Известие

Collapse
No announcement yet.

Високо октаново гориво или загуба на пари за нашите коли.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Без да знам дали числата отговарят на написаното, мога да кажа, че моята кола специално с бензин 100 даваше разход с половин до литър надолу при еднакво каране. Измерено в рамките на 15 хил. километра. Отделно проблема със сутрешното палене го нямаше. Та така - зависи от много неща.
    Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
    Lancia Kappa JTD '98 -

    Comment


    • #17
      абе с тоя 86 си спомням че на бащата жигулката и чукаше аванса с него , какво остава за нашите коли. той беше москвич едишън, само те вървяха с него. а компресията при нас си иска 95 за да няма детонации.
      точка

      Comment


      • #18
        Е да ама ни цакат с топла бира

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от Ramsezsh Покажи съобщение
          В Лукойл бензина, който се продава за 95 е много далеч от 95, по скоро е 92. .
          В грешка си ... всяка една партида произведено гориво мина проверка . Ако не отговаря на нормата се връща обратно за подобряване . Представи си , че някой тръгне да съди компанията за това , че продаваната стока не съответства на БДС , то тогава неустойките ще са мнооого големи , затова е в интерес горивото да е 95 или 98 по БДС
          Alfa Romeo 145 JTD 105+ HP BY sigpic
          Alfa Romeo GT 1.9JTD 150+ HP BY DAGI

          Comment


          • #20
            Само ще направя лека корекция на колегата пуснал темата. Разлика в използването на горива с по-високо октаново число и такива с по-ниско определено има... но тази разлика може да бъде усетена от автомобилите чиито двигатели се управляват изцяло от компютър, който по всяко едно време на база куп датчици може да променя както ъгъла на изпреварване на запалването в цилиндъра, така и много други настройки свързани с моментната работа на ДВГ. На по-прост език казано, само "умните" автомобили могат да усетят и да се възползват от разликата в октановото число. Тук се е объркал и колегата, като е написал, че разликата се усеща само от автомобили с принудително пълнене... каквито и да са те?! Базикам се така написано обаче човек може да ги асоцира като дизелови автомобили или такива с турбини

            Извода... ами голям процент от автомобилите които се търкалят по родните пътища далеч нямат конструктивните характеристики на един "умен" автомобил (какъвто е посочената в клипа Импреса) т.е. който и бензин да им налеете (95, 98, 100), все тая - няма да намерят разликата... или поне няма да е чак толкова осезаема Тук е и прав колегата като казва, че по-евтиния бензин (този с по-малък октан) може да ви спести някой лев или литър
            BMW E39 528i

            Comment


            • #21
              тука не си прав, има талиги които са с ръчен октанкоректор- ключе с положение 95 и 98. а системата на "умните" еку-та се управлява от нок сензор който всъщност е микрофон. ако еку-то подслуша детонации - връща аванса.
              освен това октановото число на бензина лесно може да се променя с добавки. стар номер на моторджиите е слагането на нафталин , въпроса е по-скоро в калоричността на горивото.
              Last edited by kolev; d.m.y г., 12:23.
              точка

              Comment


              • #22
                Въпреки, че не мога да се впиша в графа 'компетентен', ще споделя наблюдението ми върху автомобилите от личен опит (за мен опита е много по-важен от това някой да ти преразкаже какво бил чул, от някой който бил прочел някъде нещо си) Нагледно разбрах как автомобил с мощност около 100к.с. върви с 95 и 98 бензин, също и как разликата се отразява на автомобил с мощност малко над 300к.с. (двата автомобила са атмосверни, със серийна мощност, без тунинг)
                Резултата беше следния: по-маломощния автомобил нямаше никаква осезаема разлика при първоначално палене, каране и разход в града и извън него. А при втория автомобил, с 95 бензина двигателя работеше по-нестабилно, в ниските обороти е по-муден.
                Собсвения извод, който си направих е, че автомобилите с нормална мощност трябва да се карат с 95 , а тези конструирани за по-спортни амбиции с по-високооктанов безин.
                Alfa Romeo 156 2.4JTD '02, Fiat Punto 1.2 16V '00, Alfa Romeo 155 2.0 16V - ex, Сузуки Бандит 400 VC '94 - ex, Дукати S4 '02

                Comment


                • #23
                  Е именно... всеки двигател е проектиран за дадено октаново число, това че в БГ явно 95, да кажем отговаря на 92 , а 98 на 95, примерно е съвсем отделен проблем...
                  А възможно ли е калоричността на 98 да не е такава каквато трябва? Не съм компетентен тук....

                  Comment


                  • #24
                    Горивото има още много други показатели освен октаново число , има кислородо съдържащи , ниво на сяра и мноого други . По принцип не е трудно "докарването" на актановото число , а другите параметри. Така , че горивата си отговарят почити напълно относно октановото число.
                    Alfa Romeo 145 JTD 105+ HP BY sigpic
                    Alfa Romeo GT 1.9JTD 150+ HP BY DAGI

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от BoxerPower Покажи съобщение
                      Само ще направя лека корекция на колегата пуснал темата. Разлика в използването на горива с по-високо октаново число и такива с по-ниско определено има... но тази разлика може да бъде усетена от автомобилите чиито двигатели се управляват изцяло от компютър, който по всяко едно време на база куп датчици може да променя както ъгъла на изпреварване на запалването в цилиндъра, така и много други настройки свързани с моментната работа на ДВГ. На по-прост език казано, само "умните" автомобили могат да усетят и да се възползват от разликата в октановото число. Тук се е объркал и колегата, като е написал, че разликата се усеща само от автомобили с принудително пълнене... каквито и да са те?! Базикам се така написано обаче човек може да ги асоцира като дизелови автомобили или такива с турбини

                      Извода... ами голям процент от автомобилите които се търкалят по родните пътища далеч нямат конструктивните характеристики на един "умен" автомобил (какъвто е посочената в клипа Импреса) т.е. който и бензин да им налеете (95, 98, 100), все тая - няма да намерят разликата... или поне няма да е чак толкова осезаема Тук е и прав колегата като казва, че по-евтиния бензин (този с по-малък октан) може да ви спести някой лев или литър
                      Мерси за информацията Аз въобще не бях запознат в тази насока и смятам, че написаното от теб е полезна информация. На мен това ми беше главната цел, да покажа черно на бяло нещата как седята, а пък резултата зависи само от нас самите, защото никой не можем да накараме на сила да прави нещо. Надявам се поне колегата BoxerPower и аз да сме ви били поне малко полезни. Специални поздрави!!!
                      Alfa Romeo 146 Junior EX/Alfa Romeo 146 Ti EX /Alfa Romeo 156 GTA EX/Alfa Romeo 147 GTA wannabe

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от didod Покажи съобщение
                        Без да знам дали числата отговарят на написаното, мога да кажа, че моята кола специално с бензин 100 даваше разход с половин до литър надолу при еднакво каране. Измерено в рамките на 15 хил. километра. Отделно проблема със сутрешното палене го нямаше. Та така - зависи от много неща.
                        Това колега е доказателство, че в твоя случай смисъл от 100 октана въобще няма!При посочения в подписа ти разход 10,9 с обикновен бензин ти е 23,54 лева при цена за 95 октана 2,16 лв.!Ако ти гори от 100 октана 10,4( с половин литър по -малко)цената за 100 км. ти е 25,17 лв. при цена за 100 октана 2,42 лв. за литър!

                        Та мисълта ми е че при такава разлика в цената трябва да имате или голяма разлика в рахода или в динамиката!Като цяло обаче въобще не си заслужава!

                        ---------- Post added at 18:43 ---------- Previous post was at 18:40 ----------

                        Първоначално публикувано от Lqnkata Покажи съобщение
                        Въпреки, че не мога да се впиша в графа 'компетентен', ще споделя наблюдението ми върху автомобилите от личен опит (за мен опита е много по-важен от това някой да ти преразкаже какво бил чул, от някой който бил прочел някъде нещо си) Нагледно разбрах как автомобил с мощност около 100к.с. върви с 95 и 98 бензин, също и как разликата се отразява на автомобил с мощност малко над 300к.с. (двата автомобила са атмосверни, със серийна мощност, без тунинг)
                        Резултата беше следния: по-маломощния автомобил нямаше никаква осезаема разлика при първоначално палене, каране и разход в града и извън него. А при втория автомобил, с 95 бензина двигателя работеше по-нестабилно, в ниските обороти е по-муден.
                        Собсвения извод, който си направих е, че автомобилите с нормална мощност трябва да се карат с 95 , а тези конструирани за по-спортни амбиции с по-високооктанов безин.

                        Тук колега съм абсолютно съгласен!От личен опит мога да споделя,че колкото е по-мощен автомобила толкова повече се усеща по-якия бензин!
                        Audi A6 3.0 TDI
                        Infiniti FX35

                        Comment


                        • #27
                          Пълен та*ак са тези добавки.Когато автомобила е по-мощен високооктановия бензин е решението. Не мисля, че за автомобили до 150-160 коня се усеща някаква разлика когато има добавки. Говоря чисто като човек който само кара и грам не разбира от механика или нещо подобно.

                          Едно време ми изнасяха бензин от една военна база. И досега немога да намеря в България такъв бензин. Има го момента, че с бензин от Гърция разхода пада с около литър и нещо а вървежа си е същия..
                          Range Rover Vogue 4.4
                          Rexton 270 cdi
                          Honda CBR Repsol 1000 , Polaris Predator 500
                          Колкото и да се опитваш, никога няма да си по-велик от пръдня на крава.

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от TMAX Покажи съобщение
                            Това колега е доказателство, че в твоя случай смисъл от 100 октана въобще няма!При посочения в подписа ти разход 10,9 с обикновен бензин ти е 23,54 лева при цена за 95 октана 2,16 лв.!Ако ти гори от 100 октана 10,4( с половин литър по -малко)цената за 100 км. ти е 25,17 лв. при цена за 100 октана 2,42 лв. за литър!

                            Та мисълта ми е че при такава разлика в цената трябва да имате или голяма разлика в рахода или в динамиката!Като цяло обаче въобще не си заслужава!
                            Ха. Това е разхода ми на газ. Иначе си прав по принцип. Но пък мен си ми харесваше да пали и работи добре. Въпреки цената.
                            Last edited by didod; d.m.y г., 20:44.
                            Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                            Lancia Kappa JTD '98 -

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от Ramsezsh Покажи съобщение
                              бензиностанцийте
                              2011 Giulietta MA-ex
                              1995 155 1.8 TS 8V
                              2005 GT JTD-ex,1998 156 1.8 TS-ex,1993 155 2.5V6-ex

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от didod Покажи съобщение
                                Ха. Това е разхода ми на газ. Иначе си прав по принцип. Но пък мен си ми харесваше да пали и работи добре. Въпреки цената.
                                Така е колега не винаги цената е най-важна!Човек наистина изпитва истинско удоволствие понякогаа като си поглези така колата!
                                Audi A6 3.0 TDI
                                Infiniti FX35

                                Comment

                                Working...
                                X