Известие

Collapse
No announcement yet.

Има ли значение теглото за спирачния път

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Първоначално публикувано от Stoyan Georgiev Покажи съобщение
    сега ще ти обясня защо теорията ти куца - а няма никакво разминаване

    теорията ти се гради на това, че накладките и дисковете зацепват и в двата случая еднакво

    това далеч не е така

    представи си следната ситуация:

    1 кола по-тежка
    1 кола по-лека

    обстановка - идеална, приемаме че гумите не губят сцепление

    да кажем върху дисковете и на едната и на другата кола бъде упражнена сила Х

    тъй като едната е по-тежка от другата силата с която дисковете се въртят е доста по-голяма от силата, с която дисковете на другата кола се въртят

    следователно въпреки силата, която се упражнява върху дисковете на колите да са еднакви на едните им отнема повече време да спрат, защото когато спирачките се задействат на максимум дисковете не зацепват веднага, а благодарение на силите на триене забавят постепенно, съответно тези , които имат повече инерция спират по-бавно


    същото е ако държиш двама, които се опитват да се отскубнат от теб - хванал си ги с абсолютно еднаква сила, но просто единия е по-силен от другия - съответно силата която е нужна да спреш по-лекия е недостатъчна за да спреш по-тежкия


    съжалявам ако е много неразбираемо, просто да го напише човек е доста по-трудно от колкото да го обясни на глас
    Много добре казано ! точно това говоря цял ден, но ето го тук синтесирано, кратко и ясно
    147 2.0 Selespeed 51%Sofia Driving
    Stilo 1.6 - ex 75%Sofia Driving
    156 2.4 JTD - ex

    Comment


    • #77
      Първоначално публикувано от Stoyan Georgiev Покажи съобщение
      сега ще ти обясня защо теорията ти куца - а няма никакво разминаване

      теорията ти се гради на това, че накладките и дисковете зацепват и в двата случая еднакво

      това далеч не е така

      представи си следната ситуация:

      1 кола по-тежка
      1 кола по-лека

      обстановка - идеална, приемаме че гумите не губят сцепление

      да кажем върху дисковете и на едната и на другата кола бъде упражнена сила Х

      тъй като едната е по-тежка от другата силата с която дисковете се въртят е доста по-голяма от силата, с която дисковете на другата кола се въртят

      следователно въпреки силата, която се упражнява върху дисковете на колите да са еднакви на едните им отнема повече време да спрат, защото когато спирачките се задействат на максимум дисковете не зацепват веднага, а благодарение на силите на триене забавят постепенно, съответно тези , които имат повече инерция спират по-бавно


      същото е ако държиш двама, които се опитват да се отскубнат от теб - хванал си ги с абсолютно еднаква сила, но просто единия е по-силен от другия - съответно силата която е нужна да спреш по-лекия е недостатъчна за да спреш по-тежкия


      съжалявам ако е много неразбираемо, просто да го напише човек е доста по-трудно от колкото да го обясни на глас
      Тя теорията не е моя, аз само я подкрепям иили по-точно ми се струва интересна и логична. Та теорията да обобщя за пореден път е следната: Колата се движи от една сила и за да спре и трябва друга сила, която се поражда поради съпротивлението между гумите и асфалта. Ако колата е по-тежка N пъти, силата, която трябва да я спре трябва да е N пъти по-голяма. Тази сила е силата на триене, а силата на триене зависи от масата на колата => щом масата е N пъти по-голяма, то и триенето е N пъти по-голямо => няма нужда от по-голяма сила върху дисковете.
      Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
      Mazda 6 2.3 2005
      sigpic

      Comment


      • #78
        Първоначално публикувано от DerMeister Покажи съобщение
        Тя теорията не е моя, аз само я подкрепям иили по-точно ми се струва интересна и логична. Та теорията да обобщя за пореден път е следната: Колата се движи от една сила и за да спре и трябва друга сила, която се поражда поради съпротивлението между гумите и асфалта. Ако колата е по-тежка N пъти, силата, която трябва да я спре трябва да е N пъти по-голяма. Тази сила е силата на триене, а силата на триене зависи от масата на колата => щом масата е N пъти по-голяма, то и триенето е N пъти по-голямо => няма нужда от по-голяма сила върху дисковете.

        ама триенето е по голямо само ако успееш да спреш гумите да се въртят - което поради факта , че дисковете и накладките не зацепват изведнъж и да спрат а благодарение на триенето постепенно спират
        sigpic
        днес съм в почивка ---

        Comment


        • #79
          Олелеле какви професори имало, как може въобще някой да твърди че нямало значение теглото на колите.....аз по физика 3 съм имал ама това го знам че 101% не е така ...чудно ми е тея дето го твърдят колко са имали

          B&B Racing | bb-racingteam.com
          Има хора за които дрифта е ИСТИНА, колата - Религия, а живота - СЪCТЕЗАНИЕ!

          Comment


          • #80
            Първоначално публикувано от DerMeister Покажи съобщение
            Тя теорията не е моя, аз само я подкрепям иили по-точно ми се струва интересна и логична. Та теорията да обобщя за пореден път е следната: Колата се движи от една сила и за да спре и трябва друга сила, която се поражда поради съпротивлението между гумите и асфалта. Ако колата е по-тежка N пъти, силата, която трябва да я спре трябва да е N пъти по-голяма. Тази сила е силата на триене, а силата на триене зависи от масата на колата => щом масата е N пъти по-голяма, то и триенето е N пъти по-голямо => няма нужда от по-голяма сила върху дисковете.
            Както обобщи колегата Stoyan Georgiev "поради факта , че дисковете и накладките не зацепват изведнъж и да спрат а благодарение на триенето постепенно спират "

            ако махнем и фактора "накладка" и измислим друга система за спиране, да кажем с парашут отзад, или дори само чрез въздушното съпротивление на колата.. да, наистина с такава спирачна система теорията ще е видима и на практика
            147 2.0 Selespeed 51%Sofia Driving
            Stilo 1.6 - ex 75%Sofia Driving
            156 2.4 JTD - ex

            Comment


            • #81
              Първоначално публикувано от DerMeister Покажи съобщение
              Тя теорията не е моя, аз само я подкрепям иили по-точно ми се струва интересна и логична. Та теорията да обобщя за пореден път е следната: Колата се движи от една сила и за да спре и трябва друга сила, която се поражда поради съпротивлението между гумите и асфалта. Ако колата е по-тежка N пъти, силата, която трябва да я спре трябва да е N пъти по-голяма. Тази сила е силата на триене, а силата на триене зависи от масата на колата => щом масата е N пъти по-голяма, то и триенето е N пъти по-голямо => няма нужда от по-голяма сила върху дисковете.
              Даже и като суха теория е пълна глупост. За да постигнеш N пъти по-голяма сила на триене ти е необходимо N пъти по-голямо спирачно усилие. Спри да пишеш щуротии и се замисли малко. Защо микробусите имат отдолу кантар и колкото повече ги товариш толкова по-голямо спирачно усилие отива към задните колела?
              sigpic
              156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
              "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

              Comment


              • #82
                Първоначално публикувано от DerMeister Покажи съобщение
                Е да ама ако си прав, излиза, че масата е от значение и не ме устройва. Голем смех с тая тема, увъртех се.
                Човек, не си прав! Масата има значение и уравненията по напред го доказват безпорно! Това че ти не ги разбираш не значи че не са верни!
                Lexus IS200

                Comment


                • #83
                  Първоначално публикувано от DerMeister Покажи съобщение
                  Тя теорията не е моя, аз само я подкрепям иили по-точно ми се струва интересна и логична. Та теорията да обобщя за пореден път е следната: Колата се движи от една сила и за да спре и трябва друга сила, която се поражда поради съпротивлението между гумите и асфалта. Ако колата е по-тежка N пъти, силата, която трябва да я спре трябва да е N пъти по-голяма. Тази сила е силата на триене, а силата на триене зависи от масата на колата => щом масата е N пъти по-голяма, то и триенето е N пъти по-голямо => няма нужда от по-голяма сила върху дисковете.
                  Това изобщо не е вярно защото зависимостта не е линейна! Ако беше толкова просто механиката нямаше да е най- трудната дисциплина!!!!
                  Lexus IS200

                  Comment


                  • #84
                    Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                    Даже и като суха теория е пълна глупост. За да постигнеш N пъти по-голяма сила на триене ти е необходимо N пъти по-голямо спирачно усилие. Спри да пишеш щуротии и се замисли малко. Защо микробусите имат отдолу кантар и колкото повече ги товариш толкова по-голямо спирачно усилие отива към задните колела?
                    Няма да споря повече.
                    Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
                    Mazda 6 2.3 2005
                    sigpic

                    Comment


                    • #85
                      Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                      Защо микробусите имат отдолу кантар и колкото повече ги товариш толкова по-голямо спирачно усилие отива към задните колела?

                      Не само те го имат 'кантара'. Повечето автомобили също, в един или друг вид.
                      Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                      Lancia Kappa JTD '98 -

                      Comment


                      • #86
                        спирачките имат значение ако ги имаш спираш ако ги нямаш търсиш в какво да спреш
                        Alfa Romeo 147 "Selespeed"
                        sigpic

                        Comment


                        • #87
                          Ами масата има значение и за триенето на гумите в пътната настилка и за триенето на диска в накладката. тъй че не е толкова просто. Но както каза колегата @Mind_Control като си взема механиката (щото ме скъсаха първия път ) сигурно ще ми е по лесно да го схвана
                          sigpic
                          Alfa Romeo 156 1.9JTD '99
                          BMW 316 Compact '95

                          Comment


                          • #88
                            Колегите от Фиат форума спорят кое е по-сладко, черния пипер или лютите чушки...
                            Физичните уравнения които прилагат са изведени при НАПЪЛНО блокирали колела и автомобил в ролята на шейничка, при такъв тип триене теоритично масата не играе (по-тежките тела имат по-голямо сцепление и по-голяма инерция, по-леките обратното).
                            В реални условия обаче я да чуя колко от вас блокират колелата от началото до края на спирането?!?
                            И какво се получи, задачката стана доста по-различна... силите на триене не се прилагат съпосочно със силата на тежеста и сцеплението (м/у дисковете и накладките) не се увеличава от масата, че да я вадите от уравнението.
                            А сега де
                            Welcome to the real world

                            Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                            Comment


                            • #89
                              Първоначално публикувано от morfius Покажи съобщение
                              Колегите от Фиат форума спорят кое е по-сладко, черния пипер или лютите чушки...
                              Физичните уравнения които прилагат са изведени при НАПЪЛНО блокирали колела и автомобил в ролята на шейничка, при такъв тип триене теоритично масата не играе (по-тежките тела имат по-голямо сцепление и по-голяма инерция, по-леките обратното).
                              В реални условия обаче я да чуя колко от вас блокират колелата от началото до края на спирането?!?
                              И какво се получи, задачката стана доста по-различна... силите на триене не се прилагат съпосочно със силата на тежеста и сцеплението (м/у дисковете и накладките) не се увеличава от масата, че да я вадите от уравнението.
                              А сега де
                              Аз не валача щото имам АБС
                              sigpic
                              Alfa Romeo 156 1.9JTD '99
                              BMW 316 Compact '95

                              Comment


                              • #90
                                Тази тема направо стана култова.
                                Колегата твърдеше небивалиците си докрай. Добре че накрая заключиха темата че да спре да се излага... Наистина има малка вероятност да е прав но така извъртя спора че смени идеята. Отначало твърдеше че няма значение нищо освен коеф, на триене. А после смени само на теглото!!! Дано и тук темата не стане 17 страници само спорове.
                                Абе важното е да не се налага да използваме спирачките си на макс. Ако стане едва ли някой ще се сети за формулите...
                                Jeep Grand Cherokee 2.7 163hp 04/Renault Laguna 2.0 16v 140hp 01./Opel Movano 2.8 DTI 02
                                Ex AR 147 1.6 120hp 05 /AR 156 2.4jtd 1??hp/ Fiat bravo 103++hp / Fiat Coupe 131hp/Dacia Logan1.5 DCI 08'/ suzuki GSXR 600 SRAD мах speed 280km++

                                Comment

                                Working...
                                X