Известие

Collapse
No announcement yet.

Ами велосипедиста?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    В културните държави, каквато ние не сме, както се вижда и от някои мнения тука, велосипедистите са най толерирани от всички други участници на пътя.Защо-ами защото велосипеда не заема много място, не прави задръствания и не отделя газове.Идете в една Виена примерно и разгледайте как е там.
    Това че има и идиоти велосипедисти е вярно също, но са малко.Много хора носят и жилетки и правят знак с ръка накъде да завият, други не.
    Но като цяло те рядко пораждат проблеми.Опасно е вечер, когато, ако те не нямат отражатели или правят рисковани маневри.Но и над педалите и зад волана вседят все хора, тоест ние, така че, какъвто си зад автомобила, такъв ще си и пеша да ходиш.
    Alfa Romeo 156,2.0TS 98 г.
    Нагоре по стълбата, която води надолу
    sigpic

    Comment


    • #17
      В Европа, ако си с кола в града, си "последна дупка на кавала". Правилата са винаги в полза на пешеходеца и велосипедиста. Те НЕ СЕ пазят, шофьорите ги пазят!
      Трябва и тук да стане така- строги санкции на шофьорите.
      У нас, всеки като се качи на колата е недосегаем и безсмъртен, все той е прав и всички му пречат. Държим се агресивно, прецакваме се, не се поставяме на мястото на другия, ама така ще е до време...
      Ще пораснем един ден, сигурен съм!
      Пък, току виж повече от нас оставят колата и се качат на колелото.
      А тези с колите ще ни пазят...ех,мечти...
      ALFA ROMEO 156 SW SELESPEED - EX
      ALFA ROMEO 159 SW 1.9 Mjet - EX
      ALFA ROMEO 156 2.4 JTD-EX
      ALFA ROMEO 33 1.8TD -R.I.P.

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от fred Покажи съобщение
        В културните държави, каквато ние не сме, както се вижда и от някои мнения тука, велосипедистите са най толерирани от всички други участници на пътя.Защо-ами защото велосипеда не заема много място, не прави задръствания и не отделя газове.Идете в една Виена примерно и разгледайте как е там.
        Това че има и идиоти велосипедисти е вярно също, но са малко.Много хора носят и жилетки и правят знак с ръка накъде да завият, други не.
        Но като цяло те рядко пораждат проблеми.Опасно е вечер, когато, ако те не нямат отражатели или правят рисковани маневри.Но и над педалите и зад волана вседят все хора, тоест ние, така че, какъвто си зад автомобила, такъв ще си и пеша да ходиш.
        Наистина е много опасно при намалена видимост велосипеди да се движат без предно и задно принудително осветление - има вероятност дори някой пешеходец да връхлети срещу колелото.
        Изобщо оборудването на велосипеда си е отговорна работа, не по-малка от управлението - на мен ми се налага като велосипедист да използвам повече спирачки заради пешеходци, отколкото на платното, затова съм с дискови и отпред, и отзад.
        Last edited by old alfist; d.m.y г., 14:12.
        Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
        Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
        Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
        sigpic

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от bager Покажи съобщение
          В Европа, ако си с кола в града, си "последна дупка на кавала". Правилата са винаги в полза на пешеходеца и велосипедиста. Те НЕ СЕ пазят, шофьорите ги пазят!
          Трябва и тук да стане така- строги санкции на шофьорите.
          У нас, всеки като се качи на колата е недосегаем и безсмъртен, все той е прав и всички му пречат. Държим се агресивно, прецакваме се, не се поставяме на мястото на другия, ама така ще е до време...
          Ще пораснем един ден, сигурен съм!
          Пък, току виж повече от нас оставят колата и се качат на колелото.
          А тези с колите ще ни пазят...ех,мечти...
          Тъй де, но самите велосипедисти не спазват правилата за движение - факт. Как се пази камикадзе ?
          Arena Coast Customs

          Comment


          • #20
            Вижте сега. По света има какви ли не чудеса и правила, но е факт, че ние караме в такива условия. Идиоти има както пешеходци така и велосипедисти и шофьори. Независимо от коя страна седите винаги е изключително неприятно когато се създават такива опасни ситуации породени поради нечия гъзария. Все си мисля обаче, че не е толкова трудно да съжителстваме в мир на палтното за движение.
            От гледна точна на велосипедист съм се примирил с факта, че трябва да се надишам с прилично количество газове докто отида до отсрещния парк, но не съм тръгнал да овивам ауспуси около вратовете на четириколесните келеши! Каквото и да правим, откъдето и да минем пътищата ни все някъде ще се пресекат и ако в тази пресечна точка има нетърпимост и незачитане става много лошо! Подобни геройства са излишни! Преценявайте кое, как, къде и какво можете да направите. Задължително се оглеждайте. И никога не предприемайте нещо, в което не сте сигурни!
            The greatest of all scientific hobbies!

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от old alfist Покажи съобщение
              Наистина е много опасно при намалена видимост велосипеди да се движат без предно и задно принудително осветление - има вероятност дори някой пешеходец да връхлети срещу колелото.
              Изобщо оборудването на велосипеда си е отговорна работа, не по-малка от управлението - на мен ми се налага като велосипедист да използвам повече спирачки заради пешеходци, отколкото на платното, затова съм с дискови и отпред, и отзад.
              Да, осветленитето е важно, ако се кара вечер, ама и ти с тия дискови, трябва да си като Фитипалди )По принцип и обикновените вършат работа, а преди години спирачки имаше една главно, контрата, сеге вече го няма това устройство
              Alfa Romeo 156,2.0TS 98 г.
              Нагоре по стълбата, която води надолу
              sigpic

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от Pastora Покажи съобщение
                Тъй де, но самите велосипедисти не спазват правилата за движение - факт. Как се пази камикадзе ?
                Факт, но не забравай, че нещата винаги имат две стрни. Или с други думи аз колкото и да съм внимателен как да се опазя от кола която така или иначе е решила да ме блъсне? Какво правим ако камикадзето се окаже не на колелото ами зад волана на автомобила?

                Първоначално публикувано от fred Покажи съобщение
                Да, осветленитето е важно, ако се кара вечер, ама и ти с тия дискови, трябва да си като Фитипалди )По принцип и обикновените вършат работа, а преди години спирачки имаше една главно, контрата, сеге вече го няма това устройство
                В последно време нещата във всяка една сфера се разграничиха по класове и предназначение. Същото е и при колелата. Ето ти пример от гледна точка на окомплектовката - колело за downhill няма никакви светоотразители било то отпред, отзад, на педалите или пък на спиците. В същото време подобно колело нищо не ти пречи да го караш в града. Аз например на моето ги държа тия джаджи просто защото го карам и в града иначе ме дразнят много ама.... Та мисълта ми беше, че не всички могат да си позволят да поддържат едно колело за планината и едно за града. Вярно, че реално погледнато на хубавото и скъпо колело за планината можеш да му добавиш светоотразители за жълти стотинки ама... Та в тоя ред на мисли и за дисковите спирачки. Не е нужно да ги свързваш с високи скорости. Те са просто част от окоплектовката на колелото която е съобразена с терена за който е предназначено.
                The greatest of all scientific hobbies!

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от detelazurno Покажи съобщение
                  Та в тоя ред на мисли и за дисковите спирачки. Не е нужно да ги свързваш с високи скорости. Те са просто част от окоплектовката на колелото която е съобразена с терена за който е предназначено.
                  Така си е - например изведнъж се отваря пред теб врата на спрял автомобил или се появява малко дете в изневиделица, особенно тези с колеленцата дето не можеш да им предвидиш траекторията.
                  Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
                  Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
                  Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
                  sigpic

                  Comment


                  • #24
                    Всичко опира до култура и манталитет, а нашите са трагични независимо дали зад волана или на педалите.
                    Ежедневно го виждам... мен са ми отваряли врата на сред шосето докато приближавам с колата - какво остава за велосипед... но и са ми минавали отдясно с велосипед докато правя десен завой с мигач от отделна лента.
                    И да не продължавам... че всеки е наясно.
                    Пазете се, пазете и другите, колкото е възможно... все от някъде трябва да почнем да си променяме манталитета.
                    Welcome to the real world

                    Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                    Comment


                    • #25
                      Аз карам в града когато ми скимне. Карането в София, за разлика от другите европейски градове е екстремно, на ммоменти доставя доста адреналин. Мразя да карам по тротоара, правя го само когато ми се налага и дори да няма никакви пешеходци не може да се развият повече от 10км/ч. Ако има пешеходци се налага да карам с тяхната скорост, няма как иначе - те са непредвидими, точно като кокошки пресичащи пътя. Винаги карам със слушалки, без каска, без жилетка, имам само светлини. Веднъж един побъркан катаджия ме видя, че карам в насрещното платно и супер възмутено ми кимна да се кача на 25 сантиметровия тротоар. Родителите ми се впрягат много като карам през нощта по тоя начин, ама който си го може, си го може. Ако някой дръзне да ми каже, че съм безотговорен, ще у кажа да си регулира фаровете, да си напомпа гумите, да си оправи стоповете и да не кара като на писта!
                      по колата те посрещат... по акъла изпращаха едно време...

                      Comment


                      • #26
                        Браво бре, ти си светъл лъч в нашата подредена общност от колоездачи - с музика, без каска... пърфект. Пък тези дето го могат, половината ги няма.
                        Arena Coast Customs

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от morfius Покажи съобщение
                          Всичко опира до култура и манталитет, а нашите са трагични независимо дали зад волана или на педалите.
                          Напълно съм съгласен, но и пешеходците са големи овце - като вървят блеят, та ми иде някой път да сляза от колелото и да им зажуля някой шамар.
                          Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
                          Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
                          Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
                          sigpic

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от old alfist Покажи съобщение
                            Напълно съм съгласен, но и пешеходците са големи овце - като вървят блеят, та ми иде някой път да сляза от колелото и да им зажуля някой шамар.
                            И като пешеходци сме си същите говеда... пропуснал съм да го добавя
                            Welcome to the real world

                            Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                            Comment


                            • #29
                              Емиии какво да кажа...Сутрин ходя с колело на работа(6км.) иии работя в магазин за велосипеди...продавам байкове ... Вечер излизам с колата...И двете страни са ми добре познати...

                              Аз лично 60% от движението ми(до работа) е на пътното платно...Купил съм си хубав байк за да мога да карам и офроуд по тротоарите и градинките,уж за да не преча на колите, ама то пък рядко има такива екстри като тротоари...

                              На пътното платно карам ВИНАГИ в насрещното...Така мога да видя водачите на автомобилите, как карат, на къде карат, виждат ли ме, или да реагирам ако някой тръгне да се блъска в мен..((имам случка в която един се блъсна зад мен и за малко да ме отнесе, заради това вече карам в насрещното))...


                              Ако някой иска хубав байк да свирка
                              Alfa Romeo 147 1.6 TS 06' red Scarlet
                              exAlfa Romeo 156 2.5 V6 98' ...game over (((((
                              ex Legend 155 1.8 8v 95' SPORT MY.95 I am sexy and I know it...
                              ex Legend 155 2.0 8v 92' my Racing GLORY...
                              by RUBIG service

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от Pastora Покажи съобщение
                                Браво бре, ти си светъл лъч в нашата подредена общност от колоездачи - с музика, без каска... пърфект. Пък тези дето го могат, половината ги няма.
                                Май че съм ти отговорил предварително
                                И в колите си караме с музика и без каска. Ако мислиш, че не карам безопасно, те каня да направим една обиколка по моя район на каране.

                                VFTI, прав си за движението в насрещното, но има трябва да се внимава за две неща:
                                1. Трябва да се внимава с коли идващи от пресечките на главната улица, по която яздиш.
                                2. Често се случва шофьорите да не се разминават с теб на разстояние "един паднал велосипедист", а на по-близко.

                                Не се съмнявам, че ги знаеш, но да поясня преди някой да се е развайкал.
                                Last edited by sa6o_roman; d.m.y г., 00:36.
                                по колата те посрещат... по акъла изпращаха едно време...

                                Comment

                                Working...
                                X