Известие

Collapse
No announcement yet.

Газови уредби... размисли и страсти.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Първоначално публикувано от ludkanar Покажи съобщение
    А на мен ми се струва,че като цяло се заяждаш с хората от форума.Можеше просто да пуснеш тема за дискутиране кое е по-безопасно или по-опасно,но както виждам...
    Бе и аз усещам, че нещо присърце заповам да я взимам темата и по-скоро странните коментари в нея, което от своя страна ме подтиква към писане на провокативни постове... което не е добра новина. Иначе първоначалната идея беше по-скоро да видя до колко ще се намерят хора които да подкрепят мислите ми, че газовите уредби които монтират в сервизите (не заводите) все пак могат да се окажат доста опасни по редица причини. Но както обикновенно става в тоя форум, темата набързо изкриви своя характер и стана "срала маца в каца".

    Дори и да бях пуснал темата със заглавие "кое е по-безопасно или по-опасно" пак щеше да се стигне до тук, понеже така като гледам по-голямата част от колегите си джиткат на газ и естествено пак щеше да има засегнати.

    ---------- Post added at 23:52 ---------- Previous post was at 23:45 ----------

    Първоначално публикувано от Mind_Control Покажи съобщение
    Ясно... Ти си порадната "Батка", която мисли, че всички трябва да му играят по свирката. Мисля, че стигнахме до корена на проблема.
    Не знам как точно стигнахте до корена на проблема. Ами ако аз не съм поредната "Батка" която дъра дъра, а всички останали в тоя форум са? Сори колега ама такива изводи са леко прибързани. Особено при положение, че откакто темата се изметна само лиготия ме тресе...

    П.П. Единствената кола на газ която съм карал беше учебната преди 7 години. И както каза колегата Доко, в момента разсъжденията ми не са на основа практика, а предимно теория, новини и една случка от преди година две.
    Last edited by BoxerPower; d.m.y г., 00:00.
    BMW E39 528i

    Comment


    • #62
      Първоначално публикувано от BoxerPower Покажи съобщение
      .
      Първия ти пост е много хейтърски и провокативен, няма как да няма хейтърски отзиви. Другия път като вкарваш тема с провокация, чат и дъра-бъра вкарай малко повече положителни закачки

      Comment


      • #63
        поради зачестилите твърдения че младежта не харесва горивата пробан-бутан и метан аз ще ги опровергая имам поне 4ма познати които карат на метан и още поне 5ма които карат на газ така до тука мисля че ритнах статистиката по кокалчето на десния крак . Всеки кара с каквото може да си позволи и му е увряла главата за предимствата и недостатъците , но май пърото винаги е основния приоритет.
        За мощност на газта да може да се каже че се губи ако колата на газ е намалена до 1на идея над това да се колебаят оборотите тогава зор , иначе едно приятелче имаше мазда беше ги пипнал 2те винчета за регулирането на газта и на газ вървеше повече от колко на бензин тва е въпрос на настойка както вече казах .

        За безопастността на въпростното гориво и неговото експлоадиране защото туказа това говорим не за запалване (защото за заплаване до колкото са моите скромни познания можем да наречем процеса който всеки ден 1 пушач извършва докато си пали цирата наприемер )са нужни концентрация и налягане за единица площ . ЗА да гръмне бутилката изключително притеснените бих казал че са нужни 2 неща да се образува искара и газта да се върне по тръбопровода с искрата към бутилката - малко вероятна причина поради наличието на едно просто и гениално съоражение наречено възвратен клапан ( 2 пъти ми се е връщала газ на оксижена пиша поради причината възвратен клапан ) Причина 2 за да гръмне бутилката е нагряване до висока температура и увеличаване на налягането поради тази причина да гръмне мисля че дебелата 12мм ако не и повече бутилката да гръмне в този случай одавна или дима в купето или пламъците да са ви убили .

        тва от мене карам сега дизел израснал съм с кола на газ уважам ги и 2те.
        Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD CF3 115CV {06.01г.} Progression / Limited edition (I) My love
        sigpic

        Comment


        • #64
          Първоначално публикувано от Доко Покажи съобщение
          Чета си аз тука, и гледам разни мнения, но това което ми прави впечатление е ,че тези които са против газта са младежи на по 20 години...
          Благодаря, че ме подмлади толкова, имаш няколко бири от мен!

          Иначе ми се струва, че не сте разбрали идеята на темата, която според мен е да си се подърлим да воля, без да се обиждаме. Аз поне така я разбирам.
          Ясно е, че всеки си избира и си прави сметката, с какво гориво да кара, каква кола да кара и т.н.
          За мен мога да кажа, че разхода не ме интересува, както и цената на бензина. Още когато си купувах GTV-то, бях наясно колко харчи, бях наясно, че в резервоара друг бензин освен 100 октанов няма да влезе. Ако исках да се возя евтино, щях да си купя дизел или някоя малолитражка. Не, че 2.0 е особено голяма кубатура, но все пак...
          Тогава и акциз имаше иначе щях да се метна на нещо по-голямо и пак щях да си го карам на бензин - кефи си ме и това е, ненавиждам газовите "интервенции", но нямам нищо против хората, които карат на газ - това си е тяхна работа и право на избор.
          Alfa Romeo 166 3.0 V6
          Alfa Romeo GTV 2.0TS - няма я вече.

          Comment


          • #65
            Първоначално публикувано от Fear Покажи съобщение
            Благодаря, че ме подмлади толкова, имаш няколко бири от мен!
            .
            Няма да пропусна биричка, ако се засечем пак

            Comment


            • #66
              Първоначално публикувано от BoxerPower Покажи съобщение
              Бе и аз усещам, че нещо присърце заповам да я взимам темата и по-скоро странните коментари в нея, което от своя страна ме подтиква към писане на провокативни постове... което не е добра новина. Иначе първоначалната идея беше по-скоро да видя до колко ще се намерят хора които да подкрепят мислите ми, че газовите уредби които монтират в сервизите (не заводите) все пак могат да се окажат доста опасни по редица причини. Но както обикновенно става в тоя форум, темата набързо изкриви своя характер и стана "срала маца в каца".
              И аз карам на газ и не ми дреме кой какво мисли за газта.Можеби ако не я бях купил колата с газ нямаше да сложа.По-евтино ми е и си се возя-относно ремонти по мотора никакви както и никакви подмени освен на дебитомера(който прецаках сам).Та отново на темата,още в първи си пост почваш да ги предизвикваш колегите с тва че съм паралия но карам на газ.Знам за много луксозни коли които са на газ(не ги защитавам),за мен газта е за возене понеже колата не ми не е бърза и не се състезавам с нея.
              Mercedes W202 - 200kompressor 99'
              Alfa Romeo 156 1.8 16V TS 99' - ex''
              Alfa Romeo 145 1.9JTD 99'

              Comment


              • #67
                За да се опитам да върна темата в правилната насока ще дам сериозното си обяснение на въпроса (обещавам вече да не се лигавя по темата), защо лично аз имам теоретични резерви към допълнително монтирани извън автомобилния завод системи каквито са повечето газови уредби. За обосновка и сравнение в примерите си ще включа мнението ми за автомобилните двигатели с принудително възпламеняване на горивовъздушната смес, и тези със самовъзпламеняване на горивовъздушната смес.

                Двигатели със самовъзпламеняване на горивовъздушната смес.

                Предимства:

                - нисък разход благодарение съотношението гориво-въздух при смесообразуването, изгоден от към икономическа гледна точка.
                - висок въртящ момент на двигателя (голяма теглеща сила).
                - ниски обороти на работа, по-бавно износване на детайлите.
                - свободно багажно пространство.

                Недостатъци:

                - скъпа поддръжка при евентуален отказ на агрегат (за пример турбина, горивонагнетателна помпа)
                - тежките режими и голямото натоварване на двигателя в следствие принципа му на работа могат да доведат до сериозни повреди.
                - не до там безшумен.
                - вреден за околната среда.
                - при износване или неправилна експлоатация на двигателя няма как да не се забележат облаците отработени газове излизащи от изпускателната система. В някои по драстични случаи тези газове могат буквално да образуват непрогледна мъгла, която е опасна предимно за останалите участници в движението, намиращи се непосредствено зад въпросния автомобил.

                Амортизация на автомобила:

                - обичайната за всеки един компонент.

                Двигатели с принудително възпламеняване на горивовъздушната смес:


                Предимства:

                - лесен и сравнително по-евтин за обслужване.
                - високи обороти, по-динамичен.
                - по-безшумен.
                - свободно багажно пространство.

                Недостатъци:

                - висок разход на гориво, следователно неизгоден от към икономическа гледна точка.
                - вреден за околната среда.
                - по-нисък въртящ момент.
                - по-бързо износване на детайлите в следствие високите обороти при които работи.

                Амортизация на автомобила:

                - обичайната за всеки един компонент.

                Двигатели с принудително възпламеняване на горивовъздушната смес, с допълнително инсталирана уредба за газово гориво.


                Предимства:

                - без значение разхода - евтино гориво, следователно изгоден от към икономическа гледна точка.
                - по-безшумен
                - сравнително безвреден за околната среда.

                Недостатъци:

                - допълнителна система за обслужване, следователно допълнителни разходи при появил се отказ на работа.
                - не до там добри динамични показатели.
                - ограничава багажното пространство.
                - евентуален мириз на газ в купето.
                - често се срещат проблеми със стартиране на двигателя при ниски температури.
                - като цяло не е добра алтернатива в зимни условия.
                - при ненавременно отреагиране на специални служби при възникване на екстремна ситуация в следствие пожар, КРАЙНО ОПАСЕН за всичко в близост до него.

                Амортизация на автомобила:

                - по интензивна от обичайната за определени части и агрегати. За пример: ускорено износване на запалителни свещи; ускорено износване на датчика отчитащ състава на отработените газове; евентуална преждевременна амортизация на дебитомера в следствие неправилно монтиране на уредбата и поява на детонация в смукателните колектори; ускорена амортизация на изпускателната система в следствие образуването на голямо количество конденз в нея.


                Мой личен извод от всичко написано до тук:

                "Бензиновите" автомобили са в сърцето, "дизеловите" в предпочитанията, а "газовите"... ще мине доста време докато успеят да ме впечатлят с нещо друго освен ниска цена на горивото.

                И сега колеги, ще се радвам ако темата продължи в подобна посока... т.е. "аз мисля така и така за еди си кое си, тъй като това и това за въпросното нещо"

                Пуу, е тоя пост ми отне време
                BMW E39 528i

                Comment


                • #68
                  Е така вече по-може
                  Доводите са ти малко остарели, малко повлияни от "хубавата" ни реалност, но обосновават предпочитанията.

                  Просто имай предвид, че с калпаво поддържан автомобил можеш да се подпалиш или взривиш и на бензин... а големината на експлозията е много относителна и зависи от количеството пари.
                  Welcome to the real world

                  Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                  Comment


                  • #69
                    Първоначално публикувано от BoxerPower Покажи съобщение
                    " а "газовите"... ще мине доста време докато успеят да ме впечатлят с нещо друго освен ниска цена на горивото.
                    Е нали още в първия си пост това казах и аз, ще мине време, ще порастнете.........пък то ще си покаже. А си мисля, че на всеки са му ясни предимствата и недостатъците, но.... никой не може да преценя индивидуалните решения на други. Ще дам пример със себе си, имам мотор за лятото, кола за зимата, ползвам "камион" за извънградско от време на време, и ГТВ за градско. Издържам семейство, дъщеря ми след 3 години ще завършва, мисля, че едно образование в чужбина няма да и се отрази зле........ и т.н. Та в този ред на мисли изобщо не взимам под внимание мнението на хора които още не са оформили житейския си път и все още блуждаят в мечти за бързи коли, и всички им доходи отиват за гориво, телефон и кафета.Не това са мойте проритети.

                    п.с. Брее много филосовски я подкарах...................

                    Comment


                    • #70
                      знам за един случай на чисто нова S-класа от магазина, която отива да й сложат най-скъпата метанова уредба, само защото човекът иска да си направи колата още по-скъпа
                      и не, не в Германия, а в България
                      Ако парите ти стигат, значи нямаш въображение.
                      AR 156, 1.6 TSpark 2000г на метан - R.I.P.

                      Comment


                      • #71
                        Първоначално публикувано от mim Покажи съобщение
                        знам за един случай на чисто нова S-класа от магазина, която отива да й сложат най-скъпата метанова уредба, само защото човекът иска да си направи колата още по-скъпа
                        и не, не в Германия, а в България
                        Аз знам много такива ......

                        Comment


                        • #72
                          Първоначално публикувано от Доко Покажи съобщение
                          Е нали още в първия си пост това казах и аз, ще мине време, ще порастнете.........пък то ще си покаже. А си мисля, че на всеки са му ясни предимствата и недостатъците, но.... никой не може да преценя индивидуалните решения на други. Ще дам пример със себе си, имам мотор за лятото, кола за зимата, ползвам "камион" за извънградско от време на време, и ГТВ за градско. Издържам семейство, дъщеря ми след 3 години ще завършва, мисля, че едно образование в чужбина няма да и се отрази зле........ и т.н. Та в този ред на мисли изобщо не взимам под внимание мнението на хора които още не са оформили житейския си път и все още блуждаят в мечти за бързи коли, и всички им доходи отиват за гориво, телефон и кафета.Не това са мойте проритети.

                          п.с. Брее много филосовски я подкарах...................
                          Та понеже засегна младите да кажа че горивото ми е най-малкия проблем (кофти е че вдигат цените на горивата и това ме притеснява, а не че колата ми харчи много пари) при положение, че сменям окачване на година - година и половина (не само на алфата явно имам някакъв проблем с начина на каране или... със хубавите ни пътища).

                          Както казах в началото на темата карал съм с всички горива освен на метан и моя личен избор е нафтата:
                          -бензина е скъп с висок разход
                          -газта е евтина, но е с висок разход и не знам каква бутилка трябва да сложа за да минавам същите километри между зарежданията както с дизелака (а много ме мързи да ходя да зареждам). Освен това обичам музиката да прави "бум-бум" и имам туба (онзи ден прекарвах една газова и като сложихме газовата бутилка до тубата - вече и лаптоп нямаше къде да се сложи) и за извънградско става малко неудобна (без багажник закъде).
                          -нафтата е скъпо гориво с малък разход. Има ги неудобствата, че ако ти замине турбинката тежко ти и горко, но пък нафта имаше (преди сега не знам защото колата ми е ок и не искам да я тормозя) за 1,20 когато бензина беше 1,70лв, а газта 1,10лв (горе-долу по спомени от по-миналата година, когато си взех колата). Сега до колкото разбрах е 1,50лв (поне имах такова предложение преди по-малко от седмица)

                          Заради тези си виждания съм избрал нафта - малко по-скъпо отколкото на газ, но имам някакво място в багажника. Нямам семейство и деца, но все си мисля, че когато имам ще ми трябва и голям багажник (все пак трябва да се ходи и на почивка от време на време) и тогава и за тубата няма да има място.
                          За това не виждам защо пак се намесиха "не са оформили житейския си път", както и аз искам да знам, че като дам газ колата тя ще тръгне.

                          П.П. Не искам да се заяждам, а да ти покажа, че не всеки, който не кара на газ задължително иска или дава много пари за горива
                          sigpic
                          Alfa Romeo 156 1.9JTD '99
                          BMW 316 Compact '95

                          Comment


                          • #73
                            Първоначално публикувано от DarkKnight Покажи съобщение
                            Заради тези си виждания съм избрал нафта - малко по-скъпо отколкото на газ, но имам някакво място в багажника. Нямам семейство и деца, но все си мисля, че когато имам ще ми трябва и голям багажник (все пак трябва да се ходи и на почивка от време на време) и тогава и за тубата няма да има място.
                            Колко хубаво си го казал - "Заради тези си виждания съм избрал нафта" Това е тънкия момент, всеки си има виждания, аз не целя да променям на никой убежденията, изтъквам собствени аргументи. За всичко си имам решение, и ако се зачетеш по-подробно в първия пост на темата, ще разбереш за какво говоря. Не считам за необходимо някой вместо мен да преценя, и да ми прави анализи за финансово-духовното ми състояние по това, че карам на газ. Естествено, че ме дразни този факт. Примерно мойто мнение е такова за нафтата, но това не е причина и не ми дава повод да повдигам тема по-този въпрос. Както сам каза ако ти сгъне турбината ще дадеш пари колкото за основен ремонт на бензинов ТС. И аргументите на Боксер пауър са доста остарели, вероятно копирани някъде из нета. Момчета вече е 21век, технологиите са доста развити, примерно моята кола е 1.8 карам на газ и върви повече от 1.9 жтд чипосано - доказано е, ако това ви претиснява, не се спъват колите на газ, но всичко си има цена не става за 200лв. Проблема на хората с газта е комлексарски - това е.
                            Last edited by Доко; d.m.y г., 12:39.

                            Comment


                            • #74
                              Първоначално публикувано от BoxerPower Покажи съобщение
                              [I][B]

                              Недостатъци:

                              - допълнителна система за обслужване, следователно допълнителни разходи при появил се отказ на работа.
                              - не до там добри динамични показатели.
                              - ограничава багажното пространство.
                              - евентуален мириз на газ в купето.
                              - често се срещат проблеми със стартиране на двигателя при ниски температури.
                              - като цяло не е добра алтернатива в зимни условия.
                              - при ненавременно отреагиране на специални служби при възникване на екстремна ситуация в следствие пожар, КРАЙНО ОПАСЕН за всичко в близост до него.

                              Амортизация на автомобила:

                              - по интензивна от обичайната за определени части и агрегати. За пример: ускорено износване на запалителни свещи; ускорено износване на датчика отчитащ състава на отработените газове; евентуална преждевременна амортизация на дебитомера в следствие неправилно монтиране на уредбата и поява на детонация в смукателните колектори; ускорена амортизация на изпускателната система в следствие образуването на голямо количество конденз в нея.


                              Мой личен извод от всичко написано до тук:

                              "Бензиновите" автомобили са в сърцето, "дизеловите" в предпочитанията, а "газовите"... ще мине доста време докато успеят да ме впечатлят с нещо друго освен ниска цена на горивото.

                              И сега колеги, ще се радвам ако темата продължи в подобна посока... т.е. "аз мисля така и така за еди си кое си, тъй като това и това за въпросното нещо"

                              Пуу, е тоя пост ми отне време
                              колега, не мога да се съглася
                              1- и цд.то ти е допълнително монтирана система, а при газта имаш вероятност да се прибереш дори и ако колата ти не иска да работи на някое от 2-те горива
                              2- на газ колата може да върви и по-добре от бензин, но тогава заминава икономичността, а газта е за икономия
                              3- за това са измислени тороидалните бутилки
                              4- мирис на газ означава проблем с газовата. миризмата се добавя нарочно към пропан-бутана за да мирише.
                              5- двигателя се стартира винаги на бензин
                              6- това за зимните условия го кажи на някой бакшиш на стоянката февруари месец в 3 през нощта докато се грее на парното
                              7- опасността е в това коя тъпа телефонистка стои на 112 и колко китайски ти е пожарогасителя.

                              конденз в изпускателната система се получава само при каране на къси разстояния, свещите ако са добре подбрани карат по-дълго и по-добре, двигателя се очиства от въглеродни отлагания и маслото се пази чисто. сондата колко изкарва е относителна работа.

                              и аз не се кефя много на газта, ама дявола изобщо не е толкова черен. да не стане така че да си купиш бегачка на газ и после да разправяш колко е гот щото историята познава и такива случаи иначе тука има паркинги в които просто не може да влезеш ако си с АГУ. всеки сам си решава.
                              точка

                              Comment


                              • #75
                                Първоначално публикувано от Доко Покажи съобщение
                                И аргументите на Боксер пауър са доста остарели, вероятно копирани някъде из нета.
                                Познавам го момчето... на дали копира от нет-а
                                BMW E39 528i

                                Comment

                                Working...
                                X