Известие

Collapse
No announcement yet.

Паркирането в центъра на София

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Паркирането в центъра на София

    Синята зона се разширява

    "ДНЕВНИК" 21/11 - 19:15 ч.

    [за печат] [изпрати]

    Общинският съвет на София взе решение т.нар. синя зона за паркиране в центъра на града да бъде разширена. Не ще и дума, паркирането в столицата е сред най-тежките й проблеми, стигнал дотам, че са нужни радикални мерки, в противен случай в скоро време буквално ще се води битка за всяко място.

    Реакцията на общината обаче не е в посока към създаване на повече места за паркиране - има работещи начини за това и най-популярният са подземните гаражи. Нищо не се чува и за оправяне малко от малко на обществения транспорт - пълното с метро например вече се наложи като удобна алтернатива, макар че, вместо да избягва задръстванията още дълго време, ще продължи да стоварва пътниците си там, където те започват.

    На този фон общинарите измислят нови и нови мерки, които: 1) се опитват да ограничат броя на колите (наскоро се появи идеята автомобилите, преминаващи през центъра, да плащат нещо като винетна такса, че даже и живеещите в района да си плащат "данък паркиране") и 2) се стремят да изкарат колкото може повече пари от имащите нещастието да работят в централната градска част или задължението да преминават през нея. Така по същество общинарите се опитват да решат проблема по социалистически - не се стремят да задоволят нарастващото търсене с повишено предлагане, а се опитват да го ограничат, като го направят непосилно скъпо. На едни отминали времена намирисва и желанието на общината да изкарва пари, без да е направила някакви сериозни инвестиции - сегашната синя зона например струва колкото струват една кофа боя и надницата на работника, който разчертава клетките за паркиране на улицата. Плюс - разбира се - цената на "паяка", който вдига нарушителите и който си избива разходите за броени дни.
    ------------------------------------------

    Идеята на Бойко е да увеличи синята зона в София и да направи абонамент за живеещите там (м/у които и аз ) от 60лв. на година.
    Това мен ме радва (като изключим, че ще трябва да платя данъците на колата), защото ще спестя време и нерви за паркиране, но за голяма част от работещите в центъра, идването с кола на работа ще се превърне в доста скъп лукс.
    Alfa Romeo 156 2.0 T. Spark
    2003 Honda CBR 954 RR

  • #2
    честно да ти кажа, подкрепям това да има такса за да паркираш в центъра! така ще се намали драстично броят им! и ще останем само тези който можем да си го позволим
    Alfa Romeo 145 1.6 16V TSpark '98

    Comment


    • #3
      Не мисля че това е правилно. Що за глупост ами ако си живееш в центъра какво да направиш като там ти е апартамента Стига вече такси паяци и др. Просто трябва да има повече подземни гаражи и проблемът да се реши по нормален за хората начин,то това е най лесното дай тука една такса и айде.Мислиш че ми е приятно да бачкам в центара и всяка сутрин да обикалям за место не не ми харесва НО НЕ ТАКА СЕ РЕШАВАТ НЕЩАТА.
      1995 Alfa Romeo 145 1.6 Boxer - ex
      2000 Alfa Romeo 166 2.4 JTD 136cv - ex
      1995 Alfa Romeo 164 Q4 3.0 V6 24V 232cv

      Comment


      • #4
        'Не се решават така нещата' нали? всичко трябва да е безплатно нали

        Дали ще си плащаш за подземен паркинг или за друг вид услуга няма голяма разлика..... трябва да се кешим

        Друг е въпроса къде отиват тези пари и за какво!
        Alfa Romeo 145 1.6 16V TSpark '98

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от pent
          'Не се решават така нещата' нали? всичко трябва да е безплатно нали

          Дали ще си плащаш за подземен паркинг или за друг вид услуга няма голяма разлика..... трябва да се кешим

          Друг е въпроса къде отиват тези пари и за какво!
          Не не точно така но кво да направиш ако баба ти си е купила апартамент в центъра и ти живееш там сега трябва ли да плащаш за това ако имаш такава баба честито дано всекиму ама.
          А и не мисля че трябва да караме на принципа ''ДА ГО ДУ............Т БЕДНИТЕ''.
          1995 Alfa Romeo 145 1.6 Boxer - ex
          2000 Alfa Romeo 166 2.4 JTD 136cv - ex
          1995 Alfa Romeo 164 Q4 3.0 V6 24V 232cv

          Comment


          • #6
            )))))) прав си колега! )))) просто правилата не ги определяме аз и ти, просто играем по тях , ако управляващите имат малко акъл в главата ще измислят как хем да ни вземат парите, хем повечето хора да са доволни

            ае живи и здрави и карай внимателно че като гледам каква поледица е навън!
            Alfa Romeo 145 1.6 16V TSpark '98

            Comment


            • #7
              ае живи и здрави и карай внимателно че като гледам каква поледица е навън![/quote]

              Благодаря подобно , а сега съм с подземният кон. То не било лошо туй.
              1995 Alfa Romeo 145 1.6 Boxer - ex
              2000 Alfa Romeo 166 2.4 JTD 136cv - ex
              1995 Alfa Romeo 164 Q4 3.0 V6 24V 232cv

              Comment


              • #8
                Неее!!!! Ебати смешниците са тези от общината(абе начело с пожарникар) - мисля че може да се осъди общината за това че те кара да плащаш пари за да паркираш там където живееш - за живеещите в центъра става въпрос. Знаете ли какво става ако ти вдигнат колата пред вас - води се противозаконно отнемане на частна собственост(конституционно право) и никакви наредби на общината не могат да са по силни от конституцията(имаш право да паркираш пред вас защото си плащаш данък за превозното средство на общината в която живееш) Та значи по тази логика трябва да отпадне данък МПС за общината. За какво тогава събират данък МПС-това са средства за общината, винетките за републиканската пътна мрежа. Абе смятам че това е доста малоумно - както се разбра от новия бюджет на Общината, средствата за капиталови разходи са намалени-няма да се правят улици и въобще не се мисли за изграждане на паркинги. Поредната глупост в държавата Абсурдистан
                2.0 8V - R4 T.S -164 Super -ЕX, 2.5 12V - V6 - 155 Super-EX, 3.0 24V - V6 - GTV CF3 -EX
                CLK 430 - V8 Monster-EX, Семейна Корола е150, 3-ка е36 за кеф

                Comment


                • #9
                  А бе аз до колкото разбрах ще се раздават специални стикери за жителите в тези райони и ще могат да се паркират като няма да може да имаш повече от две коли на апартамент. Пък и тя синята зона ще е до 18:00...........
                  98` Alfa Romeo 145 1.4i 16V Twin Spark 103 mad italian horses...

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от MONI
                    А бе аз до колкото разбрах ще се раздават специални стикери за жителите в тези райони и ще могат да се паркират като няма да може да имаш повече от две коли на апартамент. Пък и тя синята зона ще е до 18:00...........
                    Така е, но тези стикери ще струват по 60лв. на година по първоначални данни.
                    Един приятел живее на попа и паркира постоянно заедно със съседите си на синята зона на Левски и просто оставят копие от талона на колата, където пише местоживеене и засега не им вдигат колите. Верно че един път забрави и имаше скоби... Та той е много недоволен, че сега ще му искат пари за тази услуга. Той обаче паркира за 2-3 мин., а аз на Иван Вазов и Славянска за около 20-40!?

                    За мен трябва целия център да е синя зона, но и да се направят подземни гаражи около него. Така всички би трябвало да са доволни.
                    Да не споменавам, че ако въведат това, най-верятно половината софиийски коли ще се регистрират в центъра, както сега половината са инвалидни...
                    Alfa Romeo 156 2.0 T. Spark
                    2003 Honda CBR 954 RR

                    Comment


                    • #11
                      абе тва са тотално прстотии
                      то номерата свършиха в сф и пуснаха нови те ще правят синя зона - мноо умно ма де да си сложа колата?
                      да си я сгъвам и под мишница?
                      паркинги няма ... като гледам няма и да има скоро ...
                      ареее
                      пожарникаря пак измисли нещо гениално
                      Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                      Comment


                      • #12
                        Колеги ами я кажете в кой от големите европейски градове не се ограничава движението в центъра? И защо да е тъпо това ,което се прави в София? И пак веднага коментарите са,4е някой се опитва да вземе парите на гражданите. Много ясно,4е ще го няправят това и колкото по-рано,толкова по-добре. Единственият проблем в случая е,че никъде в България градският транспорт не е на ниво ,за да се ограничава движението на колите.
                        Но погледнете Лондон, погледнете Париж и т.н навсякъде по един или друг начин се опитват да контролират движението. Като гледам това с винетките е същото както в Париж и мога да ви кажа,че определено върши работа. За всеки квартал си има карти за хората,които живеят в него .Когато колата ти е така да се каже пред вас е 2.5 евро на седмица,ако обаче отидеш в друг квартал е 2.5 евро на час през деня , вечер и събота и неделя е безплатно. Но както казах транспорта е 100 пъти по-развит. Метрото незнам колко спирки има ,а за рейсовете се правят специални коридори ,по този начин те вървят много по-бързо , а понеже за колите нарочно не се оставя повече от едно платно вместо да стоят в задръстванията хората просто не си карат колите. Ето и едно примерче...
                        (имайте впредвид,че този булевард е еднопосочен и мястото за колите е повече отколото при двупосочните,където съответно коридорите за рейсовете са два пъти по-големи )


                        http://www.thegamefactory.fr/

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Aquila
                          Колеги ами я кажете в кой от големите европейски градове не се ограничава движението в центъра?


                          Абе никои не ме е ограничавал в Лондон да стигна до центъра-плащам си за паркинг и нямам грижи. Ама може и да не ползваш кола и да стигнеш до всяка точка с метрото - по бързо е от колата и по удобно. Ама защо сравмяваш градове с 12 милиона и повече през деня с градче според техните стандарти (София 1.5 мил) Там имам избор - ако искам паркирам , ако искам съм с метро . Каква е алтернативата тук-нямам транспорт - отивам с кола, обаче се оказва че няма къде да спра - дори и да плащам - и като гледам не се мисли за създаване на нови места за паркиране. А също така не е лошо да се съпостави цената за паркиране там и тук , обаче да се изчисли като част от заплатата- да видим кои плаща повече.
                          2.0 8V - R4 T.S -164 Super -ЕX, 2.5 12V - V6 - 155 Super-EX, 3.0 24V - V6 - GTV CF3 -EX
                          CLK 430 - V8 Monster-EX, Семейна Корола е150, 3-ка е36 за кеф

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от BatVas
                            Абе никои не ме е ограничавал в Лондон да стигна до центъра-плащам си за паркинг и нямам грижи. Ама може и да не ползваш кола и да стигнеш до всяка точка с метрото - по бързо е от колата и по удобно. Ама защо сравмяваш градове с 12 милиона и повече през деня с градче според техните стандарти (София 1.5 мил) Там имам избор - ако искам паркирам , ако искам съм с метро . Каква е алтернативата тук-нямам транспорт - отивам с кола, обаче се оказва че няма къде да спра - дори и да плащам - и като гледам не се мисли за създаване на нови места за паркиране. А също така не е лошо да се съпостави цената за паркиране там и тук , обаче да се изчисли като част от заплатата- да видим кои плаща повече.
                            Според теб това,че направиха да се плаща в центъра на Лондон за какво е? Не е ли пак ограничение ?!? Идеята е една ,както в Париж,така и в Лондон - да се намали трафика в самият град,просто методите са малко по-разли4ни. За останалото като гледам също не си ме разбрал. И аз съм на мнение,че няма достатъчно добър градски транспорт в България,че да може хората да не ходят с коли,но в основата самата идея е много добра и си има причини за това.

                            Първоначално публикувано от BatVas
                            Ама защо сравмяваш градове с 12 милиона и повече през деня с градче според техните стандарти (София 1.5 мил)
                            София може да е "градче" ,спрямо градове с 12мил. човека,но София е столица на България и бъди сигурен,че ще продължава да расте все по- бързо ,както в последните годни , и самият факт,че се намират все по-трудно места за паркиране , и че има все по-големи задръствания говори сам за нуждата да се направи нещо.
                            http://www.thegamefactory.fr/

                            Comment


                            • #15
                              Проблемът с паркирането не е само в София а в всички по голями градове. И на никой не е ясно какво може да се направи поради факта, че нищо не може да се направи защото самата инфраструктура на центара не е за подобен трафик. Дори и гаражи да се направят (подземни и надземни) то пак остава проблема за предвижване от гаража до работата или кадето отиваме. В бизнес центъра в Младост има такива гаражи и не мисля, че са особено ефективни след като колите ги паркират на всякаде около и извън сградите и положението е почти като в центъра. Но понеже сме си "нация техническа" където и каквото да измислят гениалните ни управници ние пак ще има къде да паркираме.

                              Comment

                              Working...
                              X