Мтака….Вече в БГ, даже в Бс.
Време е за кратък брифинг.
Най-после една държава, в която автомобилния парк да не се състои от предимно немски автомобили. Че ми е писнало, където и да отида, по улицата да хвърчат цвагени и други дойче посестрими. За съжаление, дори и в Италия натам вървят нещата или поне вървяха /не съм ходил там от 7-8 години/.
Та по темата – автопарка е доста разнороден – всичко можеш да видиш. Но ако все пак трябва да направя някаква характеристика, тя е следната:
- най-популярен е концерна Форд – освен всички модели на марката Форд, могат да се видят и доста Волво, както и Сааб /аз толкова много Сааб в БГ за три години не съм виждал/. Всички улици са изпъстрени с рекламни плакати на Форд, а и шоурумите са доста….Мярка се и някой и друг Ягуар, но честно казано и в БГ не са по-малко.
- на второ място – френските автомобили и то ПРЕДИМНО марката Ситроен /Пежо, кой знае защо, макар и да са един концерн, не е особено уважавана марка в Португалия – броя им в сравнение със роднината Ситроен е направо незначителен/. На добра популярност се радват и Хонда и Митсубиши /но не и Тойота – те са дори след Нисан/.
- трето място – ИТАЛИАНСКИТЕ и немските автомобили. От италианските най-много се котира очевидно Алфа /много МиТо, много нещо бе……./, но и Ланча и Фиат се срещат често или поне НЕ ПО-РЯДКО, отколкото можеш да срещнеш цваген. За немските автомобили категорично преобладава концерна БМВ, следван от Мерцедес /почти всички таксита/ и накрая /брях…../ Фолкцваген…….Не че няма Голфове, ама такова чудо като тук /или Австрия и Германия/ просто няма. А накичен Голф е невъзможно да видиш – няма такъв филм, всъщност доста са занемарени и със сигурност не е кола с която местните се гордеят. Нов Пасат е също изключително рядка гледка, за останалите модели да не говорим. Вярно е обаче, че всички полицейски коли са новите Октавии /тоест концерна VW/. Сеат, нищо че се произвежда на 2 крачки /сиреч Испания/ също няма.
- конкретно за Ланча – най-много Делти преобладаващо 80 и повече процента, включително от новите. За 12 дни обаче, НЕ ВИДЯХ НИТО ЕДНА Капа или Тезис…..Високия италиански клас не е популярен в Лисабон…….
- Екзотика са /сиреч почти няма/ корейски марки /макар че всички колички за багаж на летището са накичени с реклами на Киа/. Същото може и да се каже за джиповете /SUV анжък/…..Е нема бе……Таз мода там или закъснява или по-вероятно никога няма да дойде. Спортите автомобили също са малко – зърнах няколко Нисан 350 и единични бройки Брера, Мустанг, МГ, но общо взето това е.
- От високия клас – преимуществено БМВ. S-класата са доста по-малко, за Фаетон изобщо май не са и чували. Срещат се и не малко Ягуар, Крайслер, Ровър и нещо което определено ми хареса – Ситроен С6. Както вече казах – Тезис – тц……
- Паркират кажи-рече като нас….Сиреч където сварят, освен ако не е в идеалния център, щото ще отнесат такава глоба, че ще им се замаят главите/. Но иначе, по улиците /които и без това са теснички/ си е направо слалом между паркирани автомобили.
- Цените по принцип, макар и по-ниски отколкото например в Германия или Обединеното Кралство, са доста височки в сравнение с БГ. ПОХВАЛНО е обаче, че последното не се отнася за такситата – те са направо без пари /визирайки цената на едно питие по кръчмите/. Лисабон е 2 милиона и като територия сигурно колкото София. Една нощ /именно нош/ ни взеха 6.60 евра за разстояние приблизително равно на Лъвов мост – Белите брези. Съмнявам се, че в БГ би излязло по евтино.
- Дисциплината на пътя е висока – можеш спокойно да пресечеш пешеходна пътека, без да се оглеждаш – всички автомобили спират…..Последното е наистина както в Германия.
- Системата им на градски транспорт е перфектна /и това като в Германия/ - метрото е опасло цял Лисабон, системата им от скоростни мотриси и автобуси е зашеметителна – можеш за 30-40 минути да стигнеш от Лисабон до Кешкейш, Синтра, Ещорил или Кабо де Рока. Последното е „края на Европа – най-западната точка на континента” – една гигантска скала с фар, кръчмички и стада от щракащи в несвяст японци, където се е..ат ветровете, а долу океана е като врящ казан – а си попаднал в него – няма да се удавиш – преди това някоя вълна, висока колкото парламента ни ще те размаже върху камъните със сигурност. Издадоха ми и документ, че съм бил там….за което разбира се, най-любезно ми прибраха 10 евра….
Мога да пиша до безкрайност, но това е все пак автомобилен форум, така, че се ограничавам до тук. Дано ви е било интересно.
Пък и е време да ида да си прибера колицата от служебния паркинг на болницата /оставих я там да е под зоркия поглед на линейкаджиите/. Дано не е ставала на ледена висулка.
Very Happy
[11:03:43] almasy-bg: Забравих нещо.
Манията на богаташите /или поне така си мисля/ там е ретро автомобилите - една вечер видях един Ситроен ДС, блестящ, все едно е излязъл току-що от конвейра....След няколко дни пак същата гледка - Кадилак Елдорадо, който си е направо антика, обаче можеше да се огледаш в лака му......
Хареса ми Surprised Razz
Време е за кратък брифинг.
Най-после една държава, в която автомобилния парк да не се състои от предимно немски автомобили. Че ми е писнало, където и да отида, по улицата да хвърчат цвагени и други дойче посестрими. За съжаление, дори и в Италия натам вървят нещата или поне вървяха /не съм ходил там от 7-8 години/.
Та по темата – автопарка е доста разнороден – всичко можеш да видиш. Но ако все пак трябва да направя някаква характеристика, тя е следната:
- най-популярен е концерна Форд – освен всички модели на марката Форд, могат да се видят и доста Волво, както и Сааб /аз толкова много Сааб в БГ за три години не съм виждал/. Всички улици са изпъстрени с рекламни плакати на Форд, а и шоурумите са доста….Мярка се и някой и друг Ягуар, но честно казано и в БГ не са по-малко.
- на второ място – френските автомобили и то ПРЕДИМНО марката Ситроен /Пежо, кой знае защо, макар и да са един концерн, не е особено уважавана марка в Португалия – броя им в сравнение със роднината Ситроен е направо незначителен/. На добра популярност се радват и Хонда и Митсубиши /но не и Тойота – те са дори след Нисан/.
- трето място – ИТАЛИАНСКИТЕ и немските автомобили. От италианските най-много се котира очевидно Алфа /много МиТо, много нещо бе……./, но и Ланча и Фиат се срещат често или поне НЕ ПО-РЯДКО, отколкото можеш да срещнеш цваген. За немските автомобили категорично преобладава концерна БМВ, следван от Мерцедес /почти всички таксита/ и накрая /брях…../ Фолкцваген…….Не че няма Голфове, ама такова чудо като тук /или Австрия и Германия/ просто няма. А накичен Голф е невъзможно да видиш – няма такъв филм, всъщност доста са занемарени и със сигурност не е кола с която местните се гордеят. Нов Пасат е също изключително рядка гледка, за останалите модели да не говорим. Вярно е обаче, че всички полицейски коли са новите Октавии /тоест концерна VW/. Сеат, нищо че се произвежда на 2 крачки /сиреч Испания/ също няма.
- конкретно за Ланча – най-много Делти преобладаващо 80 и повече процента, включително от новите. За 12 дни обаче, НЕ ВИДЯХ НИТО ЕДНА Капа или Тезис…..Високия италиански клас не е популярен в Лисабон…….
- Екзотика са /сиреч почти няма/ корейски марки /макар че всички колички за багаж на летището са накичени с реклами на Киа/. Същото може и да се каже за джиповете /SUV анжък/…..Е нема бе……Таз мода там или закъснява или по-вероятно никога няма да дойде. Спортите автомобили също са малко – зърнах няколко Нисан 350 и единични бройки Брера, Мустанг, МГ, но общо взето това е.
- От високия клас – преимуществено БМВ. S-класата са доста по-малко, за Фаетон изобщо май не са и чували. Срещат се и не малко Ягуар, Крайслер, Ровър и нещо което определено ми хареса – Ситроен С6. Както вече казах – Тезис – тц……
- Паркират кажи-рече като нас….Сиреч където сварят, освен ако не е в идеалния център, щото ще отнесат такава глоба, че ще им се замаят главите/. Но иначе, по улиците /които и без това са теснички/ си е направо слалом между паркирани автомобили.
- Цените по принцип, макар и по-ниски отколкото например в Германия или Обединеното Кралство, са доста височки в сравнение с БГ. ПОХВАЛНО е обаче, че последното не се отнася за такситата – те са направо без пари /визирайки цената на едно питие по кръчмите/. Лисабон е 2 милиона и като територия сигурно колкото София. Една нощ /именно нош/ ни взеха 6.60 евра за разстояние приблизително равно на Лъвов мост – Белите брези. Съмнявам се, че в БГ би излязло по евтино.
- Дисциплината на пътя е висока – можеш спокойно да пресечеш пешеходна пътека, без да се оглеждаш – всички автомобили спират…..Последното е наистина както в Германия.
- Системата им на градски транспорт е перфектна /и това като в Германия/ - метрото е опасло цял Лисабон, системата им от скоростни мотриси и автобуси е зашеметителна – можеш за 30-40 минути да стигнеш от Лисабон до Кешкейш, Синтра, Ещорил или Кабо де Рока. Последното е „края на Европа – най-западната точка на континента” – една гигантска скала с фар, кръчмички и стада от щракащи в несвяст японци, където се е..ат ветровете, а долу океана е като врящ казан – а си попаднал в него – няма да се удавиш – преди това някоя вълна, висока колкото парламента ни ще те размаже върху камъните със сигурност. Издадоха ми и документ, че съм бил там….за което разбира се, най-любезно ми прибраха 10 евра….
Мога да пиша до безкрайност, но това е все пак автомобилен форум, така, че се ограничавам до тук. Дано ви е било интересно.
Пък и е време да ида да си прибера колицата от служебния паркинг на болницата /оставих я там да е под зоркия поглед на линейкаджиите/. Дано не е ставала на ледена висулка.
Very Happy
[11:03:43] almasy-bg: Забравих нещо.
Манията на богаташите /или поне така си мисля/ там е ретро автомобилите - една вечер видях един Ситроен ДС, блестящ, все едно е излязъл току-що от конвейра....След няколко дни пак същата гледка - Кадилак Елдорадо, който си е направо антика, обаче можеше да се огледаш в лака му......
Хареса ми Surprised Razz
Comment