Известие

Collapse
No announcement yet.

Бул. Витошка и какво става.....нови коментари

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Бул. Витошка и какво става.....нови коментари

    Арх. Георги Лабов
    председател на Контролния
    съвет на Съюза на архитектите

    Предложението на столичния кмет Бойко Борисов за обявяване на пешеходни зони би било добро, ако имаше алтернативи за паркирането на автомобилите на хората, които живеят в тези квартали. Такива обаче не са представени до момента. През годините "Витоша" премина през различни транспортни модели. Булевардът бе пешеходна зона, територия, през която преминава градски транспорт, дори шосе. За мен това, което би трябвало да се направи от кметството, е "Витоша" да стане "облекчена транспортна зона". С други думи - територия, през която преминава трамвай и въобще обществен транспорт, но не и автомобили. При свободната зона основен господар на пространството трябва да бъде пешеходецът. Ако "Витоша" се приеме за пешеходна зона, то това означава оттам да не преминава никакъв друг транспорт. Едва ли хората, които имат заведения и магазини в района, ще се съгласят да бъдат лишени от зареждане. Да не говорим за онези, които живеят там и трябва да паркират колите си на булеварда. Наистина в чужбина магазините в централната градска част се зареждат през нощта, но не знам дали това може да стане веднага и при нас. Основният проблем при създаване на пешеходна зона в центъра е, че трябва да се осигурят паркинги, където хората да си оставят автомобилите. Не съм забелязал никъде в общия градоустройствен план, който кметът предлага на общината, да има подобни решения. Трябва да се вземат становища и от "Софпроект" и КАТ, които имат отношение към сигурността и към вдигането на автомобилите, паркирани в забранена зона. Преди да се вземе решение за затваряне на улици, трябва да се предприемат мерки, които да гарантират правата на хората, които живеят там. Те трябва да имат предимства при паркиране в ущърб на онези, които ползват сградите например като офиси. Особено на местата, където говорим за едностранно паркиране, тези хора трябва да са с приоритет. В същото време трябва да има достатъчно паркинги в близост до централната градска част, където човек да може да оставя автомобила си и да прекоси за около 15 минути центъра с обществен транспорт. Мисля, че в момента никой от хората, предложили промяната, не е помислил за подобно нещо. За да се реши кои трасета е най-добре да се отпушат и откъде да минава трафикът, трябва първо да се направят симулативни трасета, като се прецени колко коли преминават през централните артерии и за колко време. Европейският съюз бе отпуснал пари за тази идея още преди няколко години, но тогава сумите бяха усвоени от "Паркинги и гаражи". Ако този път подходим по-сериозно, бихме могли наистина да оценим правилно кои райони са най-удобни за пренасочване на трафика. За това обаче общината би трябвало да подбере подходящи консултанти. Според мен решението за създаване на пешеходна зона трябва да се отложи, докато общината избере главен архитект. Конкурсът тепърва предстои. А в момента решенията произлизат еднолично от кмета, който въпреки доброто си желание едва ли е запознат с всички архитектурни проблеми на столицата.

    http://standartnews.com/archive/2006/01 ... /index.htm
    2
    Да
    50.00%
    1
    Не
    50.00%
    1
    sigpic
    Най-бързата Българска Алфа на писта 147QVD, 159 2.4QVDm, Crosswagon Edition Nero, Aprilia SR 50 Tetsuya Harada Replica
    " Marco Cavigioli champion IRC 2WD with Fiat Grande Punto DIESEL"
    "Seat Leon TDI champion WTCC 2008"

  • #2
    рх. Борислав Борисов
    столичен общински съветник
    Винаги съм бил радетел за създаването на пешеходни зони в София. Особено в съчетание с озеленяване и възможности за пазаруване, отдих и т. н. Например "Пиротска" между "Хр. Ботев" и "Мария Луиза" стана такава привлекателна зона. Но дори тя в определени участъци има достъп на автомобилно движение от няколко улици. Това дава възможност за достъп на пожарни, линейки и друг специализиран превоз. Така че чисто пешеходна зона на "Витоша" в отсечката от "Алабин" или от Съдебната палата до НДК или до пресичането с "Патриарх Евтимий" е интересна тема за дискусия. При това всеки един от двата крайни варианта - чисто пешеходна зона и улица, в която се движат автомобили и има тротоари, крие плюсове и минуси. В момента в съзнанието на софиянци и гости се е установила възможността за пешеходни тротоари с търговските обекти. Трамваят, който така или иначе ще остане, също представлява движение, т. е. "Витоша" не може да бъде сто процента пешеходна алея. В минали периоди един от аргументите за възстановяване на автомобилното движение бе, че трамваите предизвикват по-голяма опасност за минувачите. Така че сравнението на вариантите е един процес, при който трябва да се балансират аргументите на широк кръг специалисти и граждани, преди да се стигне до окончателно решение от Столичната община. Аз предпочитам градоустройствени решения, където целите квартали непосредствено до булеварда са превърнати в обществено достъпни зони. Така биха могли качествено много да се променят в позитивен план функциите на бул. "Витоша", тъй като до момента той има обслужване по своя фронт, но не в дълбочина. Това е по-големият проблем, отколкото този с движението. Едно радикално решение за тотално затваряне на булеварда може да доведе до негативни последствия за съседни квартали, където ще се получат допълнителни задръствания. Ако се отива към такова решение, предварително трябва да бъдат осигурени потенциалните възможности на съседни улици, да поемат движението на булеварда. Едва тогава може да се разчита на някакъв градоустройствен успех. В заключение аз съм за пешеходните алеи, там, където това не води до допълнителни проблеми и натоварване. Трябва да се пристъпва към подобни управленски решения, когато сме убедени в крайния успех и сме постигнали обществен консенсус. Ако гражданите не са убедени, че това е по-добрият вариант, не бива да се избързва.

    http://standartnews.com/archive/2006/01 ... 4666_2.htm

    В-к Стандарт.
    sigpic
    Най-бързата Българска Алфа на писта 147QVD, 159 2.4QVDm, Crosswagon Edition Nero, Aprilia SR 50 Tetsuya Harada Replica
    " Marco Cavigioli champion IRC 2WD with Fiat Grande Punto DIESEL"
    "Seat Leon TDI champion WTCC 2008"

    Comment

    Working...
    X