Известие

Collapse
No announcement yet.

За сервизите и автомобилите.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от DSlavev Покажи съобщение
    Това със сервизите си е сериозен проблем, особено в по-малките населени места. Пътувам доста и на няколко пъти ми се е налагало да ползвам сервизи за,които после сам съжалявал. Нашите коли са по-специфични не всеки майстор може да ги прави, а поврчето си мислят, че щом има четри гуми може да я направи. За мен правилното решение е да си намериш майстор, който да познава колата ти и по-важното е да разбира от АЛФИ.
    Да но никой не иска да те изпусне като клиент и как да познаеш дали е добър и дали не вижда отблизо такава кола за първи път, за да не те изпуснат са готови да се закълнат ,че са били на стаж в заводите на Алфа едва ли не.Пример-отивам да ми сменят гумите и като екстра ми предлагат да ми сменят и накладките за 30 мин??!!(може и да може) и срещу 170 лева с всички отстъпки.
    Last edited by lordliness; d.m.y г., 22:39.
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

    Comment


    • #17
      Един начин да разбереш дали сервизът разбира от алфи. Като му я покажеш и ти каже "остави я, ще видим къде е проблемът и ще го оправим". Казваш му "ок" и той вика "я дай на това листче да запиша какъв точно е моделът, за да знам какви части да търся - какво беше това 155 или 145?" бягаш далеч.
      Last edited by soldier; d.m.y г., 15:14.

      Comment


      • #18
        Специално за това да се сменят части, които не трябва са виновни и клиентите в някои случаи.
        Ще дам пример какво се е случвало при мен понякога -
        Клиента идва за комп. диагностика. Казвам му какви грешки има записани в ЕКУ-то.
        Евентуално правиме едно кръгче с колата, ако има нужда...
        Виждаме, че примерно не прави налягане турбината. И се почва разговор от рода
        клиент - К'во майсторе от къде е проблема?
        аз - Възможните проблеми са няколко - соленоид, нарушени тубо пътища, зацапана геометрия и т.н. Остави колата ще видя точно от какво е и ще я ремонтираме.
        клиент - А аа аз ше си я оправа няма проблем ти нали си ми казал к'во е.
        Колко струва до тука?...

        След няколко дни клиента идва видимо сърдит и ми се кара
        - смених друг клапан, това онова гледах и колата пак не върви. Само дадох Хлева за клапан.
        Аз - ми аз ти казах да оставиш колата да я ремонтираме...
        клиент - е добре ще я оставя.

        Въпросната кола се оказа със спукано маркуче за вакум до соленоида за управление на турбото.

        П.П. Майстор/сервиз дето всички са доволни от него няма.
        Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
        Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от spe4elist Покажи съобщение
          Тези, дето сменят части на поразия, обикновено не ходят в сервизи, ами четат форума и си оправят колите пред къщи, в неделя, с отвертките и клещите ... В повечето случаи ...
          Да но има и хора който го прават в неделя пред блока и сменят точната част а не 35493659 други преди тази която е трябвало ... абе кой си му разбира си му разбира кой не да не пипа където не му е работа
          Да Бъдеш Алфист Това Е Религия!!!
          Алфа Ромео - колата която харасваш, не заради това което прави, а заради начина, по които те кара да се чустваш!

          Comment


          • #20
            За съжаление в България сервизната поддръжка е на изключително ниско ниво. По мое мнение това е поради липса на квалифициран персонал. Наблюденията ми касаят разбира се само регион Хасково.
            Един пример: Куриоз може би, но най-лошо впечатление ми направи фирменият сервиз в Хасково - ходих на диагностика там, докато плащах ПРЕДВАРИТЕЛНО ми обещаха безплатно да ми огледат и ходовата част и познайте какво, веднага след това забравиха. Проблемът ми беше нестабилни обороти при напълно загрял двигател (800-1000) на празен ход. След едночасово висене там ми отговориха ,че СИГУРНО е от бензините, а аз вече бях сменил три бензиностанции преди да ида при тях. От този момент даже не си направих труда да губя време там. Прибрах се вкъщи пуснах си диска Repair Manual'a на домашния компютър, който ме насочи към смяна на термостата. Смених го и проблемът с оборотите изчезна. И не се е появил вече 4 месеца.
            Единственият сервиз, в който съм виждал да ползват подобен менюъл е в с.Стремци, Мехмед се казва момчето. На пръв поглед никой не би се досетил, че някой ще оборудва така сервиз в този затънтен край, дори и компютърна диагностика има. Не съм виждал друг монтьор да работи така. Там даже и болтовете на джантите, на капака на двигателя ми ги завиха с динамометричен ключ, с усилие, предписано от производителя за всеки отделен болт, който знае какво е това няма нужда повече да обяснявам. В повечето сервизи даже не са чували за такъв ключ.
            Извода, според мен е - не бива да се подлъгваме по големите халета на уж "фирмени" сервизи с кръгли големи емблеми на италиански марки по тях, което само по себе си не е лошо разбира се. Ходете при този, който е компетентен и ви решава проблемите по колата.
            Alfa 156 1,8 TS 2001

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от soldier Покажи съобщение
              Казваш му "ок" и той вика "я дай на това листче да запиша какъв точно е модела, за да знам какви части да търся - какво беше това 155 или 145?" бягаш далеч.
              ако я закараш в звукозаписно студио да я ремонтират добре ама пък сервиз да има и да не разпознава моделите на колите....е*ем ти и майстора това трябва да е....
              Не се учудвам, ако има и такива де!
              Факт от преди 2 месеца, Опела ми е чистак нов, карам го в Оторизираният сервиз на дилъра, от който е закупен и ония сменя каквото сменя по окачването заради тропане ОТПРЕД, плащам 800 лв., качвам се колата пак тропа! Казаха, че е от предницата, сменихме я, после казаха че е от амортесьорите - сменихме предни амортесьори! Е можете ли да познаете...колата пак тропа! Накрая се оказа че тропа от един носач и тампони ОТЗАД! Страхотен сервиз, да! Човек може да разчита 100% на тях!
              Другят опел пали трудно, гледаха го, гледаха го, на диагностиката на компа излиза че всичко е перфектно, грешки няма, но пали след 20 секунди въртене! Диагностицираха ми датчик на ГНП => налагало се смяна на ГНП => 3500 лв
              Поинтересувах се и се оказа, че няма как да не работи датчика и колата да пали изобщо, а тя пали и дори върчи чудесно! След като се правих на "майстор пред блока" установих че мие разтеглена ангренажната верига на колата и ми бяха центровката на помпата.
              Е при тези факти, които реално нямат нищо общо с темата, как да вярвам на майстори?!?!
              In God we trust, all others pay cash.
              Alfa Romeo 145 1.3 Boxer - Ex-car
              Оpel Vectra C 2.2i '08 Elegance

              Comment


              • #22
                Е плаща ли се за нова кола в гаранция пък?А иначе това за съжаление, с оторизираните сервизи, не е само в България
                Alfa Romeo 156,2.0TS 98 г.
                Нагоре по стълбата, която води надолу
                sigpic

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от fred Покажи съобщение
                  Е плаща ли се за нова кола в гаранция пък?А иначе това за съжаление, с оторизираните сервизи, не е само в България
                  гаранцията изтече Ноември, пък и тя не покриваше консумативи на окачването, каквито били тампони, амортесьори, носачи и т.н.
                  Преди това съм имал други забележки, които са си минавали по гаранция но окачването не минава! Добре че поне не се налага да я карам там често за ремонти. Откъм сервизните обслужвания нямам забележки, ама ремонтите са зле, а и изнудват доста
                  In God we trust, all others pay cash.
                  Alfa Romeo 145 1.3 Boxer - Ex-car
                  Оpel Vectra C 2.2i '08 Elegance

                  Comment


                  • #24
                    В Пазарджик си смених гумите тази есен и бях приятно изненадан, когато ми стегнаха болтовете с динамометричен ключ(за толкова години ми се случва за първи път)Досега винаги са ми ги стягали с някакви пистолети на въздух и така зверски се стяга ,че после няма развиване,не дай се боже да спукаш гума някъде!
                    Не всички, които се скитат, са изгубени.

                    Comment


                    • #25
                      Попринцип пистолетите с въздух имат 3 степени на затягане,и за се избегне това прекалено стягане се стягат на 2-ра степен,при положение че е читав пистолета и компресора за въздуха.Ако не е толкова силен пистолета се стяга на 3-та степен.
                      Alfa 155 1.7,1.8 ex
                      Alfa 166 2.4 3 ex
                      155 1.8 MY 95 sport

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от Ilko Ivanov Покажи съобщение
                        Специално за това да се сменят части, които не трябва са виновни и клиентите в някои случаи.
                        А в други, така наречените "майстори" понеже нямат грам идея как да диагностицират от какво е проблема, карат клиента да им каже какво трябва да се смени и човека казва нещо, след което тия чупят всичко докато стигнат до въпросното нещо, което трябва да се сменя и накрая викат "Е ти какво искаш, нали искаше да ти сменим едикоеси..? Ето, сменили сме го, к'во повече искаш?"

                        Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                        ...когато ми стегнаха болтовете с динамометричен ключ...
                        Много добре, но каква е гаранцията, че оня знае с какъв момент се стягат болтовете...?
                        Те и в те тоя "сервиз" ми показаха инструментите, с които се фиксират валовете при смяна на ангренажа, но явно са си ги ползвали за украса...
                        ПС: въпреки, че случката от линка беше доста одавна и парите одавна съм ги прежалил (с жалба до КЗП не стана работата), когато ми се наложи да минавам покрай тия хора, винаги имам някакво странно желание да вляза вътре и да му обясня на въпросния "майстор" колко много не е прав...

                        Comment


                        • #27
                          Една случка да ви разкажа,а пък вие си правете изводите.През 2005 година се качин на чисто ново Ивеко Стралис 13литров мотор 500 коня.Изкараха ни ги от завода в Улм - Германия,от там закачихме по едно ремарке от Линц - Австрия,натовариехме от Виена и газ за България.От тук номера - записаха ги за гаранцията в Чефин (оторизирания сервиз за Ивеко),лиценз и други документи и пей сърце с новия влекач Камиончето ми се е разваляло доста пъти,влизал съм в много фирмени сервизи и в Европа и в България.Каквото и да са ми ремонтирали,ВИНАГИ СМЕНЯТ И ДРУГИ ЧАСТИ! (освен в България,щото тука никой неиска да плаща за части които според него са здрави) В Германия ми сменяха лагер на предна главина,обаче;сложиха ми нови дискове (старите ми бяха на около 60 000,според мен абсолютно здрави) ново феродо,един датчик за абс,втулки на стаб.щанга,втулки на кабината,нови спирачни маркучи и ако не се бъркам един нов спир.апарат) това е по спомен.В Италия заради влючвателя на турбинита,ми смениха почти всичко по (АдБлу-системата,норма за евро 5) и една чанта датчици.И чисто нов влючвател И още и още много влизания в сервизи имам......

                          Мисълта ми беше че имам поглед върху сервизите на запад.Там за едно нещо,сменят поголовно всичко дето не им се види в ред.Та колеги,просто имаме малко тъп манталитет,но имаме и нагли майстори цакащи ни с фалшиви части.Щото ако аз ида да ми сменят нещо си и майтора ми каже ;Виж ся това и това ти е за смяна...И ми го смени с нов и оригинален продукт,мисля че и аз и той ще останем доволни.Той от заплащането а аз от сигурноста на колата ми.
                          Колата си я правя на 99% сам,на 155 почти няма възел който да не може да си оправиш сам.И винаги внимавам и гледам какво купувам.


                          Аз не деля хората на големи и малки,а на велики и жалки...

                          Comment


                          • #28
                            Аз като взех алфата и първата смяна на маслото рекох в сервиз да я направя,отидих пича вдигна колата с един крокодил източи маслото,наля новото,даже ми пусна малко " аванта" половин кило,но какво се оказа колата изкривена отдолу яко от крика а маслото 2 дена го гори горката колица със димни завеси ако вдигна над 2к оборота.Макар и да беше тук в италия.От тогава всичко за което имам инструмент или не струва много да си го купя си го правя аз,дори и пред блока и на паркинг съм ходил и не ме е срам да си призная.
                            alfa romeo 145 1.3 boxer K&N replacement MOMO GT2 WHEELS OMP Lowering Springs kit now on GPL rest in peace
                            alfa romeo 147 2.0 ts DISTINCTIVE MY07 powered by Landi Renzo GPL

                            Comment


                            • #29
                              Гледах ,че човекът ,когато стягаше гледаше скалата,но въобще не съм се замислил дали стяга на правилните стойности,може би този ключ му е бил удобен защото е с дълго рамо и тресчотка .В интерес на истината никога не съм попадал на инфо на колко се стягат тези болтове.И бих добавил ако даден монтьор е с висок интелект дори да не е разглобявал такава кола ,ако си използва сивите клетки ще се справи блестящо.(сигурно ще кажете ако има такъв интелект ще работи друго)За смяна и на други части, ако са повредени -да ,но да налучкват насляпо и да се сменят годни части-не
                              Last edited by lordliness; d.m.y г., 19:23.
                              Не всички, които се скитат, са изгубени.

                              Comment


                              • #30
                                Аз също мисля,че много голяма част от "майсторите" са неразбиращи и некоректни!
                                Примери много,но ще ви споделя само два,преди години имах "форд фиеста",пали и веднага изгасва,но ако и подам газ няма проблем,двигателя е с моноинжекцион и веднага си помислих,че става въпрос за степ-мотор,ама викам ай да ходя на диагностика за по сигурно. Влизам в един произволин сервиз закоча я ония вика МПХ ти е игоряло,дай 30лв. за диагностика (това през 2004г.),купи си го и отиди някъде да ти го сменят,че аз се занимавам само с диагностика. Купих го,смених си го сам,елементарно е,но пак същата работа,не държи обороти и като поглднах установих,че проблема е в едно саморазбило се ботче и хода на буталото на моторчето беше недостатъчен да достигне до планката на дросела за която се хваща и жилото за газта. Добре,че ми върнаха парите от магазина за МПХ,ама "майстора" кво го праим?
                                Съвсем пресен случай с алфата,сменям щанги на задния мост,минавам стенд преден и заден мост,след 5000км. правя ремонт на предницата и отново отивам на същия стенд,при същия майстор и той ми заявява,че едната ми задна гума е изядена отвътре и ,че регулировката на задния мост била под всякаква критика,викам да види дали няма нещо износено или счупено,той ми вика няма всичко си е здараво и тогава му казах,че той ми я регулирал моста,а ония отрича и едва ли не ме изкара лъжец.
                                Че така потресен съм от някои "майстори"!
                                156 2.0TS 155к.с.+ремап

                                Comment

                                Working...
                                X