Известие

Collapse
No announcement yet.

Кое е "по-икономичното" към момента: дизел или газ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Спора мисля е кое е по-икономично, а не какво бихте взели като нова кола, първо трудно ще намериш голямо изобилие от коли с първоначално монтиран газ, а дизела е с няколко хилки отгоре над бензина.
    Колегата, който кара на газ си каза...освен газта, която е 16лв на 100км, трябва да прибавим и бензин, и двойните проблеми от две горивни системи и идва...
    май темата се изчерпа!
    sigpic
    Gulfstream G650 with Italian design...

    Comment


    • #32
      Метана наистина е най-икономичен. Другата ми кола от 7 години е на метан. Няма пагубно въздействие върху двигателя, само върху окачването за съжаление. Трудно изкачва баири, но ги изкачва....Трудно изпреварва, но изпреварва. За нерискови шофьори тези неща не са от значение. Пък ако искате да изпреварите, обърнете на бензин. Колата е 1.4 80 к.с. и минава 800 км. за 60 лева.

      Тук е мястото да попитам...Метановия инжекцион по-добър вървеж ли ще прави от обикновения...Моя е обикновен. Може и Алфата да направя на метан.
      Last edited by trouble; d.m.y г., 14:16.
      Alfa Romeo 146 1.6 TS '00 Черната Сянка
      Fiat Brava 1.6 16V ELX '97

      Fiat Brava 1.4 12V SX '98 - ex

      Comment


      • #33
        Първоначално публикувано от rusiq86 Покажи съобщение
        трябва да прибавим и бензин, и двойните проблеми от две горивни системи и идва...
        май темата се изчерпа!
        Ми аз с това не съм съгласен, защото вече 3 години не съм имал никакви проблеми нито с едната, нито с другата (да чукна на дърво).
        Важно обаче e да намериш кадърен сервиз, където да ти монтират газта. При положение, че всичко е направено като хората не виждам какви проблеми може да имаш.

        Но наистина при сегашните условия, с моя пробег от макс 300км месечно не бих вложих 1200+ лв. за газова. По-добре дори на бензин да се кара
        Alfa Romeo 166 2.4JTD /// Lancia Delta 2.0 16V GT

        ex Mercedes-Benz W124; ex Lancia Kappa

        Comment


        • #34
          Първоначално публикувано от badmadafaka
          Моята идея беше за кола, която да се използва за всекидневно "икономично" каране и по възможност да е нещо по-голямо за да става за вършене на работа - примерно комби... Чак толкова много няма да се кара, така, че май засега се ориентирам към нафтата...
          Интересно ми е само, колегите с 1.9 примерно наистина ли е толкова икономичен (5-6/100) или за да докараш такъв разход, трябва да караш само до 1300 оборота примерно (защото ако трябва да се кара като пенсия, си мисля, че и с бензинова кола може да се докара нещо такова)
          Лично аз с 1,9 на 156-ца в продължение на около 10 месеца не можах да постигна 6 на 100 смесено в и около град като Пловдив. Не карам като пенсия,ама и определено не съм състезател.Интересното е,че колегата ми с Брава 1,9 жтд се кълне,че пада и под 6. Може би е въпрос и на кола,и на шофьор...
          ...
          155 1,6 TS 16V `96
          166 2,4 JTD `99
          147 1,9 JTDm 8V `07

          Comment


          • #35
            Всяка кола може да е икономична стига да внимаваш как я караш.Трябва да следиш всичко и непрекъснато да гледаш обороти, бордови компютри предавки...Малко е изнервящо според мен.Целата на икономичната кола е като караш нормално да ти гори, нормално. Единственото решение е газ или метан. Добре настроене газово ще даде разход близък до този на бензина, но разликата ще е в цената. А метана си е най-икономичното горив в момента. Има много коли със заводски метан дето се представят много добре.

            Сега и биоетанола навлиза на пазара.Щом и Бентли започнаха да правят коли пригодени и за биоетанол.
            Range Rover Vogue 4.4
            Rexton 270 cdi
            Honda CBR Repsol 1000 , Polaris Predator 500
            Колкото и да се опитваш, никога няма да си по-велик от пръдня на крава.

            Comment


            • #36
              Първоначално публикувано от soldier Покажи съобщение
              Може да си оправите сметките като сложите и началната цена на автомобила. Защото е смешно да казваш казовата се избива за 5 години, гледайките икономията само от гориво. Дизеловите автомобили имат по-висока начална стойност.
              Разбира се има и много други фактори.
              Както го писах и по-рано, зависи колко караш. Аз с моите 10-15хил на година няма много смисъл да минавам на газ. Но пък баща ми с по 30-40хиляди на година мисля си избива газовата почти веднага.
              Гледайки за средностатистическия българин като че ли няма смисъл, но ако колегата не слиза от колата и ако не е милионер - газ е отговорът.
              Аз що махнах газовата на Бравата еми за 12 000км на година не си заслужава да пълни багажника и без тва все не ми стига.Иначе работеше перфектно до 140 си набераше но от 10л извънградско не падна.Същата уредба беше и на опела същия разход(обекновена газова с вакумен изпарител).Градско нямям наблюдения рядко ми се налага,се е извънградско.
              За 12лв бензин минавам 100км и не се изпотявам като е пълна с багаж и хора колата при изпреварване.
              Затова и на алфата не сложих газ - за 15лв бензин нашите си ходят до село 42км и 42 връщане и остава да се слезне до града за нещо ако се наложи.
              Чесон казано газта лятото е далавера ама зимата,на виждам файда газ+ бензин палиш минаваш 4км и слезаш.После пак се качваш ми тя все на бензин върви.
              [
              QUOTE=badmadafaka;842940]Моята идея беше за кола, която да се използва за всекидневно "икономично" каране и по възможност да е нещо по-голямо за да става за вършене на работа - примерно комби... Чак толкова много няма да се кара, така, че май засега се ориентирам към нафтата...
              Интересно ми е само, колегите с 1.9 примерно наистина ли е толкова икономичен (5-6/100) или за да докараш такъв разход, трябва да караш само до 1300 оборота примерно (защото ако трябва да се кара като пенсия, си мисля, че и с бензинова кола може да се докара нещо такова) [/QUOTE]
              За мен натежават везните за нафтата щом ще е само за градско.По-скоро бих инвестирал в дизел 1000лв отколкото в газ.
              brava 1.4 sx
              alfa 156 1.8

              Comment


              • #37
                Първоначално публикувано от badmadafaka
                Моята идея беше за кола, която да се използва за всекидневно "икономично" каране и по възможност да е нещо по-голямо за да става за вършене на работа - примерно комби... Чак толкова много няма да се кара, така, че май засега се ориентирам към нафтата...
                Интересно ми е само, колегите с 1.9 примерно наистина ли е толкова икономичен (5-6/100) или за да докараш такъв разход, трябва да караш само до 1300 оборота примерно (защото ако трябва да се кара като пенсия, си мисля, че и с бензинова кола може да се докара нещо такова)
                Ако обобщим написаното:

                Най евтино излиза на
                метан газ дизел безин; в този ред(нищо неочаквано)

                Ако ще е за работа - дизел - да може да метнеш 500 кила отзад и все още да пердашиш баирите. Не случайно всичко де-що е баничарка, бус, ван и т.н. е на нафта.

                За 6 на сто - прявя толкова с 2.4 извън градско с нормално каране (~110 км/ч) и изпреварване.

                Първоначално публикувано от mian4o Покажи съобщение
                Сред мои познати се е зародила идеята да си слагат ВОДОРОД. Даже едно приятелче вчера трябва да си е взел мерцедеса. Споделете и тази идея. Говорят за сваляне на разхода с 40 - 50 %. Малко невероятно ми изглежда.
                Това ми изглежда крайно невероятно. С водорода все още има проблем в законовата уредба на природата и в какъвто и контейнер да го сложите се просмуква през него за отрицателно време (молекулата му е най-малката все пак). Производството му все още не е евтино (доста енергия трябва за електролиза).
                Subaru Legacy 3.0R
                Ex: Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 140+bhp
                sigpic

                Comment


                • #38
                  Първоначално публикувано от trouble Покажи съобщение

                  Тук е мястото да попитам...Метановия инжекцион по-добър вървеж ли ще прави от обикновения...Моя е обикновен. Може и Алфата да направя на метан.
                  Почти няма разлика от бензина като вървеж, дори може да се настрои да върви и повече, но тогава пък и разхода е нагоре, но при нормална настройка няма разлика от на бензин, лични наблюдение, но и е доста скъп инжекциона...
                  156 2.4JTD 136+ PS

                  Comment


                  • #39
                    не е нужно да вграждаш бутилки и.т.н,можеш да си произвеждаш водород и колата веднага да го гори.аз лятото живот и здраве ще си направя експеримент но с ладата и ще видя кое ,как,защо,става или не става.
                    иначе си прав имат проблеми със съхраняването на водорода,днес зареждаш догоре след 5 дни празна ботилката без да си карал.
                    brava 1.4 sx
                    alfa 156 1.8

                    Comment


                    • #40
                      чета по нагоре разни мнения ,че газовия инжексион се избивал за ! 3.. 4 години !!!!
                      лично моя фобос тия 1200 кинта ги избих само за около 8 месеца ! говорим за пари
                      155 осем хиляди клапана 16 вериги
                      0884650778 токи4а

                      http://www.youtube.com/watch?v=JLPSY...eature=related

                      Comment


                      • #41
                        Газовата се избива с бая км, дал съм примерно ако човек кара 10 или 20к км за колко време ще я избие!!!!!
                        С газов инжекцион колата върви нормално, както с бензин, но и гори 12-13 литра, като настъпваш.
                        Определено метана си е икономично, но си е като мърша това...влачи се, чак не се трае.
                        Но темата мисля е газ vs. дизел!
                        sigpic
                        Gulfstream G650 with Italian design...

                        Comment


                        • #42
                          Мухахаа, дизелджиите не им се ще да повярват, че газта е по-голяма далаверка от където и да го погледнеш.

                          п.с. Кой с к'вот се е набутал трябва да се оправя........
                          Last edited by Доко; d.m.y г., 22:06.

                          Comment


                          • #43
                            Определено кой, каквото има, аз лично сега карам дизел и едно с инжекцион.
                            sigpic
                            Gulfstream G650 with Italian design...

                            Comment


                            • #44
                              Както се каза всичко зависи колко караш,ама за нашите български заплати или нафта на туба/1.5-1.7лв./ или метан

                              Първоначално публикувано от infernus Покажи съобщение
                              Метан, ама боксер на метан не става, в ниските обороти е леж, зор се паркира даже като се пробваш в ниски обороти. Ако някой има впечатления от инжекцион да казва. Иначе:
                              Градско 13 лв = 130 км.
                              Извънградско 13 лв = 200 км.
                              Ако щеш това с колата от подписа ми, бензина излиза тръ пъти най малко по скъп, ама не караш 150 кила в багажника и колата не взима трудно решение при изпреварване.
                              Когато идваш към Варна се обади колега да ти дам да направиш едно кръкче да видиш как върви 1.6 боксер на метан
                              Ще е леж като е калпав майстора.И моята беше така като я взех след слагането на метана,но вече 3г. и повече само аз си я настройвам.
                              13лв.=130км. само градско с цена 1.59 на килограм и обикновенна метанова уредба
                              3год. и 2мес. 50 000км на метан
                              МЕТАН

                              Comment


                              • #45
                                Шегувам се по-горе, но определено за покупка на 10+ годишна кола си е направо риск да вземеш дизел, в предвид че е купуван за "магаре". За тази възрастова категория автомобили втора употреба, с бензинова (на газ) на човек е по-вероятно да му проработи късмета.
                                Last edited by Доко; d.m.y г., 22:18.

                                Comment

                                Working...
                                X