Известие

Collapse
No announcement yet.

70% колите без Винетки....

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • 70% колите без Винетки....

    70 на сто от регистрираните в България автомобили са пътували без винетки през 2005 г. Това съобщи шефът на Изпълнителна агенция "Пътища" Веселин Георгиев вчера.Излиза, че огромната част от возилата у нас или се използват за пътуване по общински шосета, или че собствениците им са се движили гратис по платените шосета, обясни пътният шеф.
    През миналата година от винетки са събрани само 134,748 млн. лв. Планираните приходи са били в размер на 142 млн. лв., но те са силно занижени. Само от покупката на годишни стикери за леки автомобили, които през 2005 г. бяха на цена от 54 лв., приходите от платено преминаване по шосетата е трябвало да бъдат значително повече, пресметна Георгиев.
    През тази година заложените приходи от винетки са 169 млн. лв.Тази сума няма да стигне дори за ремонт на най-разрушените пътища, а камо ли за изграждане на нови, категоричен е шефът на пътната агенция. Платеното преминаване по републиканските шосета у нас бе въведено през 2004 г. с промени в Закона за пътищата.
    Снимка: БОЙКО КИЧУКОВ

    Веселин Георгиев

    Според Веселин Георгиев събираемостта на сумите за преминаване по републиканските шосета може да се увеличи значително, ако бъде въведена електронна ТОЛ система, каквато отдавна се използва в Германия, Швейцария и други европейски страни. Засега обаче нямаме необходимите средства за въвеждане на електронно отчитане на движението по републиканските пътища, обясни Георгиев. Ще поискаме съдействие от КАТ за засилване на контрола по пътищата за използването на винетки. Първоначалната глоба за шофиране без винетка е 100 лв., а за всяко следващо нарушение 200 лв.
    Въведената у нас винетна система е едновременно антисоциална и антипазарна, каза междувременно председателят на Българската стопанска камара /БСК/ Божидар Данев по време на представянето на проект на транспортна стратегия на страната, в което участваха премиерът Сергей Станишев и министърът на регионалното развитие Асен Гагаузов.
    Според Божидар Данев освен, че силно се деформира пазара по отношение на българските превозвачи, винетната система е и морално остаряла. Шефът на БСК е категоричен, че ако България не въведе ефективна система за управление на транспортния поток, България ще се превърне в изоставащата провинция на Европа.
    В Европа предстои постепенна замяна на стикерите с електронна евровинетка, която България също трябва да въведе след присъединяването си към Европейския съюз, припомниха междувременно от Съюза на частните автомобилни превозвачи.

    в-к Монитор..

    цялата статия Тук.
    http://www.monitor.bg/article?sid=&aid= ... =1&eid=597
    .
    sigpic
    Най-бързата Българска Алфа на писта 147QVD, 159 2.4QVDm, Crosswagon Edition Nero, Aprilia SR 50 Tetsuya Harada Replica
    " Marco Cavigioli champion IRC 2WD with Fiat Grande Punto DIESEL"
    "Seat Leon TDI champion WTCC 2008"

  • #2
    докато е такова дереджето с пътищата и 20% с винетки са им много.Това като в бг никъде го няма- купете си Минетки за да оправиме пътищата,навсякъде е - оправихме пътищата,сега платете за да ползвате

    Comment


    • #3
      В неделя имаше някакъв репортаж по тв за безмитните бензиностанции. Ако не се лъжа, цитираха около 3,5 млн тона потребление на гориво годишно. Умножете го поне по 1,50 лв и вижте колко се получава. Акцизите са почти половината. Къде отиват ?
      Още нещо - само за последните години в Хърватска са построени повече магистрали, отколкото тук ще има и след 20г. И са построени на много по трудни планински терени. Как става това - в цената на горивото им 15 евроцента отиват директно във фонд за тези пътища и държавата няма право да ги пипа за нищо друго. Преди една година горивото там беше на същата цена като тук. Какъв е резултатът - ние бодро рапортуваме за 1 млрд приходи от туризъм, при тях са само няколко пъти повече.
      147 1.6 TS

      Comment


      • #4
        Виновни са ония дебелите прасета в правителството! Може ли, от Европейския съюз да ни дават милиони, за да си оправим положението, а ние все по-зле ставаме. Е вчера чух, че са ни отпуснали пак некви милиони за земеделието, а ние сме усвоили 5% от тези пари, за разлика от другите кандидат членове-95%, е кой е виновен? АЗ и ТИ ли? НЕ! Онези, които искат да правят далаверите и да си прибират от парите. Същото е и с пътищата! Те прибират, ние даваме и накрая хората си чупят колите по пътищата.

        Alfa 145 1.3 boxer, 96 godina-"Бах, мама му, тая имала чип":каза бате БОБО
        Fiat Bravo 1.6 1997
        Fiat COUPE 2.0 16V

        Comment


        • #5
          Преди няколко дни дочух, че Черепа е взел и ...тази главната фирма дето строй пътищата в БГ...така, че правете си сметката...от тук на там 99%ще се крадат и 1%ще отиват за заплати...
          sigpic
          Най-бързата Българска Алфа на писта 147QVD, 159 2.4QVDm, Crosswagon Edition Nero, Aprilia SR 50 Tetsuya Harada Replica
          " Marco Cavigioli champion IRC 2WD with Fiat Grande Punto DIESEL"
          "Seat Leon TDI champion WTCC 2008"

          Comment


          • #6
            никак не вярвам на такъв род статистики, защото те не са официални. Числото на автомобилите в движение е силно увеличено. Мой приятел си купи кола, замота се с прехвърлянето, после колата стана тотална щета и след няколко дни от нея останаха само крика, акумулатора, пожарогасителя. Всички документи по бракуването са подадени където трябва, но колата е все още в някой регистър и се води на отчет. В автокъщите колите ги броят, защото са регистрирани, но реално те не са в движение докато не се сдобият с нов собственик.
            КАТаджиите имат такава рутина, че отдалеч забелязват винетките и кола без винетка не пропускат. Друг е въпроса с месечните и седмичните винетки дали са просрочени, но ако са в различни цветове полицаите ще ги хващат. И пак друг е въпроса като ги хванат какво ги правят.
            Но ако смятам просто: преди данъка беше 20лв., винетката стана 54, сега 58лв. Горе долу скочи 3 пъти, а пътищата продължават да са ужасни. Както знаете парите не отиват целево, а в общия кюп. Отделно ремонтите са некачествени, гълтат се много пари и корупцията е завидна.
            Същото е с ГО. Ще съм радостен да ми отговори някой, как така тази година плащаме по-малко за полица, а обезщетенията при злополука по-големи. Какви са тези актюери и дали проблема е в тях? Отделно има бонуси - бензин, безплатен ГТП, дори 15% отстъпка при някой брокери. Не искам бонуси, искам полицата да се продава толкова колкото струва, около 50лв.

            Comment


            • #7
              ВИНЕТКИТЕ

              Мамка им! Само могат да прибират парите и да бягат по тъч линията. Всяка година изправям джанти и ремонтирам ходовата система А СИ ПЛАЩАМ КАТО ПОП!!!
              sigpic
              Alfa Romeo 33 1.5iE-EX
              BMW E30
              BMW E36

              Comment


              • #8

                БЕЗ КОМЕНТАР
                sigpic
                Alfa Romeo156 1,9 JTD, Lexus IS 200

                Comment


                • #9
                  И аз бях там /в тези 70 % / и аз пътувах.....
                  97' Alfa Romeo 146 1.6 TS

                  .....и тогава Ботев слязъл от Балкана със "Шмайзер" в ръка....

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от blagun
                    Виновни са ония дебелите прасета в правителството! Може ли, от Европейския съюз да ни дават милиони, за да си оправим положението, а ние все по-зле ставаме. Е вчера чух, че са ни отпуснали пак некви милиони за земеделието, а ние сме усвоили 5% от тези пари, за разлика от другите кандидат членове-95%, е кой е виновен? АЗ и ТИ ли? НЕ! Онези, които искат да правят далаверите и да си прибират от парите. Същото е и с пътищата! Те прибират, ние даваме и накрая хората си чупят колите по пътищата.
                    Абе точно за земеделието са усвоени и искаме още даже. България по САПАРД е усвоила най-много пари в сравнение с 10-те нови членки и Румъния и е договорила най-голям обхват. Това което си чул е за ФАР (те дават и за пътищата) там проблема е че не се администрират в Бг (щото не е създадена правилната структура и процедури от МИНИСТер. НА Финансите- които да се одобрят от ЕК. Та сега има сесии на които се дават всички документи на Английски и се пращат в пакет до Бруксел (ако липсва един документ - не можеш да коригираш) По САПАРД даже искахме да разрешат да подписваме нови договори и да ни дадът неусвоените пари на приетите кандидати. До тук договорите по САПАРД са за 1 870 000 000 (не съм сбъркал нулите да близо два милярда) над половината са платени вече - сега се очаква подписване за още 300 000 000 лв.
                    2.0 8V - R4 T.S -164 Super -ЕX, 2.5 12V - V6 - 155 Super-EX, 3.0 24V - V6 - GTV CF3 -EX
                    CLK 430 - V8 Monster-EX, Семейна Корола е150, 3-ка е36 за кеф

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от aav
                      Същото е с ГО. Ще съм радостен да ми отговори някой, как така тази година плащаме по-малко за полица, а обезщетенията при злополука по-големи. Какви са тези актюери и дали проблема е в тях? Отделно има бонуси - бензин, безплатен ГТП, дори 15% отстъпка при някой брокери. Не искам бонуси, искам полицата да се продава толкова колкото струва, около 50лв.
                      Ами да ти обясня че точно сега се правят Актюерски изчисления и това е пазарната им цена взависимост от целите на дружеството. Миналата година беше повече защото НЯМАШЕ АКТЮЕРИ ПРИ ГО - цената се определяше административно (без намеса на актюери)

                      П.П. Как ги изчислиха тези 70% при условие че много хора ползват седмични и месечни винетки. Да не са броили трафика Едва ли??? Даси дадът методиката на изчисление - да им повярваме - така си правят някакъв разчет и като е грешен и прихода е по-малко - казват - ми те са били без винетки (харата пътуват по-малко кво искат Бай Пешо с москвич за 150 лева да си купи винетка за 54- ами няма как е да ама него го броят че е пътувал без винетка, а той просто не е карал извън населеното място)
                      2.0 8V - R4 T.S -164 Super -ЕX, 2.5 12V - V6 - 155 Super-EX, 3.0 24V - V6 - GTV CF3 -EX
                      CLK 430 - V8 Monster-EX, Семейна Корола е150, 3-ка е36 за кеф

                      Comment


                      • #12
                        Абе един въпрос ако ходиш само на вилното място на 3 км от града да си пръскаш лозето.. трябва ли винетка?
                        97' Alfa Romeo 146 1.6 TS

                        .....и тогава Ботев слязъл от Балкана със "Шмайзер" в ръка....

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Hrabri
                          Абе един въпрос ако ходиш само на вилното място на 3 км от града да си пръскаш лозето.. трябва ли винетка?
                          можеш да си купиш колело
                          Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от BatVas
                            ... Миналата година беше повече защото НЯМАШЕ АКТЮЕРИ ПРИ ГО - цената се определяше административно (без намеса на актюери)
                            може да ти е странно, но пак се определяше от актюери - само че от "добрите". Даже, за да е "законно" дори има методика за обусновка. Това е прекресен начин за доказване на корупция: понеже на мен няма да ми дадат тази "класифицирана" информация, може да е поиска някой прокурор. Тогава може да се проверят числата, има ли вреда срещу някой, нарочно ли е, как така 100 мин.лв. останаха в застрахователите и т.н.
                            Колкото до лозето, ползваш ли услуга от всякакъв вид редно е да си платиш. Стъпването на МПС върху държавен път е вид услуга на държавата към гражданите. Не мисли, че си прекарал държавата. Прекарал си нас и себе си. Вярно е, че качеството на тази услуга е нулево, но всички сме виновни за това, че продължаваме да търпим.

                            Comment


                            • #15
                              Съгласен съм че и миналата година имаше "актюери" в кавички - щото се знаеше че ще бъде административно определена и група актюери изчислиха премията нереално, тогава се нагушиха застрахователите. Относно актуерските техники - мога да покажа как се изчислява премия на застраховка - ама с формули и цифри ще досадя на всички. Формулата е за застраховка пожар, ама е валидна и за ГО малко модифицирана взависимост от особеностите на застраховката-разбира се иска се освен прогнози и стъпване на реални данни от минали периоди за същия вид застраховка, изплатени щети, резерви, обем, покритие, лимити по рискоове и т.н.т за да се изчисли застрахователната премия
                              2.0 8V - R4 T.S -164 Super -ЕX, 2.5 12V - V6 - 155 Super-EX, 3.0 24V - V6 - GTV CF3 -EX
                              CLK 430 - V8 Monster-EX, Семейна Корола е150, 3-ка е36 за кеф

                              Comment

                              Working...
                              X