Мин.зима, когато беше -20 в градски условия, на къси разстояние от 2-3 км ми даде разход 9-9.5. Бях се притеснил, чак на диагностика ходих.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Кое е "по-икономичното" към момента: дизел или газ?
Collapse
X
-
Ти пък, от кво си се ошашкал... моята кочинка на свръх къси разстояния по време на мъгливия студ в София (дето денем не отлепи над -5), ми даде 14+ разход... ама тя милата зорлем отлепяше от 50 градуса, така че тези неща са нормални...Две черни перли...
Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark '99 | Renault 19 1.4 Energy '93
Comment
-
От газта по-хубаво няма! Уредбата се избива за една смяна на масло - 10000км и е най-чистото гориво. Другия вариант е читав дизел - там разхода в пари е на кантар с газта, само че караш дизел . .
Бензина вече е друга бира - при сериозен пробег годишно, лично мое мнение е, че трябва да ти хлопа дъската . .sigpic
156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
"Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"
Comment
-
Първоначално публикувано от BaiJedi Покажи съобщение@badmadafaka,малко сериозна информация по твоя въпрос. Боксер 1.6 с обикновена газова уредба lovato. При актуалните цени на газта зареждам за 30лева(толкова ми събира бутилката) и минавам около 160км.натоварено градско в пиковите часове. Да не забравяме и бензина. На три зареждания с газ слагам и 20лв. бензин. Когато е много студено и повече. На дълъг път разхода е между 8.5 и 11 литра газ на 100км според "настъпването". И още нещо важно,поддържаш две горивни системи. Значи двойни проблеми.Brera 2.4 JTD 20v, 147 1.6 16v Ex, GT 1.9 16v Multijet Ex, 147 1.9 16v Multijet Ex, 147 1.9 8v JTD Ex, 145 1.6 Boxer Ex
За ортодоксалните “Алфисти” друг мотор освен боксера не съществува!!!
Comment
-
Първоначално публикувано от zaryto Покажи съобщениеМного точно,само да допълня,че проблемите с двете горивни системи се свеждат до почистване на дюзи на 30-40 000 км - 40лв. ,което си е нищо.Моята е карам 4та година на газ и съм адски доволен.
Я се скапало нещо , я настройки и диагностики я рутинна смяна на нещо си там.
Ама съм съвсем сериозен - от всички познати който карат на газ един не съм чул да каже всичко е наред.
Все някой се оплаква.
п.с А това за зареждането през 2-3 дни ... на вас ако не ви е скъпо времето, на мен си ми е ценно.
За това - веднъж в месеца на бензиностанциятаAlfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001
Comment
-
Първоначално публикувано от pr_00f Покажи съобщениеБе мореее, не знам къде са тези безпороблеми газови уредби ама покрай мен който е на газ все реве за нещо.
Я се скапало нещо , я настройки и диагностики я рутинна смяна на нещо си там.
Ама съм съвсем сериозен - от всички познати който карат на газ един не съм чул да каже всичко е наред.
Все някой се оплаква.
п.с А това за зареждането през 2-3 дни ... на вас ако не ви е скъпо времето, на мен си ми е ценно.
За това - веднъж в месеца на бензиностанцията
Аз никога не съм се оплакал от газовата!
Градско-селско 9 на сто .
Лятото 8/100км.
Имах само един проблем преди две години, как по-безболезнено да махна тъпия превключвател, но благодарение на Роби, с едно елегантно решение се "спасих от простотиите".
Газовата е много по-евтина.
Дизела освен, че е скъп и е доста по-сложен!
При проблем, газовата се ремонтира в границите на 20-25 лева, а за дизела просто не ми се мисли!На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
Колкото ще да е икономично, ако трябва, няма да карам, но газ - не!Ако ти е писано да се обесиш, няма да се удавиш
AlfaRomeo 155 1.8 TS 129 к.с. 1995 г., AlfaRomeo 166 2.4 JTD 140 к.с. 2002 г. , Volvo S60 2.4D Sport 163 к.с. 2008 г. - EX;
Opel Insignia ST 2.0 BiTurbo CDTI 194 к.с. 2014 г. (Алфа под прикритие)
Comment
-
Първоначално публикувано от koolio Покажи съобщениеКолкото ще да е икономично, ако трябва, няма да карам, но газ - не!
Първоначално публикувано от pr_00f Покажи съобщениеБе мореее, не знам къде са тези безпороблеми газови уредби ама покрай мен който е на газ все реве за нещо.
Я се скапало нещо , я настройки и диагностики я рутинна смяна на нещо си там.
Ама съм съвсем сериозен - от всички познати който карат на газ един не съм чул да каже всичко е наред.
Все някой се оплаква.
Първоначално публикувано от Pepko-Bepko Покажи съобщениеАиде не стана ли време да се заключва тази тема вече....?Много модератори обичат да правят така!И за да не е спам ...повече газова уредба не искам да погледна,още повече ако става дума за голяма и тежка кола!
Comment
-
Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщениеНе виждам нищо смешно, колега!
Отдавна има дизели на газ като икономията там е огромна, а вървежа става
Същият този човек преди години направи една корса 1.2 изцяло на пропан-бутан като разхода беше под 6л./100км. пропан-бутан и то с осезаема промяна към по-добро в динамиката. По двигателя са направени много промени вкл. и фазите. За този двигател мога да кажа, че е чисто газов, а автомобила дори нямаше резервоар за бензин! Всичко това беше постигнато с "обикновенна" газова уредба представям си ако беше инжекцион... поне 1 литър още надолу.
Първоначално публикувано от търтей Покажи съобщениеДизелите са на метан повечето. Справка икарусите от адския транспорт.
Примерно никой не сравнява тегловен разход на гориво както е нормално да се прави при изпитания за разход. Може да се направи елементарна справка колко е теглото на пропан-бутана каква е калоричността му на килограм, каква е калоричността на бензина и на дизела. Хайде една подсказка... пропан бутана е по-калоричен от бензина и също така два пъти по-лек (коригирано 1.5 пъти по-лек два пъти е по лек от водата)
Айде още една посока за размисъл, какъв е индикаторният КПД на цикъла на дизелов двигател и какъв е на бензинов. Каква е степента на разширение на работното тяло на бензинов двигател и на дизелов...
И още нещо, газовите уредби са нещо което е приспособено към бензиновият двигател, а пропан-бутана определено като скорост на горене , като детонационна устойчивост и още други показатели, не е подходящ за този вид двигатели и въобще не е изстискано всичко от него в един приспособен за работа на пропан-бутан двигател.
Сега и аз да се присъединя към "статистиките":
Имах много сериозни проблеми с настройката на газовата си уредба, ходих поне 4 пъти при човека който я монтира. Първият път дори го накарах да си преправи инсталацията около дюзите. Занимавах тук един известен модератор и капацитет по газта с проблемите си и то щото нямах кабел (не че не си поисках) за да си я настроя сам, но ми беше намекнато, че ще ми отпадне гаранцията ако разберат, че съм пипал сам по настройките.
Е добре... още от 3 път я направихме след една смяна на "дюзи" и още други детски болести.
В момента едната от бобините ми е пробила (така е още преди да сложа газовата уредба), имам ленив датчик на кислорода (също от преди да сложа газовата уредба), най-вероятно имам и още една фалшива бобина.
Настройката в никакъв случай не е перфектна... според мен има още какво да се желае!
Ами хайде и резултатите от разходката ми в края на миналата седмицата
350 км ~30 л газ (пълно-пълно) или 8.57 л/100км
от тия 350 км 200 км по магистрала със 100-120 км/ч а в останалите 150 движение с 90-100 км/ч както виждате съвсем средно статистическо нормално каране. Никъде не съм се притеснявал да изпреварвам по-бавно движещите се от мен, динамиката е нормална (поне по моите критерии)
Амииии... тоя разход рядко съм го стигал на бензин!
И аз като колегата Novachev дълго отричах и се колебах относно газта... сега с ръка на сърцето мога да кажа, че съм се заблуждавал и не се срамувам да си го призная!
Last edited by fade; d.m.y г., 20:26.
Comment
-
Първоначално публикувано от code Покажи съобщениеОт газта по-хубаво няма! Уредбата се избива за една смяна на масло - 10000км и е най-чистото гориво. Другия вариант е читав дизел - там разхода в пари е на кантар с газта, само че караш дизел . .
Бензина вече е друга бира - при сериозен пробег годишно, лично мое мнение е, че трябва да ти хлопа дъската . .sigpic166 TS 2.0 1999 ГИ
Comment
-
Аз като бивш собственик на кола с газова и настоящ собственик на кола на бензин искам да ви кажа, че газ/бензин е точно 35-40% по- евтино, пък всеки да си мисли каквото си иска.
Дизел, особено на старо, освен камион аз не бих си взел:
- по- скъпа за закупуване
- турбина нова- 3000 лв
- помпа високо налягане- 3000 лв (а не е като да не се преебават)
- трака (това е субективно разбира се, но аз не мога да понасям този звук)
- замръзва горивото в най- студените дни, пък недай си боже да отидеш на ски (да, да знам за алпин дизел и компания)
В заключение:
Пожелавам на всички да имат турбо бензин и да не се занимават с икономии!!Lexus IS200
Comment
-
Първоначално публикувано от Mind_Control Покажи съобщение- замръзва горивото в най- студените дни, пък недай си боже да отидеш на ски (да, да знам за алпин дизел и компания)
В заключение:
Пожелавам на всички да имат турбо бензин и да не се занимават с икономии!!
Изобщо да не бъркаме нещата, че е от качеството на горивата, а не от вида им... не е като да не съм виждал на бензинова лед в горивния филтър, познай дали пали.
Пожеланието се приема и предава нататък, най-добре е такаWelcome to the real world
Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.
Comment
Comment