Известие

Collapse
No announcement yet.

двутактово масло в дизела

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Не че става ами с нашите "модерни" горива е силно препоръчително. Бях го чел някъде и мисля, че за да има ефект дозата беше 1% ама аз и джиткам 1л/резервоар. През зимата жената беше заредила някаква гадна нафта няколко пъти на шведско-холандско-френската печка и сутрин се разпалваше като КАМАЗ - разтворих 1 л в 10 л нафта и колкото имаше вътре (със сигурност общо не беше повече от 20 л) - покара я един ден и на другата сутрин си запали с всичките 4 цилиндъра без никакви пушилки.
    AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон

    Comment


    • #17
      Това за синтетичното двутактово масло ме заинтригува ! А колегата би ли посочил марка и модел масло, което е ползвал и естествено има добри впечатления от него ?

      ---------- Post added at 21:02 ---------- Previous post was at 20:52 ----------

      През зимата съм слагал светилна газ, за да не замръзне нафтата. Е, не на италианката, а на камиона /атего 2/. И въпреки това като падна температурата ок. -22 градуса и атегото неможа да запали. Честно казано звучи ми странно, че маслото, което по принцип е с по-голям вискозитет, облекчава зимното палене.
      bella italiana 156 SW 2.4 JTD 150 елитни жребчета

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от nickyto Покажи съобщение
        Днес прочетох, че добавянето на двутактово масло в нафтата имало изключително положителен ефект върху работата на дизеловия двигател. Това се правело като превантивна мярка срещу запушването на FAP /DPF/ филтрите от некачествената нафта в България. Някой има ли представа, доколко това е вярно и като как това масло би помогнало /ако е вярно/.
        Мдааа вярно си е, използването на двутактово масло намаля поне двойно вредните емисии, като говорим обаче за клас JC или бездимно

        Първоначално публикувано от sunny2006 Покажи съобщение
        Ако не ме лъже паметта и в нашия си форум имаше подобна тема преди няколко години и Петко KGB беше дал добри и отзиви за двутактовите масла в дизела . Мисля също беше споменато за Щилл и Хускварна - маслата за моторни резачки .
        Щил не е препоръчително за резачки, защото е на съвсем друг принцип там и няма тия смазващи свойства! Германците препоръчват дори минерално масло

        Първоначално публикувано от DarkKnight Покажи съобщение
        Имам едно такова питане - кога ще отговаряте по темата и няма да се виждат отговори - "Ама ти сериозно ли"?

        На моята един приятел ми беше сипал и имаше само положителни ефекти (за жалост не знам какво за да сипя пак). Ако имахме бензиностанции с хубава нафта сигурно никога не бих се замислил, но...

        Сега обмислям пак да сложа, но не знам какво точно беше сложил
        Най-добрия вариянт за мен е полусинтетичното, отиваш и си взимат Приста 2Т JC, просто при нас маслото е за изгаряне а не за смазване при обороти от 15-18 000 така че марката въобще не е от значение

        Първоначално публикувано от stelt Покажи съобщение
        За мен е нормално да задам подобен въпрос, обосновавам се защо:
        Колегата е прочел нещо във вестника, става въпрос за използването на масло като добавка към горивото и филтър за твърди частици. Логично е при изгарянето на масло да се отделя по голямо количество твърди частици, които според мен няма да са благоприятно явление за живота на този филтър.
        Колко човека имат на дизелите си филтри за твърди частици и добавят в горивото си масло ? Споделете, ако имате такива наблюдения, ще ми е интересно.
        По темата - аз имам наблюдение над 6 дизелови автомобила, без такива филтри, пробегът им вече е по 500 000 км и малко повече, зареждани са само с обикновено дизелово гориво,главно по бензиностанции извън България. Там съдържанието на сяра, която има свойството да маже е доста по ниско от това в България. Добавки в горивото не сме използвали никога. Проблеми и ремонти по горивната система засега също не сме правили.
        Грешиш с 2Т масло вредните емисии са по малко

        Първоначално публикувано от renyx Покажи съобщение
        Значи става за нашите печки?И каква доза е препоръчителна?
        Дозата която дават навсякъде за Common Rail и помпа дюза е 1:200 (за по-старите дизели е 1:100), или по друг начин казано (1:200) е:

        50л - 250мл масло
        40л - 200мл
        30л - 150мл и т.н.

        или по друг начин казано 5мл на 1литър нафта

        В заключение бих казал че ефекта си е буквално поразителен! Сложих на 2,4-ката след много прочитания по немски и чужди форуми като цяло и просто това е задължително да го добавяме защото новите нафти Евро 4 и 5 са с много ниско съдържание на сяра и следователно смазочни качества и всичко това е само и единствено заради екологията! По късно ще поста материал и извадка от немския форум на Мерцедес
        Last edited by Jivko7777; d.m.y г., 21:08.
        156 2.4JTD 136+ PS

        Comment


        • #19
          Благодаря на колегата за изчерпателния отговор. Определено ще изпробвам това масло и ще споделя какъв е бил резултата.
          bella italiana 156 SW 2.4 JTD 150 елитни жребчета

          Comment


          • #20
            Ето и извадката от немския форум с добър превод

            Като особено последния факт с който Мерцедес му зачетоха теста за надеждност за невалиден, защото той го изтърпя без проблем, но през цялото време е имало 2Т масло в нафтата и така E320CDI 2007г. успява с порцията която аз ви дадох по горе 1:200
            Ето и още интересни факти:

            "Благодарение на мерките за контрол на замърсяването нафтата в ЕС е почти лишена от сяра и съдържа до 5% био-дизел. Сярата има способности на смазка при системи за впръскване под високо налягане. Без сяра, намаленото смазване на новите дизели вече показва отрицателно въздействие върху дългосрочната устойчивост на инжекторите и помпата за високо налягане. Производителите на помпи за високо налягане са реагирали като подменят някои от движещите се части с Teflon, или друг подходящ материал. Въпреки това, дългосрочната надеждност все още не е постигната, както със стария (съдържащ сяра) дизел.
            Изследователските центрове на добре известните немски автомобилни производители са провели някои дългосрочни тестове на дизел добавки, за да разберат дали някой от тях ще имат влияние върху дългосрочната надеждност на дизеловия двигател.
            Резултатите от това проучване: всички дизелови добавки в момента на пазара е не си струват парите!

            НО: 2-тактово масло, което ние използваме в нашите моторни триони, косачки или във 2-тактови моторни двигатели е доказано, че има изключително положителен ефект върху дизелови двигатели, ако това 2-тактово масло се добавя към дизеловите в хомеопатични дози 1:200. На практика: 0,300 литра на 2-тактово масло в 70l дизелов резервоар. 2-тактовото масло ще се абсорбира от дизеловото гориво и ще смазва движещите се части на впръскващата система - помпа и инжектори .
            Освен това, 2-тактово масло ще се пази чист дизеловия двигател, тъй като то изгаря напълно като самия дизел.
            С други думи, 2-тактовото масло е с много по-ниско съдържание на пепел, както дизела, когато изгори. Това е доказан факт и DPF (дизелови частици (сажди) филтър) не се запушва.
            Една допълнителна информация: в Германия, трябва да се представят колите на всеки 2 години с TUV - Технически надзор на организацията - които проверяват, наред с другото, и замърсяването на бензиновите и дизеловите двигатели.
            Измерените димности от дизелов двигател, без използване на 2-тактово масло е 0,95.
            Същият фактор, с използване на 2-тактово масло е 0,47 - намаляване на почти половината от частици сажди.

            Освен това,с употребата на 2-тактово масло в дизеловото гориво ще се увеличат километрите от 3-5%.

            До всички:

            Налейте 0,3 литра 2-тактово масло с всеки резервоар . Вие ще забележите изненадващо голяма разлика в гладкостта на работа на Вашия двигател , нивото на шума е намалена, особено когато двигателят е студен, и икономията на гориво ще се увеличи освен описаните други предимства. Ако сте забравили да налеете малка доза 2-тактово масло - няма проблем. Просто налейте в следващия момент.
            Всеки, който е използвал 2-тактово масло в неговия дизелов двигател, е потвърдил, че работи по добре.

            Да не се използва напълно синтетично 2-тактово масло, тъй като е прекалено скъпо и не е наистина необходимо такова високо качество за вашите цели.

            Използването на 2-тактово масло в дизеловото гориво при нормални обстоятелства не се вижда, тъй като 2-тактовото масло ще се абсорбира от дизела и се формира на емулсия..
            Както вече казах, ние трябва да преминаваме на всеки 2 години тех. преглед на изг. газове - TUV, както и на емисионните стойности - измерени са далеч добри показатели с използване на 2-тактово масло, отколкото без. Не е имало случай, в който производителят на колата да е отказал гаранционна поддръжка на автомобили използвали 2-тактово масло(разбира се, без да знае това).
            Демонтиране на изпитвани дизелови двигатели след употреба на 2-тактово масло показа, че тези двигатели са били в извънредно чисти и в топ състояние. Така че защо производителя да откаже гаранционно обслужване ?"

            Може би всички знаем, че Mercedes Benz проведе през 2007 г., тест за надеждност, с Mercedes E-клас 320 CDI от Париж до Пекин. Поради факта, че качеството на дизеловото гориво в Източна Европа, Русия и Китай, не отговаря на изискванията, DIN, и Mercedes не е искал да поеме риска техните двигатели да дефектират поради лошо качесто на горивото, общото турне е било придружено от дизелов резервоар за гориво от ЕС. Избрани клиенти на Mercedes могат да кандидатстват за участие в определени части на този тест-тур, адвокати и нотариуси трябва да удостоверят верността на този тест за надеждност.
            Въпреки, че Mercedes не харесва излязлия наяве факт, че дизеловите горива, използвани за този тест съдържат 2-тактово масло с цел смазване и запазване чисти двигателите по време на този маратон.
            Защо на производителите на автомобили да не се позволи официално хомеопатичните допълнение на 2-тактово масло в дизеловото гориво, има много причини, най-вече от правно естество. Освен това, кой автомобилен производител има интерес от прекомерната надеждност на двигателите им? Техните сервизи ще имат големи проблеми поради липса на работа.
            Междувременно "2-тактово масло за дизели" издание привлече интереса на редица университети в Германия, тъй като това 2-тактово масло се е доказало, че има невероятни свойства, ако се добави в малки дози към дизелово гориво (1:200) , особено положително е въздействието върху замърсяването на въздуха, намаляването на консумацията на гориво и подобряването на дългосрочната надеждност на дизеловите двигатели. В дискусиите за и против, ще отнемат известно време. Но веднага след като академичен доклад бъде публикуван от един от нашите университети, това ще се промени много бързо.
            Между другото: всички производители на автомобили отхвърлиха добавките на гориво в колите си, и предупреждават, че гаранцията може да бъде засегната. Никой не казва, че гаранцията ще бъде отхвърлена за 2-тактовото масло като свойства не е добавка. Такива дози 2-тактово масло в дизеловото гориво е много трудно да се анализират, както всеки (химически) анализ е с основна функция за идентифициране на вещества, които са вредни. Но 2-тактово масло доказа ,че не е вредно изобщо, точно обратното!"
            Last edited by Jivko7777; d.m.y г., 12:54.
            156 2.4JTD 136+ PS

            Comment


            • #21
              Това за вредните емисии, че при добавяне на масло са по малко, някъде анализи и данни нещо срещали ли сте ?
              Дайте да ги видим.
              AR 145 , 1.6 , 76 kw- ex; GT 1.9 JTD 110 KW
              Posted by Bat Vas:Алфиста трябва да има минимум две коли, ако не иска да ходи с градски транспорт от време на време.
              sigpic

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от stelt Покажи съобщение
                Това за вредните емисии, че при добавяне на масло са по малко, някъде анализи и данни нещо срещали ли сте ?
                Дайте да ги видим.
                По горе мисля че ясно е обяснено
                156 2.4JTD 136+ PS

                Comment


                • #23
                  Не съм много разбиращ в химията, но до колкото знам, маслото при горене е по-калорично от нафтата и гори по-бавно. Това може ли да създаде проблеми на турбината - и по-точно, по-високата температура от горенето на маслото да прегори лопатките ?
                  bella italiana 156 SW 2.4 JTD 150 елитни жребчета

                  Comment


                  • #24
                    Ако опасенията ти са верни аз досега е трябвало на сменя поне 10-ина прегорели турбини, а пък ако много те притеснява просто не го слагай - тука от толкова постове няма нито един, в който да е споменато за проблеми след добавяне на масло, ама все пак винаги има първи път
                    AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон

                    Comment


                    • #25
                      тук има още информация по темата:

                      http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=63452
                      Aprilia Mojito & XTrail '06 T30 QR25 AT
                      Ex Alfa 156 1.8 TS Sportwagon '00 /Alfa164 2.0 TS /Alfa155 2.0 TS /Alfa33 1.5 4x4
                      Lancia Ypsilon '02

                      Comment


                      • #26
                        В началото на темата цитирах именно тая статия във в. 168 часа от петъчния брой.
                        bella italiana 156 SW 2.4 JTD 150 елитни жребчета

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от nickyto Покажи съобщение
                          Не съм много разбиращ в химията, но до колкото знам, маслото при горене е по-калорично от нафтата и гори по-бавно. Това може ли да създаде проблеми на турбината - и по-точно, по-високата температура от горенето на маслото да прегори лопатките ?
                          Разсъждения валидни за от преди 20г
                          Прочети малко по горе е обяснено кое как
                          156 2.4JTD 136+ PS

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщение
                            Разсъждения валидни за от преди 20г
                            Прочети малко по горе е обяснено кое как
                            Може би колегата е в час с органичната химия и по-точно на петролните деривати, но уви аз не съм. За това и повдигнах темата - ако някой знае да сподели. Сори колега... простете нам непросветените !
                            Last edited by nickyto; d.m.y г., 09:32.
                            bella italiana 156 SW 2.4 JTD 150 елитни жребчета

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от nickyto Покажи съобщение
                              Може би колегата е в час с органичната химия и по-точно на петролните деривати, но уви аз не съм. За това и повдигнах темата - ако някой знае да сподели. Сори колега... простете нам непросветените !
                              Всички слагат сложи и ти ще ти хареса
                              156 2.4JTD 136+ PS

                              Comment


                              • #30
                                Взел съм си полу синтетично на alpina.
                                bella italiana 156 SW 2.4 JTD 150 елитни жребчета

                                Comment

                                Working...
                                X