Известие

Collapse
No announcement yet.

Има ли значение теглото за спирачния път

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Първоначално публикувано от morfius Покажи съобщение
    Колегите от Фиат форума спорят кое е по-сладко, черния пипер или лютите чушки...
    Физичните уравнения които прилагат са изведени при НАПЪЛНО блокирали колела и автомобил в ролята на шейничка, при такъв тип триене теоритично масата не играе (по-тежките тела имат по-голямо сцепление и по-голяма инерция, по-леките обратното).
    В реални условия обаче я да чуя колко от вас блокират колелата от началото до края на спирането?!?
    И какво се получи, задачката стана доста по-различна... силите на триене не се прилагат съпосочно със силата на тежеста и сцеплението (м/у дисковете и накладките) не се увеличава от масата, че да я вадите от уравнението.
    А сега де
    задачата е горе долу същата, но искам да ти кажа, че и в двата варианта масата си играе роля и няма как да я съкратиш от уравненията, защото те не са равни на 0!!!
    Lexus IS200

    Comment


    • #92
      ЕЛЕМЕННТАРНО --> По-тежката кола има повече инерция, съответно по-бавно спира...давам ви пример - пуснете една 33-ка и една 166 по нанадолнище без гас с еднаква скорост ... 166-та ще е отпред 101%...пуснете ги примерно с 120 км/ч и 2-те коли по-едно и също време треснете спирачките на макс да видим коя ще спре първа....аре наздраве

      B&B Racing | bb-racingteam.com
      Има хора за които дрифта е ИСТИНА, колата - Религия, а живота - СЪCТЕЗАНИЕ!

      Comment


      • #93
        Първоначално публикувано от ma7e4k0 Покажи съобщение
        ЕЛЕМЕННТАРНО --> По-тежката кола има повече инерция, съответно по-бавно спира...давам ви пример - пуснете една 33-ка и една 166 по нанадолнище без гас с еднаква скорост ... 166-та ще е отпред 101%...пуснете ги примерно с 120 км/ч и 2-те коли по-едно и също време треснете спирачките на макс да видим коя ще спре първа....аре наздраве
        попрегледах темата, и съм учуден, че има хора, дето още не са наясно за некои основни неща в природата, както и става ясно че доводите с които други хора се опитват да им обяснят остават неясни за тях....
        Alfa Romeo Corsswagon
        Aprilia Tuono RSV

        Comment


        • #94
          Ами....аз нещо не мога да си обясня. Може ли моята кола да се движи, без да харчи бензин, че нещо не ме устройва иначе
          Last edited by detelazurno; d.m.y г., 23:44.
          The greatest of all scientific hobbies!

          Comment


          • #95
            Първоначално публикувано от detelazurno Покажи съобщение
            Ами....аз нещо не мога да си обясня. Може ли моята кола да се движи, без да харчи бензин, че нещо не ме устройва иначе
            Може, разбира се. Моята се движи без да харчи и капка бензин

            Иначе от темата във фиат-форума научих доста полезни неща. Като например, че АБС-ът задължително удължавал спирачния път.
            Last edited by trustworthy; d.m.y г., 00:16.
            _______
            146 JTD - ex
            Renault Megane II 1.5 dci - ex

            Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

            Comment


            • #96
              Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
              Може, разбира се. Моята се движи без да харчи и капка бензин

              Иначе от темата във фиат-форума научих доста полезни неща. Като например, че АБС-ът задължително удължавал спирачния път.
              Ти АБС-ът остави на нас и ми обясни как се получава номера да не харчи. И това на теория или на практика?
              The greatest of all scientific hobbies!

              Comment


              • #97
                Първоначално публикувано от detelazurno Покажи съобщение
                Ти АБС-ът остави на нас и ми обясни как се получава номера да не харчи. И това на теория или на практика?
                На теория и напрактика за 35 хил. км. капка бензин не съм сипал Виж ми подписа

                Но нека се придържаме към темата
                _______
                146 JTD - ex
                Renault Megane II 1.5 dci - ex

                Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                Comment


                • #98
                  Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
                  На теория и напрактика за 35 хил. км. капка бензин не съм сипал Виж ми подписа

                  Но нека се придържаме към темата
                  Извинявай колега. Не съм се изразил правилно. В моят модел думичката "бензин" трябва да бъде заменена с "гориво" Айде честит ви първи сняг!
                  The greatest of all scientific hobbies!

                  Comment


                  • #99
                    Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
                    Може, разбира се. Моята се движи без да харчи и капка бензин

                    Иначе от темата във фиат-форума научих доста полезни неща. Като например, че АБС-ът задължително удължавал спирачния път.
                    Нищо учудващо, задействаш ли го на сух път спирачния път се увеличава защото той отпуска спирачките за да не приплъзнат колелата.
                    Голямата файда от него е на мокро или хлъзгаво, когато колелата приплъзват при много по-малко спирачно усилие и много по-лесно колата става шейна, инак и на сухо и на лъзгаво най-ефективното спиране е на границата на задействането му... ама на лъзгавото тая граница я я уцелиш я не.
                    Ама и аз го обясних един път...
                    Welcome to the real world

                    Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                    Comment


                    • Пичове спорът е излишен!
                      Ex ALFA 145 JUNIOR 1.4.16V T.SPARK SeXy Line
                      FIAT STILO ABARTH 2.4L 20V 171HP+
                      sigpic

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от morfius Покажи съобщение
                        Нищо учудващо, задействаш ли го на сух път спирачния път се увеличава защото той отпуска спирачките за да не приплъзнат колелата.
                        Голямата файда от него е на мокро или хлъзгаво, когато колелата приплъзват при много по-малко спирачно усилие и много по-лесно колата става шейна, инак и на сухо и на лъзгаво най-ефективното спиране е на границата на задействането му... ама на лъзгавото тая граница я я уцелиш я не.
                        Ама и аз го обясних един път...
                        Абсолютно не съм съгласен не знам някой ейбиес да се задейства "предварително" според мен това са български "митове"

                        "задействаш ли го на сух път спирачния път се увеличава" ти ако го задействаш на сух път значи границата на сцепление си я ПРЕСКОЧИЛ и мога да ти кажа без ейбиес-а колко ще ти е кратък спирачния път.
                        Last edited by code; d.m.y г., 12:30.
                        sigpic
                        156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                        "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                        Comment


                        • Коефициента на сцепление не е постоянна величина, той се изменя във функция от отношението на периферната скорост на колелото и скоростта на автомобила (простичко казано от степента на плъзгане на колелото в/у пътя). Максимума на коефициента на сцепление не е при напълно блокирали колела!
                          Alfa 145 1.3, 75 TS, 166 2.4 mjet

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                            Абсолютно не съм съгласен не знам някой ейбиес да се задейства "предварително" според мен това са български "митове"

                            "задействаш ли го на сух път спирачния път се увеличава" ти ако го задействаш на сух път значи границата на сцепление си я ПРЕСКОЧИЛ и мога да ти кажа без ейбиес-а колко ще ти е кратък спирачния път.
                            Лесно се вижда разликата - можеш сам да пробваш ако имаш празен прав участък и АБС, спри нормално и виж колко метра, скочи до дъно на педала да сработи АБС а и мери. Това е номера, да не я прескачаш... а да спираш макс. ефективно при тези условия.
                            Welcome to the real world

                            Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                            Comment


                            • Ясно на едно мнение сме значи. А именно - ако не си малоумник и не скачаш на педала като оттърван АБС-а не ти пречи да си спираш пак за същите метри.
                              sigpic
                              156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                              "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                                Ясно на едно мнение сме значи. А именно - ако не си малоумник и не скачаш на педала като оттърван АБС-а не ти пречи да си спираш пак за същите метри.
                                само дето не винаги ще си толкова бърз, колкото е АБС-ът, за да върнеш и натиснеш пак педала, ако при спирането някоя от гумите стъпи на по-хлъзгав участък и блокира Точно затова е тоя абс. Иначе на професионалистите (не професионалните шофьори, а ПРОФЕСИОНАЛИСТИТЕ!!) не им е необходим, защото маниерът на спиране при тях би трябвало да е същия като поведението на АБС
                                _______
                                146 JTD - ex
                                Renault Megane II 1.5 dci - ex

                                Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                                Comment

                                Working...
                                X