Известие

Collapse
No announcement yet.

Защо няма секунди на главните кръстивища?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Защо няма секунди на главните кръстивища?

    Защо няма секунди по светофарите на главните кръстовища, като пред статуята на София, Орлов мост и други? Според мен е направено или умишлено, за да събират парите на водачи, които не са преценили на зелено дали ще минат от нехайство. При всички, апелирам да се сложат секундарници на тези важни кръстовища.
    Last edited by Nasko; d.m.y г., 09:15.


    С Alfa Romeo НА КРАЙ СВЕТА

  • #2
    Първоначално публикувано от Nasko Покажи съобщение
    Защо няма секунди по светофарите на главните кръстовища, като пред статуята на София, Орлов мост и други? Според мен е направено или умишлено, за да събират парите на водачи, които не са преценили на зелено дали ще минат от нехайство. При всички, апелирам да се сложат секундарници на тези важни кръстовища.
    Защото на тези крастовища светофарите се контролират от катаджии според трафика. Ако се загледаш, ще забележиш, че на тези светофари отсрани има униформени в едни кабинки. Затова
    sigpic
    Alfa Romeo 156 1.9JTD '99
    BMW 316 Compact '95

    Comment


    • #3
      И все пак причината не е само ръчно управляваните светофари. На доста места махнаха броячите, а светофарите не се управляват от униформен. Плюс това ръчно управляемите светофари не се контролират от катаджия нон-стоп, а само в пиковите часове, случаите, в които трябва да се осигури зелена вълна за някоя клечка и някои други случаи изизкващи ръчен контрол. Според мен трябва да се сложат броячи, които при преминаването на ръен режим се изключват. Не е rocket science!
      The greatest of all scientific hobbies!

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от detelazurno Покажи съобщение
        И все пак причината не е само ръчно управляваните светофари. На доста места махнаха броячите, а светофарите не се управляват от униформен. Плюс това ръчно управляемите светофари не се контролират от катаджия нон-стоп, а само в пиковите часове, случаите, в които трябва да се осигури зелена вълна за някоя клечка и някои други случаи изизкващи ръчен контрол. Според мен трябва да се сложат броячи, които при преминаването на ръен режим се изключват. Не е rocket science!
        Главните кръстовища, за които ставаше въпрос, е за това. Пиковите часове в София са от 7:30 сутринта до 19ч. А имайте предвид че има доста светофари, които се предвижда да бъдат дистанционно управлявани, чрез наблюдения от камерите

        А иначе тъпо беше да махнат броячите над светофарите (на доста места не само в центъра), а зелена вълна няма на доста места, а е нужно за намаляване на задръстванията - но това няма общо със секундите. Може да се направи и както беше преди - със знак над светофара, който упоменава с каква скорост да се движиш за зелената вълна
        sigpic
        Alfa Romeo 156 1.9JTD '99
        BMW 316 Compact '95

        Comment


        • #5
          Аз пък си мисля, че ги махнаха за да ни цакат с камерите. Преди 10 дни си карам по Сливница и приближавам Опълческа. Нямах късмет и точно преди пресичането на кръстовището светна жълто. Предполагам, че на камерите излиза, че съм минал на червен светофар и сега чакам честитка.
          Без часовниците на светофарите си е чист късмет ако не те ковнат...
          sigpic
          Subaru Legacy 3.0 H6
          Alfa Romeo 156 2.0 - Ex
          0888 511 533 - Бонев

          Comment


          • #6
            Удобни са, но не е хубаво да се разчита изцяло на тези броячи.
            Защото има и някой бъгнати, примерно на Шипченски проход на кръстовището до SkyCity, има един дето на червено стига до 0, и после пак почва от 2 да брои, така няколко пъти
            sigpic
            146 1.9 JTD, 99'

            Comment


            • #7
              В Сандански е същото. Има 3(три) светофара и точно на най-широкото кръстовище, където се пресичат 2 булеварда, секундарник няма. Познайте на кое от трите ми написаха акт за преминаване на неразрешен сигнал на светофара.
              166 JTD '02 ; 155 1.9TD BASE MY.95 ; 146 1.6TS Junior '98 - бракувана, продава се на части ; 155 1.8TS SILVERSTONE '94 -продадена

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от DarkKnight Покажи съобщение
                Главните кръстовища, за които ставаше въпрос, е за това. Пиковите часове в София са от 7:30 сутринта до 19ч. А имайте предвид че има доста светофари, които се предвижда да бъдат дистанционно управлявани, чрез наблюдения от камерите

                А иначе тъпо беше да махнат броячите над светофарите (на доста места не само в центъра), а зелена вълна няма на доста места, а е нужно за намаляване на задръстванията - но това няма общо със секундите. Може да се направи и както беше преди - със знак над светофара, който упоменава с каква скорост да се движиш за зелената вълна
                Не съм съвсем съгласен. Задръстване не означав пиков час. Прави разлика. Плюс това като казвам зелена вълна имам предвид в случаите в които е необходима (преминаване на линейка или пожарна например). Освен това зелената вълна има много общо със секундите. Представи си, че си хванал зелена вълна, но на първия светофар минеш към края й или на някой междинен се забавиш порадя някаква причина. От къде ще знаеш, че ти остава малко време до края на вълната?

                Първоначално публикувано от Bonev Покажи съобщение
                Аз пък си мисля, че ги махнаха за да ни цакат с камерите. Преди 10 дни си карам по Сливница и приближавам Опълческа. Нямах късмет и точно преди пресичането на кръстовището светна жълто. Предполагам, че на камерите излиза, че съм минал на червен светофар и сега чакам честитка.
                Без часовниците на светофарите си е чист късмет ако не те ковнат...
                В това вече, според мен, има доза истина! Иначе споко. И на мен ми се е случвало да преминавам по този начин не малки кръстовища, но честитки нямам, а камери на съответните места бол. Те снимат ако навлезнеш в кръстовището при сигнал, който не позволява, а не ако вече си бил навлезнал. Все пак така си е и по правилник. Иначе да не предизвикваме съдбата, но дори и в такива ситуации никой не е застрахован. Винаги можеш да се окажеш нечия жертва.

                Първоначално публикувано от alfa_erazor Покажи съобщение
                Удобни са, но не е хубаво да се разчита изцяло на тези броячи.
                Защото има и някой бъгнати, примерно на Шипченски проход на кръстовището до SkyCity, има един дето на червено стига до 0, и после пак почва от 2 да брои, така няколко пъти
                И все пак макар и бъгнати е по-добре с тях отколкото без тях.
                The greatest of all scientific hobbies!

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Bonev Покажи съобщение
                  Аз пък си мисля, че ги махнаха за да ни цакат с камерите. Преди 10 дни си карам по Сливница и приближавам Опълческа. Нямах късмет и точно преди пресичането на кръстовището светна жълто. Предполагам, че на камерите излиза, че съм минал на червен светофар и сега чакам честитка.
                  Без часовниците на светофарите си е чист късмет ако не те ковнат...
                  Няколко пъти ми се случва нещо подобно пред университета, а броячите ги махнали понеже били ПРЕДПОСТАВКА ЗА ПТП, като аз не мога да си обясня как могат да бъдат такива при положение,че си караш виждаш 2 или 3 секунди преценяваш че няма да минеш и спираш... по лошото е караш и се чудиш ще светне червено или няма да светне и точно когато вече си на 3м пред светофара с 50 светва жълто и шансати да спреш в средата на кръстовището е 100% или да минеш на жълто/червено ...
                  Според мен ги махнаха понеже им намалели нарушенията ....

                  Comment


                  • #10
                    На Тодор Александров светофарите са с радар , в зависимост от трафика. За другите кой знае как ги оправляват , ако въобще го правят

                    Comment


                    • #11
                      И аз смятам, че основната идея е да се прекарат шофьорите, затова и тия светофари със секунди намаляха, а по другите се кара предимно на заложени програми, това с катаджиите, които висят вътре почти умря, има ги тук там само
                      Alfa Romeo 156,2.0TS 98 г.
                      Нагоре по стълбата, която води надолу
                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от AntiLuuP Покажи съобщение
                        ..., а броячите ги махнали понеже били ПРЕДПОСТАВКА ЗА ПТП, като аз не мога да си обясня как могат да бъдат такива при положение,че си караш виждаш 2 или 3 секунди преценяваш че няма да минеш и спираш... по лошото е караш и се чудиш ще светне червено или няма да светне и точно когато вече си на 3м пред светофара с 50 светва жълто и шансати да спреш в средата на кръстовището е 100% или да минеш на жълто/червено ...
                        Според мен ги махнаха понеже им намалели нарушенията ....
                        Айде и аз да взема участие и да ви покажа гледната точка на един мой приятел чужденец от една страна с един от най-натоварените трафици и с еднин от най-ниските проценти на ПТП на глава от населението в Европа, а може би и в света. Та той, макар, че е обикалял по целия западен свят беше много учуден на нашите секундарници и отначало го смяташе са много умна идея, но се наложи да му обясня че японците са по умни от нас (те са ги измислили)
                        Та моя приятел каза: "Разбирам защо това не го слагат при нас... защото когато един японец види че остават 2 сек ще натисне спирачките... а ние ще натиснем газта!"
                        Last edited by fade; d.m.y г., 22:10.
                        Have A Nice Day
                        o/_______\o
                        (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
                        []=о===о=[]

                        Comment


                        • #13
                          Замязъл съм на японец, лошото е, че съм българин и живея тук
                          Alfa Romeo 156,2.0TS 98 г.
                          Нагоре по стълбата, която води надолу
                          sigpic

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от detelazurno Покажи съобщение
                            Не съм съвсем съгласен. Задръстване не означав пиков час. Прави разлика. Плюс това като казвам зелена вълна имам предвид в случаите в които е необходима (преминаване на линейка или пожарна например). Освен това зелената вълна има много общо със секундите. Представи си, че си хванал зелена вълна, но на първия светофар минеш към края й или на някой междинен се забавиш порадя някаква причина. От къде ще знаеш, че ти остава малко време до края на вълната?
                            A какво означава час пик? Не е ли когато има най-голям трафик заради това че едни отиват на работа, други обедна почивка, трети се връщат от обедна почивка и т.н. Аз поне така го разбирам. Вече в София има много коли по-различно време ходят на работа, обедна и т.н. и се получава доста по-голям диапазон за час пик. Че на места ги махнаха от незнам к'ъв х*й е така. Но както каза колегата @fade и не знам до колко помагат и до колко пречат. Ако караш с 50 можеш да спреш, а ако няма да успееш то си много навътре и ще имаш време да се изнесеш навреме от кръстовището (т.е. преди да е светнало червено). Сега ми кажете колко от вас карат наистина с 50. Аз съм пробвал няколко пъти и е така.

                            Не ме разбирайте погрешно и на мен ми е по удобно където има броячи (както е по Борис 3-ти), да карам малко (или не толкова малко) над ограничението да направя и някоя друга забранена маневра и да се изнеса по-бързо. Т.е. опитвам се да кажа че и на мен са ми по-удобни, но където ги няма правя много по малко нарушения
                            sigpic
                            Alfa Romeo 156 1.9JTD '99
                            BMW 316 Compact '95

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от AntiLuuP Покажи съобщение
                              ....броячите ги махнали понеже били ПРЕДПОСТАВКА ЗА ПТП, като аз не мога да си обясня как могат да бъдат такива при положение...
                              Първоначално публикувано от fade Покажи съобщение
                              Та моя приятел каза: "Разбирам защо това не го слагат при нас... защото когато един японец види че остават 2 сек ще натисне спирачките... а ние ще натиснем газта!"
                              Първоначално публикувано от fred Покажи съобщение
                              Замязъл съм на японец, лошото е, че съм българин и живея тук
                              И аз се зачудих, като чух, че били предпоставка за ПТП, ама историята с японците показва, че наистина са. Повечето хора като видят 1-2 секунди, при положение, че на такова разстояние от кръстовището, че им е по-лесно да спрат отколкото да минат, дават газ до дупка понеже имат време. В тоя смисъл наистина мога да се тълкуват като предпоставка. Иначе и на мен са ми се смяли приятели, че не давам газ като видя две секунди. Явно наистина японците не са мода
                              Alfa Romeo Tipo 940 MY 2014, 1400 Turbo Benzina Multiair 16v, Giulietta Serie 1 Distinctive, MD 11/2015
                              Alfa Romeo Tipo 930 MY 1997, 1400 Twin Spark 16v, 145 Serie 1 Lusso, MD 04/1997 [Ex]

                              Comment

                              Working...
                              X