Известие

Collapse
No announcement yet.

Колеги, спрете да бъдете опасни за себе си и за околните!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Колеги, спрете да бъдете опасни за себе си и за околните!

    ...
    Last edited by badmadafaka; d.m.y г., 11:16.

  • #2
    Ако прегледите бяха истински нямаше да има такива недоразумения.
    В някои страни при технически преглед спират колата от движение примерно ако ДОТ-а на гумите е по-стар от 3 години, ако капе масло от някъде и т.н.
    У нас масово се кара с гуми шеста употреба защото "имат грайфер", като тече масло се долива... въпрос на самосъзнание. Лошото е, че освен собствениците на автомобили и редица "майстори" си вършат работата през куп за грош и допускат такива нередности...

    Иначе хубаво си написал, че хората трябва да се замислят за другите около себе си, изцяло подкрепям, жалкото е че с годините нашето общество все повече се овълчва и все по-малко отделният индивид мисли за цялото и така само си оставаме с приказките за гражданско общество...
    Alfa Romeo 145 1.9 JTD

    Comment


    • #3
      Как ще е излишна и ще я трият? То ако това не е важна тема и дискусия, то кое е?

      На въпроса - когато си сменях радиатора на парното на Реното в сервиза на мои приятели, докато те ръчкаха каквото имаха като коли, и ме гледаха, чат-пат удряйки по едно рамо, в един момент само казаха "ако всички поддържаха колите си като теб, и искаха нещата да са ок както при теб, бизнеса ни ще процъфти...".
      Е, да, ама не. Българинът, респ. балканеца, е дзифтар. При него всичко е с движещата цел нещата да прецакват системата, за да си легне спокоен, че не е той прекарания, а някой друг. Отива, купува си кола от Англия с десен волан, щото е по-евтина. Не прави сметка, че поддръжката й е 1:1, също толкова скъпа. Ама се успокоява, че си е надскочил масрафа, купувайки си по-висок клас кола - по-тънко. Ама това, че с нея на двупосочен път не може да се изпреварва и нищо не мож' видя от насрещното - кво му дреме? Нали е минал тънко и пак са се получили нещата с f*ck the system. А това, че като нещо се счупи - трябва да го смени? Ми отваря обявите за части втора употреба и купува един амортисьор, една гума или нещо от вида, по тоя начин. Измисля всякакви начини да оправи проблема по български. Щото нали е гъзар-киселяк, кара по-висок клас кола, ама не може да я поддържа...

      Аз самият, с кола на части не съм се занимавал (дано не ми се и налага), но пък какви ли не култови дивотии съм виждал от сиромашия. Перлата в короната беше Ауди А8 куатро (първите А8 ), с 4.2-литрово говедо V8, на което... му слагаха газ. Два изпарителя, 4+4 инжектора, 80-литров бойлер в багажника. Щото обезателно трябва да е натокано Ауди А8 и трябва да се гъзарее с него, ама разхода ни горчи...
      Кво ли не още мога да изпиша по темата, ама... тъжна и жалка история...
      Две черни перли...

      Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark '99 | Renault 19 1.4 Energy '93

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от badmadafaka
        Много хора се "изхвърлят" с коли, които не могат да си позволят да поддържат а само да купят (цената им е ниска при продажба, може би точно заради отказали се от поддръжката бивши собственици)... за съжаление повечето от алфите са точно такива коли;
        Не искам да намесвам местата за технически прегледи - както навсякъде има такива, които не си гледат работата, но има и сериозни хора, които отказват да дадат преглед при нещо неизправно... тогава обикновено собстеника на колата ги оплюва и те стават "тия пък за к'ви се мислят" и т.н. и става вероятно да изгубят много от клиентите си...
        За гумите, не казвам, че трябва всеки да си купува чисто нови, но пък и примерно простата сметка е, че ако колата ти е с 13-ки (разбирайте малък, евтин за поддръжка автомобил), една чисто нова гума ти струва на цена около 1/3 от тази на еквивалентната 16-ка... така, че пак има вариант... ама в повечето случаи за собственика на колата е важно "да има кожа и клима, баце" и за парите които дава при покупката да купи възможно най-големия и наблъскан с екстри кораб, а това, че с цялата си месечна заплата не може да и купи две гуми на тая кола е съвсем малък проблем...

        Казах го и в първия пост, ясно е, че е криза, ясно е, че и да нямаше, качествената поддръжка си е скъпа, без значение дали колата излиза от магазина или е на 10+ години... просто според мен трябва да имаш съзнанието за някакъв адекватен минимум с който да не застрашаваш околните а не за 20-30-40 лева отгоре да рискуваш да убиеш някого... или да си се возиш на автобуса!
        ...който автобус в някои случаи се оказва още по-опасен и от бангията на селския гъзар с 4 различни гуми и няколко вида амортисьора
        Alfa Romeo 146 1.6TS '97 - ex
        Fiat Grande Punto 1.4 Dynamic - ex
        BMW 328i

        Comment


        • #5
          темата много добра... а това съм го разбрала отдавана, даже в подписа си съм го написала.
          И аз се чудя кое по-напред да си купя (парите никога не стигат) и да си стегна белисимата, ама лека по лека и това става.
          Много се дразня някой като каже тази или онази кола много се чупи или много се разваля.... ми приятелю ти като си купиш кола на старо очакваш кво? - 5 г. да не пипнеш нищо по нея ли?!
          Трябва да се поддържат колите...
          Няма добри и лоши коли, има добри и лоши стопани...

          Аlfa Romeo 145 1.6 TS

          Comment


          • #6
            Незнам да ли си имате понятие що е минаване на технически преглед в Англия,но в буквалния смисъл се оглежда всяко сантиметърче от колата,като се започне от клаксона, вредни емисии,окачване,светлини(всички видове) и т.н.В някои сервизи имат стенд на който се качва колата и стендът почва да се клати вертикално и хоризонтално едновременно,а през това време проверяващият се оглежда за необичайни шумове от окачването.Аз самият треперих миналата седмица дали ще го мина без проблемно,разминах се само със смяна на долен носач,добре че всичко останало си беше наред.На колегата му казаха да си смени лампата на предния ляв мигач(защото беше по избеляла)и тогава да се върне пак.
            Alfa Romeo 156 2.4 JTD 2003 г 150+sigpic

            Comment


            • #7
              Колеги прави сте че трябва една кола да се поддържа както трябва . НО ! Как да стане това ? Чисто нов носач за 155 слагаме го и тропа . Нова гума на 400 км се разцепва от малка по големина дупка . Накладки , дискове , ремъци и всевъзможни боклуци си слагаме по колите . Много ясно че за 30 лв ще си взема гума карана 1 сезон в Германия , ще си пълня носачите и шарнирите за по 25 лв с тефлон или там с каквото ги правят. Всеки си прави сметка , парите не стигат на никой . Въпроса е дали въобще на човека му пука за колата или по лошото дали му пука за него самия , камоли за околните. Ако хората гледаха състоянието на колите си и ги поддържат , макар и с не най-качстените части , но да има поддръжка ситуацията ще е различна . На мен ми е чудно как една кола зад която караш не виждаш пътя от сажди , или не можеш да познаеш марката от ръжда се движи по пътя. Дано след време имаме възможност да се качим на читави коли , да караме с хубави горива по хубав път. Това све пак е мое мнение. Поздрави

              Comment


              • #8
                Подарявал съм свалени ремъци и ролки, дискове, един даже взе напукато спирачно маркуче.......всеки сам си носи кръста.....
                "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                  Подарявал съм свалени ремъци и ролки, дискове, един даже взе напукато спирачно маркуче.......всеки сам си носи кръста.....
                  Лошото е, че такъв с напукан спирачен маркуч покрай себе си може още сума народ да отнесе...
                  Alfa Romeo 145 1.9 JTD

                  Comment


                  • #10
                    Добра инициатива но както се казваше в един стар лаф, "да е х...й да му го набиеш", така че всеки сам решава съдбата си както и тази на другите с които е свързан по един или друг начин. Наистина е глупаво да се правят някой неща, аз лично не бих ги направил дори и да си продавам колата (да закърпя положението както казват джамбазите).
                    Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                    Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                    Горе главата, нищо че е празна...

                    Comment


                    • #11
                      България ! ако беше друга държава нямаше да е така
                      тука се кара докато колелото не спре да се върти или се откачи докато се обзалагаш дали е твойто или на някой друг джадай ....
                      Ако прегледите ни бяха прегледи нямаше да е такава ситуацията , ако не можеш да си подържаш колата , просто ще си принуден да вземеш друга по нисък клас ...

                      Следващата снимка е гумата на служебната ми кола
                      гумата е с дот 2009 януари , просто няма да е коментирам на колко десетки хиляди е да не кажа стотици .... за съжаление не зависи от мен ....
                      Най фрапиращото е ,че с такива гуми минах на преглед

                      верно сега е с нови гуми до след някой и друг месец ...
                      Имам доста широк поглед и опит по отношение на подръжката на служебни автомобили и в 80% от фирмите се чака да почне повече да тропа и да се преебе още нещо та да се прави .... това са поне 25 -30 % от колите да не кажа и повече
                      Attached Files
                      156 sportvagon 1.9jtd

                      Comment


                      • #12
                        Ем тая гума кво я чакаш, тя ше гърми вече. Някой вечер мини и тегли една "чекия" и ..., то няма да стане иначе, или отиваш на някой необитам паркинг и газ докато гръмне.
                        Не че при нас е много по-различно де, макар и държавна работа ман-та-ли-те-та (както каза БиБи че уж трябвало да променим) си е все същия.
                        Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                        Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                        Горе главата, нищо че е празна...

                        Comment


                        • #13
                          Няма калпави автомобили... има лошо поддържани такива!
                          Alfa Romeo 147 1,6TS 120CV
                          Skype: nmilev64

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от speеdddddd Покажи съобщение
                            Най фрапиращото е ,че с такива гуми минах на преглед
                            Е, че какво чудно има. Фирмите, които организират ГТП гледат на минаващите преглед като на клиенти, които ако не са доволни повече няма да дойдат. За това трябва да има по-строг контрол върху пунктовете за ГТП. Иначе ако се остави всичко на добрата воля и съвест на хората, нещата отиват на зле.
                            Аз преди два месеца ходих на преглед и пред мен една жена с една корса си мина като стой та гледай, при положение че отзат не й светеше почти нищо!!! А "преглеждащия" дори не си и направи труда да погледне някой стоп евентуално дале свети. Най-тъпото, е че държавата комай единствено за данъците ги преследва и те това гледат. Очевидно не е важно колата да е изрядна, а данъка да е платен.
                            Last edited by Ramsezsh; d.m.y г., 01:33.
                            Ден без бира е загубен ден!

                            Ex Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
                            Ex Alfa Romeo 146 1.4 Junior

                            Comment


                            • #15
                              Колеги, за съжаление всеки един от вас е прав. Според мен проблемите ни като нация идват от народопсихологията, манталитета, възпитанието или както искате другояче го наречете. Просто То е вътре в нас и не са много хората, които са го осъзнали и от по - ранна възраст са започнали да се променят. Другите просто тънат в някаква "възвишена" реалност и това е.
                              "Вятър замита стъпките ни - първо страстите, после времето ни поглъща."

                              Alfa Romeo 145 1.3 '95

                              Comment

                              Working...
                              X