спре и трябва друга сила, която се поражда поради съпротивлението между гумите и асфалта. Ако колата е по-тежка N пъти, силата, която трябва да я спре трябва да е N пъти по-голяма. Тази сила е силата на триене, а силата на триене зависи от масата на колата => щом масата е N пъти по-голяма, то и триенето е N пъти по-голямо => няма нужда от по-голяма сила върху дисковете.
Това изобщо не е вярно защото зависимостта не е линейна! Ако беше толкова просто механиката нямаше да е най- трудната дисциплина!!!!
Даже и като суха теория е пълна глупост. За да постигнеш N пъти по-голяма сила на триене ти е необходимо N пъти по-голямо спирачно усилие. Спри да пишеш щуротии и се замисли малко. Защо микробусите имат отдолу кантар и колкото повече ги товариш толкова по-голямо спирачно усилие отива към задните колела?
Ами масата има значение и за триенето на гумите в пътната настилка и за триенето на диска в накладката. тъй че не е толкова просто. Но както каза колегата @Mind_Control като си взема механиката (щото ме скъсаха първия път ) сигурно ще ми е по лесно да го схвана
sigpic Alfa Romeo 156 1.9JTD '99 BMW 316 Compact '95
Колегите от Фиат форума спорят кое е по-сладко, черния пипер или лютите чушки...
Физичните уравнения които прилагат са изведени при НАПЪЛНО блокирали колела и автомобил в ролята на шейничка, при такъв тип триене теоритично масата не играе (по-тежките тела имат по-голямо сцепление и по-голяма инерция, по-леките обратното).
В реални условия обаче я да чуя колко от вас блокират колелата от началото до края на спирането?!?
И какво се получи, задачката стана доста по-различна... силите на триене не се прилагат съпосочно със силата на тежеста и сцеплението (м/у дисковете и накладките) не се увеличава от масата, че да я вадите от уравнението.
А сега де
Welcome to the real world
Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.
Колегите от Фиат форума спорят кое е по-сладко, черния пипер или лютите чушки...
Физичните уравнения които прилагат са изведени при НАПЪЛНО блокирали колела и автомобил в ролята на шейничка, при такъв тип триене теоритично масата не играе (по-тежките тела имат по-голямо сцепление и по-голяма инерция, по-леките обратното).
В реални условия обаче я да чуя колко от вас блокират колелата от началото до края на спирането?!?
И какво се получи, задачката стана доста по-различна... силите на триене не се прилагат съпосочно със силата на тежеста и сцеплението (м/у дисковете и накладките) не се увеличава от масата, че да я вадите от уравнението.
А сега де
Аз не валача щото имам АБС
sigpic Alfa Romeo 156 1.9JTD '99 BMW 316 Compact '95
Тази тема направо стана култова.
Колегата твърдеше небивалиците си докрай. Добре че накрая заключиха темата че да спре да се излага... Наистина има малка вероятност да е прав но така извъртя спора че смени идеята. Отначало твърдеше че няма значение нищо освен коеф, на триене. А после смени само на теглото!!! Дано и тук темата не стане 17 страници само спорове.
Абе важното е да не се налага да използваме спирачките си на макс. Ако стане едва ли някой ще се сети за формулите...
Jeep Grand Cherokee 2.7 163hp 04/Renault Laguna 2.0 16v 140hp 01./Opel Movano 2.8 DTI 02
Ex AR 147 1.6 120hp 05 /AR 156 2.4jtd 1??hp/ Fiat bravo 103++hp / Fiat Coupe 131hp/Dacia Logan1.5 DCI 08'/ suzuki GSXR 600 SRAD мах speed 280km++
Comment