Известие

Collapse
No announcement yet.

Кое е "по-икономичното" към момента: дизел или газ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Е който си е купувал дизел за икономия, трябва да върти над 70% извънградско (или градски маршрути с подобно каране), икономията на дизела е голяма при поддържане на постоянни обороти.
    Инак както и да се смята, газта излиза по-евтино... въпроса е дали си струва.
    И коли внесени от вън с газовото и със слагано тук... абе все проблеми и все ядове, колегите от тук дето поддържат газови като чуят за уредбите и вдигат ръце... красота
    Аз карам дизели щото тия нашите специално, могат и като чист дизел да се карат - мързеливо и без газ... а можеш и да изровиш асфалта с тях... а не за икономия.
    То на 80-90% градско с 10/100 разход, на цените на нафтата - къде ти икономията
    Welcome to the real world

    Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

    Comment


    • #47
      Аз много се навивам за газов инжекцион, защото колата ще си върви както и на бензин ама ще караш за 1 лев на литър по- евтино , което е много добре ... Единственият проблем на ГИто е , че иска инвестиция гледам вече се предлагат и ГИ за по 800 лева, ама колко са качествени никой не знае, такаче ти трябват 1200 лева, оттам нататък си избиваш парите, смятате го в години и т.н. ама си е факт, защото на мен ми се налага редовно да пътувам до Пловдив , като с градско извънградско правя около 170 км, слагам 40 лева бензин и остава малко на газ ще сложа 20 и малко , според мен пълното избиване на ГИто ок ще е след години, ама кой би отказал да иди за двойно по-малко пари до дадено място?

      ЕДИТ: При цените на бензина не мисля , че има човек който ако има излишни 1200 лева би се замислил дали да сложи ги или не
      Alfa Romeo 156 2.0 TS `99 V3 | BN RICH/DISTINTIVE | Remapped by O.E.Motorsport., Eibach Black Springs, 17'' Rims, V6 Intake mod, Denso Iridium spark plugs, Lighten pulley crank

      Comment


      • #48
        Първоначално публикувано от badmadafaka
        Интересно ми е само, колегите с 1.9 примерно наистина ли е толкова икономичен (5-6/100) или за да докараш такъв разход, трябва да караш само до 1300 оборота примерно (защото ако трябва да се кара като пенсия, си мисля, че и с бензинова кола може да се докара нещо такова)
        На моето градско (Кокаляне-Орлов мост-Кокаляне=~35 км) вагона (с чип, около 145 коня) от подписа гори средно 6,5-6,7 л/100 км. По същия маршрут Жипа гори около 11 л/100 км. Нормално каране - нито бавно, нито бързо, просто нормално.

        По същия маршрут последната ми бензинова кола (Ланча Капа 2.0 с газов инжекцион) гореше 12 л/100 км газ и около 11 л/100 км бензин.

        На дълъг път (2300 километра из Гърция, натоварен като магаре и с кутия за багаж на покрива), вагона имаше среден разход 4,7 л/100 км.

        Всички разходи са засичани със зареждане пълно-пълно, по възможност на една и съща колонка на една и съща бензиностанция.

        Аз никога повече няма да карам кола с газ - "икономиите" са незначителни, пък и както казва един умен човек: "Икономията е майка на мизерията" и "Богат се става не с пестене на пари, а с печелене на пари". Средно на месец давам около 300 лева за гориво - и изобщо не ме бърка, че могат да бъдат 100 лева повече или по-малко.

        Да не говорим че с газта само проблеми - а отскоро в нито един мол не можеш да влезеш с газифицирана кола.
        Volvo XC90 D5 '06
        Alfa Romeo Spider 2.0 '90
        Lancia Ypsilon 1.2 '00



        ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
        ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
        ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99

        Comment


        • #49
          От моя гледна точка, нещата са много "според зависи".
          Ако се прави сравнение газ-дизел, добре е да се сравнят всички консумативи при едното и другото, при АГУ - първоначалната инвестиция, поддържането на някакво ниво бензин в резервоара, за да не гори помпата, прегледите и допълнителните поддръжки на АГУ-то (като по-честата смяна на свещи и възд. филтър), от другата страна доста скъпите консумативи на дизела, сравнение с бензиново-газовите, вече неизменното наличие на турбо, което потенциално би могло да се окаже разход колкото един ГИ и въобще... така трябва да се направи математиката, за да се види кое е по-изгодно. Не може само по цените на едното и другото гориво и по разхода на колите с едното и другото, да се прави съпоставка.

          Реното не малко време си го карах на "чисто месце", до момента в който бенза не отиде на 2.47 лв и прецених, че не ща да изплащам настоящата стойност на цялата кола с бензин колкото за 10 000 км. Само че рендето е елементарна, глупава и носеща кола - с обикновена АГУ с плочка всичко приключва при нея. По онова време - 550 лв. И при ония разлики в цените (1.20 лв газта и 2.47 лв бенза), и при положение, че от 7 до 7.5/100 на бенз, почна да харчи до 8.5/100 на газ, до 9.5 (с пусната клима), адски бързо се изби. Като цяло не съм фен на АГУ, но поне при Реното, прецених че няма за къде и за кого да го пазя. Ще се лашка сега доде изкара, отдавна е на плюс с газта, а и поради факта, че безкрайно грамотни хора правиха АГУ-то, колата още си работи като часовник и харчи като слънце. При ГИ обаче е друга история, инвестицията е над 2 пъти и там по-точно трябва да се прави сметка кога ще се избие. Начините за калкулация - споменах ги по-горе.
          Две черни перли...

          Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark '99 | Renault 19 1.4 Energy '93

          Comment


          • #50
            Някъде из мненията на автора ми се мерна, че ставало въпрос за Фиат, който да се товари, и думата bipower. Bipower са двигателите 1.6, с вградена фабрична метанова уредба, не газова. Така че - търси си такава Мареа, само не съм сигурен дали има комби bipower. Мултипла също има bipower-двигател.

            Едно време като избирах Бравата, се колебаех дали да е бензинова или дизелова. Тогава моделите с дизелов JTD двигател бяха с около 1500-2000 лв по-скъпи. За стила ми на каране бензиновият двигател вероятно щеше да ми харчи около 10/100. Дизеловият реших че ще ми харчи 7/100. Смятал съм нещата при цена 2 лева и за двете горива. Тази сметка показа, че след около 33 000 км ще съм избил по-скъпата цена на дизеловия двигател. Е, не се получи точно така - дизелът стана малко по-скъп от бензина, но и бензинът се вдигна, което за момента е в моя полза, а разходът на дизел за момента ми е 7.04, като лятото пада до 6.2-6.3 градска, зимата е около 8.2-8.5. Средно-годишно-градско - около 6.8-6.9 (това е с 0.3 под каталожните данни за градско). Средно за 35 000 откакто имам колата - 7.04/100, това е. Избил съм разликата в цената. По дизеловата горивна система не съм имал никакви проблеми. Всички проблеми, които съм имал с колата, не са свързани с това че е дизелова.

            Гледайки вашите сметки за нафта и газ, излиза, че цената за 100 км на газ е около 80-85 % от тази за 100 км с нафта.

            Досега съм дал грубо около 5500 лв за гориво, а щях да съм дал около 7500 за бензин. Ако бях минал тези 35 000 с бензиново-газов двигател, за газ може би щях да съм дал около 4 000 лева за газ, смятам го при средна цена 1.10 - 1.15 на литър газ. Не знам кога колко е струвала газта. Или за момента щях да съм избил газовата уредба и да съм леко отгоре. Обаче ако трябваше да съм карал тия 35 000 с газ и колата да е спъната, в сравнение с начина по който работи JTD-то - нямаше да го преживея.

            Газ - да, единствено с цел максимална икономия за сметка на всичко останало. Но оптималното определено е 1.9 JTD с лек неангажиращ чип-тунинг, както му викат.

            Съжалявам за дългия пост, ама не ми се спи още...
            '99 Brava ELX 1.9 JTD:
            Почувствай България !

            Comment


            • #51
              При читава газова уредба ми се струва, че тя е най удачния избор за пестене на пари. Зимата се качва разхода, но за по-топло време си е супер. Ако не броим изненадите. Дизела и той не е зле особенно ако има евтина нафта.

              Сърцата са по-капризни от умовете.

              Comment


              • #52
                Първоначално публикувано от badmadafaka
                Моята идея беше за кола, която да се използва за всекидневно "икономично" каране и по възможност да е нещо по-голямо за да става за вършене на работа - примерно комби... Чак толкова много няма да се кара, така, че май засега се ориентирам към нафтата...
                Интересно ми е само, колегите с 1.9 примерно наистина ли е толкова икономичен (5-6/100) или за да докараш такъв разход, трябва да караш само до 1300 оборота примерно (защото ако трябва да се кара като пенсия, си мисля, че и с бензинова кола може да се докара нещо такова)
                Аз примерно гледам да не карам под 1500 оборота освен при спускане, гледам да не надвишавам 2000 /110 км.ч/, освен при изпреварване.

                Сърцата са по-капризни от умовете.

                Comment


                • #53
                  Аз бях голям противник на газовите. Имам колата повече от 4 години. Докато карах на бензин минавах по 14-15к км на година. Обаче един ден ми писна да зареждам бензин и да пълня резервоара с по 130-140лв. От както сложих газовото съм минал 15к км за 7 месеца карам много повече и ми е леко на душата. Ако не карам нормално до 90-100км/ч ми дава разход 8л/100км това е сега зимата(стъщото положение на бензин идваше около 7/100. Смятам че инвестицията се избива доста бързо а не за 3-4 години просто човек започва да кара колкото му се иска.
                  Да уточня че колата се кара пердимно през уикенда не ходя с нея на работа.
                  А за вървенето смятам че е доста прилично дори и на икономичен режим
                  156 1,8 ТS 99
                  Nissan Murano 2005

                  Comment


                  • #54
                    Едно ГИ за 1200лв сложих. Тогава газта беше 1.05лв, а бензина май беше над 2.20лв. На година минавам около 15 000км при разход 10-11 и на газ и на бензин. Карам предимно в града. Та.... 1575лв на газ и 3300 на банзин.
                    Не знам к'во смятате, но аз за макс 10 месеца си "избих" ГИ-то. От там насам... вече "избивам" колата
                    При мен няма НИКАКВА разлика във вървенето и разхода ГАЗ/Бензин.
                    Реално при ГИ, върви и бензин, но айде, кажете го за 15000км не повече от 200лв да е...

                    Сега е малко по скъпо , но да кажем за макс 14-15 месеца "избиваш" ГИ-то.

                    Дизела има други ползи, но "евтино" вече не е една от тях, с тези обирджийски цени
                    Last edited by alfasysop; d.m.y г., 08:50.
                    Alfa 156 1.6TS '01

                    Comment


                    • #55
                      Колеги , малко като спам , ама да питам: сега на студа , колко най-много сте качвали разхода на градско.... питам , че моя се върти доста височко. Карам я по 5 км от нас до работа и обратно... тоест по 5км в двете посоки.
                      Alfa Romeo 145 JTD 105+ HP BY sigpic
                      Alfa Romeo GT 1.9JTD 150+ HP BY DAGI

                      Comment


                      • #56
                        Защо при условие, че се сравнява дизел vs газ, се слага цената на газовата уредба в сметките ?!? Ако се купи бензинов автомобил + монтаж на газов инжекцион, излиза горе долу на цената на дизелов автомобил същата година.
                        146 1.6 TS '00
                        156 2.4 JTD '01

                        Comment


                        • #57
                          И аз не знам, но дори да се слага цената на ГИ-то, пак излиза по-евтино.
                          Alfa 156 1.6TS '01

                          Comment


                          • #58
                            Цените по разни сайтове са най-различни. Вс можеш да си намериш, е сега е колко е запазено е друг въпрос
                            Тук се пита кое би било по-икономично, от тук идва и извода, че определено ако си наред с главата ще си предпочетеш да си го сложиш ти...а не дядо Иван от съседния гараж. Прости сметки са си, на бензин не е далавера, щото гори 10-11, че и нагоре.
                            Газта освен нейната цена която е мн близо до дизела, да прибавим и някои литър бензин, и то си идва на кантар, а пък върви я избивай тая бутилка щото било евтино да пътуваш.
                            По тая логика да тръгнем да търсим нафта на 1.60-1.80 литъра
                            Ако ще се кара мн колата сложи и газ, ако ли не а само по 10к км на година мисля, че нито бензина, нито дизела ще те съборят. Въпроса на избор си!
                            Аз никога не съм харесвал бензинови двг. въпреки че откакто карам само такива бяха...но като си купувах алфата условието беше задължително да е дизел!
                            Успех и давай смело!
                            sigpic
                            Gulfstream G650 with Italian design...

                            Comment


                            • #59
                              Не знам защо се заблуждавате че на газ Ви е по евтино.
                              Зимата всичките ми познати на 50лв газ слагат 20-30лв бензин и минават 300-400км според зависи колко настъпват. Това за градско по 5-10км на ден.
                              това прави по 20-25лв/100км.
                              Аз зимата дизел 7.5/100 - под 20лв със сигурност.
                              Ако колата се кара непрекъснато - винаги е топла тогава вече има далавера от газ и метан - неслучайно бакшишите карат така.
                              За поддръжка и проблеми - лично аз не се наемам да определя кое е по евтино - всичко си е до късмет и "майстори"
                              ALFA 156 1.9JTD '98
                              ALFA 159 2,4JTDM Q4 2007

                              Comment


                              • #60
                                аз мога да кажа от личен опит че газта е много по ефтинко да дам пример веднага мойте от подписа и двете бяха с ГИ сега е само едната 156 ца за софия вчера като ходих и ми даде около 8 на 100 гас ГАРАНТИРАМ ЗА ТОВА
                                когато си купувах колата от пазарджик до софия до берковица до монтана и обратно ми даде 7-7 и малко бензин
                                като видите цените а монтана онзи ден гледам нафта най-скапата ми се видя кам 2.55-2.65 нещо такова а газта вчера беше 1.24 ,на еко примерно 1.25-6 с 5 стотинки отстапка идва на 1.20 и така на гас е много много до ефтинко и колата си варви доста прилично
                                това е според мен
                                Alfa Romeo 145 junier -на части/Alfa Romeo 2.0 QV НА ЧАСТИ/Alfa Romeo 156 2.0 TS GTA-Продадена/
                                Аlfa Romeo 155 1.7ts-Продадена/Volvo V70 2.4 140 1999g-Продава се/Настояща Volvo V70 2.0 TURBO AWD 226(За сега)Кончета!

                                Comment

                                Working...
                                X