Синята зона се разширява
"ДНЕВНИК" 21/11 - 19:15 ч.
[за печат] [изпрати]
Общинският съвет на София взе решение т.нар. синя зона за паркиране в центъра на града да бъде разширена. Не ще и дума, паркирането в столицата е сред най-тежките й проблеми, стигнал дотам, че са нужни радикални мерки, в противен случай в скоро време буквално ще се води битка за всяко място.
Реакцията на общината обаче не е в посока към създаване на повече места за паркиране - има работещи начини за това и най-популярният са подземните гаражи. Нищо не се чува и за оправяне малко от малко на обществения транспорт - пълното с метро например вече се наложи като удобна алтернатива, макар че, вместо да избягва задръстванията още дълго време, ще продължи да стоварва пътниците си там, където те започват.
На този фон общинарите измислят нови и нови мерки, които: 1) се опитват да ограничат броя на колите (наскоро се появи идеята автомобилите, преминаващи през центъра, да плащат нещо като винетна такса, че даже и живеещите в района да си плащат "данък паркиране") и 2) се стремят да изкарат колкото може повече пари от имащите нещастието да работят в централната градска част или задължението да преминават през нея. Така по същество общинарите се опитват да решат проблема по социалистически - не се стремят да задоволят нарастващото търсене с повишено предлагане, а се опитват да го ограничат, като го направят непосилно скъпо. На едни отминали времена намирисва и желанието на общината да изкарва пари, без да е направила някакви сериозни инвестиции - сегашната синя зона например струва колкото струват една кофа боя и надницата на работника, който разчертава клетките за паркиране на улицата. Плюс - разбира се - цената на "паяка", който вдига нарушителите и който си избива разходите за броени дни.
------------------------------------------
Идеята на Бойко е да увеличи синята зона в София и да направи абонамент за живеещите там (м/у които и аз
) от 60лв. на година.
Това мен ме радва (като изключим, че ще трябва да платя данъците на колата), защото ще спестя време и нерви за паркиране, но за голяма част от работещите в центъра, идването с кола на работа ще се превърне в доста скъп лукс.
"ДНЕВНИК" 21/11 - 19:15 ч.
[за печат] [изпрати]
Общинският съвет на София взе решение т.нар. синя зона за паркиране в центъра на града да бъде разширена. Не ще и дума, паркирането в столицата е сред най-тежките й проблеми, стигнал дотам, че са нужни радикални мерки, в противен случай в скоро време буквално ще се води битка за всяко място.
Реакцията на общината обаче не е в посока към създаване на повече места за паркиране - има работещи начини за това и най-популярният са подземните гаражи. Нищо не се чува и за оправяне малко от малко на обществения транспорт - пълното с метро например вече се наложи като удобна алтернатива, макар че, вместо да избягва задръстванията още дълго време, ще продължи да стоварва пътниците си там, където те започват.
На този фон общинарите измислят нови и нови мерки, които: 1) се опитват да ограничат броя на колите (наскоро се появи идеята автомобилите, преминаващи през центъра, да плащат нещо като винетна такса, че даже и живеещите в района да си плащат "данък паркиране") и 2) се стремят да изкарат колкото може повече пари от имащите нещастието да работят в централната градска част или задължението да преминават през нея. Така по същество общинарите се опитват да решат проблема по социалистически - не се стремят да задоволят нарастващото търсене с повишено предлагане, а се опитват да го ограничат, като го направят непосилно скъпо. На едни отминали времена намирисва и желанието на общината да изкарва пари, без да е направила някакви сериозни инвестиции - сегашната синя зона например струва колкото струват една кофа боя и надницата на работника, който разчертава клетките за паркиране на улицата. Плюс - разбира се - цената на "паяка", който вдига нарушителите и който си избива разходите за броени дни.
------------------------------------------
Идеята на Бойко е да увеличи синята зона в София и да направи абонамент за живеещите там (м/у които и аз

Това мен ме радва (като изключим, че ще трябва да платя данъците на колата), защото ще спестя време и нерви за паркиране, но за голяма част от работещите в центъра, идването с кола на работа ще се превърне в доста скъп лукс.
Comment