Първоначално публикувано от nickyto
Покажи съобщение

---------- Post added at 20:25 ---------- Previous post was at 20:13 ----------
Egypt: origin of the Greek culture
Philip Coppens
Според гръцките легенди, от Египет Данай пристигнал в Пелопонес с голям флот. Той се обявил за владетел и нарекъл народа си данайци.
През гръко-римско време, поклонници пътували в Пелопонес твърдят, че точната дата на акостиране може да се датира в 1511 г. пр.н.е., според мраморен надпис на о-в Парос.
Диодор пише, че Кекропс произхожда от Египет и основава Атина като колония на египетския град Саис.
Херодот твърди, че - както в Гърция - така и в Египет е чувал многократно, че гръцката цивилизация е дете на Нил.
Гръцкия град Тива е основана от двама братя, Амфион и Зетос. През 1971 г. гръцкия археолог Теодор Спиропулос започва разкопки на хълма Амфион - легендарното място на погребението на близнаците. Той открива каменна камера, дълбоко в погребална могила. В нея се намират бижута във формата на лилии ... типично египетски мотив. Открива и сводест тунел с няколко разклонения. Спиропулос определя обекта като "типична египетска гробница".
АФРИКАНСКИ РАБОТИ
Преселението на данайците (гърците) от Египет е било общоизвестно в античността:
Some Israelites Migrate
PRE-CAPTIVITY (before 745 B.C.) MIGRATIONS OF ISRAEL
"По времето на Херодот египетския произход на гърците е добре известен."
Примерите са от самите древногръцки автори:
Херодот IV-189 - Гръцката дреха аегис е африканска по произход.
"Облеклото и егидата (щита) на изображенията на Атина гърците са взели от либийците. Само че либийската дреха е от кожи, а висулките са от ленти, вместо змии - останалото е същото. Самото име показва, че дрехата на изображенията на Палада е с либийски произход. Либийците носят върху облеклото кози кожи без вълна, завършващи с ресни и боядисани с брош. От името на тая дреха "айгес" (козя кожа) елините са взели егидата (щит от козя кожа). Смятам, че и гръмките призивни вопли при ритуалите са тръгнали оттук.
190. Погребалните обичаи на гърците са същите като на африканските номади."
Това не е описание на някой мореплавател за Шака Зулу, а описание на Херодот за гръцки традиции.
СЕМИТСКИЯТ ПРОИЗХОД НА ГЪРЦИТЕ
Диодор Сицилийски - "Историческа библиотека":
28. ...Казват, че и тези, които били с Данай, тръгнали също от там и основали едва ли не най-стария от елинските градове, Аргос, а колхидският народ в Понта и този на юдеите между Арабия и Сирия също били основани като колонии от хора, тръгнали от Египет; затова и при тези народи има древна традиция да се обрязват новородените деца, която е била пренесена от Египет. Дори и атиняните по техните думи са колонисти от Саис в Египет... атиняните единствени от всички гърци наричат града си “астю”, като са пренесли това названия от египетския град Астю. Нещо повече, самото им държавно устройство било уредено и поделено като в Египет...
Дори и някои от водачите на атиняните били египтяни; например Петес, баща на онзи Менестен, който взел участие в Троянската война, явно е бил египтянин, който по-късно е получил атинско гражданство и царска власт. … той е имал двойно гражданство, елинско и варварско, тоест е бил смятан отчасти за звяр, отчасти за човек.
29. По същия начин и за Ерехтей твърдят, че е бил по род египтянин и е царувал в Атина...
Д-р Робърт Лейтъм, уважаван етнограф от 19 век пише:
"Не смятам, че древното име на аргоските данайци (т.е. гърците) е нещо различно от името на израелското племе Дан. До такава степен сме свикнали да свързваме еврейте с Палестина, че забравяме да отбележим еврейското присъствие из други точки на света. Случаят с данайците и племето Дан е точно такъв." Ethnology of Europe, 1852, p. 137
И други историци свързват двете племена. За справка:
- Cyrus Gordon, Common Background of Greek and Hebrew Civilizations, 1966;
- Allen Jones, Bronze Age Civilization: The Philistines and the Danites, 1975;
"Danaans and Danites: Were the Hebrews Greek?," Biblical Archaeology Review, June 1976;
- "Against the Tide: An Interview with Maverick Scholar Cyrus Gordon," Biblical Archaeology Review, Nov.-Dec. 2000, pp. 52-63
ПРИЛИКИТЕ МЕЖДУ ГЪРЦИ И ЕВРЕИ
Ярко свидетелство за произхода им е приликата в характера и поведението на гърци и евреи. Тя е очевидна за всички. Затова е и поговорката: "Кога плаче евреина? Когато се ражда грък." Толкова общо в характера, както между евреи и гърци, едва ли може да бъде случайно. То може да идва само от общ произход.
СТРАННАТА "НАЦИОНАЛНА ИДЕОЛОГИЯ" НА ГЪРЦИТЕ
Древните елини се отличават със своя ярка национална идеология, която няма аналог сред околните близки и далечни народи. Тя е познатото разделяне на "елини и варвари". И днес то ни се представя за нещо естествено. Не се обяснява обаче: Какво точно означава "варвари"? Какво стои зад това разделение и що за идеология е това? Обикновено не се коментира:
- Причудливия й характер. По-долу има илюстрация, че тези възгледи са на дълбоко расово ниво. Според древногръцката идеология само елините са родени да бъдат свободни - варварите са родени да бъдат роби. Нещо повече - елинските общества по природа са призвани да живеят от труда на варварите. Накратко - да паразитират е природна даденост за тях.
- Липсата на прилика с философията на други народи. Наистина наричането на чужденци с прозвища от рода на "варвари" е разпространено и при други. Обаче... Никъде другаде то не е свързано с такава дълбока и безпричинна враждебност към останалите народи.
- Произходът й. Тя има един единствен аналог в световната история. Това е ционистката талмудистка идеология, която дели хората на две категории: евреи и "гои" (буквално - добитъци, животни). Според нея хора са само евреите. Всички останали народи по света са гои (добитък). Да сравним гръцките възгледи: египтянина Петес имал двойно гражданство, елинско и варварско, т.е. бил смятан отчасти за звяр и отчасти за човек. И тук става дума за личност от Египет - цивилизацията пред която гърците припадат, възхищават й се и я имитират.
Пример:
СВЕТЛИТЕ ИДЕИ НА АРИСТОТЕЛ
Прието е, че той е един от най-светлите умове на човечеството. Не е прието обаче да се казва, какво точно е неговото учение.
Аристотел проповядва че "робите по природа са лишени от възможността за добродетелен живот - нравствен живот могат да водят само свободните."
По-интересно е - кои са свободни и кои са роби, защото Аристотел има точен отговор:
http://iankov.blogspot.com/2007/08/blog-post_5226.html
Той учи, че "полиса превъзхожда всичките други общности и е абсолютна цел на съществуването", но не всички могат да създадат полис и да бъдат граждани, а само елините. "За варварите това “велико благо” е недостъпно, тъй като те са роби. Те нямат в своята среда хора, властвуващи по природа, които да имат разум и да са способни да управляват. При тях има само общуване между роби и робини. Още поетите са казвали, че “за гърците е свойствено да властват над варварите”. По естествена природа “варварин” и “роб” е едно и също.
Полисът не може да съществува без робството - то е негова материална основа.
“Непосредствено след раждането си живите същества биват предназначени или за подчинение, или за властвуване.”
Какво е робът според Аристотел - "одушевена собственост", “одушевено оръдие на труда”, средство, чрез което господаря “потребява жизнените блага”. Наистина робът е човек и за разлика от животните е надарен с реч, но само за да разбира заповедите и всъщност е само едно “домашно животно”.
...
Тази примитивна идеология на паразитизма е характерна за гръцкото племе. Диващината и наглосттта й могат да учудят и канибалските племена.
Аристотел най-ярко излага философията на паразитизма, но и възгледите на останалите гръцки философи не са по-различни.
Това е идеологията на елинските колонии-полиси и е в основата на тяхното устройство. Развитието им е нейна илюстрация в действие. Гърците идват като пирати, започват да основават колонии, които се занимават изключително с търговия, насаждане на интриги и предизвикване на междуособици сред местните жители, крадат материалната им култура и паразитират върху тях. Превъзнасят се и се кичат най-претенциозно с всички външни белези на "култура" и "цивилизованост". В мегаломанията си се обявяват за най-големите мислители и учени и за откриватели на всички човешки постижения - без мярка, без граница, без задръжки.
С шумната си претенциозност гърците успяват да се набият в очите на Рим, който приема измамата за действителност и подражанието - за оригинал, а чрез Рим - и в очите на "ренесансова" Западна Европа.
По света са известни само три народности, при които паразитизма е доведен до идеология и начин на съществуване - това са евреите, гърците и циганите.
Без да се разбира това - че елинските полиси са паразити, които са издигнали паразитирането за знаме и идеология - не може да се разбере и характера им, нито характера на "гръцката цивилизация".
Comment