If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
В повечето случай спасяват - но има и такива без колан при който колата се върти изпадат и оживяват.
И аз мисля , че е глупаво да се глобява и шофиора.
Lancia Lybra 2.4jtd 2002 Intensa
Fiat Marea TD100 hlx 97
КАТ прави хайка за колани на задната седалка
22 октомври 2009 / News.dir.bg
В България използването на предпазни колани на задните седалки е скандално ниско - 0%. В ЕС процентът на ползваемост на коланите на задните седалки е поне 70%.
Това заяви главен инспектор Красимир Костов в КАТ "Пътна полиция" на пресконференция.
В Европейският съюз ИМАТ пътища, магистрали и НЯМАТ дупки.
В Европейският съюз ИМАТ висок жизнен стандарт и карат предимно нови коли, които по правило трябва и да са
по-безопасни, а в България си купуваме масово коли на по 10 години.
Ся господинът от КАТ или който е там бих наистина се срещнал с него в реално време да ми каже какво още ИМАТ, като % статистика в Европейският съюз, а и ние НЯМАМЕ.
То е скандално да получиш книжка за шофьор на Автобус, без да си кормувал и 20 минуто дори, защото си си платил,
ама това от КАТ Не ги интересува.
Карам винаги с колан. Дори в повечето случай когато съм местил колата с 10-тина метра. Навик, какво да го правиш.. Но тази простотия на мен да ми вземат точки и 50лв защото друг човек не си е сложил колана е тотален абсурд. Сега господата с "хранилките" пак ще си повишат доходите за наша сметка. Лошото е, че няма да питат човек без колан "и к'о ши праим ся", а ще питат шофьора... Отделно, че по мое разбиране ползването на колана трябва да е личен избор.
Компромис между науката и религията: Човек е произлязъл от маймуната, която Бог е създал по свой образ и подобие.
Alfa Romeo 146 ti (само с чип и филтър )
Fiat Brava JTD
Аз пък се чудя какво толкова ще му стане на някой ако си сложи предпазния колан - то бива мързел и простотия ама имам чувството че популацията населяваща територията България ( като цяло не като отделни индивиди) е една от най-простите и дивите в света..какво толкова ще му стане на някой ако си сложи предпазния колан .. ма видете ли " т`ва било личен избор" - пълни Глупости- Това е лична безотговорност: към себе си, към жена ти, към децата ти , към майкати и баща ти и всички които те обичат дори да не се убиеш ако останеш инвалид вместо полезен на себе си и на обществото ще си в тежест на всички и ще се мъчиш до края на дните си .
А ако се убиеш ще разбие живота на най близките си не на комшиите ...не на враговете си .
Аз съм за двойно по-високи глоби за всяко нарушение на правилника и не само на него защо с убеждение тук в България нищо не се постига трябва да се налага със сила (глобата е вид сила )
Чудя се какво толкова ще му стане на някой ако си сложи предпазния колан ...Прост народ слаба държава .
Аз пък се чудя какво толкова ще му стане на някой ако си сложи предпазния колан - то бива мързел и простотия ама имам чувството че популацията населяваща територията България ( като цяло не като отделни индивиди) е една от най-простите и дивите в света..какво толкова ще му стане на някой ако си сложи предпазния колан .. ма видете ли " т`ва било личен избор" - пълни Глупости- Това е лична безотговорност: към себе си, към жена ти, към децата ти , към майкати и баща ти и всички .
Колега, а аз се чудя какво ще й стана на Държавата да ни оправи пътищата - то бива мързел, имам чувството,
че Държавата ни, която населяваме ни връща в Африка, където верояно и броя дупки на изминат километър е по-малък от тук.
Ако се направи статистика, колко хора са умряли, защото са се пребили опитвайки се да заобиколят дупка или, защото е липсвала пътна маркировка и осветление и тези, които са пострадали от липсата на колан на ЗАДНАТА седалка, ще разбереш че съотношението ще е такова, че на практика фактора - "колан на задната седалка" при инциденти ще се свежда до = 0 (нула).
Аз лично не съм против законността и спазването на правилата и винаги съм го правил, но непрекъснатото търсене на начин на това как да се санкционира водача за какви ли не глупости ми омръзна и ме вбесява при положение, че (В София) ежедневно Бентлита ми правят слаломи около мен и никога не биват спирани и на всеки 100 метра се хвърлям в шахта, където капака е откраднат или изкоп, който не се затваря с месеци.
Значи КАТ ще ни глобява вече за каквото си поиска има правото, а ние водачите на МПС нямаме право да поискаме пътищата да са изрядни и лъскавите лимузини да не са на "специален" режим, както най-сетне да осъдят някой ефективно от тези, които продадават ВЕЧЕ 20 ГОДИНИ книжки ?
Колега, а аз се чудя какво ще й стана на Държавата да ни оправи пътищата - то бива мързел, имам чувството,
че Държавата ни, която населяваме ни връща в Африка, където верояно и броя дупки на изминат километър е по-малък от тук.
Ако се направи статистика, колко хора са умряли, защото са се пребили опитвайки се да заобиколят дупка или, защото е липсвала пътна маркировка и осветление и тези, които са пострадали от липсата на колан на ЗАДНАТА седалка, ще разбереш че съотношението ще е такова, че на практика фактора - "колан на задната седалка" при инциденти ще се свежда до = 0 (нула).
Аз лично не съм против законността и спазването на правилата и винаги съм го правил, но непрекъснатото търсене на начин на това как да се санкционира водача за какви ли не глупости ми омръзна и ме вбесява при положение, че (В София) ежедневно Бентлита ми правят слаломи около мен и никога не биват спирани и на всеки 100 метра се хвърлям в шахта, където капака е откраднат или изкоп, който не се затваря с месеци.
Значи КАТ ще ни глобява вече за каквото си поиска има правото, а ние водачите на МПС нямаме право да поискаме пътищата да са изрядни и лъскавите лимузини да не са на "специален" режим, както най-сетне да осъдят някой ефективно от тези, които продадават ВЕЧЕ 20 ГОДИНИ книжки ?
...Това какво значи дай сега щото ни е скапана държавата да не си слагаме коланите абслолютно несериозно колега ...
То и носенето на каска ще намали значително смъртността при катастрофи,
както и "подпорно" подсилване на купето в стил "Рали" или пък задължителен дрегер, който да се поставя в КАТ на таблото - срещу 1000 лева примерно и, когато си пил да духнеш и да ти блокира стартера ... или направо да почне КАТ да санкционира шофьорите, че са решили да шофират ? Тогава вероятността някой да загине на пътя ще е точно никаква.
Идеята е, че мерки за санкциониране и тн. винаги се намират за през годините,
а факторите, които благоприятсват сигурноста на пътя, като здрави и почистени пътища, свежа маркирока, осветление по улици и булеварди, означителни табели и тн. вече години наред не само, че не се подобрявят, а обратно в определени квартали и места ги няма въобще вече.
Аз не казвам, че не бива да си слагаме коланите на предните седалки,
а че тази акция за коланите на задните ми се струва поредната акция в стил
дайте да го глобим, да му натрием носа на този, че друго за моемента и без туй не може да се направи.
Един средно трениран човек може да развие 30-35 км/ч. Не съм го пробвал, чесно казано, но си мисля, че ако си нацепиш главата спокойно може да си пукнеш.
Аз тая идея я дадох в предната тема за коланите, казвал съм я и в разговор на много хора, които са против тях, ама всичките са силни на приказки. Иначе никой не иска да шибне главата с 30 км/ч
В повечето случай спасяват - но има и такива без колан при който колата се върти изпадат и оживяват.
И аз мисля , че е глупаво да се глобява и шофиора.
А много повече са тия дето изпадат и търкалящата се кола ги премазва... За разлика от тия, които са останали в седалките си. Това, че някой късметлия се е спасил без колан, не означава, че щеше да умре ако е бил с колан. С колана също щеше да оживее, дори и да не е бил толкова голям късметлия, колкото се е оказал в случая.
....Но тази простотия на мен да ми вземат точки и 50лв защото друг човек не си е сложил колана е тотален абсурд. Сега господата с "хранилките" пак ще си повишат доходите за наша сметка. Лошото е, че няма да питат човек без колан "и к'о ши праим ся", а ще питат шофьора... Отделно, че по мое разбиране ползването на колана трябва да е личен избор.
Ми аз вече, казах, защо водача носи отговорност за пътниците, незнам защо не казахте нищо по въпроса, а само продължавате да повтаряте, че е простотия. Поне обяснете, защо го намирате за глупаво. Да не би с вашите коли да ви отвличат всеки ден и разни хора да ви принуждават да ги возите насила, без да можете нищо да им кажете. Според мен истинския проблем е, че се притеснявате да кажете на пасажерите си да се закопчаят понеже ще ви се присмиват, че не сте смелчаци, като тях
Колега, а аз се чудя какво ще й стана на Държавата да ни оправи пътищата - то бива мързел, имам чувството...
Колеги, измествате темата. Лошите пътища, дупките, липсата на маркировка и мантинетли, дърветата наоколо, корупцията в КАТ и т.н. са големи проблеми. Но никой от тях не прави коланите по-малко безопасни. Те могат да ви спасят, независимо дали сте се блъснали при заобикаляне на дупка или при други обстоятелства и назависимо дали след удара ще дойде най-корумпирания или най-принципния полицай.
То и носенето на каска ще намали значително смъртността при катастрофи,
както и "подпорно" подсилване на купето в стил "Рали" или пък задължителен дрегер, който да се поставя в КАТ на таблото - срещу 1000 лева примерно и, когато си пил да духнеш и да ти блокира стартера ... или направо да почне КАТ да санкционира шофьорите, че са решили да шофират ? Тогава вероятността някой да загине на пътя ще е точно никаква.
Идеята е, че мерки за санкциониране и тн. винаги се намират за през годините,
а факторите, които благоприятсват сигурноста на пътя, като здрави и почистени пътища, свежа маркирока, осветление по улици и булеварди, означителни табели и тн. вече години наред не само, че не се подобрявят, а обратно в определени квартали и места ги няма въобще вече.
Аз не казвам, че не бива да си слагаме коланите на предните седалки,
а че тази акция за коланите на задните ми се струва поредната акция в стил
дайте да го глобим, да му натрием носа на този, че друго за моемента и без туй не може да се направи.
Това за състоянието пътищата е вярно но не значи че ти не трябва да си слагаш колана.Двете неща колан и въздушна възклавница са средствата за безопасност които значително повишават шанса за оцеляване в катастрофа те са въведени в резултат на много проучвания и са приети за стандарт и в белите държави се ползват задължително .. но както казах прост народ слаба държава .
---------- Post added at 12:29 ---------- Previous post was at 12:27 ----------
Aми не е несериозно! Първо да оправят себе си та после да търсят проблема в другите
Тук въпроса е по скоро какво ти правиш за себе си и семейството и близките си ане какво прави еди кой си разбираш ли разликата колега . Не да казваш няма да си слагам колана щото има дупки и кал
Добре погледнато от тази страна, че коланите на задните седалки все пак са полезно нещо и допринасят за сигурността съм съгласен.
Нека направим следната аналогия - живеете в къща, която има нестабилна основа, която се поддържа от КАТ и Държавата.
Ти си наемател, който живее в нея - плаща наем под формата на Винетки !!!,
данъци, гражданска отговорност, годишни технически прегледи и тн.
Идва ти наемодателя и казва веднага да си потегнеш двете керемиди на покрива (коланите на задните седалки),
че тече в къщата и ще те санкционираме, че не си съвестен.
Ти казваш като наемател - добре, но къщата се клати непрекъснато, подпорна греда се е напукала в мазето, насмалко една тухла да ме утрепа, като падаше оня ден, ще направите ли необходимите ремонти, които да грантират сигурността ми ?
Наемодателя казва слушай сега какво в ЕС няма къща, където и 2 керемиди да са разместени и да им тече на главите, защо не се вземеш в ръце да ги поправиш иначе те глобявам ?
Aми не е несериозно! Първо да оправят себе си та после да търсят проблема в другите
Е да, да. Те така ще оправят себе си, все едно те са някакви други и нямат нищо общо с нас. Катаджиите са корумпирани, ама ние не сме чисти като утринна роса. Някой друг дава пари на катаджиите по пътищата, не сме ние. Държавата няма как да се оправи, ако ние не оправим себе си. Държавата е в лошо състояние по същата причина поради която и ние не сме в час - не спазваме правилата. Така както някой не си слага колана, така и полицая взема пари въпреки, че не трябва, а тоя който прави пътя краде от асфалта въпреки, че не трябва. И тримата не спазват правилата. Незнам защо се опитвате да изкарате че тия неща са различни, като са едно и също.
И какво значение има, че проверката е кампанийна. Като няма ежедневен контрол, по-добре двуседмична кампания отколкото нищо. Щото в единия случай макар и малко имам нещо, а в другия нищо.
Отделен в въпроса, че има друг смисъл в тия кампании. Първо ресурса на полицията не е бездънен - не може нон-стоп да проверява за всички и за скорост и за колани и за минаване на червено, просто няма толкова полицаи и патрулки. За това се правят тия кампании по отделно за нарушенията.
Второ, с тия кампании освен писането на актове, се предизвиква и дискусия по темата, а тоя резултат мисля, че вече го има - ето например ние говорим за това, всички медии го отразиха в новините, което не е малка полза.
Alfa Romeo Tipo 940 MY 2014, 1400 Turbo Benzina Multiair 16v, Giulietta Serie 1 Distinctive, MD 11/2015 Alfa Romeo Tipo 930 MY 1997, 1400 Twin Spark 16v, 145 Serie 1 Lusso, MD 04/1997[Ex]
....Какъв ви е коментара за тази аналогия колеги ?
Аналогията ти просто издиша. Хубаво, пътя е на държавата и тя не се грижи за него. Ти си наемател там, като си плащаш винетката. До тук добре. Проблема обаче е, че твърдиш, че те глобяват за това, че не си оправил керемидите, а това е грешна аналогия. Слагането на колана не е същото, като това. По-скоро е като да те глобяват, че бъркаш в контактите на зле подържаната им къща - контактите ще бъдат опасни и в зле подържана и в добре подържана къща. Така, че просто не виждам връзката между състоянието на питищата и необходимостта от колан. Но да не се повтарям, това го казах вече по-горе.
Alfa Romeo Tipo 940 MY 2014, 1400 Turbo Benzina Multiair 16v, Giulietta Serie 1 Distinctive, MD 11/2015 Alfa Romeo Tipo 930 MY 1997, 1400 Twin Spark 16v, 145 Serie 1 Lusso, MD 04/1997[Ex]
Е да, да. Те така ще оправят себе си, все едно те са някакви други и нямат нищо общо с нас. Катаджиите са корумпирани, ама ние не сме чисти като утринна роса. Някой друг дава пари на катаджиите по пътищата, не сме ние. Държавата няма как да се оправи, ако ние не оправим себе си. Държавата е в лошо състояние по същата причина поради която и ние не сме в час - не спазваме правилата. Така както някой не си слага колана, така и полицая взема пари въпреки, че не трябва, а тоя който прави пътя краде от асфалта въпреки, че не трябва.
Мен ме санкционира КАТ а КАТ, кой го санкционира ?
Полицаят, ако вземе пари дали има шанс някой да го барне ?
А ти като не си сложиш колана има шанс да следващият ъгъл да те санкционират и това е правилното поведение - Нарушение -> Санкция.
Преди 2 или 3 години имаше акция вътрешен контрол.
- качват се цивилки в коли шофират с нарушение из цяла София.
- спират ги КАТ искат си рушвет.
- закопчават катаджията.
- дисциплинарно уволнение.
На въпросът, към вътрешен контрол - Защо такива акции не се правят по-често, отговорът беше -
"Защото няма пари"
Значи има начин схемата - Нарушение -> Санкция
да работи за ВСИЧКИ нали ?
Comment