70 на сто от регистрираните в България автомобили са пътували без винетки през 2005 г. Това съобщи шефът на Изпълнителна агенция "Пътища" Веселин Георгиев вчера.Излиза, че огромната част от возилата у нас или се използват за пътуване по общински шосета, или че собствениците им са се движили гратис по платените шосета, обясни пътният шеф.
През миналата година от винетки са събрани само 134,748 млн. лв. Планираните приходи са били в размер на 142 млн. лв., но те са силно занижени. Само от покупката на годишни стикери за леки автомобили, които през 2005 г. бяха на цена от 54 лв., приходите от платено преминаване по шосетата е трябвало да бъдат значително повече, пресметна Георгиев.
През тази година заложените приходи от винетки са 169 млн. лв.Тази сума няма да стигне дори за ремонт на най-разрушените пътища, а камо ли за изграждане на нови, категоричен е шефът на пътната агенция. Платеното преминаване по републиканските шосета у нас бе въведено през 2004 г. с промени в Закона за пътищата.
Снимка: БОЙКО КИЧУКОВ
Веселин Георгиев
Според Веселин Георгиев събираемостта на сумите за преминаване по републиканските шосета може да се увеличи значително, ако бъде въведена електронна ТОЛ система, каквато отдавна се използва в Германия, Швейцария и други европейски страни. Засега обаче нямаме необходимите средства за въвеждане на електронно отчитане на движението по републиканските пътища, обясни Георгиев. Ще поискаме съдействие от КАТ за засилване на контрола по пътищата за използването на винетки. Първоначалната глоба за шофиране без винетка е 100 лв., а за всяко следващо нарушение 200 лв.
Въведената у нас винетна система е едновременно антисоциална и антипазарна, каза междувременно председателят на Българската стопанска камара /БСК/ Божидар Данев по време на представянето на проект на транспортна стратегия на страната, в което участваха премиерът Сергей Станишев и министърът на регионалното развитие Асен Гагаузов.
Според Божидар Данев освен, че силно се деформира пазара по отношение на българските превозвачи, винетната система е и морално остаряла. Шефът на БСК е категоричен, че ако България не въведе ефективна система за управление на транспортния поток, България ще се превърне в изоставащата провинция на Европа.
В Европа предстои постепенна замяна на стикерите с електронна евровинетка, която България също трябва да въведе след присъединяването си към Европейския съюз, припомниха междувременно от Съюза на частните автомобилни превозвачи.
в-к Монитор..
цялата статия Тук.
http://www.monitor.bg/article?sid=&aid= ... =1&eid=597
.
През миналата година от винетки са събрани само 134,748 млн. лв. Планираните приходи са били в размер на 142 млн. лв., но те са силно занижени. Само от покупката на годишни стикери за леки автомобили, които през 2005 г. бяха на цена от 54 лв., приходите от платено преминаване по шосетата е трябвало да бъдат значително повече, пресметна Георгиев.
През тази година заложените приходи от винетки са 169 млн. лв.Тази сума няма да стигне дори за ремонт на най-разрушените пътища, а камо ли за изграждане на нови, категоричен е шефът на пътната агенция. Платеното преминаване по републиканските шосета у нас бе въведено през 2004 г. с промени в Закона за пътищата.
Снимка: БОЙКО КИЧУКОВ
Веселин Георгиев
Според Веселин Георгиев събираемостта на сумите за преминаване по републиканските шосета може да се увеличи значително, ако бъде въведена електронна ТОЛ система, каквато отдавна се използва в Германия, Швейцария и други европейски страни. Засега обаче нямаме необходимите средства за въвеждане на електронно отчитане на движението по републиканските пътища, обясни Георгиев. Ще поискаме съдействие от КАТ за засилване на контрола по пътищата за използването на винетки. Първоначалната глоба за шофиране без винетка е 100 лв., а за всяко следващо нарушение 200 лв.
Въведената у нас винетна система е едновременно антисоциална и антипазарна, каза междувременно председателят на Българската стопанска камара /БСК/ Божидар Данев по време на представянето на проект на транспортна стратегия на страната, в което участваха премиерът Сергей Станишев и министърът на регионалното развитие Асен Гагаузов.
Според Божидар Данев освен, че силно се деформира пазара по отношение на българските превозвачи, винетната система е и морално остаряла. Шефът на БСК е категоричен, че ако България не въведе ефективна система за управление на транспортния поток, България ще се превърне в изоставащата провинция на Европа.
В Европа предстои постепенна замяна на стикерите с електронна евровинетка, която България също трябва да въведе след присъединяването си към Европейския съюз, припомниха междувременно от Съюза на частните автомобилни превозвачи.
в-к Монитор..
цялата статия Тук.
http://www.monitor.bg/article?sid=&aid= ... =1&eid=597
.
Comment